FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
Un tren que parta de la cabecera lado Francia de la estación de Sants y circule a 50 kh por hora llegará a la cabecera lado Madrid de la estación de la Sagrera en algo más de 7 minutos teniendo en cuenta los coeficientes de aceleración y deceleración del tren.
Desglosado:
Longitud del trayecto: 6 Kilometros.
Distancia acelerando ( de 0 a 50 Kh ): 166,66 metros.
Tiempo acelerando: 24 segundos.
Tiempo en velocidad meta: 408 segundos.
Distáncia en velocidad meta: 5.667 metros.
Distancia decelerando: 166,66 metros.
Tiempo decelerando: 24 segundos.
Esto son valores en trazado llano, las variables no contempladas en el desglose podrian dilatar el tiempo del trayecto a 9 minutos.
9 minutos, en el peor de los casos, entre Sants y Sagrera me parecen un tiempo más que razonable, y más teniendo en cuenta que es lo que tarda el metro entre Vilapicina y Hospital de Sant Pau, recorriendo tan solo 3.500 metros.
Salu2.
Santiago.
Desglosado:
Longitud del trayecto: 6 Kilometros.
Distancia acelerando ( de 0 a 50 Kh ): 166,66 metros.
Tiempo acelerando: 24 segundos.
Tiempo en velocidad meta: 408 segundos.
Distáncia en velocidad meta: 5.667 metros.
Distancia decelerando: 166,66 metros.
Tiempo decelerando: 24 segundos.
Esto son valores en trazado llano, las variables no contempladas en el desglose podrian dilatar el tiempo del trayecto a 9 minutos.
9 minutos, en el peor de los casos, entre Sants y Sagrera me parecen un tiempo más que razonable, y más teniendo en cuenta que es lo que tarda el metro entre Vilapicina y Hospital de Sant Pau, recorriendo tan solo 3.500 metros.
Salu2.
Santiago.
Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
4/2/2008 LAS INFRAESTRUCTURAS FERROVIARIAS|EL FUTURO DE LAS COMUNICACIONES
El AVE reinará en la ruta BCN-Madrid pero no hundirá ni al avión ni al bus
• Renfe prevé transportar 3,7 millones de viajeros en el 2010, el 41% del tráfico entre las dos capitales
• El tren arrebatará al puente aéreo unos 200.000 pasajeros, 100.000 al autocar y 400.000 al coche
Si desea ver el gráfico en PDF haga click en la imagen. MÁS INFORMACIÓN
La alta velocidad emite cinco veces menos CO2 que el avión
Ir de Madrid a BCN: 528 kilómetros en avión, 627 en AVE y 707 en tren clásico
MANUEL VILASERÓ
MADRID
El AVE que está a punto de arrancar se convertirá en menos de tres años en el rey indiscutible de los viajes entre Barcelona y Madrid, pero no reducirá a la nada a los restantes modos de transporte. Al puente aéreo, por ejemplo, le rebanará el primer año tan solo 250.000 de su millón y medio de pasajeros, menos del 20%, y en los dos años siguientes, hasta finales del 2010, el servicio de Iberia incluso podría recuperar clientes gracias al aumento global de viajeros que experimentará el corredor. Estas son algunas de las conclusiones a las que llega un exhaustivo informe en el que Renfe está basando el diseño de su oferta de servicios y que no difieren demasiado de lo que ha venido pregonando la aerolínea española en los últimos meses.
El documento analiza por vez primera los viajes Barcelona-Madrid de modo global, incluyendo también el autocar y el vehículo privado. En la actualidad, con los datos del 2006 que aporta el estudio, el predominio de los modos de transporte más contaminantes es apabullante. El avión encabeza la lista con una cuota de mercado del 53%, pero el coche le sigue de cerca. Pese a la larga distancia a recorrer (más de 600 kilómetros) y al deficiente estado de la autovía Madrid-Zaragoza, el vehículo privado representa el 33%, mientras que el tren se lleva un raquítico 9% y el autocar un todavía más marginal 5%. Entre todos se reparten un pastel de 7,5 millones de personas que, a veces a diario, necesitan viajar entre las dos aéreas metropolitanas más densas de sur de Europa.
AUMENTO GLOBAL DE VIAJEROS
El estudio prevé que el AVE dé un revolcón monumental a las cifras actuales, pero sin cebarse en concreto en ninguno de los restantes modos de transporte. Es cierto que absorberá clientes de los tres, pero también se beneficiará del aumento de 1,8 millones de viajeros que experimentará el corredor en tres años.
El tren, el transporte más cómodo, seguro y menos contaminante, logra entrar en la competición al reducir hasta las dos horas y 38 minutos un viaje que hoy ronda las cuatro horas. Las tarifas todavía no se conocen, pero Renfe ya ha anunciado que el servicio puente AVE, que permitirá llegar y volar con un billete abierto, será "ostensiblemente más barato" que el puente aéreo, según afirmó el pasado sábado el director general de Alta Velocidad de Renfe, Abelardo Carrillo. Con estas credenciales, el tren obtendrá, según el informe, el 31% de la tarta al poco de arrancar, a finales del 2008, y llegará a mandar en el 2010 con el 41%. Para entonces cuenta con transportar a 3,7 millones de viajeros al año. Casi el triple que los que se calcula llevará por entonces el puente aéreo y cinco veces los que transportó el propio tren en el 2006.
AVIONES MÁS PEQUEÑOS
El servicio de Iberia se quedará con una cuota del 14% y 1,3 millones de pasajeros. Es decir, habrá perdido en tres años unos 200.000 viajeros. No muchos, si se tienen en cuenta algunas predicciones y el análisis comparativo con lo ocurrido en Francia. Iberia reconoció el verano pasado que temía perder hasta el 50% del pasaje, pero en las últimas semanas ha lanzado mensajes más optimistas. Su ofensiva se centrará en acortar al máximo los tiempos de espera, manteniendo frecuencias de un cuarto de hora, aunque sea a costa de poner aviones más pequeños. Con esta estrategia espera poder garantizar unos tiempos de viaje inferiores a los del AVE que le permitan mantener a la gran mayoría de los clientes que necesitan ir y volver en la misma jornada. Siempre le queda, además, la opción de bajar la carísima tarifa hoy en vigor (400 euros ida y vuelta).
La aerolínea española recuerda a menudo que una parte importante de la ruta se cubre también con vuelos regulares y no le falta razón en ello. Tan importantes son estos enlaces ofrecidos por varias compañías aéreas que hoy ya llevan a unos 900.000 clientes más al año que el puente de Iberia. Ni Spanair, ni Vueling ni Air Europa --el resto de aerolíneas que operan esta ruta-- se han mostrado muy preocupadas porque, aseguran, disponen de unas tarifas muy competitivas y el estudio parece corroborarlo. Al igual que el puente aéreo perderán el 20% de su cuota en tres años, lo que significará una pérdida de medio millón de clientes por año.
OFERTAS DE RENFE
Para sorpresa de algunos, aunque no precisamente de los afectados, el sector más perjudicado por el AVE será el transporte de viajeros por carretera, según indica el informe en manos de Renfe. La previsión es que pierdan nada menos que el 33% de sus clientes. Bajarían de los 307.000 usuarios actuales a 207.000 en un plazo de tres años. Una de las patronales del sector, Fenebús, ya ha lanzado una agresiva campaña de publicidad y nuevas tarifas en Valladolid porque temen ser víctimas del nuevo esquema tarifario de Renfe, que incluye descuentos de entre el 40% y el 60% en el 15% de los billetes si se adquieren con determinada antelación.
Con estos precios incluso estudiantes, inmigrantes y personas de la tercera edad, los clientes casi exclusivos del bus en la actualidad, podrían tener acceso al AVE. Fenebús se plantea incluso recurrir a los tribunales español y europeo de la competencia al considerar que Renfe revienta los precios desde una posición privilegiada de monopolio público.
Algo con lo que muchos expertos no contaban es que el tren de alta velocidad absorberá también a una buena parte de los conductores y sus familias que aún se atreven a viajar por la azarosa autovía catellanoaragonesa. La cuota del coche bajará al tercer puesto, con el 22%. Así, el AVE le arrancará en apenas tres años casi 400.000 viajeros, lo que es una buena noticia, dado que el coche es el modo de cubrir la ruta más inseguro y además obtiene malos resultados desde el punto de vista ambiental.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1021&h=
El AVE reinará en la ruta BCN-Madrid pero no hundirá ni al avión ni al bus
• Renfe prevé transportar 3,7 millones de viajeros en el 2010, el 41% del tráfico entre las dos capitales
• El tren arrebatará al puente aéreo unos 200.000 pasajeros, 100.000 al autocar y 400.000 al coche
Si desea ver el gráfico en PDF haga click en la imagen. MÁS INFORMACIÓN
La alta velocidad emite cinco veces menos CO2 que el avión
Ir de Madrid a BCN: 528 kilómetros en avión, 627 en AVE y 707 en tren clásico
MANUEL VILASERÓ
MADRID
El AVE que está a punto de arrancar se convertirá en menos de tres años en el rey indiscutible de los viajes entre Barcelona y Madrid, pero no reducirá a la nada a los restantes modos de transporte. Al puente aéreo, por ejemplo, le rebanará el primer año tan solo 250.000 de su millón y medio de pasajeros, menos del 20%, y en los dos años siguientes, hasta finales del 2010, el servicio de Iberia incluso podría recuperar clientes gracias al aumento global de viajeros que experimentará el corredor. Estas son algunas de las conclusiones a las que llega un exhaustivo informe en el que Renfe está basando el diseño de su oferta de servicios y que no difieren demasiado de lo que ha venido pregonando la aerolínea española en los últimos meses.
El documento analiza por vez primera los viajes Barcelona-Madrid de modo global, incluyendo también el autocar y el vehículo privado. En la actualidad, con los datos del 2006 que aporta el estudio, el predominio de los modos de transporte más contaminantes es apabullante. El avión encabeza la lista con una cuota de mercado del 53%, pero el coche le sigue de cerca. Pese a la larga distancia a recorrer (más de 600 kilómetros) y al deficiente estado de la autovía Madrid-Zaragoza, el vehículo privado representa el 33%, mientras que el tren se lleva un raquítico 9% y el autocar un todavía más marginal 5%. Entre todos se reparten un pastel de 7,5 millones de personas que, a veces a diario, necesitan viajar entre las dos aéreas metropolitanas más densas de sur de Europa.
AUMENTO GLOBAL DE VIAJEROS
El estudio prevé que el AVE dé un revolcón monumental a las cifras actuales, pero sin cebarse en concreto en ninguno de los restantes modos de transporte. Es cierto que absorberá clientes de los tres, pero también se beneficiará del aumento de 1,8 millones de viajeros que experimentará el corredor en tres años.
El tren, el transporte más cómodo, seguro y menos contaminante, logra entrar en la competición al reducir hasta las dos horas y 38 minutos un viaje que hoy ronda las cuatro horas. Las tarifas todavía no se conocen, pero Renfe ya ha anunciado que el servicio puente AVE, que permitirá llegar y volar con un billete abierto, será "ostensiblemente más barato" que el puente aéreo, según afirmó el pasado sábado el director general de Alta Velocidad de Renfe, Abelardo Carrillo. Con estas credenciales, el tren obtendrá, según el informe, el 31% de la tarta al poco de arrancar, a finales del 2008, y llegará a mandar en el 2010 con el 41%. Para entonces cuenta con transportar a 3,7 millones de viajeros al año. Casi el triple que los que se calcula llevará por entonces el puente aéreo y cinco veces los que transportó el propio tren en el 2006.
AVIONES MÁS PEQUEÑOS
El servicio de Iberia se quedará con una cuota del 14% y 1,3 millones de pasajeros. Es decir, habrá perdido en tres años unos 200.000 viajeros. No muchos, si se tienen en cuenta algunas predicciones y el análisis comparativo con lo ocurrido en Francia. Iberia reconoció el verano pasado que temía perder hasta el 50% del pasaje, pero en las últimas semanas ha lanzado mensajes más optimistas. Su ofensiva se centrará en acortar al máximo los tiempos de espera, manteniendo frecuencias de un cuarto de hora, aunque sea a costa de poner aviones más pequeños. Con esta estrategia espera poder garantizar unos tiempos de viaje inferiores a los del AVE que le permitan mantener a la gran mayoría de los clientes que necesitan ir y volver en la misma jornada. Siempre le queda, además, la opción de bajar la carísima tarifa hoy en vigor (400 euros ida y vuelta).
La aerolínea española recuerda a menudo que una parte importante de la ruta se cubre también con vuelos regulares y no le falta razón en ello. Tan importantes son estos enlaces ofrecidos por varias compañías aéreas que hoy ya llevan a unos 900.000 clientes más al año que el puente de Iberia. Ni Spanair, ni Vueling ni Air Europa --el resto de aerolíneas que operan esta ruta-- se han mostrado muy preocupadas porque, aseguran, disponen de unas tarifas muy competitivas y el estudio parece corroborarlo. Al igual que el puente aéreo perderán el 20% de su cuota en tres años, lo que significará una pérdida de medio millón de clientes por año.
OFERTAS DE RENFE
Para sorpresa de algunos, aunque no precisamente de los afectados, el sector más perjudicado por el AVE será el transporte de viajeros por carretera, según indica el informe en manos de Renfe. La previsión es que pierdan nada menos que el 33% de sus clientes. Bajarían de los 307.000 usuarios actuales a 207.000 en un plazo de tres años. Una de las patronales del sector, Fenebús, ya ha lanzado una agresiva campaña de publicidad y nuevas tarifas en Valladolid porque temen ser víctimas del nuevo esquema tarifario de Renfe, que incluye descuentos de entre el 40% y el 60% en el 15% de los billetes si se adquieren con determinada antelación.
Con estos precios incluso estudiantes, inmigrantes y personas de la tercera edad, los clientes casi exclusivos del bus en la actualidad, podrían tener acceso al AVE. Fenebús se plantea incluso recurrir a los tribunales español y europeo de la competencia al considerar que Renfe revienta los precios desde una posición privilegiada de monopolio público.
Algo con lo que muchos expertos no contaban es que el tren de alta velocidad absorberá también a una buena parte de los conductores y sus familias que aún se atreven a viajar por la azarosa autovía catellanoaragonesa. La cuota del coche bajará al tercer puesto, con el 22%. Así, el AVE le arrancará en apenas tres años casi 400.000 viajeros, lo que es una buena noticia, dado que el coche es el modo de cubrir la ruta más inseguro y además obtiene malos resultados desde el punto de vista ambiental.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1021&h=
Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
[url=http://www.3cat24.cat/noticia/251770/ca ... VE-a-Sants]El Talgo XXI arriba a Sants[/quote]
Primeres proves de l'AVE a Sants
Actualitzat a les 18:06 h 04/02/2008
Les vies de l'alta velocitat fins a Barcelona ja han suportat el pas del primer tren. Es tracta d'un comboi en fase de proves de la línia en la seva arribada a Sants. Les proves de l'alta velocitat s'han fet amb un tren Talgo i s'han centrat en detectar que funcionen bé la catenària i les vies, els canvis d'agulles i els semàfors. Les proves són similars a les que es van fer en el tram entre Tarragona i Sant Joan Despí el mes de novembre. S'han fet en el traçat de l'AVE entre l'Hospitalet i Sants que ja té instal·lada la "superestructura".
Les proves s'han fet en el traçat de l'AVE entre l'Hospitalet i Sants on ja hi ha instal·lat el que es coneix com a "superestructura", és a dir, la catenària i la instal·lació elèctrica completament operatives i els sistemes de seguretat verificats. El tren va equipat amb diversos artefactes tecnològics que permetran conèixer l'estat exacte de la via i de les instal·lacions complementàries per verificar-ne un funcionament correcte.
El comboi ha passat per la polèmica línia d'alta velocitat que tants problemes va donar a la zona de Bellvitge. Poc abans de les cinc de la tarda el tren ha arribat a l'estació tot i que els usuaris que hi havia en aquell moment a Sants, amb prou feines se n'han assabentat ja que la zona de l'alta velocitat està separada per una paret de la resta d'andanes. Els pròxims dies es faran proves entre Bellvitge i Sants i també dins mateix de l'estació.
Primeres proves de l'AVE a Sants
Actualitzat a les 18:06 h 04/02/2008
Les vies de l'alta velocitat fins a Barcelona ja han suportat el pas del primer tren. Es tracta d'un comboi en fase de proves de la línia en la seva arribada a Sants. Les proves de l'alta velocitat s'han fet amb un tren Talgo i s'han centrat en detectar que funcionen bé la catenària i les vies, els canvis d'agulles i els semàfors. Les proves són similars a les que es van fer en el tram entre Tarragona i Sant Joan Despí el mes de novembre. S'han fet en el traçat de l'AVE entre l'Hospitalet i Sants que ja té instal·lada la "superestructura".
Les proves s'han fet en el traçat de l'AVE entre l'Hospitalet i Sants on ja hi ha instal·lat el que es coneix com a "superestructura", és a dir, la catenària i la instal·lació elèctrica completament operatives i els sistemes de seguretat verificats. El tren va equipat amb diversos artefactes tecnològics que permetran conèixer l'estat exacte de la via i de les instal·lacions complementàries per verificar-ne un funcionament correcte.
El comboi ha passat per la polèmica línia d'alta velocitat que tants problemes va donar a la zona de Bellvitge. Poc abans de les cinc de la tarda el tren ha arribat a l'estació tot i que els usuaris que hi havia en aquell moment a Sants, amb prou feines se n'han assabentat ja que la zona de l'alta velocitat està separada per una paret de la resta d'andanes. Els pròxims dies es faran proves entre Bellvitge i Sants i també dins mateix de l'estació.
- faristol
- N8
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- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
A la web de Renfe hi han horaris de Barcelona a Madrid fins el dia 20 de Febrer amb el esquema horari actual es a dir amb trens Alvia, es evident que fins el dia 20 tot el que anira a Madrid seran "Alvies" el Ave como a minim no arribara abans del 21 de Febrer!!
Vatua l'olla jo que tinc que agafar el tren el dia 21 de Febrer al matí, ja m'estic preocupant...
Vatua l'olla jo que tinc que agafar el tren el dia 21 de Febrer al matí, ja m'estic preocupant...
Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
Doncs crec que definitivament posarà en marxa l'AVE el día 21,si venen bitllets Alvia fins el dia 20,i el dia següent(22 de febrer),comença la campanya electoral,i dubto molt que l'AVE és posi en marxa en campanya electoral.
-
- N10
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- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
Encara que surtin els horaris del dia 20, la web no et deixarà comprar bitllets més enllà del dia 18.
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
Hablando de los trenes talgo BT. Hoy lo he visto en Sants, creo que era la vía 4. La lástima es que lo he visto desde el tren justamente en el trozo en que no hay la pared metálica para separar las obras.
Haber si mañana lo piyo a la misma hora y le saco una foto, que con los móviles de hoy en día se pueden hacer maravillas!
Saludos!
Haber si mañana lo piyo a la misma hora y le saco una foto, que con los móviles de hoy en día se pueden hacer maravillas!
Saludos!
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
A la web del 3cat24 hi ha 6 fotos
Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
De L.V.:
Adif inicia el período de pruebas en Sants para la llegada del AVE a Barcelona
Barcelona. (EFE).- El ente gestor de infraestructuras ferroviarias Adif inicia hoy el período de pruebas en el ámbito de la estación de Barcelona-Sants mediante un tren dotado de sistemas de control de última generación, con lo que arranca el período de pruebas para la llegada del AVE a Barcelona.
Seguir leyendo noticia
Según un comunicado de Adif, entidad que depende del Ministerio de Fomento, el tren de pruebas cuenta con sensores a través de los cuales se comprueban y analizan todas las características técnicas de la nueva infraestructura.
El período de pruebas en la terminal barcelonesa comienza en las zonas de la terminal donde los trabajos se encuentran más avanzados y donde ya se dispone de la superestructura (vía, sistemas de electrificación e instalaciones de seguridad y comunicaciones).
"Posteriormente, y una vez se completen los trabajos entre L'Hospitalet y Sants que actualmente se encuentran en la última fase de ejecución, se iniciarán los recorridos de comprobación en este tramo", señala el comunicado.
Estos trabajos suponen acabar el túnel entre L'Hospitalet y Sants, donde todavía no están puestas las vías, pero así ya se avanzan las pruebas lo más posible.
Las primeras pruebas en Barcelona-Sants las realiza el tren Talgo BT, propiedad de Adif, un tren, autopropulsado y de rodadura desplazable, lo que le permite circular por ancho ibérico (1668 mm -milímetros-) como por ancho internacional (1435 mm).
Este tren incorpora los últimos adelantos tecnológicos en sistemas informáticos, dispositivos de control y sensores que en la primera fase del período de pruebas, realiza todas las comprobaciones técnicas de la plataforma y de las propiedades de la vía, como la alineación, la nivelación y el perfilado.
Para ello, realizará recorridos por las diferentes vías de Sants en el ámbito de la terminal, para comprobar el funcionamiento de los diferentes elementos del sistema.
La precisión de los sistemas de control permitirá obtener con el máximo detalle las características de la vía para su posterior análisis y validación.
Posteriormente, el tren laboratorio de Adif, bautizado con el nombre de Séneca, llevará a cabo las pruebas de homologación y control de sistemas de señalización, comunicaciones y calidad del GSM-R, auscultaciones dinámicas de vía y catenaria, simulaciones de marchas y mediciones de consumos para la optimización energética, y estudios de velocidad y presión en túneles.
Una vez finalizado satisfactoriamente este período de pruebas, se procederá a realizar los recorridos con trenes que formarán parte de la futura oferta comercial.
Adif recuerda que desde el pasado mes de mayo y hasta la fecha, se han realizado más de 36.500 kilómetros de pruebas entre Camp de Tarragona y Can Tunis, durante las cuales se han alcanzando los 330 kilómetros por hora.
Además, actualmente, los trenes comerciales de Renfe ya realizan recorridos en pruebas hasta la estación de El Prat de Llobregat, dentro de esta fase previa a la llegada del AVE a Barcelona.
Adif inicia el período de pruebas en Sants para la llegada del AVE a Barcelona
Barcelona. (EFE).- El ente gestor de infraestructuras ferroviarias Adif inicia hoy el período de pruebas en el ámbito de la estación de Barcelona-Sants mediante un tren dotado de sistemas de control de última generación, con lo que arranca el período de pruebas para la llegada del AVE a Barcelona.
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Según un comunicado de Adif, entidad que depende del Ministerio de Fomento, el tren de pruebas cuenta con sensores a través de los cuales se comprueban y analizan todas las características técnicas de la nueva infraestructura.
El período de pruebas en la terminal barcelonesa comienza en las zonas de la terminal donde los trabajos se encuentran más avanzados y donde ya se dispone de la superestructura (vía, sistemas de electrificación e instalaciones de seguridad y comunicaciones).
"Posteriormente, y una vez se completen los trabajos entre L'Hospitalet y Sants que actualmente se encuentran en la última fase de ejecución, se iniciarán los recorridos de comprobación en este tramo", señala el comunicado.
Estos trabajos suponen acabar el túnel entre L'Hospitalet y Sants, donde todavía no están puestas las vías, pero así ya se avanzan las pruebas lo más posible.
Las primeras pruebas en Barcelona-Sants las realiza el tren Talgo BT, propiedad de Adif, un tren, autopropulsado y de rodadura desplazable, lo que le permite circular por ancho ibérico (1668 mm -milímetros-) como por ancho internacional (1435 mm).
Este tren incorpora los últimos adelantos tecnológicos en sistemas informáticos, dispositivos de control y sensores que en la primera fase del período de pruebas, realiza todas las comprobaciones técnicas de la plataforma y de las propiedades de la vía, como la alineación, la nivelación y el perfilado.
Para ello, realizará recorridos por las diferentes vías de Sants en el ámbito de la terminal, para comprobar el funcionamiento de los diferentes elementos del sistema.
La precisión de los sistemas de control permitirá obtener con el máximo detalle las características de la vía para su posterior análisis y validación.
Posteriormente, el tren laboratorio de Adif, bautizado con el nombre de Séneca, llevará a cabo las pruebas de homologación y control de sistemas de señalización, comunicaciones y calidad del GSM-R, auscultaciones dinámicas de vía y catenaria, simulaciones de marchas y mediciones de consumos para la optimización energética, y estudios de velocidad y presión en túneles.
Una vez finalizado satisfactoriamente este período de pruebas, se procederá a realizar los recorridos con trenes que formarán parte de la futura oferta comercial.
Adif recuerda que desde el pasado mes de mayo y hasta la fecha, se han realizado más de 36.500 kilómetros de pruebas entre Camp de Tarragona y Can Tunis, durante las cuales se han alcanzando los 330 kilómetros por hora.
Además, actualmente, los trenes comerciales de Renfe ya realizan recorridos en pruebas hasta la estación de El Prat de Llobregat, dentro de esta fase previa a la llegada del AVE a Barcelona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sèneca
Sèneca, filòsof que es va suïcidar amb tota consciència com a última expressió de la llibertat. Nomen est omen...Posteriormente, el tren laboratorio de Adif, bautizado con el nombre de Séneca [...]
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
L'alcalde de Montcada i Reixac s'adhereix al manifest a favor del traçat de l'alta velocitat i de la futura estació de la Sagrera
05/02/2008
L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, i els alcaldes de Barcelona, Jordi Hereu; Badalona, Maite Arqué; Santa Coloma de Gramenet, Bartomeu Muñoz; i Sant Adrià de Besòs, Jesús María Canga, han signat aquest matí a Barcelona un manifest a favor de l'estació de la Sagrera com a futura gran estació intermodal del nord de l'àrea metropolitana i interconnectada amb la de Sants.
El manifest subratlla la funció que les infraestructures tenen com a instruments de cohesió social i equilibri territorial i, en aquest sentit, destaca el paper de la nova configuració que tindrà la xarxa ferroviària amb l'arribada de l'alta velocitat, que pivotarà sobre les dues estacions interconnectades de Sants i Sagrera.
El document recorda que l'estació de Sagrera acollirà, a més de l'alta velocitat, les línies de rodalies cap a Vic, Granollers i el Maresme, els trens regionals i els de llarg recorregut. A més, permetrà l'intercanvi amb el metro i amb la nova estació d'autobusos i tindrà accessos directes amb el nus de la Trinitat i, per tant, amb les principals carreteres i autopistes de l'entorn metropolità.
Els alcaldes aposten per un model que millorarà la capacitat operativa i del servei de rodalies. "És un pas absolutament imprescindible, que haurà de transformar la xarxa actual en un servei amb estàndards de metro regional", afirmen.
El text assenyala les implicacions urbanístiques i territorials "de vital transcendència" que tindrà l'actuació per a tot el territori metropolità. "L'estació esdevindrà una nova centralitat, que contribuirà decisivament a superar carències que s'arrosseguen des de fa dècades i marcarà un salt endavant per a les ciutats més directament concernides", assegura.
Els alcaldes valoren "molt positivament" l'esforç realitzat per totes les administracions per aconseguir l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona. Consideren que el traçat aprovat "és la solució adequada a les necessitats i perspectives del conjunt del sistema ferroviari a Barcelona". Aposten per convertir la Sagrera en "la gran estació intermodal del nord de Barcelona" i demanen que la seva construcció "es faci amb tot el rigor i la màxima agilitat, i atenent les necessitats de tot l'entorn urbà i metropolità".
Els signants del manifest reclamen que les obres del túnel entre Sants i la Sagrera es facin "sense dilacions i amb plenes garanties de seguretat", i demanen "la participació dels nostres ajuntaments en les instàncies de planificació, execució i seguiment vinculades al desenvolupament d'aquesta infraestructura". Per últim, "exigim que els treballs que han de portar la línia d'alta velocitat des de la Sagrera cap a la frontera amb França es duguin a terme amb el ritme i les condicions necessàries".
En aquest sentit, en la seva intervenció César Arrizabalaga ha recordat la importància transcendental que tindrà per a Montcada i Reixac l'arribada de l'alta velocitat. "Ens permetrà configurar una nova ciutat. La nova línia d'alta velocitat porta lligat el soterrament de la línia convencional de França, una reivindicació històrica de l'Ajuntament i de tota la ciutadania". Finalment, l'alcalde també ha destacat "la millora de les comunicacions que l'actuació comportarà per als municipis del nord de l'àrea metropolitana".
http://www.montcada.org/montcadaPortal/ ... eneral.jsp
05/02/2008
L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, i els alcaldes de Barcelona, Jordi Hereu; Badalona, Maite Arqué; Santa Coloma de Gramenet, Bartomeu Muñoz; i Sant Adrià de Besòs, Jesús María Canga, han signat aquest matí a Barcelona un manifest a favor de l'estació de la Sagrera com a futura gran estació intermodal del nord de l'àrea metropolitana i interconnectada amb la de Sants.
El manifest subratlla la funció que les infraestructures tenen com a instruments de cohesió social i equilibri territorial i, en aquest sentit, destaca el paper de la nova configuració que tindrà la xarxa ferroviària amb l'arribada de l'alta velocitat, que pivotarà sobre les dues estacions interconnectades de Sants i Sagrera.
El document recorda que l'estació de Sagrera acollirà, a més de l'alta velocitat, les línies de rodalies cap a Vic, Granollers i el Maresme, els trens regionals i els de llarg recorregut. A més, permetrà l'intercanvi amb el metro i amb la nova estació d'autobusos i tindrà accessos directes amb el nus de la Trinitat i, per tant, amb les principals carreteres i autopistes de l'entorn metropolità.
Els alcaldes aposten per un model que millorarà la capacitat operativa i del servei de rodalies. "És un pas absolutament imprescindible, que haurà de transformar la xarxa actual en un servei amb estàndards de metro regional", afirmen.
El text assenyala les implicacions urbanístiques i territorials "de vital transcendència" que tindrà l'actuació per a tot el territori metropolità. "L'estació esdevindrà una nova centralitat, que contribuirà decisivament a superar carències que s'arrosseguen des de fa dècades i marcarà un salt endavant per a les ciutats més directament concernides", assegura.
Els alcaldes valoren "molt positivament" l'esforç realitzat per totes les administracions per aconseguir l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona. Consideren que el traçat aprovat "és la solució adequada a les necessitats i perspectives del conjunt del sistema ferroviari a Barcelona". Aposten per convertir la Sagrera en "la gran estació intermodal del nord de Barcelona" i demanen que la seva construcció "es faci amb tot el rigor i la màxima agilitat, i atenent les necessitats de tot l'entorn urbà i metropolità".
Els signants del manifest reclamen que les obres del túnel entre Sants i la Sagrera es facin "sense dilacions i amb plenes garanties de seguretat", i demanen "la participació dels nostres ajuntaments en les instàncies de planificació, execució i seguiment vinculades al desenvolupament d'aquesta infraestructura". Per últim, "exigim que els treballs que han de portar la línia d'alta velocitat des de la Sagrera cap a la frontera amb França es duguin a terme amb el ritme i les condicions necessàries".
En aquest sentit, en la seva intervenció César Arrizabalaga ha recordat la importància transcendental que tindrà per a Montcada i Reixac l'arribada de l'alta velocitat. "Ens permetrà configurar una nova ciutat. La nova línia d'alta velocitat porta lligat el soterrament de la línia convencional de França, una reivindicació històrica de l'Ajuntament i de tota la ciutadania". Finalment, l'alcalde també ha destacat "la millora de les comunicacions que l'actuació comportarà per als municipis del nord de l'àrea metropolitana".
http://www.montcada.org/montcadaPortal/ ... eneral.jsp
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Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
A TV3 al programa EL CLUB estan fent una "porra" per a veure quant arribara el AVE, suposo que mitg en broma, ja veurem com va
Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
Bé,aixó ja hauriem de començar a debatir-ho en un nou fil com "La LAV cap a frança des de Barcelona".trainman wrote:L'alcalde de Montcada i Reixac s'adhereix al manifest a favor del traçat de l'alta velocitat i de la futura estació de la Sagrera
05/02/2008
L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, i els alcaldes de Barcelona, Jordi Hereu; Badalona, Maite Arqué; Santa Coloma de Gramenet, Bartomeu Muñoz; i Sant Adrià de Besòs, Jesús María Canga, han signat aquest matí a Barcelona un manifest a favor de l'estació de la Sagrera com a futura gran estació intermodal del nord de l'àrea metropolitana i interconnectada amb la de Sants.
El manifest subratlla la funció que les infraestructures tenen com a instruments de cohesió social i equilibri territorial i, en aquest sentit, destaca el paper de la nova configuració que tindrà la xarxa ferroviària amb l'arribada de l'alta velocitat, que pivotarà sobre les dues estacions interconnectades de Sants i Sagrera.
El document recorda que l'estació de Sagrera acollirà, a més de l'alta velocitat, les línies de rodalies cap a Vic, Granollers i el Maresme, els trens regionals i els de llarg recorregut. A més, permetrà l'intercanvi amb el metro i amb la nova estació d'autobusos i tindrà accessos directes amb el nus de la Trinitat i, per tant, amb les principals carreteres i autopistes de l'entorn metropolità.
Els alcaldes aposten per un model que millorarà la capacitat operativa i del servei de rodalies. "És un pas absolutament imprescindible, que haurà de transformar la xarxa actual en un servei amb estàndards de metro regional", afirmen.
El text assenyala les implicacions urbanístiques i territorials "de vital transcendència" que tindrà l'actuació per a tot el territori metropolità. "L'estació esdevindrà una nova centralitat, que contribuirà decisivament a superar carències que s'arrosseguen des de fa dècades i marcarà un salt endavant per a les ciutats més directament concernides", assegura.
Els alcaldes valoren "molt positivament" l'esforç realitzat per totes les administracions per aconseguir l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona. Consideren que el traçat aprovat "és la solució adequada a les necessitats i perspectives del conjunt del sistema ferroviari a Barcelona". Aposten per convertir la Sagrera en "la gran estació intermodal del nord de Barcelona" i demanen que la seva construcció "es faci amb tot el rigor i la màxima agilitat, i atenent les necessitats de tot l'entorn urbà i metropolità".
Els signants del manifest reclamen que les obres del túnel entre Sants i la Sagrera es facin "sense dilacions i amb plenes garanties de seguretat", i demanen "la participació dels nostres ajuntaments en les instàncies de planificació, execució i seguiment vinculades al desenvolupament d'aquesta infraestructura". Per últim, "exigim que els treballs que han de portar la línia d'alta velocitat des de la Sagrera cap a la frontera amb França es duguin a terme amb el ritme i les condicions necessàries".
En aquest sentit, en la seva intervenció César Arrizabalaga ha recordat la importància transcendental que tindrà per a Montcada i Reixac l'arribada de l'alta velocitat. "Ens permetrà configurar una nova ciutat. La nova línia d'alta velocitat porta lligat el soterrament de la línia convencional de França, una reivindicació històrica de l'Ajuntament i de tota la ciutadania". Finalment, l'alcalde també ha destacat "la millora de les comunicacions que l'actuació comportarà per als municipis del nord de l'àrea metropolitana".
http://www.montcada.org/montcadaPortal/ ... eneral.jsp
No tinc planols dels traçats per montcada pero juraria que l'AVE es desviava de la llínia de França i pasava per les rodalies de Montcada perquè no hi ha espai per fer-lo passar.Així que crec que la actual llinia a França poc té a veure amb lAVE i el seu soterrament.
Salutacions
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Discurs polític
Ja se sap que els polítics acomoden els fets al seu propi discurs autista monològic per fer veure a tothom allò que no és o que voldrien que fos.252-071 wrote:No tinc planols dels traçats per montcada pero juraria que l'AVE es desviava de la llínia de França i pasava per les rodalies de Montcada perquè no hi ha espai per fer-lo passar.Així que crec que la actual llinia a França poc té a veure amb lAVE i el seu soterrament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
http://www.lavanguardia.es/
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Todo el trazado del AVE por el centro de Barcelona estará adjudicado a finales de mes
Barcelona. (EFE).- Todo el trazado del AVE a su paso por Barcelona estará adjudicado a finales de mes, un proyecto que hoy ha recibido el apoyo del alcalde de la capital catalana, Jordi Hereu, y de sus homólogos -todos del PSC- de otros cuatro municipios del norte de la ciudad, frente a quienes defienden un cambio de trazado.
Ante la cercanía del periodo electoral y los previsibles ataques que CiU, PP y ERC lanzarán durante la campaña al trazado aprobado por ADIF para conectar las estaciones de Sants y Sagrera -que incorpora el polémico túnel que discurrirá por debajo del distrito del Eixample y junto a la Sagrada Familia- estos cinco alcaldes socialistas han escenificado 'in situ' su apoyo al proyecto.
Hereu, acompañado por los alcaldes de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga; de Sant Adrià de Besòs, Jesús María Canga; de Santa Coloma de Gramenet, Bartomeu Muñoz y de Badalona, Maite Arqué, han dado a conocer en los terrenos de lo que será la futura estación de Sagrera un manifiesto conjunto en el que reclaman que las obras se hagan "sin dilaciones y con toda seguridad".
En este sentido, el manifiesto, que ha leído el concejal de Urbanismo de Barcelona, Ramón García Bragado, han destacado el papel que la Sagrera tendrá no sólo desde el punto de vista ferroviario, con la construcción de un "túnel directo", sino en la adecuación urbanística de esta zona de la ciudad, así como en la mejora de la conectividad con los municipios del eje del río Besòs.
Este "frente común socialista" se anticipa además al que CiU y PP podrían crear el próximo jueves en el pleno del Parlament -a la espera de lo que haga ERC- donde se votará una iniciativa de la federación nacionalista en la que se reclama una moratoria de la construcción del túnel del AVE, y se rechaza el actual trazado.
Las obras del AVE entre el pont del Treball -en el Clot- y el nudo de la Trinitat, unos 3,7 kilómetros, se adjudicarán en dos tramos: en el entorno de la estación (con un plan de trabajo de veinte meses y un presupuesto de 98 millones de euros) y otro entre Sant Andreu y Trinitat (276 millones y 36 meses de obras).
En cuanto a la estación en sí, se prevé que a finales de febrero se apruebe el proyecto básico y en abril su plan constructivo definitivo, por valor 430 millones, con la previsión de que puedan estar finalizada en 2012.
Hereu, que ha asegurado que el desarrollo de esta estación intermodal supondrá acabar con una "herida urbana" y "social" entre los distritos de Sant Martí y Sant Andreu, ha reclamado que se superen ya "ciertos debates" sobre la viabilidad del trazado y se comience a mirar al futuro y ése es el mensaje que han querido lanzar "luchar por la nueva centralidad metropolitana".
El alcalde ha subrayado que la futura estación es "un equipamiento de país, la futura puerta de entrada a Europa", y ha recalcado que "no es ni será nunca un 'cul de sac'", es decir, que la conexión entre Sants y Sagrera se hará por el centro de la ciudad.
Hereu ha afirmado que esta macroactuación permitirá modificar el paisaje del norte de la capital, el entorno del río Besòs donde durante muchos años "las infraestructuras del Franquismo pasaron por encima de los intereses de la gente o de los barrios".
El alcalde de Sant Adrià, Jesús María Canga, ha pedido a quienes se puedan ver afectados por la construcción del túnel que recuerden que hay localidades "que por el bien de todos han padecido durante años" que sus municipios fueran cruzados por trenes, autopistas o rondas, "por lo que ahora no les pido sacrificio, sino compartir la solidaridad" ellos han tenido con "la gran Barcelona".
El alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, ha destacado el "papel vertebrador" de la obra para el eje del Besòs, mientras que el de Santa Coloma de Gramenet, Bartomeu Muñoz, ha añadido que la Sagrera, supondrá una "nueva centralidad" para casi 700.000 residentes.
La alcaldesa de Badalona, Maite Arqué, ha añadido que La Sagrera viene pareja al desarrollo de las líneas 4 y 11 de metro, que mejorará las interrelaciones de todo el Barcelonés Nord.
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Todo el trazado del AVE por el centro de Barcelona estará adjudicado a finales de mes
Barcelona. (EFE).- Todo el trazado del AVE a su paso por Barcelona estará adjudicado a finales de mes, un proyecto que hoy ha recibido el apoyo del alcalde de la capital catalana, Jordi Hereu, y de sus homólogos -todos del PSC- de otros cuatro municipios del norte de la ciudad, frente a quienes defienden un cambio de trazado.
Ante la cercanía del periodo electoral y los previsibles ataques que CiU, PP y ERC lanzarán durante la campaña al trazado aprobado por ADIF para conectar las estaciones de Sants y Sagrera -que incorpora el polémico túnel que discurrirá por debajo del distrito del Eixample y junto a la Sagrada Familia- estos cinco alcaldes socialistas han escenificado 'in situ' su apoyo al proyecto.
Hereu, acompañado por los alcaldes de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga; de Sant Adrià de Besòs, Jesús María Canga; de Santa Coloma de Gramenet, Bartomeu Muñoz y de Badalona, Maite Arqué, han dado a conocer en los terrenos de lo que será la futura estación de Sagrera un manifiesto conjunto en el que reclaman que las obras se hagan "sin dilaciones y con toda seguridad".
En este sentido, el manifiesto, que ha leído el concejal de Urbanismo de Barcelona, Ramón García Bragado, han destacado el papel que la Sagrera tendrá no sólo desde el punto de vista ferroviario, con la construcción de un "túnel directo", sino en la adecuación urbanística de esta zona de la ciudad, así como en la mejora de la conectividad con los municipios del eje del río Besòs.
Este "frente común socialista" se anticipa además al que CiU y PP podrían crear el próximo jueves en el pleno del Parlament -a la espera de lo que haga ERC- donde se votará una iniciativa de la federación nacionalista en la que se reclama una moratoria de la construcción del túnel del AVE, y se rechaza el actual trazado.
Las obras del AVE entre el pont del Treball -en el Clot- y el nudo de la Trinitat, unos 3,7 kilómetros, se adjudicarán en dos tramos: en el entorno de la estación (con un plan de trabajo de veinte meses y un presupuesto de 98 millones de euros) y otro entre Sant Andreu y Trinitat (276 millones y 36 meses de obras).
En cuanto a la estación en sí, se prevé que a finales de febrero se apruebe el proyecto básico y en abril su plan constructivo definitivo, por valor 430 millones, con la previsión de que puedan estar finalizada en 2012.
Hereu, que ha asegurado que el desarrollo de esta estación intermodal supondrá acabar con una "herida urbana" y "social" entre los distritos de Sant Martí y Sant Andreu, ha reclamado que se superen ya "ciertos debates" sobre la viabilidad del trazado y se comience a mirar al futuro y ése es el mensaje que han querido lanzar "luchar por la nueva centralidad metropolitana".
El alcalde ha subrayado que la futura estación es "un equipamiento de país, la futura puerta de entrada a Europa", y ha recalcado que "no es ni será nunca un 'cul de sac'", es decir, que la conexión entre Sants y Sagrera se hará por el centro de la ciudad.
Hereu ha afirmado que esta macroactuación permitirá modificar el paisaje del norte de la capital, el entorno del río Besòs donde durante muchos años "las infraestructuras del Franquismo pasaron por encima de los intereses de la gente o de los barrios".
El alcalde de Sant Adrià, Jesús María Canga, ha pedido a quienes se puedan ver afectados por la construcción del túnel que recuerden que hay localidades "que por el bien de todos han padecido durante años" que sus municipios fueran cruzados por trenes, autopistas o rondas, "por lo que ahora no les pido sacrificio, sino compartir la solidaridad" ellos han tenido con "la gran Barcelona".
El alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, ha destacado el "papel vertebrador" de la obra para el eje del Besòs, mientras que el de Santa Coloma de Gramenet, Bartomeu Muñoz, ha añadido que la Sagrera, supondrá una "nueva centralidad" para casi 700.000 residentes.
La alcaldesa de Badalona, Maite Arqué, ha añadido que La Sagrera viene pareja al desarrollo de las líneas 4 y 11 de metro, que mejorará las interrelaciones de todo el Barcelonés Nord.
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Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
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Morlán diu que les vies de l'últim tram fins a Sants ja estan posades
CRISTINA BUESA
L'HOSPITALET
Víctor Morlán va tornar a apel.lar ahir a la paciència dels catalans. El secretari d'Estat d'Infraestructures els va demanar calma per afrontar l'arribada de l'alta velocitat a Sants. "Tinguin molt poca paciència, no molta, molt poca", va reclamar referint-se a la imminència de la posada en servei de l'AVE Barcelona-Madrid. Mentre el tren dièsel de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) va continuar efectuant proves ahir a l'entorn de l'estació barcelonina, Morlán va assegurar que ja estan completament col.locades les vies en els últims quatre quilòmetres del traçat.
No obstant, encara falta instal.lar una part de la catenària i dels sistemes de seguretat. A continuació, s'hauran de dur a terme les comprovacions corresponents. Però el número dos del Ministeri de Foment, de visita en el nou Centre de Formació de Renfe per a maquinistes que està situat a l'Hospitalet, va evitar una vegada més establir un calendari. Ni de l'arribada de l'AVE ni tampoc dels dies de proves que necessita Adif i després l'operadora ferroviària per poder validar la infraestructura. "El túnel gairebé ja és operatiu però fins que no ens assegurem que tot funciona bé no s'estrenarà", va afirmar Víctor Morlán.
Justament això és el que va reclamar el portaveu adjunt del PP al Parlament, Josep Llobet, que va exigir que els barcelonins no siguin "conillets d'Índies" de l'alta velocitat. Llobet va demanar que no s'estreni el nou transport ferroviari fins que no es faci el període de proves mínim que garanteixi la seguretat dels viatgers.
El secretari d'Estat va insistir en el fet que durant els últims mesos s'han realitzat milers de quilòmetres de comprovacions entre les estacions del Camp de Tarragona i el Prat, "amb bons resultats".
SENSE DATES
En aquest trajecte s'han provat també els trens comercials de Renfe, els Pato, un pas més que encara no té calendari en el cas del tram entre el Prat i la terminal de Sants, que inclou l'Hospitalet. "Quan el Talgo BT hagi examinat la via i tinguem la catenària, la posarem en tensió i comprovarem com funciona, però fins llavors no puc fixar cap data", es va excusar el responsable ministerial.
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Morlán diu que les vies de l'últim tram fins a Sants ja estan posades
CRISTINA BUESA
L'HOSPITALET
Víctor Morlán va tornar a apel.lar ahir a la paciència dels catalans. El secretari d'Estat d'Infraestructures els va demanar calma per afrontar l'arribada de l'alta velocitat a Sants. "Tinguin molt poca paciència, no molta, molt poca", va reclamar referint-se a la imminència de la posada en servei de l'AVE Barcelona-Madrid. Mentre el tren dièsel de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) va continuar efectuant proves ahir a l'entorn de l'estació barcelonina, Morlán va assegurar que ja estan completament col.locades les vies en els últims quatre quilòmetres del traçat.
No obstant, encara falta instal.lar una part de la catenària i dels sistemes de seguretat. A continuació, s'hauran de dur a terme les comprovacions corresponents. Però el número dos del Ministeri de Foment, de visita en el nou Centre de Formació de Renfe per a maquinistes que està situat a l'Hospitalet, va evitar una vegada més establir un calendari. Ni de l'arribada de l'AVE ni tampoc dels dies de proves que necessita Adif i després l'operadora ferroviària per poder validar la infraestructura. "El túnel gairebé ja és operatiu però fins que no ens assegurem que tot funciona bé no s'estrenarà", va afirmar Víctor Morlán.
Justament això és el que va reclamar el portaveu adjunt del PP al Parlament, Josep Llobet, que va exigir que els barcelonins no siguin "conillets d'Índies" de l'alta velocitat. Llobet va demanar que no s'estreni el nou transport ferroviari fins que no es faci el període de proves mínim que garanteixi la seguretat dels viatgers.
El secretari d'Estat va insistir en el fet que durant els últims mesos s'han realitzat milers de quilòmetres de comprovacions entre les estacions del Camp de Tarragona i el Prat, "amb bons resultats".
SENSE DATES
En aquest trajecte s'han provat també els trens comercials de Renfe, els Pato, un pas més que encara no té calendari en el cas del tram entre el Prat i la terminal de Sants, que inclou l'Hospitalet. "Quan el Talgo BT hagi examinat la via i tinguem la catenària, la posarem en tensió i comprovarem com funciona, però fins llavors no puc fixar cap data", es va excusar el responsable ministerial.
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Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
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El Barcelonès Nord fa pinya a favor de l'AVE per l'Eixample
1. • Els alcaldes de Sant Adrià, Santa Coloma, Badalona i Montcada donen suport al túnel
2. • Hereu destaca la "centralitat metropolitana" de l'estació de la Sagrera
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
El túnel de l'AVE per l'Eixample no només és un tema de Barcelona, sinó un debat de país". Amb aquest missatge inequívoc en clau de política catalana es va presentar ahir Jordi Hereu als terrenys on es construirà la futura estació de la Sagrera, acompanyat pels alcaldes dels quatre municipis del Barcelonès Nord implicats en el pla: Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Badalona i Montcada i Reixac. Anticipant-se al possible suport d'ERC a una moció que presentarà avui CiU al Parlament contra l'actual traçat, els cinc regidors socialistes van fer pinya en un acte amb un marcat accent metropolità.
Perquè aquest és el quid de la qüestió, segons van coincidir, el de la "centralitat metropolitana" de la futura terminal. "Aquesta serà també la nostra estació", va resumir l'alcalde de Sant Adrià, Jesús Maria Canga, que va apel.lar a la "solidaritat" dels barcelonins amb la primera corona de la ciutat, que va definir com un "continu urbà". Un espai conjunt que permetrà "compartir" la millora de la mobilitat i la "generació de riquesa" que, per ell, comportarà la connexió --via túnel-- de les terminals de Sants i la Sagrera.
SOTERRAR VIES
L'alcalde de Montcada, César Arrizabalaga, va posar un exemple pràctic, ja que el pas de l'AVE per aquesta localitat els permetrà soterrar tres quilòmetres de l'actual línia ferroviària cap a Portbou que travessen la ciutat, i guanyar un "gran espai cívic vertebrat per una rambla". "Volem ser protagonistes d'una nova centralitat que millorarà la vida de 700.000 persones i ens convertirà en una comarca de primera categoria", va afegir el seu homòleg de Santa Coloma, Bartomeu Muñoz.
L'alcaldessa de Badalona, Maite Arqué, es va moure en els mateixos paràmetres i, després de recordar que el Barcelonès Nord ha estat "fora durant molts anys dels plans de millora d'infraestructures i de la mobilitat", va assegurar que ara arriba el moment de fer el "pas decisiu". Un pas que, tal com van rubricar els cinc alcaldes en un manifest, només serà possible si s'inicien "sense dilacions" les obres de construcció del túnel per l'Eixample, adjudicades el gener passat.
En aquest punt va ser on més va incidir Hereu, que va arribar a assegurar que hi ha en joc "el pa de la gent". "I amb el pa no s'hi juga", va dir per acabar. Per al.lusions, el president del grup municipal de CiU, Xavier Trias, va titllar les declaracions d'electoralistes al primar "una vegada més" els interessos del PSC sobre els de Barcelona.
Trias va dir que els endarreriments en la construcció de l'estació la Sagrera, de la qual encara no s'ha aprovat ni el projecte de l'edifici, no són atribuïbles al Ministeri de Foment, sinó al mateix Ajuntament de Barcelona. "Han mantingut aturats durant molt temps el debat i l'aprovació dels plans urbanístics vinculats a l'estació", va afirmar.
[...]
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El Barcelonès Nord fa pinya a favor de l'AVE per l'Eixample
1. • Els alcaldes de Sant Adrià, Santa Coloma, Badalona i Montcada donen suport al túnel
2. • Hereu destaca la "centralitat metropolitana" de l'estació de la Sagrera
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
El túnel de l'AVE per l'Eixample no només és un tema de Barcelona, sinó un debat de país". Amb aquest missatge inequívoc en clau de política catalana es va presentar ahir Jordi Hereu als terrenys on es construirà la futura estació de la Sagrera, acompanyat pels alcaldes dels quatre municipis del Barcelonès Nord implicats en el pla: Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Badalona i Montcada i Reixac. Anticipant-se al possible suport d'ERC a una moció que presentarà avui CiU al Parlament contra l'actual traçat, els cinc regidors socialistes van fer pinya en un acte amb un marcat accent metropolità.
Perquè aquest és el quid de la qüestió, segons van coincidir, el de la "centralitat metropolitana" de la futura terminal. "Aquesta serà també la nostra estació", va resumir l'alcalde de Sant Adrià, Jesús Maria Canga, que va apel.lar a la "solidaritat" dels barcelonins amb la primera corona de la ciutat, que va definir com un "continu urbà". Un espai conjunt que permetrà "compartir" la millora de la mobilitat i la "generació de riquesa" que, per ell, comportarà la connexió --via túnel-- de les terminals de Sants i la Sagrera.
SOTERRAR VIES
L'alcalde de Montcada, César Arrizabalaga, va posar un exemple pràctic, ja que el pas de l'AVE per aquesta localitat els permetrà soterrar tres quilòmetres de l'actual línia ferroviària cap a Portbou que travessen la ciutat, i guanyar un "gran espai cívic vertebrat per una rambla". "Volem ser protagonistes d'una nova centralitat que millorarà la vida de 700.000 persones i ens convertirà en una comarca de primera categoria", va afegir el seu homòleg de Santa Coloma, Bartomeu Muñoz.
L'alcaldessa de Badalona, Maite Arqué, es va moure en els mateixos paràmetres i, després de recordar que el Barcelonès Nord ha estat "fora durant molts anys dels plans de millora d'infraestructures i de la mobilitat", va assegurar que ara arriba el moment de fer el "pas decisiu". Un pas que, tal com van rubricar els cinc alcaldes en un manifest, només serà possible si s'inicien "sense dilacions" les obres de construcció del túnel per l'Eixample, adjudicades el gener passat.
En aquest punt va ser on més va incidir Hereu, que va arribar a assegurar que hi ha en joc "el pa de la gent". "I amb el pa no s'hi juga", va dir per acabar. Per al.lusions, el president del grup municipal de CiU, Xavier Trias, va titllar les declaracions d'electoralistes al primar "una vegada més" els interessos del PSC sobre els de Barcelona.
Trias va dir que els endarreriments en la construcció de l'estació la Sagrera, de la qual encara no s'ha aprovat ni el projecte de l'edifici, no són atribuïbles al Ministeri de Foment, sinó al mateix Ajuntament de Barcelona. "Han mantingut aturats durant molt temps el debat i l'aprovació dels plans urbanístics vinculats a l'estació", va afirmar.
[...]
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Perles repetitives de l'Hereu
I no se'n cansa, no...Hereu, que ha asegurado que el desarrollo de esta estación intermodal supondrá acabar con una "herida urbana" y "social" entre los distritos de Sant Martí y Sant Andreu [...]
Ah, i els trens a Madrid i França (o sigui, més del 90% de relacions) en passaran de llarg?El alcalde ha subrayado que la futura estación es "un equipamiento de país, la futura puerta de entrada a Europa", y ha recalcado que "no es ni será nunca un 'cul de sac'", es decir, que la conexión entre Sants y Sagrera se hará por el centro de la ciudad.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
Jo entenc que diu que no seran mai estacions en cul de sac, amb connexió entre ambdues pel Vallès, si no que hi haurà sí o sí túnel, per molt que els trens puguin acabar/començar el seu recorregut allà.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
Aquesta tarda sobre les 18:50-19:00,hi havia el talgo verd d'Adif diesel estacionat a la vía 4 de Sants.