Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida tot i que la llei ho prohibeix
L'ens Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, que gestiona les línies del ministeri de Foment, autoritza cada dia parades de trens amb mercaderies perilloses a Lleida, tot i que la normativa ho prohibeix específicament. Aquestes mercaderies estan autoritzades a circular per l'estació, però no a aturar-s'hi. L'Adif, en canvi, ha expedientat un controlador de l'estació de Lleida que, seguint la legislació, va vetar la parada d'un tren d'aquestes característiques i l'acusa de desobeir una ordre.
SEGRE
L'ens Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, que gestiona les línies del ministeri de Foment, autoritza cada dia parades de trens amb mercaderies perilloses a Lleida, tot i que la normativa ho prohibeix específicament. Aquestes mercaderies estan autoritzades a circular per l'estació, però no a aturar-s'hi. L'Adif, en canvi, ha expedientat un controlador de l'estació de Lleida que, seguint la legislació, va vetar la parada d'un tren d'aquestes característiques i l'acusa de desobeir una ordre.
SEGRE
Last edited by Sky on Friday 08/02/2008 13:32, edited 2 times in total.
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida
^^ És el tema de portada d'avui (disculpeu la superpixel·lació):
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Abús de poder
És escandalós amb quina impunitat les autoritats i els seus ens acòlits se salten a la torera la legislació que se suposa que haurien de ser els primers en complir: mercaderies perilloses, actituds dictatorials de VJs, ús d'aigua potable per a rec, abús de normes de circulació per part de vehicles oficials i d'emergències fora de servei etc. etc. etc.
El bandolerisme caciquista encara segueix massa arrelat en aquest país.
El bandolerisme caciquista encara segueix massa arrelat en aquest país.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
És el que té l'explotació d'una xarxa ferroviària en via única.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
Home! Per a això estan les malles. Per planificar creuaments.
I abans que fer aturar un tren així a l'estació de Lleida, envoltada d'edificis:
1. Es procura circular de nit quan gairebé no hi ha circulacions de viatgers.
2. Si la llei permet alguna excepció (com ara estacions fora de nuclis urbans, com pot ser, si no recordo malament, Puigverd de Lleida), s'atura allà.
3. Si no ho permet, es dóna preferència absoluta al pas d'aquest comboi, fent retardar si cal els altres trens.
I abans que fer aturar un tren així a l'estació de Lleida, envoltada d'edificis:
1. Es procura circular de nit quan gairebé no hi ha circulacions de viatgers.
2. Si la llei permet alguna excepció (com ara estacions fora de nuclis urbans, com pot ser, si no recordo malament, Puigverd de Lleida), s'atura allà.
3. Si no ho permet, es dóna preferència absoluta al pas d'aquest comboi, fent retardar si cal els altres trens.
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
Pffff, fart estava de veure butaners parats a Cerdanyola Universitat...
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
S'haurien de plantejar seriosament que no puguin passar trens de mercadaries per les estacions de viatgers o si menys no que no puguin les que siguin perilloses
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
jordidr wrote:S'haurien de plantejar seriosament que no puguin passar trens de mercadaries per les estacions de viatgers o si menys no que no puguin les que siguin perilloses
Llavors,segons aquesta teoria aquests trens no podrien circular per cap llinia de renfe
En fi,espero que aixó s'arregli o almenys garantir aquestes mercaderies perque els vagons estàn que donen pena.
Salutacions
- Jefe de C.T.C.
- N5
- Posts: 102
- Joined: Wednesday 04/05/2005 18:44
- Location: Terrassa
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
Després de rebuscar em sembla que la informació es una mica inexacta.
La llei no diu pas que el tren no es pugui aturar a les estacions, sinó que no es poden programar parades en aquestes estacions que es cosa ben diferent. No es el mateix planificar deixar un tren a Lleida 7 hores per que l'explotador ho vol així i está inclòs en l'horari del tren que aturar-lo momentaneament per esperar un encreuament o el que sigui. Diguem que es poden fer parades "tècniques" pero no pas "comercials". Com ho estaven plantejant sembla que el tren sigui poc menys que una bomba de rellotjeria i hagi de passar de pressa i corrents abans que esclati.
En aquest cas pel que es diu sembla ser que la parada no era pas programada sinó que havia d'estar parat un temps mentre que poguès tornar a sortir , es a dir era tècnica i no anava llavors contra la normativa.
De totes formes aqui teniu el trosset de la Instrucció General nº43 Condicions Generals per al transport de mercaderies perilloses per ferrocarril
Art. 8.6 NORMAS DE CIRCULACIÓN Y ESTACIONAMIENTO DE TRENES CON
MERCANCÍAS PELIGROSAS
Los trenes que transporten mercancías peligrosas deberán utilizar necesariamente, cuando existan, las líneas
que circunvalan las poblaciones, excepto cuando tuvieran que realizar operaciones de carga y descarga en
dichas poblaciones. Estas operaciones se realizarán en el menor tiempo posible con una programación previa
bien definida.
No se podrán planificar ni programar paradas en túneles de más de 100 metros, ni circulaciones de trenes que
incluyan estacionamiento, en una estación de núcleo habitado o cuando aquella esté situada a menos de 500
metros de distancia del núcleo más próximo de población agrupada.
En el caso de que existan estaciones de origen, clasificación o destino, que se encuentren en núcleo habitado
o situadas a menos de 500 metros de aquel, en los que deba realizarse un estacionamiento, se deberá
disponer de la organización y medios necesarios para, en caso de accidente, efectuar las actuaciones más
urgentes para limitar las consecuencias del mismo, de acuerdo con el artículo 4 del Real Decreto 387/1996,
de 1 de marzo por el que se aprueba la Directriz Básica de planificación de protección civil ante el riesgo de
accidentes en los transportes de mercancías peligrosas por carretera y ferrocarril.
Serán de aplicación las incompatibilidades de transporte entre vagones, así como la de formación de trenes,
recogidas en el RID, a los efectos de estacionamientos con otros trenes cargados con mercancías peligrosas
en vías contiguas de una misma estación.
La llei no diu pas que el tren no es pugui aturar a les estacions, sinó que no es poden programar parades en aquestes estacions que es cosa ben diferent. No es el mateix planificar deixar un tren a Lleida 7 hores per que l'explotador ho vol així i está inclòs en l'horari del tren que aturar-lo momentaneament per esperar un encreuament o el que sigui. Diguem que es poden fer parades "tècniques" pero no pas "comercials". Com ho estaven plantejant sembla que el tren sigui poc menys que una bomba de rellotjeria i hagi de passar de pressa i corrents abans que esclati.
En aquest cas pel que es diu sembla ser que la parada no era pas programada sinó que havia d'estar parat un temps mentre que poguès tornar a sortir , es a dir era tècnica i no anava llavors contra la normativa.
De totes formes aqui teniu el trosset de la Instrucció General nº43 Condicions Generals per al transport de mercaderies perilloses per ferrocarril
Art. 8.6 NORMAS DE CIRCULACIÓN Y ESTACIONAMIENTO DE TRENES CON
MERCANCÍAS PELIGROSAS
Los trenes que transporten mercancías peligrosas deberán utilizar necesariamente, cuando existan, las líneas
que circunvalan las poblaciones, excepto cuando tuvieran que realizar operaciones de carga y descarga en
dichas poblaciones. Estas operaciones se realizarán en el menor tiempo posible con una programación previa
bien definida.
No se podrán planificar ni programar paradas en túneles de más de 100 metros, ni circulaciones de trenes que
incluyan estacionamiento, en una estación de núcleo habitado o cuando aquella esté situada a menos de 500
metros de distancia del núcleo más próximo de población agrupada.
En el caso de que existan estaciones de origen, clasificación o destino, que se encuentren en núcleo habitado
o situadas a menos de 500 metros de aquel, en los que deba realizarse un estacionamiento, se deberá
disponer de la organización y medios necesarios para, en caso de accidente, efectuar las actuaciones más
urgentes para limitar las consecuencias del mismo, de acuerdo con el artículo 4 del Real Decreto 387/1996,
de 1 de marzo por el que se aprueba la Directriz Básica de planificación de protección civil ante el riesgo de
accidentes en los transportes de mercancías peligrosas por carretera y ferrocarril.
Serán de aplicación las incompatibilidades de transporte entre vagones, así como la de formación de trenes,
recogidas en el RID, a los efectos de estacionamientos con otros trenes cargados con mercancías peligrosas
en vías contiguas de una misma estación.
Hola gent!!
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
El grup municipal d'ERC a la Paeria demana que els trens de mercaderies perilloses no s'aturin a l'estació de Lleida
El grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Lleida ha reclamat que els trens de mercaderies perilloses no s'aturin a l'estació de Lleida-Pirineus. La portaveu d'ERC a la Paeria, Montse Bergés, ha sol·licitat a l'equip de govern que exigeixi a Adif i Renfe que compleixin amb el decret del 20 d'abril de 2001 que regula el transport ferroviari de mercaderies perilloses i prohibeix que aquests trens s'aturin a les estacions dels nuclis urbans. La comissió d'Urbanisme, Seguretat, Medi Ambient i Mobilitat de la Paeria, va informar que cada dijous un tren d'aquestes característiques fa 'una parada tècnica' a l'estació Lleida-Pirineus.
http://www.3cat24.cat/noticia/273636/se ... -de-Lleida
El grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Lleida ha reclamat que els trens de mercaderies perilloses no s'aturin a l'estació de Lleida-Pirineus. La portaveu d'ERC a la Paeria, Montse Bergés, ha sol·licitat a l'equip de govern que exigeixi a Adif i Renfe que compleixin amb el decret del 20 d'abril de 2001 que regula el transport ferroviari de mercaderies perilloses i prohibeix que aquests trens s'aturin a les estacions dels nuclis urbans. La comissió d'Urbanisme, Seguretat, Medi Ambient i Mobilitat de la Paeria, va informar que cada dijous un tren d'aquestes característiques fa 'una parada tècnica' a l'estació Lleida-Pirineus.
http://www.3cat24.cat/noticia/273636/se ... -de-Lleida
- Jefe de C.T.C.
- N5
- Posts: 102
- Joined: Wednesday 04/05/2005 18:44
- Location: Terrassa
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
Bé. S'han assabentat que es parada tècnica llavors s'hauràn assabentat que es compleix la llei.
Jo m'ensumo que es això, política. No vull saber que dirien si aturessin un tren de passatgers 20 o 30 minuts per no haver d'aturar un tren amb mercaderies perilloses. Dirien que a Espanya li importa més el "butanu" que els ciutadans catalans (possiblement a sobre tinguin raó, però no pas aquest cas ).
Ningú s'ha parat mai a pensar la terminal de mercaderies (amb mercaderies perilloses) que hi ha a Granollers?. Però aquella es considerada "Terminal de Mercancías" es a dir...un vagó no pot estar estacionat premeditadament en una vía de circulació de Granollers però si que ho pot estar en una via contigua que no sigui considerada de l'estació sinó ja "dins" de la terminal (obviament el risc es el mateix).
Per que els polítics de Granollers això ni ho veuen i els de Lleida els hi suposa un quasi accident que esperi 15-20 minuts un tren a Lleida?.
Jo m'ensumo que es això, política. No vull saber que dirien si aturessin un tren de passatgers 20 o 30 minuts per no haver d'aturar un tren amb mercaderies perilloses. Dirien que a Espanya li importa més el "butanu" que els ciutadans catalans (possiblement a sobre tinguin raó, però no pas aquest cas ).
Ningú s'ha parat mai a pensar la terminal de mercaderies (amb mercaderies perilloses) que hi ha a Granollers?. Però aquella es considerada "Terminal de Mercancías" es a dir...un vagó no pot estar estacionat premeditadament en una vía de circulació de Granollers però si que ho pot estar en una via contigua que no sigui considerada de l'estació sinó ja "dins" de la terminal (obviament el risc es el mateix).
Per que els polítics de Granollers això ni ho veuen i els de Lleida els hi suposa un quasi accident que esperi 15-20 minuts un tren a Lleida?.
Hola gent!!
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
Ui, això a Granollers han batallat durant anys per treure aquella estació de mercaderies i si no mal recordo ho han aconseguit...Jefe de C.T.C. wrote:Per que els polítics de Granollers això ni ho veuen i els de Lleida els hi suposa un quasi accident que esperi 15-20 minuts un tren a Lleida?.
- Jefe de C.T.C.
- N5
- Posts: 102
- Joined: Wednesday 04/05/2005 18:44
- Location: Terrassa
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
Em sembla perfecte si ho han batallat...mai m'he assabantat en cap noticia, però no es pot dir precisament que ho hagin aconseguit. D'aquesta mateixa pàgina http://www.wefer.com/w3/renfe/renfe-gra ... tre-09.jpg
Hola gent!!
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
Com a mínim hi ha la decisió de fer fora l'estació de mercaderies.Jefe de C.T.C. wrote:Em sembla perfecte si ho han batallat...mai m'he assabantat en cap noticia, però no es pot dir precisament que ho hagin aconseguit. D'aquesta mateixa pàgina http://www.wefer.com/w3/renfe/renfe-gra ... tre-09.jpg
- Jefe de C.T.C.
- N5
- Posts: 102
- Joined: Wednesday 04/05/2005 18:44
- Location: Terrassa
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
Si. Des de que m'ho vas dir he googlejat i tens raó que la volen treure.
Em sembla que la volen portar a la LLagosta però que va per a temps.
Però si mira, com a mínim hi ha la decisió.
Em sembla que la volen portar a la LLagosta però que va per a temps.
Però si mira, com a mínim hi ha la decisió.
Hola gent!!
"Trens bomba" travessen Lleida
http://www.adn.es/local/lleida/20090702 ... bomba.html
"Trens bomba" travessen Lleida
Mercaderies com el clorurde vinil creuen cada dia la ciutat | Adif autoritza el pas d'un comboi perillós amb destinació Montsó tot il'estricta normativa
* Redacció
La tragèdia del tren del gas a Itàlia es podria repetir al centre de Lleida, per on passen cada dia mercaderies perilloses amb l'autorització d'Adif, ens que administra les infraestructures ferroviàries.
Les cisternes que transporten les mercaderies amb un gran potencial inflamable no tenen la ciutat com a destinació però en alguns casos hi han fet aturades tècniques amb el perill afegit que suposa pels nombrosos habitatges que rodegen l'estació de Lleida. Un exemple del risc per a les persones d'algunes mercaderies que creuen la ciutat en tren diàriament des de fa anys és un comboi carregat de clorur de vinil (un perillós gas que s'inflama i explota amb molta facilitat, a més dels riscos per a la salut en cas d'exposició). Aquest tren transporta l'esmentada mercaderia des de Vila-seca fins a l'estació de Selgua, molt a prop de Montsó, per abastir la planta de fabricació de PVC d'Aiscondel, del grup Er-cros, que continua oberta malgrat l'anunci del seu tancament entre aquest any i el següent.
La situació ja ha sigut denunciada amb anterioritat arran d'accidents que no van causar danys personals. S'ha de recordar que a l'abril del 1997, un tren similar que feia el trajecte invers va descarrilar a l'estació de Lleida quan efectuava maniobres amb quatre vagons de 140 tones de clor i dos vagons de clorur de vinil, que anaven buits. En aquella ocasió, el comboi anava molt lent i no hi va haver xoc, que hauria pogut causar una autèntica tragèdia. Fa un any i mig, el tren que proveeix Aiscondel de Montsó amb el clorur de vinil havia de fer una aturada però un responsable de l'estació de Lleida ho va impedir, incomplint l'ordre del lloc de comandament de Saragossa.
Per evitar l'infern causat a Itàlia pel tren carregat de gas, el transport ferroviarai de mercaderies perilloses està regulat a Espanya on, segons un reial decret, no es poden travessar grans ciutats, ni molt menys aturar-s'hi, i en cas que sigui inevitable, s'ha d'adequar l'estació per garantir-ne la seguretat ciutadana, cosa que no es compleix a Lleida. A més, l'absència d'un by-pass a l'estació de la capital fa molt probable que altres mercaderies com diversos gasos i combustibles hagin de creuar també obligatòriament el centre de Lleida.
Malgrat això, Adif n'autoritza la circulació i un portaveu de l'ens va assegurar ahir que es compleix escrupolosament la normativa a l'hora de decidir els trens i les mercaderies que passen prop dels nuclis habitats
"Trens bomba" travessen Lleida
Mercaderies com el clorurde vinil creuen cada dia la ciutat | Adif autoritza el pas d'un comboi perillós amb destinació Montsó tot il'estricta normativa
* Redacció
La tragèdia del tren del gas a Itàlia es podria repetir al centre de Lleida, per on passen cada dia mercaderies perilloses amb l'autorització d'Adif, ens que administra les infraestructures ferroviàries.
Les cisternes que transporten les mercaderies amb un gran potencial inflamable no tenen la ciutat com a destinació però en alguns casos hi han fet aturades tècniques amb el perill afegit que suposa pels nombrosos habitatges que rodegen l'estació de Lleida. Un exemple del risc per a les persones d'algunes mercaderies que creuen la ciutat en tren diàriament des de fa anys és un comboi carregat de clorur de vinil (un perillós gas que s'inflama i explota amb molta facilitat, a més dels riscos per a la salut en cas d'exposició). Aquest tren transporta l'esmentada mercaderia des de Vila-seca fins a l'estació de Selgua, molt a prop de Montsó, per abastir la planta de fabricació de PVC d'Aiscondel, del grup Er-cros, que continua oberta malgrat l'anunci del seu tancament entre aquest any i el següent.
La situació ja ha sigut denunciada amb anterioritat arran d'accidents que no van causar danys personals. S'ha de recordar que a l'abril del 1997, un tren similar que feia el trajecte invers va descarrilar a l'estació de Lleida quan efectuava maniobres amb quatre vagons de 140 tones de clor i dos vagons de clorur de vinil, que anaven buits. En aquella ocasió, el comboi anava molt lent i no hi va haver xoc, que hauria pogut causar una autèntica tragèdia. Fa un any i mig, el tren que proveeix Aiscondel de Montsó amb el clorur de vinil havia de fer una aturada però un responsable de l'estació de Lleida ho va impedir, incomplint l'ordre del lloc de comandament de Saragossa.
Per evitar l'infern causat a Itàlia pel tren carregat de gas, el transport ferroviarai de mercaderies perilloses està regulat a Espanya on, segons un reial decret, no es poden travessar grans ciutats, ni molt menys aturar-s'hi, i en cas que sigui inevitable, s'ha d'adequar l'estació per garantir-ne la seguretat ciutadana, cosa que no es compleix a Lleida. A més, l'absència d'un by-pass a l'estació de la capital fa molt probable que altres mercaderies com diversos gasos i combustibles hagin de creuar també obligatòriament el centre de Lleida.
Malgrat això, Adif n'autoritza la circulació i un portaveu de l'ens va assegurar ahir que es compleix escrupolosament la normativa a l'hora de decidir els trens i les mercaderies que passen prop dels nuclis habitats
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
Puc corroborar que el tema de la supressió de la terminal de mercaderies ha sortit varies vegades al 9 Nou.Jefe de C.T.C. wrote:Si. Des de que m'ho vas dir he googlejat i tens raó que la volen treure.
Em sembla que la volen portar a la LLagosta però que va per a temps.
Però si mira, com a mínim hi ha la decisió.
I el que fa al tema de l'estació de Lleida... si en definitiva és més segur efectuar el encreuaments a Puigverd de Lleida o a Almacelles, per exemple... PER QUÈ NO ES DEIXEN DE PUNYETES, HO FA AIXÍ I PUNT??
Re: "Trens bomba" travessen Lleida
Només que el material rodant estigués en unes condicions òptimes ja no haurien de passar coses així.ADN wrote:La situació ja ha sigut denunciada amb anterioritat arran d'accidents que no van causar danys personals. S'ha de recordar que a l'abril del 1997, un tren similar que feia el trajecte invers va descarrilar a l'estació de Lleida quan efectuava maniobres amb quatre vagons de 140 tones de clor i dos vagons de clorur de vinil, que anaven buits. En aquella ocasió, el comboi anava molt lent i no hi va haver xoc, que hauria pogut causar una autèntica tragèdia.
Doncs ja aniria sent hora de fer-lo.ADN wrote:A més, l'absència d'un by-pass a l'estació de la capital fa molt probable que altres mercaderies com diversos gasos i combustibles hagin de creuar també obligatòriament el centre de Lleida.
ADN wrote:un portaveu de l'ens va assegurar ahir que es compleix escrupolosament la normativa a l'hora de decidir els trens i les mercaderies que passen prop dels nuclis habitats
Re: Trens de mercaderies perilloses s'aturen a Lleida-Pirineus
Torne el "tren de la mort".
L’estació de Lleida se sotmet un cop més al risc del ‘tren bomba’
Lleida va suportar ahir, de nou, el pas d'un tren bomba de perill similar al que fa 12 dies va causar 22 morts a Itàlia al tindre un accident creuant un nucli habitat.
El tren amb mercaderies perilloses, probablement clorur de vinil, es va aturar cap a les 19.00 hores a la via 3 de l'estació de Lleida Pirineus, segons va constatar ADN-Lleida, com es veu en la fotografia que acompanya aquest text, i s'hi va estar 10 minuts mentre trens de rodalies al seu cantó portaven i recollien passatgers, per als quals va passar desapercebut.
El comboi, identificat amb l'ensenya de la companyia Erkímia, del grup Ercros, el formaven vuit voluminoses cisternes amb símbols acreditatius de la seua perillositat i que ocupaven ben bé tota la longitud de l'andana de l'estació de Lleida-Pirineus. El tren no va descarregar cap mercaderia i tot sembla indicar que es tractava d'una aturada tècnica, com la que fa cada dijous i que té lloc al centre de la ciutat, amb nombrosos habitatges, un hotel i establiments comercials a escassos metres, a banda d'un alt trànsit de passatgers a la pròpia estació ferroviària.
Al voltant de les 19.10 hores, el tren va re-emprendre, tan discretament com havia arribat, el viatge en aquest cas en direcció a Vila-seca, des d'on Ercros transporta clorur de vinil (gas altament inflamable i de fàcil explosió) per fabricar PVC a Aiscondel de Montsó, com va informar aquest diari fa una setmana.
El grup municipal d'ERC ha denunciat l'aturada d'aquest comboi al centre de Lleida, multiplicant el risc per a la població, ja de per si elevat pel fet de creuar la ciutat, i pensa exigir a la Paeria que demani una informació detallada a Adif, ens que autoritza el pas d'aquest tren.
El transport ferroviari de mercaderies perilloses està regulat a Espanya per un reial decret que estableix que no es poden travessar grans ciutats, ni molt menys aturar-s'hi, i en cas que sigui inevitable, s'ha d'adequar l'estació per garantir la seguretat.
L'APUNT
Adif diu que no hi ha vies alternatives
Adif assegura que no hi ha una xarxa de circulació alternativa per als trens de mercaderies perilloses a Espanya, per on circulen un centenar de trens d'aquestes característiques. Però el cert és que el comboi del clorur de vinil que passa pel centre de Lleida es podria desviar per la línia de Casp, evitant el risc que es produís una tragèdia com la d'Itàlia.
http://www.adn.es/local/lleida/20090710 ... -risc.html
L’estació de Lleida se sotmet un cop més al risc del ‘tren bomba’
Lleida va suportar ahir, de nou, el pas d'un tren bomba de perill similar al que fa 12 dies va causar 22 morts a Itàlia al tindre un accident creuant un nucli habitat.
El tren amb mercaderies perilloses, probablement clorur de vinil, es va aturar cap a les 19.00 hores a la via 3 de l'estació de Lleida Pirineus, segons va constatar ADN-Lleida, com es veu en la fotografia que acompanya aquest text, i s'hi va estar 10 minuts mentre trens de rodalies al seu cantó portaven i recollien passatgers, per als quals va passar desapercebut.
El comboi, identificat amb l'ensenya de la companyia Erkímia, del grup Ercros, el formaven vuit voluminoses cisternes amb símbols acreditatius de la seua perillositat i que ocupaven ben bé tota la longitud de l'andana de l'estació de Lleida-Pirineus. El tren no va descarregar cap mercaderia i tot sembla indicar que es tractava d'una aturada tècnica, com la que fa cada dijous i que té lloc al centre de la ciutat, amb nombrosos habitatges, un hotel i establiments comercials a escassos metres, a banda d'un alt trànsit de passatgers a la pròpia estació ferroviària.
Al voltant de les 19.10 hores, el tren va re-emprendre, tan discretament com havia arribat, el viatge en aquest cas en direcció a Vila-seca, des d'on Ercros transporta clorur de vinil (gas altament inflamable i de fàcil explosió) per fabricar PVC a Aiscondel de Montsó, com va informar aquest diari fa una setmana.
El grup municipal d'ERC ha denunciat l'aturada d'aquest comboi al centre de Lleida, multiplicant el risc per a la població, ja de per si elevat pel fet de creuar la ciutat, i pensa exigir a la Paeria que demani una informació detallada a Adif, ens que autoritza el pas d'aquest tren.
El transport ferroviari de mercaderies perilloses està regulat a Espanya per un reial decret que estableix que no es poden travessar grans ciutats, ni molt menys aturar-s'hi, i en cas que sigui inevitable, s'ha d'adequar l'estació per garantir la seguretat.
L'APUNT
Adif diu que no hi ha vies alternatives
Adif assegura que no hi ha una xarxa de circulació alternativa per als trens de mercaderies perilloses a Espanya, per on circulen un centenar de trens d'aquestes característiques. Però el cert és que el comboi del clorur de vinil que passa pel centre de Lleida es podria desviar per la línia de Casp, evitant el risc que es produís una tragèdia com la d'Itàlia.
http://www.adn.es/local/lleida/20090710 ... -risc.html