Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Algu sap els horaris de Olesa de M. i Abrera a partir del dissabte?
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Tot i així, en cap dels dos horaris surten els serveis S5 Barcelona-Sant Cugat (excepte quan els S55 es limiten a Sant Cugat)Mako448 wrote:A la B-V fan horaris Barcelona<>Sabadell i Barcelona<>Terrassa únicament,i no hi ha horaris Barcelona-Sant Cugat,sí és vola anar de Sant CUgat a Barcelona,has d'anar combinant els horaris dels S1 i els S2.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Última hora:horaris dels R5 i R6 a partir d'aquest dissabte a la web d'FGC:
http://www.fgc.cat/media/xtras/avisos/i ... oraris.pdf
Ara els miraré amb mès atenció,peró ja estàn disponibles a la web d'FGC.
El tram entre Barcelona i Martorell no hi hauràn horaris,perque FGC considera que hi ha frequència de metro en aquest tram,i per tant,no posa horaris.
http://www.fgc.cat/media/xtras/avisos/i ... oraris.pdf
Ara els miraré amb mès atenció,peró ja estàn disponibles a la web d'FGC.
El tram entre Barcelona i Martorell no hi hauràn horaris,perque FGC considera que hi ha frequència de metro en aquest tram,i per tant,no posa horaris.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Atenció,atenció!!!
FGC ha estafat amb els metros comarcals.No és un tren cada 20 minuts com s'ha dit desde sempre,sinó un tren cada 20 i cada 40 minuts!!!!,i sinó,ireu l'enllaç del post anterior.
De veritat,que són per dir-lis quatre coses a aquesta gent d'FGC
FGC ha estafat amb els metros comarcals.No és un tren cada 20 minuts com s'ha dit desde sempre,sinó un tren cada 20 i cada 40 minuts!!!!,i sinó,ireu l'enllaç del post anterior.
De veritat,que són per dir-lis quatre coses a aquesta gent d'FGC
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
I a Olesa i a Abrera aquesta gent de FGC ens te marginats tan metro del baix llobregat i aixo i sols ho apliquen fins a Martorell
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
http://www.fgc.net/notes_premsa/descarg ... %20_2_.pdf
Ara bé la meva pregunta,si segons lo de l'enllaç no hi hauràn trens S33,com que al termometre segeuix sortint?
Alguns L8 suposo que seràn S33,per qué sinó,que eliminin la S33 del termometre.
La meva opinió dels nous horaris,una estafa total,jo m'esperaca una cosa mijor.En caps de setmana hi hauràn trens cda 12 minuts segons FGC,i actualment em tenim cada 10,als caps de setmana tindrem pitjors frequències que ara!!,aixó era ampliar frequències?
Ara bé la meva pregunta,si segons lo de l'enllaç no hi hauràn trens S33,com que al termometre segeuix sortint?
Alguns L8 suposo que seràn S33,per qué sinó,que eliminin la S33 del termometre.
La meva opinió dels nous horaris,una estafa total,jo m'esperaca una cosa mijor.En caps de setmana hi hauràn trens cda 12 minuts segons FGC,i actualment em tenim cada 10,als caps de setmana tindrem pitjors frequències que ara!!,aixó era ampliar frequències?
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Jo també estic decebut perquè crec que es poden fer uns horaris realment per saber si el tren pasa cada 10 minuts en horari vall, no és el mateix que passi al minut 4 que al 8 i crec que això no es tan dificil de fer.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
La veritat és que un tren cada 20 minuts no sé pas on els veuen als nous horaris, excepte en moments potser molt puntuals (encara no m'ho he estudiat a fons)... Decebut perquè de Barcelona a Olesa abans del canvi eren 46 minuts de viatge amb un R5 i ara puja 10 minuts més (que no és poc) i es situa a 56 minuts. Massa temps per fer un trajecte com aquest, tot i que suposo que és el preu que s'havia de pagar per tenir més freqüències de pas. Els del Julià estaran contents perquè segur que més gent agafarà els seus autobusos per fer trajectes directes Barcelona-Olesa.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Cosa que en la pràctica aconsegueix l'efecte contrari al desitjat doncs per una banda per estalviar-se l'edició d'uns horaris hi ha gent que agafa tant els dels trens de Sabadell com els de Terrassa com hi ha gent que només n'agafa uns i només compta amb la meitat dels trens.
UT596001 wrote:Tot i així, en cap dels dos horaris surten els serveis S5 Barcelona-Sant Cugat (excepte quan els S55 es limiten a Sant Cugat)Mako448 wrote:A la B-V fan horaris Barcelona<>Sabadell i Barcelona<>Terrassa únicament,i no hi ha horaris Barcelona-Sant Cugat,sí és vola anar de Sant CUgat a Barcelona,has d'anar combinant els horaris dels S1 i els S2.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
FGC aspira a créixer el 4% amb els metros comarcals
Em sembla que per variar el Periódico no s'entera... Realment va ser així o el comboi que es va avariar era el que estava a l'estació i el que es va quedar en el tunel era el que anava darrera?El Periódico de Catalunya:
8/2/2008 PREVISIÓ PER AL 2008
FGC aspira a créixer el 4% amb els 'metros comarcals'
CRISTINA BUESA
BARCELONA
A partir de demà, els passatgers de la línia Llobregat-Anoia deixaran d'anar a "buscar el tren" per dirigir-se a "agafar el metro". Amb aquest exemple tan gràfic, el president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Joan Torres, es va referir a l'estrena del nou servei de metros comarcals, que comportarà que entre Barcelona i Martorell hi hagi un comboi cada cinc minuts en hora punta. La companyia espera que aquest increment de la freqüència de pas comporti un augment del volum de passatgers d'entre el 3 i el 4% durant aquest any.
FGC ha invertit 265 milions d'euros a desdoblar aquesta línia, reformar dues estacions, suprimir 14 passos a nivell i adquirir nous trens. L'objectiu era, igual com va succeir en el seu dia amb el traçat del Vallès, respondre a l'important creixement demogràfic que s'ha produït a Martorell i els seus voltants. Als municipis que hi ha entre aquesta localitat i Manresa, entre els anys 2001 i 2006, s'ha passat dels 126.325 habitants a 145.380, segons les dades facilitades ahir per la Generalitat.
AVARIA AL GORNAL
Tots aquests canvis estaven previstos per a finals del mes de novembre però es van ajornar després de l'incident per les obres de l'AVE al túnel del Gornal. Precisament en aquest punt va ser on ahir al matí es va avariar un comboi i va deixar els passatgers tancats durant mitja hora fins que els van remolcar a l'estació.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tren vs. metro
Exactament. Deixaran d'agafar un tren amb freqüència i velocitat de tren per agafar un tren amb freqüència i velocitat de metro.A partir de demà, els passatgers de la línia Llobregat-Anoia deixaran d'anar a "buscar el tren" per dirigir-se a "agafar el metro".
El temps dirà què val més la pena.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Coses vistes avui:
-Totes les estacions fins a Pallejà ja tenen els indicadors R5 i R6 als cartells.
-A Gornal,per fi han canviat la megafonia!!!!! Ja han parat de dir correspondència amb R1 i R4 per passar a dir correspondència amb renfe línes dos i deu.
-Totes les estacions fins a Pallejà ja tenen els indicadors R5 i R6 als cartells.
-A Gornal,per fi han canviat la megafonia!!!!! Ja han parat de dir correspondència amb R1 i R4 per passar a dir correspondència amb renfe línes dos i deu.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Era R1 i R2Mako448 wrote:Coses vistes avui:
-Totes les estacions fins a Pallejà ja tenen els indicadors R5 i R6 als cartells.
-A Gornal,per fi han canviat la megafonia!!!!! Ja han parat de dir correspondència amb R1 i R4 per passar a dir correspondència amb renfe línes dos i deu.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Aquest horaris deixen molt que desitjar...
Cal que avisi algú als d' FGC i que es passin per Abrera i Olesa i canviin els cartells de Metro del Baix Llobregat. Aqui ja ens han deixat clar que no som del "fashion Metro sense horaris".
Se'ns dubte el metro hauria d'arribar, com a mínim, a Olesa i a Sant Esteve. Què s'han oblidat de quan ens venien la moto dels S4 a Olesa i els S88 a Sant Esteve Sesrovires, de fet aquest últim va estar sortint als termómetres(tapat això si) durant bastant temps.
Apa! Salut!
Cal que avisi algú als d' FGC i que es passin per Abrera i Olesa i canviin els cartells de Metro del Baix Llobregat. Aqui ja ens han deixat clar que no som del "fashion Metro sense horaris".
Se'ns dubte el metro hauria d'arribar, com a mínim, a Olesa i a Sant Esteve. Què s'han oblidat de quan ens venien la moto dels S4 a Olesa i els S88 a Sant Esteve Sesrovires, de fet aquest últim va estar sortint als termómetres(tapat això si) durant bastant temps.
Apa! Salut!
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Ja és poden consultar els horaris a la web de FGC,peró heu de seleccionar anar d'una estació a una altra.Bé atenció amb els caps de setmana,perqué no és que ni augmentin frequències,ni mantenen frequencies,sinó que les redueixen.
A Sant Andreu de la Barca abans els caps de setmana s'aturava 6 trens cada setmana,doncs ara seràn 5 trens cada hora,sí sí,5 trens cada hora,un menys que abans en cap de setmana,aixó era l'ampliació de frequències que ens anunciaven?Aixó era el metro del baix Llobregat?Molta propaganda en impulsar frequències,peró en caps de setmana la redueixen!!!,i els que sortim mès malparats sóm els usuaris de Sant Andreu de la Barca i les tres estacions de Martorell que tindrem als caps de setmana un tren per hora menys del que tenim ara.
Són per dir-lis quatre cosetes
A Martorell VIla,els caps de setmana,tres trens a l'hora,quan ara són a quatre.
Simplement nous horaris;estafa.
A Sant Andreu de la Barca abans els caps de setmana s'aturava 6 trens cada setmana,doncs ara seràn 5 trens cada hora,sí sí,5 trens cada hora,un menys que abans en cap de setmana,aixó era l'ampliació de frequències que ens anunciaven?Aixó era el metro del baix Llobregat?Molta propaganda en impulsar frequències,peró en caps de setmana la redueixen!!!,i els que sortim mès malparats sóm els usuaris de Sant Andreu de la Barca i les tres estacions de Martorell que tindrem als caps de setmana un tren per hora menys del que tenim ara.
Són per dir-lis quatre cosetes
A Martorell VIla,els caps de setmana,tres trens a l'hora,quan ara són a quatre.
Simplement nous horaris;estafa.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
En els nous horaris si agafeu i poseu anar de Can Ros a Magòria la Campana demà amb hora de sortida a las 13:10 em surt això:
R6 Can Ros 12:59 Sant Boi 13:09 Temps fins enllaç 0:10k
i després...
L8 Sant Boi 13:15 Magòria la Campana 13:31 Temps fins a destinació 0:16h.
Què dimonis és això?
R6 Can Ros 12:59 Sant Boi 13:09 Temps fins enllaç 0:10k
i després...
L8 Sant Boi 13:15 Magòria la Campana 13:31 Temps fins a destinació 0:16h.
Què dimonis és això?
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Pel que sembla els nous horaris han decebut a la majoria de la gent. A mi com a usuari de la línia amb origen-final Manresa la cosa per una banda ha millorat ja que disposem de més trens (que 1 cada hora era força trist). En hora punta en tenim fins a 3 i en hora vall 2 (una mica mal distribuït tot s'ha de dir) però bé... Per altra banda el viatge fins a Barcelona en teoria ha augmentat 5 minuts. Jo diria que haurien de ser més tenint en compte que fem un munt de parades més però bé... ja ho comprovarem algun dia in situ.
Esperem que en els futurs canvis d'horari millorin la situació. I que continuïn invertint en la millora de la línia. El que caldria fer ara és assegurar-se que totes les estacions entre Martorell i Pl. Espanya tenen 4 vies (que no sé si és així perquè no les conec massa) i amb això podríem fer que els trens dels metros comarcals acabessin tots a Pl. Espanya i tornessin a la configuració anterior de semidirecta. I en les estacions adelantar els trens del Metro del Baix Llobregat. Així dons un R que anés a 2 minuts d'un S es posaria darrera seu quan l'S pares en una estació i a la següent l'adelantaria. Així tindriem que un R podria adelantar uns 4 o 5 S en el tram Martorell - Pl. Espanya guanyant força temps i tornant-lo a fer competitiu.
Això a més afavoriria els usuaris del Metro del Baix perquè podrien intercanviar de tren a les estacions importants i acaba d'arribar amb un semidirecta si el que volen és fer un trajecte llarg.
I de passada podríem encara millorar més la freqüència dels Metros Comarcals.
Esperem que en els futurs canvis d'horari millorin la situació. I que continuïn invertint en la millora de la línia. El que caldria fer ara és assegurar-se que totes les estacions entre Martorell i Pl. Espanya tenen 4 vies (que no sé si és així perquè no les conec massa) i amb això podríem fer que els trens dels metros comarcals acabessin tots a Pl. Espanya i tornessin a la configuració anterior de semidirecta. I en les estacions adelantar els trens del Metro del Baix Llobregat. Així dons un R que anés a 2 minuts d'un S es posaria darrera seu quan l'S pares en una estació i a la següent l'adelantaria. Així tindriem que un R podria adelantar uns 4 o 5 S en el tram Martorell - Pl. Espanya guanyant força temps i tornant-lo a fer competitiu.
Això a més afavoriria els usuaris del Metro del Baix perquè podrien intercanviar de tren a les estacions importants i acaba d'arribar amb un semidirecta si el que volen és fer un trajecte llarg.
I de passada podríem encara millorar més la freqüència dels Metros Comarcals.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Avui he assistit a l'acte d'inauguració del nou itinerari a la Llobregat-Anoia dels FGC.
El viatge ha començat a Plaça Espanya, amb la meva presència , la del Conseller i tot FGC en ple. Posteriorment, s'hi han afegit alguns viatgers -gent de l'Hospi, pagesots de Sant Boi i clientela desorientada. Tot plegat, molt divertit.
A Pallejà s'ha visitat l'estació soterrada i posteriorment tots hem enfilat fins a Martorell-Central on hi ha havia l'acte central, amb una mica de vermut fins i tot.
Jo he continuat cap al més enllà i he enfilat amb un R5 la línia fins a Manresa-Alta. He fet un creuament dinàmic a la banda nord d'Olesa, un altre a Monistrol i posteriorment un altre a Manresa-Alta. De baixada, he creuat a Sant Vicenç de Castellet, Monistrol i entre Abrera i Enllaç. A Manresa he pogut fotografiar la 254.02 Autometro.
El viatge ha començat a Plaça Espanya, amb la meva presència , la del Conseller i tot FGC en ple. Posteriorment, s'hi han afegit alguns viatgers -gent de l'Hospi, pagesots de Sant Boi i clientela desorientada. Tot plegat, molt divertit.
A Pallejà s'ha visitat l'estació soterrada i posteriorment tots hem enfilat fins a Martorell-Central on hi ha havia l'acte central, amb una mica de vermut fins i tot.
Jo he continuat cap al més enllà i he enfilat amb un R5 la línia fins a Manresa-Alta. He fet un creuament dinàmic a la banda nord d'Olesa, un altre a Monistrol i posteriorment un altre a Manresa-Alta. De baixada, he creuat a Sant Vicenç de Castellet, Monistrol i entre Abrera i Enllaç. A Manresa he pogut fotografiar la 254.02 Autometro.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
16 minuts més per anar a Vallbona d'Anoia... i sense compensació de fidelitat. Gairebé era millor amb el tall del Gornal.
Els enllaços R6-R5, una altra porqueria. Amb tren cada 20-40 minuts hi ha un enllaç de dos minuts que ja veurem qui és el maco que el fa, l'alternativa són 23 minuts d'espera. D'acord, menys dels tres quarts d'hora d'abans, però ja posats s'ho podrien haver combinat una mica millor.
Ara, la palma se l'endú Quatre Camins: fracàs com a intercanviador tren-bus, i ara nou fracàs per desaprofitar l'únic punt de la xarxa on poder fer avançaments.
Tremolo si FGC es queda amb la gestió de Regionals Renfe, no hi haurà cap tren que faci Girona - Barcelona en menys de dues hores!
Els enllaços R6-R5, una altra porqueria. Amb tren cada 20-40 minuts hi ha un enllaç de dos minuts que ja veurem qui és el maco que el fa, l'alternativa són 23 minuts d'espera. D'acord, menys dels tres quarts d'hora d'abans, però ja posats s'ho podrien haver combinat una mica millor.
Ara, la palma se l'endú Quatre Camins: fracàs com a intercanviador tren-bus, i ara nou fracàs per desaprofitar l'únic punt de la xarxa on poder fer avançaments.
Tremolo si FGC es queda amb la gestió de Regionals Renfe, no hi haurà cap tren que faci Girona - Barcelona en menys de dues hores!
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Recorda que l'ample UIC farà variar molts conceptes en poc temps. Desaparició dels trens nocturns, dels Grans Línies, de part dels regionals convencionals.
entfe001 wrote: Tremolo si FGC es queda amb la gestió de Regionals Renfe, no hi haurà cap tren que faci Girona - Barcelona en menys de dues hores!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.