Vaga del personal tècnic del metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
metring
Administrador

Vaga del personal tècnic del metro

Post by metring »

De L.V.:

El personal técnico del metro de Barcelona convoca paros durante diez días de febrero

Su movilización se podría sumar al conflicto que mantienen desde hace semanas los conductores de autobuses con TMB

06/02/2008 | Actualizada a las 22:14h

Barcelona. (EFE).- El personal técnico del metro de Barcelona, compuesto por unos 70 trabajadores encargados del mantenimiento de las señales y comunicaciones del suburbano, ha convocado hoy paros de dos horas por turno del 18 al 22 de febrero y del día 25 al 29 del mismo mes.

Este colectivo reclama una recalificación de categoría desde hace años y su movilización se podría sumar al conflicto que mantienen desde hace semanas los conductores de autobuses con TMB, según han informado a Efe fuentes de los trabajadores.

Ningún sindicato está detrás de estos paros, convocados entre el 18 y el 22 de febrero y entre el 25 y el 29 del mismo mes en las dos primeras horas de cada turno, de 6.00 a 8.00 horas, de 14.00 a 16.00 horas y de 22.00 a 00.00 horas.

Fuentes de TMB han matizado que todavía hay que ver si prospera esta movilización, que ha sido promovida por un colectivo de trabajadores sin el respaldo sindical.

Según la empresa que gestiona el metro, estos posibles paros no afectarían al servicio, ya que el personal técnico conforma un colectivo pequeño -unas 70 personas, frente al total de 2.900- que realiza sobre todo labores de mantenimiento, al tiempo que han garantizado la seguridad en la circulación de convoyes.

Las mismas fuentes de TMB han señalado que una recalificación de categoría entra dentro de la negociación del convenio y que, precisamente, se acaba de constituir la comisión negociadora del mismo.
entfe001
N10
N10

Re: Vaga del personal tècnic del metro

Post by entfe001 »

Pues bueno, pues me alegro.

M'enganxa per horari tant a l'anada com a la tornada, així que em quedo sense alternativa a l'autobús. O camino una hora fins a casa o, ironies de la vida, faig servir la Renfe entre Sants i Clot.
George85
N8
N8

Post by George85 »

entfe001 wrote:Pues bueno, pues me alegro.

M'enganxa per horari tant a l'anada com a la tornada, així que em quedo sense alternativa a l'autobús. O camino una hora fins a casa o, ironies de la vida, faig servir la Renfe entre Sants i Clot.
Qui fa les aturades és el personal de manteniment de comunicacions i senyalització, personal dispensable per donar el servei. El metro seguirà funcionant amb total normalitat.

Els problemes vindràn si durant les dues hores d'aturada es produeix un averia en la senyalització o comunicacions, llavors com que no hi haurà ningu que vagi a arreglar-la o el servei s'en ressentirà o s'haurà de donar servei parcial.
wefer
Administrador

Post by wefer »

Curiós.
Fa ja força dies que vaig veient molts problemes tècnics que no havia vist mai abans (amb aquesta intensitat): pantalles que no funcionen, megafonies que no "canten", màquines validadores amb comportaments erràtics, etc.

Quina "casualitat"... :roll:
El LLOP
N9
N9

Post by El LLOP »

el personal de senyals i comunicacions porten temes com els llaços de l'ATP, les balisses del tren-stop, senyalització semafòrica, etc. No porten temes de pantalles ni validadores, que pertanyen a altres departaments com sistemes de peatge per les validadores o la megafonia que depén de radio metro.

No començem a veure fantasmes, sisplau.
pol
N7
N7

Post by pol »

però que els i agafa a tots per fer vaga! professors, conductors de busos, personal tecnic de metro, només falta la renfe, FGC i aquest món ja sera!!
Guigui
Administrador

Egoisme

Post by Guigui »

pol wrote:però que els i agafa a tots per fer vaga! professors, conductors de busos, personal tecnic de metro, només falta la renfe, FGC i aquest món ja sera!!
És el resultat de la galopant individualització egoista d'aquest món. Tothom es recorda del "jo vull", però mai de l'"em toca fer".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Jordilar

Post by Jordilar »

No, això no és, però és lo més fàcil d'afirmar. Pero si es pensa una mica, aquest sectors ténen greus deficiències o coses injustes, conec personalment el cas dels professors de FP2 perque jo faig un curs d'aquests i també em solidaritzo amb el cas dels busos de TMB, doncs considero que és explotació laboral treballar 6 de 7 dies que té la semana.

Salut,
Guigui
Administrador

Egoisme

Post by Guigui »

Potser he generalitzat molt, però tant en el cas d'algunes vagues (l'usuari A-380 explica perles dels conductors d'autobusos) com de les plataformes veïnals, que sembla que hagin fet un doctorat en enginyeria en quatre dies, es poden reconèixer clars elements d'egoisme, digui's NIMBY o ànims de protagonisme.

Dit d'altra manera, aquest fenomen segurament no sigui l'única causa de tants conflictes, però sí que n'és un bon catalitzador.

megapauer
N8
N8

Post by megapauer »

Jordilar wrote:No, això no és, però és lo més fàcil d'afirmar. Pero si es pensa una mica, aquest sectors ténen greus deficiències o coses injustes, conec personalment el cas dels professors de FP2 perque jo faig un curs d'aquests i també em solidaritzo amb el cas dels busos de TMB, doncs considero que és explotació laboral treballar 6 de 7 dies que té la semana.

Salut,
La normativa laboral actual sols reconeix 36 hores continuades de descans laboral per cada 40 hores treballades, per tant es pot treballar de dilluns a dissabte al migdia sense pagar hores extra.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
wefer
Administrador

Post by wefer »

Jordilar wrote:considero que és explotació laboral treballar 6 de 7 dies que té la semana.
Bé, cadascú pot considerar el que vulgui, però cal tenir en compte que bona part dels treballadors d'aquest país només tenen un dia de descans setmanal, per exemple la major part de les persones que treballen al comerç
orique
N9
N9

Post by orique »

Això no treu que treballar 6 de 7 dies no sigui, com a mínim, indesitjable.
Guigui
Administrador

Condicions laborals conegudes i acceptades

Post by Guigui »

En qualsevol cas, són unes condicions que van ser pactades en el conveni col·lectiu i que tots els treballadors sabien que s'hi havien de sotmetre en el moment de passar a formar part de la plantilla. Una cosa és que ho vulguin renegociar de cara a la següent negociació col·lectiva, i una altra és emprendre-la a la bruta amb l'empresa trencant tot acord establert. Si fos al revés, els sindicats ja estarien posant el crit al cel, veritat?

orique
N9
N9

Post by orique »

Això quan el posen :? :P
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”