Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by metring »

Una foto a L.V.:

A l'any 1937, el tren que sortia de l'estació del Nord de Barcelona a les 15:00 arribava a Vic a les 16:26. Trigava menys d'una hora i mitja. Després de setanta anys, què hem rebut de la Renfe? Quins serveis ferroviaris ens ha ofert el governs espanyols? Quin pressupost té destinat l'actual govern pel desdoblament de la línia Barcelona - Vic per l'any 2008?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I Puigcerdà

Post by Guigui »

Una curiositat que m'ha sorgit veient els horaris de 1937: no hi havia servei directe a Puigcerdà i La Tor? Es feia canvi a Ripoll?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by davida »

No fa 30 anys el tren a Vic era mas ràpid, fa 71 ja era mes rapid que actualment.
En aquella epoca era una de les poques linies electrificades en ample iberic.
Avui he llegit la noticia dalt d'un tren Vic Barcelona i m'ha agafat un atac de riure, per no plorar, que m'ha sentit tot el tren.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by orique »

La línia de NORTE era Barcelona - Ripoll - Sant Joan de les Abadesses. La línia Ripoll - La Tor el feia EFE, si no m'equivoco. De fet, actualment a Ripoll la numeració quilomètrica es reinicia. Així, Ribes està al quilòmetre 12 quan hauria d'estar passat el centenar ;)
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by neroon »

[i]La Retaguardia[/i] wrote:Una foto a L.V.:

A l'any 1937, el tren que sortia de l'estació del Nord de Barcelona a les 15:00 arribava a Vic a les 16:26. Trigava menys d'una hora i mitja. Després de setanta anys, què hem rebut de la Renfe? Quins serveis ferroviaris ens ha ofert el governs espanyols? Quin pressupost té destinat l'actual govern pel desdoblament de la línia Barcelona - Vic per l'any 2008?
Fa 70 anys, on era l'estació barcelonina d'origen?

Fa 70 anys, quantes estacions hi havia a la ciutat de Barcelona?

Fa 70 anys, quantes estacions hi havia a la línia entre Vic i Barcelona?

Fa 70 anys, quants serveis hi havia entre Vic i Barcelona?

Fa 70 anys, com eren els trens que feien el servei? l'aire condicionat de l'epoca seria l'ai carai!...

...i així podriem estar una bona estona.

Si el que es preten es denunciar l'estat de deixadesa de la línia Bcn-Vic hi han arguments mès inteligents i menys infantils que aquesta afirmació mès propia d'una baralla de pati d'escola que d'un diari. Haguès estat mès intel·ligent fer una crítica a l'estat actual de via única (encara que això s'encamina cap a una solució a mig termini), a les freqüencies (que li diguin sino a qui viu a Santa Perpetua, p.e.), a l'estat de moltes estacions, a la falta de personal... . Però no, estem en pre-campanya i el que compta és dir la mès grossa i, si per fer-ho, hem de dir mentides, les hi diem. vergonyòs al cap i la fi.

Senyor periodista (anava a dir manipul..., però susposo que violaria el reglament del forum), Hom que, per exemple, viu a Fabra i Puig i vol anar a Vic dubto molt que trigui l'hora i mitja llarga com preten fer-nos creure (o es que la Bcn ferroviaria nomès es circumscriu a Sants?). Ni tots el trens triguen mès de d'hora i mitja, ni tot els passatgers agafen el tren a Sants.

Seguint aquest mateix mètode d'anàlisi periodístic, jo ara per ara podria afirmar, sense cap vergonya, que el temps de viatje entre Bcn i Vic és inferior a una hora, i tindria tota la rao del mòn.

Una informació completa és periodisme riguròs, una d'interesadament incompleta és simple manipulació.

Salutacions.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
xaconet
N2
N2
Posts: 15
Joined: Thursday 31/01/2008 17:46

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by xaconet »

Hi ha afirmacions que d'entrada poden ser molt cridaneres però que, ben mirat no resisteixen una anàlisi minimament seriosa. És el cas de la línia de Barcelona a Mataró. Aquí tambè, de tant en tant, es recorda que el trajecte dura gairebé el mateix que fa 50 0 70 anys. Amb un itinerari de tants pocs quilómetres com aquest i amb tantes estacions com hi ha, em podria dir algú com ho hauirien de fer per anar més ràpids? El mateix passa amb la de Vic.
Altra cosa son trajectes de 100 o més quilòmetres i amnb poques parades
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by josep_serre »

He vist horaris dels anys 30 tant de la línia de Vic com de la línia de Manresa i efectivament el temps de viatge comparat amb l'actual era molt semblant per tant l'afirmació del periodista ni és manipuladora ni molt menys.
neroon wrote:
[i]La Retaguardia[/i] wrote:Una foto a L.V.:

A l'any 1937, el tren que sortia de l'estació del Nord de Barcelona a les 15:00 arribava a Vic a les 16:26. Trigava menys d'una hora i mitja. Després de setanta anys, què hem rebut de la Renfe? Quins serveis ferroviaris ens ha ofert el governs espanyols? Quin pressupost té destinat l'actual govern pel desdoblament de la línia Barcelona - Vic per l'any 2008?
Fa 70 anys, on era l'estació barcelonina d'origen?

Fa 70 anys, quantes estacions hi havia a la ciutat de Barcelona?

Fa 70 anys, quantes estacions hi havia a la línia entre Vic i Barcelona?

Fa 70 anys, quants serveis hi havia entre Vic i Barcelona?

Fa 70 anys, com eren els trens que feien el servei? l'aire condicionat de l'epoca seria l'ai carai!...

...i així podriem estar una bona estona.

Si el que es preten es denunciar l'estat de deixadesa de la línia Bcn-Vic hi han arguments mès inteligents i menys infantils que aquesta afirmació mès propia d'una baralla de pati d'escola que d'un diari. Haguès estat mès intel·ligent fer una crítica a l'estat actual de via única (encara que això s'encamina cap a una solució a mig termini), a les freqüencies (que li diguin sino a qui viu a Santa Perpetua, p.e.), a l'estat de moltes estacions, a la falta de personal... . Però no, estem en pre-campanya i el que compta és dir la mès grossa i, si per fer-ho, hem de dir mentides, les hi diem. vergonyòs al cap i la fi.

Senyor periodista (anava a dir manipul..., però susposo que violaria el reglament del forum), Hom que, per exemple, viu a Fabra i Puig i vol anar a Vic dubto molt que trigui l'hora i mitja llarga com preten fer-nos creure (o es que la Bcn ferroviaria nomès es circumscriu a Sants?). Ni tots el trens triguen mès de d'hora i mitja, ni tot els passatgers agafen el tren a Sants.

Seguint aquest mateix mètode d'anàlisi periodístic, jo ara per ara podria afirmar, sense cap vergonya, que el temps de viatje entre Bcn i Vic és inferior a una hora, i tindria tota la rao del mòn.

Una informació completa és periodisme riguròs, una d'interesadament incompleta és simple manipulació.

Salutacions.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by davida »

Aixo no es una noticia de la Vanguardia. Es la carta al director de un lector!!!!!
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by jordidr »

El mal estat de la linia de Vic es palpable i ja no parlem si diem de Vic cap amunt; males freqüències, retards constants,... No crec que sigui manipular dir que la linia esta en mal estat
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by neroon »

davida wrote:Aixo no es una noticia de la Vanguardia. Es la carta al director de un lector!!!!!
D'acord, no he enllaçat la noticia. M'he precipitat (mira que n'arribo a ser burro, de vegades... ...molt sovint). Retiro tot allò que he dit del suposat periodista de La Vanguardia (Si hi ha cap periodista d'aquest rotatiu llegint aquest post, li demano disculpes). Però mantinc la meva opinió respecte el fil argumental el primer post. Hi han afirmacions deliveradament manipuladores, i aquesta n'és una.

Per tant retiro tot aixo
L'inutil d'en neroon wrote:Senyor periodista (anava a dir manipul..., però susposo que violaria el reglament del forum), Hom que, per exemple, viu a Fabra i Puig i vol anar a Vic dubto molt que trigui l'hora i mitja llarga com preten fer-nos creure (o es que la Bcn ferroviaria nomès es circumscriu a Sants?). Ni tots el trens triguen mès de d'hora i mitja, ni tot els passatgers agafen el tren a Sants.

Josep, fa 30 anys hi circulaven la mateixa quantitat de trens per la línia que actualment?. Oi que no?.

S'han fet coses, no totes les necesàries, però quelcom s'ha fet. I el mès important, es farà.

Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Context històric

Post by Guigui »

La línia de Vic satisfeia les necessitats de la gent fa 70 anys de la mateixa manera que ara? Quanta gent l'agafava per anar i tornar el mateix dia? Quanta gent l'emprava com a eina bàsica de la seva feina diària? Era l'alternativa de transport (públic o privat) més ràpida per a realitzar aquest trajecte?

Preguntem-ho així i no des de la perspectiva de les estacions que hi havia i que hi ha ara. Tampoc comparem la població que hi havia en el radi d'influència de la línia el 1937 i el 2008. I tampoc comparem l'endarreriment tecnològic i financer que pateix aquesta línia en concret respecte als modes de transport alternatius (molts d'ells sufragats públicament) i al ferrocarril en altres indrets.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by genissimon »

De Manresa a Terrassa, la majoria de trens només s'aturen a Sant Vicenç de Castellet.

I el temps de recorregut continua essent com quan es feia amb "pingüins" (UT 300, s. 433 UIC), després que Norte electrifiqués la línia a 1500 Vcc. a finals dels anys 20 del s.XX, per afrontar la competència (a Sabadell i Terrassa) dels Ferrocarriles de Cataluña.

Salut !!
josep_serre wrote:He vist horaris dels anys 30 tant de la línia de Vic com de la línia de Manresa i efectivament el temps de viatge comparat amb l'actual era molt semblant per tant l'afirmació del periodista ni és manipuladora ni molt menys.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Re: Context històric

Post by neroon »

Guigui wrote:La línia de Vic satisfeia les necessitats de la gent fa 70 anys de la mateixa manera que ara? Quanta gent l'agafava per anar i tornar el mateix dia? Quanta gent l'emprava com a eina bàsica de la seva feina diària? Era l'alternativa de transport (públic o privat) més ràpida per a realitzar aquest trajecte?

Preguntem-ho així i no des de la perspectiva de les estacions que hi havia i que hi ha ara. Tampoc comparem la població que hi havia en el radi d'influència de la línia el 1937 i el 2008. I tampoc comparem l'endarreriment tecnològic i financer que pateix aquesta línia en concret respecte als modes de transport alternatius (molts d'ells sufragats públicament) i al ferrocarril en altres indrets.
Doncs resulta que estem completament d'acord. No val criticar la situació actual per mitja de la comparació amb una situació i un context completament diferents que no venen al cas. Únicament d'això em queixo. Sobre la problemàtica de la línia estic completament d'acord amb el transfons de la queixa. Massa anys de deixadesa han conduit a l'actual situació de saturació i de falta de competitivitat.

En definitiva, estic d'acord amb el contingut però no amb la forma.

Salutacions.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by davida »

Comparacións:
- Fa 71 anys hi havien 12 circulaciones els festius de Barcelona a Vic.
- Avui nomes hi has 16 circulaciones els festius de Santa Perpetua a Barcelona
Renfe, el tren y tu
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by neroon »

Jo també tinc dades:

- Barcelona Sants - Hostalric: 1986 - 11 trens
- Barcelona Sants - Hostalric: 2008 - 11 trens (tant laborables com festius).

De tant enrera en el temps no en tinc.

Ara bè, hem guanyat l'aire condicionat...

...perdent la comoditat dels seients, perque els trens són pràcticaments els mateixos.

Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Aire condicionat

Post by Guigui »

neroon wrote:Ara bè, hem guanyat l'aire condicionat...
Dubto que això sigui un guany, sobre tot veient com s'ha d'abrigar la gent que el "gaudeix".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by wefer »

xaconet wrote:Amb un itinerari de tants pocs quilómetres com aquest i amb tantes estacions com hi ha, em podria dir algú com ho hauirien de fer per anar més ràpids?
Construint dues vies més i posant trens directes i semidirectes?
Diga'm agosarat... però és el que fan a la resta del món.
I això és vàlid per qualsevol línia de rodalies de BCN, sigui de Renfe o de FGC.
User avatar
Alfredo_21
N6
N6
Posts: 220
Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by Alfredo_21 »

wefer wrote:
xaconet wrote:Amb un itinerari de tants pocs quilómetres com aquest i amb tantes estacions com hi ha, em podria dir algú com ho hauirien de fer per anar més ràpids?
Yo como solución alternativa y durante se replantea como mejorar la línea, aprovechando que hay tantas estaciones y que afortunadamente algunas cuentan con más de dos vías de capacidad se podrían hacer adelantamientos de trenes o algo así. No soy un experto en la materia pero por ejemplo hay cercanías que dejan que los regionales o grandes líneas los adelanten, ¿no? No cnozco casos pàrticulares ni porque se efectuan, pero es lo que he visto. Pero yo creo que con los semidirectos podría pasar igual.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No pas a Renfomentadif

Post by Guigui »

Alfredo_21 wrote:Yo como solución alternativa y durante se replantea como mejorar la línea, aprovechando que hay tantas estaciones y que afortunadamente algunas cuentan con más de dos vías de capacidad se podrían hacer adelantamientos de trenes o algo así. No soy un experto en la materia pero por ejemplo hay cercanías que dejan que los regionales o grandes líneas los adelanten, ¿no? No cnozco casos pàrticulares ni porque se efectuan, pero es lo que he visto. Pero yo creo que con los semidirectos podría pasar igual.
Aquesta mesura, aplicada amb rigor, és el que es practica als països ferroviàriament civilitzats. Però a Renfomentadif no li surt de les gònades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Post by pol »

I com funcionava aixo de canviar de tren a Vic? :riure Proxima estació: Vic atenció els passatgers que desitjin seguir el seu viatge tenen que canviar de tren en aquesta estació, perdonin les molestites:riure
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”