Túnels del Garraf wrote:Vaja...
Adéu el meu somni de metro a Manresa!
I seguint amb els ramals, se sap alguna cosa de com continuarà el servei de mercaderies? Perquè es faria força curiós veure trens de mercaderies per unes vies de tramvia... I ja posats, perquè FGC no compra màquines elèctriques pel servie de mercaderies? Si han d'electrificar la línia crec que resultaria més profitós que no utilitzar màquines dièsel, que són molestes pels passatgers que espren a les estacions soterrades i contaminen més. L'única obra adicional seria electrificar el ramal del Port.
Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Podrien comprar màquines bimodals i de ben segur que els maquinistes ho agrairien pel soroll.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ridiculesa del tren-tram
Aquesta qüestió demostra encara més l'absurditat i buidor de contingut del tren-tram. Si quan els polítics obren boca és per deixar anar bajanades sense solta ni volta!Túnels del Garraf wrote:I seguint amb els ramals, se sap alguna cosa de com continuarà el servei de mercaderies? Perquè es faria força curiós veure trens de mercaderies per unes vies de tramvia...
O potser pensaran ara portar la potassa de Súria en camions?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
També cal tenir en compte que en dies feiners l'oferta de trens de Renfe dobla la de FGC (tren cada 30 minuts vs 60). En festius empaten.davidbarna wrote:Per anar de Manresa a Barcelona la majoria de gent prefereix agafar la Renfe que no pas els FGC, tot i que tampoc hi ha massa diferència de temps de trajecte. Potser la principal explicació és que la Renfe et deixa a Pl. Catalunya i els FGC a la Pl. Espanya.
Una altra cosa serà quan hi hagi el tan esperat metro comarcal, suposo que no abans que es repari el desastre del Gornal.
Tenint en compte que a Martorell hauran de transbordar a la RENFE per baixar a Barcelona, en un tren de la mateixa línia, i a més possiblement agafant un tren destinació... Manresa No ho crec que canvïi gaire la cosa.entfe001 wrote:Una altra cosa serà quan hi hagi el tan esperat metro comarcal, suposo que no abans que es repari el desastre del Gornal.
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Els problemes dels FGC són bàsicament dos: el gran nombre d'estacions existents entre Manresa i Barcelona (penso que n'hi ha el doble respecte la línia de la Renfe), i el fet que et deixi a la Pl. Espanya, i no a la Pl. Catalunya.entfe001 wrote:També cal tenir en compte que en dies feiners l'oferta de trens de Renfe dobla la de FGC (tren cada 30 minuts vs 60). En festius empaten.davidbarna wrote:Per anar de Manresa a Barcelona la majoria de gent prefereix agafar la Renfe que no pas els FGC, tot i que tampoc hi ha massa diferència de temps de trajecte. Potser la principal explicació és que la Renfe et deixa a Pl. Catalunya i els FGC a la Pl. Espanya.
Una altra cosa serà quan hi hagi el tan esperat metro comarcal, suposo que no abans que es repari el desastre del Gornal.
Un altre possible factor pot ser el preu: els bonotren de la Renfe són més econòmics que la T-10 (26,70 euros del bonotren contra 29,9 de la T-10), i el mateix es pot dir de l'abonament mensual.
Ramals de Súria i Sallent per a viatgers
Surten a licitació els primers projectes per recuperar els ramals industrials de Súria i Sallent per al transport de viatgers
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat l'anunci pel qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques treu a concurs les obres de rehabilitació dels ramals industrials de Manresa a Sallent i Súria. D'aquesta manera, es fa un primer pas per la recuperació d'aquests ramals de mercaderies per al transport de passatgers. Concretament els treballs afecten els punts quilomètrics 6/850 al 13/700 del ramal industrial de Manresa a Sallent i entre el punt quilomètric 7/820 i el 12/050 del ramal entre Manresa i Súria. Les obres està previst que comencin a mitjans del mes de març i tenen un termini d'execució de tres mesos.
Font: http://www.avui.cat
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat l'anunci pel qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques treu a concurs les obres de rehabilitació dels ramals industrials de Manresa a Sallent i Súria. D'aquesta manera, es fa un primer pas per la recuperació d'aquests ramals de mercaderies per al transport de passatgers. Concretament els treballs afecten els punts quilomètrics 6/850 al 13/700 del ramal industrial de Manresa a Sallent i entre el punt quilomètric 7/820 i el 12/050 del ramal entre Manresa i Súria. Les obres està previst que comencin a mitjans del mes de març i tenen un termini d'execució de tres mesos.
Font: http://www.avui.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
De moment, una part
6.950 metres direcció Sallent i 4.230 metres direcció Súria no sona precisament a la totalitat de cada ramal en qüestió. Però en fi, és un començament i quelcom més que simbòlic, considerant l'enorme reticència que té qualsevol administració ibèrica en gastar-se un sol cèntim en ferrocarril, especialment en contrast amb l'alegria amb que es gasten milionades en autovies.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ramals de Súria i Sallent per a viatgers
Hola,
el PK 6,850 diria que és la l'actual bifurcació entre el ramal de Súria i la línia de Sallent. Té pinta de que sigui des d'aquest punt fins a "l'estació" de Sallent. I el mateix per Súria. Hi ha un tram de via nou que va des de la bifurcació fins al punt on recupera l'antic traçat del ramal, que ben bé podria ser el PK 7,820 que anomenen.
Així només faltaria saber què passa entre Manresa Alta i la bifurcació.
el PK 6,850 diria que és la l'actual bifurcació entre el ramal de Súria i la línia de Sallent. Té pinta de que sigui des d'aquest punt fins a "l'estació" de Sallent. I el mateix per Súria. Hi ha un tram de via nou que va des de la bifurcació fins al punt on recupera l'antic traçat del ramal, que ben bé podria ser el PK 7,820 que anomenen.
Així només faltaria saber què passa entre Manresa Alta i la bifurcació.
Re: Ramals de Súria i Sallent per a viatgers
A veure, que trobo que aquesta informació és una mica ambigua.
Quin és el nivell d'afectació de les obres? Renovació de vies? Electrificació? Estacions?
Per allà que hi circularà, 211's? 213's? 3000's? Una Alstom o la Patxanga arrossegant vagons de sal amb cadiretes plegables de fusta a sobre?
Salutacions
Quin és el nivell d'afectació de les obres? Renovació de vies? Electrificació? Estacions?
Per allà que hi circularà, 211's? 213's? 3000's? Una Alstom o la Patxanga arrossegant vagons de sal amb cadiretes plegables de fusta a sobre?
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Ramals de Súria i Sallent per a viatgers
És que el què ha sortit a licitació és el projecte, que el que haurà d'estudiar són aquestes possibilitats.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Ramals de Súria i Sallent per a viatgers
Fa temps que es parlava d'una renovació de via procedent de via de segona mà de les darreres renovacions de via a trams de doble via, etc. Imagino que es deu tractar d'això ja que la via als ramals de Súria i Sallent està en molt mal estat, excepte la variant entre la bifurcació de Súria i el ramal original. Per tant, es pot interpretar que és un primer pas però no tant de cara a la recuperació de les línies per a viatgers sinó simplement de millora.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Ramals de Súria i Sallent per a viatgers
Potser Solvay s'ha queixat de que no li arriben totes les tones de sal/potassa que li venen a les factures...
Re: Ramals de Súria i Sallent per a viatgers
La via en rose[i]Trenscat Piaff[/i] wrote:Fa temps que es parlava d'una renovació de via procedent de via de segona mà de les darreres renovacions de via a trams de doble via...
Aquesta frase seria una bona candidata per engrosar el fil de "frases cèlebres del FoTraCat"
(no em feu gaire cas, avui estic una mica tonto)
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Ramals de Súria i Sallent per a viatgers
neroon wrote:La via en rose[i]Trenscat Piaff[/i] wrote:Fa temps que es parlava d'una renovació de via procedent de via de segona mà de les darreres renovacions de via a trams de doble via...
Aquesta frase seria una bona candidata per engrosar el fil de "frases cèlebres del FoTraCat"
(no em feu gaire cas, avui estic una mica tonto)
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
Ara fa temps que no se sent gran cosa sobre el projecte. Algú en té informació de primera mà? En teoria s'estan redactant els estudis i tal... però com sempre en aquest país segur que aquest projecte s'acabarà allargant fins qui sap quan... L'últim que s'ha publicat sobre el tema és aquesta notícia de El Periodico:
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Segons el qual en breu s'hauria de presentar l'estudi i començar amb la redacció del projecte. I en aquest article ja s'esmenta que la data inicial prevista d'entrada en funcionament era el 2011 però segurament s'allargarà.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Segons el qual en breu s'hauria de presentar l'estudi i començar amb la redacció del projecte. I en aquest article ja s'esmenta que la data inicial prevista d'entrada en funcionament era el 2011 però segurament s'allargarà.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
Fa cosa d'un mes va sortir quelcom relacionat amb l'estudi dels trens-tram Manresa-Súria-Sallent al diari oficial de la Generalitat .
Per mi seria una satisfacció personal veure trens de passatgers per aquests ramals. Parades a Sant Iscle, Baixador de Joncadella (servei anual??? ) presó dels Lledoners, Callús, Sant Martí i Súria-Mines i Súria-Centre. Per l'altra banda, facilítariem l'accés a les instal.lacions d'AMPANS, Santpedor i Sallent. A Sallent caldria aproximar una mica l'estació al pas inferior que passa sota la carretera.
Un servei de passatgers eficient, net i puntual fins a Manresa permetria donar majors possibilitats de desenvolupament econòmic als pobles de la perifèria de la capital comarcal, atès que permetria a una part de la població no dependre exclusivament del vehicle privat. Actualment la oferta de transport públic a la zona és deficient en horaris.
Per mi seria una satisfacció personal veure trens de passatgers per aquests ramals. Parades a Sant Iscle, Baixador de Joncadella (servei anual??? ) presó dels Lledoners, Callús, Sant Martí i Súria-Mines i Súria-Centre. Per l'altra banda, facilítariem l'accés a les instal.lacions d'AMPANS, Santpedor i Sallent. A Sallent caldria aproximar una mica l'estació al pas inferior que passa sota la carretera.
Un servei de passatgers eficient, net i puntual fins a Manresa permetria donar majors possibilitats de desenvolupament econòmic als pobles de la perifèria de la capital comarcal, atès que permetria a una part de la població no dependre exclusivament del vehicle privat. Actualment la oferta de transport públic a la zona és deficient en horaris.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N5
- Posts: 106
- Joined: Tuesday 11/11/2008 16:49
Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
si es un tren-tram sera aixi
aixo es de françawertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
Potser serà molt més semblant els de Carlsruhe, o el tren-tram Transilien.
No m'imagino un potasser per les vies de tren-tranvia . Simplement, crec que amb freqüència de pas cada hora n'hi hauria suficient, més adaptat a la demanda. Perquè si FGC fes el mateix amb el material que el que fa amb els serveis veuríem UT's de 10, 15 cotxes evidentment no adequades a la demanda. Més falta faria un bon i bonic tren-tram pel Vallès.
No m'imagino un potasser per les vies de tren-tranvia . Simplement, crec que amb freqüència de pas cada hora n'hi hauria suficient, més adaptat a la demanda. Perquè si FGC fes el mateix amb el material que el que fa amb els serveis veuríem UT's de 10, 15 cotxes evidentment no adequades a la demanda. Més falta faria un bon i bonic tren-tram pel Vallès.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
Dèien de comprar una 1900 de FEVE, però no sé que hi ha de cert en tot aquest assumpte.
Qualsevol dia veiem una loco dièsel i elèctrica a Barcelona Plaça Expanya arrossegant els cotxes de fusta.
Qualsevol dia veiem una loco dièsel i elèctrica a Barcelona Plaça Expanya arrossegant els cotxes de fusta.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
FGC estaba en negociaciones per llogar 1-2 locomotores bimodal diesel - electrica, com les 1900 de FEVE, pero a un altre operador. Pero no se com a acabat el tema