Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa

Post by metring »

A una carta dels lectors de L.V.:

Quan avui, de bon matí, he arribat al tren m´he assabentat que des de fa uns dies la línia de ferrocarril del carrilet torna a viatjar a l´esfereïdora velocitat a què anava durant la primera meitat del segle passat. És a dir, per fer el trajecte de Manresa a Barcelona triga una hora i mitja com a mínim. Espatarrant! Tres hores de la vida de cada usuari encaixades en un vagó. Ja que ens ho hem ben guanyat i, pel que sembla, haurem de continuar fent mèrits, proposo que als passatgers se´ns atorgui de manera oficial la categoria de pacients. Vés a saber si no haurem d´anar a urgències. Visca l´alta velocitat!



Val a dir que a l'edició impresa, hi ha resposta d'un responsable de FGC donant explicacions. Comenta que al augmentar la freqüència de pas dles trens, s'han vist obligats a reduïr la velocitat. Si algú poc accedir a l'edició impresa per internet, agraïria que ho publiqués en aquest fil.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa

Post by wefer »

metring wrote:Si algú poc accedir a l'edició impresa per internet, agraïria que ho publiqués en aquest fil.
:D
Aquí va:
----------------------
LA RESPUESTA

Més trens a menys velocitat

JOAN TORRES I CAROL - President de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
La raó de l´augment del temps de viatge ha estat la impossibilitat de conciliar l´increment de trens per hora a tota la línia amb les diferents velocitats de circulació dels combois semidirectes i la resta de trens. Malgrat això, els nous metros comarcals milloren sensiblement les prestacions per als usuaris de la línia, ja que permeten a un ciutadà de Manresa o Igualada tenir tres trens cada 60 minuts en hora punta i dos durant la resta del dia. Aquest fet permet al passatger ajustar molt millor l´hora d´inici del viatge i estalviar temps d´espera tant a l´inici del trajecte com a l´arribada a la destinació.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa

Post by wefer »

wefer wrote:Malgrat això, els nous metros comarcals milloren sensiblement les prestacions per als usuaris de la línia, ja que permeten a un ciutadà de Manresa o Igualada tenir tres trens cada 60 minuts en hora punta i dos durant la resta del dia.
Traducció: "Sí, sabem que el nostre servei és tercermundista i inacceptable, però amb la porqueria d'infraestructura que tenim, és a dir, amb una via única amb un traçat de camí de cabres, és l'únic que podem fer".
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No és la via única

Post by Guigui »

wefer wrote:Traducció: "Sí, sabem que el nostre servei és tercermundista i inacceptable, però amb la porqueria d'infraestructura que tenim, és a dir, amb una via única amb un traçat de camí de cabres, és l'únic que podem fer".
Més aviat diria que el problema rau, curiosament, en el tram de via doble. És allí on ha augmentat considerablement el temps de viatge.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa

Post by faristol »

Magnific!!! desvestim un sant per vestir-ne un altre!!! coi de pais.

El metro de L'anoia-Llobregat te un devenir no molt clar.

Ho han venut com un gran avanÇ trens cada no se quan...i al final els NAVAL i els MAN anaven mes ràpids i trigaven igual o menys temps en el trajecte que ara, d'aixo s'en diu avanÇAr per la part dels c... i a sobre tornem als temps dels transbordaments...

De que seveixen mes trens si el viatge es mes llarg? de pur marketing? D'aixo s'en diu eficiencia no? no es algo que esta recullit a alguna norma ISO? no la tenen els FGC?

La linia de Anoia-Llobregat te unes caracteristiques molt diferents a la linia del Valles, pero a algu li ha semblat (sobre un planol i sense sortir del despatx) que es podria fer el mateix.. i no es aixi, ara aixo si, com que pasen trens cada 20 minuts (perdo TRENS TRANVIA) tots els pasos a nivell eliminats, menys els que costarien una millonada per al ubicació, fins i tot han gastat molts diners en fer pasos soterrats per a simples camins rurals.

O es fan les coses ben fetes o no es fan, aixo es enfotrese'n del usuari, al qual va destinat aquest servei, aixo no es un joc, ES UN SERVEI, perque quan feien la publicitat d'aixo no deien: el metro del Anoia-Llobregat trens cada 20 minuts, pero vostè trigara mes per arribar a Barcelona, suposo que ja ho sabien i algu per aqui ja va questionar la capacitat de la via i el nombre de circulacions previstes.

Fa risa que amb poc mes de 30 minuts amb L'AVE s'arribi a Tarragona i per anar a Manresa o Igualada es trigui forÇa mes.

Potser Lluis Lach si estigues en actiu cantaria una canÇo dient:

El meu pais es tan petit que els trens van molt poc a poc perque sembli mes gran.
Last edited by faristol on Tuesday 19/02/2008 9:51, edited 2 times in total.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa

Post by Mortadel·lo »

El que diu el portaveu de FGC és MENTIDA, abans hi havia un tren per hora, sortia de Manresa a les hores i 10 aproximadament, ara si agafes el tren que surt a l'hora i dos minuts arribes MES TARD que si abans agafaves el de i 10 minuts, per tant...no cal dir res més :cop
ES PELIGROSO ASOMARSE
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa

Post by Ferry1ac1 »

Totalment d'acord amb les queixes. El que cal és velocitat. Si que cal arreglar una mica les freqüències però si han de saturar la xarxa i fer que els viatges es facin més llargs millor pensar-s'ho dues vegades, no?

Aquests de FGC tenen un atac de modernitat i es pensen que tothom viu a Barcelona i que a la gent "normal" li agrada allargar els seus trajectes en tren pel que fa a temps. Doncs jo els hi dic que s'equivoquen! que potser per alguns de nosaltres no representa cap problema trigar més perquè ens agraden els trens però la gent que va a treballar de Manresa a Barcelona o viceversa ha d'anar ràpid als llocs no pot permetre's pèrdues de temps de manera que o els FGC milloren o els viatgers buscaran maneres més ràpides com poden ser el cotxe (si, si aquell mitjà tant ecològic que mig govern de la generalitat combat i l'altre promou) o l'autobús (si aquell que és tant més sostenible que el tren)..........
RodalinesCatalanes
N4
N4
Posts: 59
Joined: Thursday 17/01/2008 14:42

Re: Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa

Post by RodalinesCatalanes »

Dissabte a l'Avui es feien ressò de la queixa de l'augment en 10-15 minuts per anar a BCN
d'un usuari d'Abrera de la línia de Manresa. La resposta oficial del FGC a l'Avui era
bàsicament
"una minoria tiene que joderse un poquito para que la mayoria salgan ganando", a més
de dir que "que més volia si la freqüència havia augmentat!"

El meu parer és que és molt positiu que hi hagi freq. tipus metro fins a MArtorell però
haurien de fer la inversió necessària per a que els trens que vene de Manresa/Igualada
mantinguessin/milloressin el temps que triguen en arribar a BCN (que abans ja era massa
llarg!):
1. Millora en trams puntuals del traçat entre Igualada/Manresa de manera que la velocitat
dels trens pugui augmentar (doble via + supressió de trams amb corbes massa pronunciades)
2. Allà on sigui possible al tram Martorell-Cornellà: creació d'una tercera via "d'avançament"
per al semidirectes
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”