16 municipis del Bages estaran comunicats amb Manresa en bus
16 municipis del Bages estaran comunicats amb Manresa en bus
Setze municipis del Bages estaran comunicats amb Manresa en autobús
ACN. Manresa.
El Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Manresa ha aprovat un pla de serveis per millorar el transport públic al Bages, amb què es guanyaran línies noves i més freqüències. Setze municipis de la comarca, sis més que en l'actualitat, quedaran connectats amb Manresa cada hora, i hi haurà uns 220.000 viatgers més. L'organisme que gestionarà el transport públic a l'àrea de Manresa estarà finançat en un 85% pel govern, que hi aportarà 2 milions d'euros, i en un 15% per les entitats públiques consorciades. El consorci es podria ampliar a les comarques del Berguedà i el Solsonès. Amb aquest pla de serveis, el 100% del Bages quedarà comunicat a través de transport públic, un servei que ara només arriba a 27 municipis, i s'incrementaran en un 50% els quilòmetres recorreguts. El pla ha de garantir com a mínim un viatge diari d'anada i tornada a tots els municipis de la comarca, i tres en el cas de les poblacions que tinguin més de 500 habitants. Una vegada introduïdes aquestes millores, es farà realitat la integració tarifària de l'any 2009.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2683646
ACN. Manresa.
El Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Manresa ha aprovat un pla de serveis per millorar el transport públic al Bages, amb què es guanyaran línies noves i més freqüències. Setze municipis de la comarca, sis més que en l'actualitat, quedaran connectats amb Manresa cada hora, i hi haurà uns 220.000 viatgers més. L'organisme que gestionarà el transport públic a l'àrea de Manresa estarà finançat en un 85% pel govern, que hi aportarà 2 milions d'euros, i en un 15% per les entitats públiques consorciades. El consorci es podria ampliar a les comarques del Berguedà i el Solsonès. Amb aquest pla de serveis, el 100% del Bages quedarà comunicat a través de transport públic, un servei que ara només arriba a 27 municipis, i s'incrementaran en un 50% els quilòmetres recorreguts. El pla ha de garantir com a mínim un viatge diari d'anada i tornada a tots els municipis de la comarca, i tres en el cas de les poblacions que tinguin més de 500 habitants. Una vegada introduïdes aquestes millores, es farà realitat la integració tarifària de l'any 2009.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2683646
Re: 16 municipis del Bages estaran comunicats amb Manresa en bus
Ahir passejant per Manresa vaig veure que han posat cartells de publicitat on posa que al 3 de març entrarà en servei la millora de transport interurbà de la comarca. A veure que tal va la cosa i quina acollida té.
Re: 16 municipis del Bages estaran comunicats amb Manresa en bus
El pla de transport públic entre Manresai el Bages s´estrenarà sense seu ni gerent
El dia 3 de març s'implantaran les millores en el transport públic interurbà entre Manresa i els municipis de la comarca. El pla arribarà dos mesos tard, sense seu i amb el consorci que el gestionarà per constituir. La previsió és que ho faci els mesos de maig o juny. Fins aleshores, la gestió l'assumirà la Generalitat.
G. CAMPS - F. G. / MANRESA El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, serà aquest migdia a Manresa per presentar el nou pla de millora del servei de les línies de transport interurbà a la Catalunya central de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM). Això vol dir que, com va avançar Regió7, totes les poblacions del Bages tindran, com a mínim, un autobús per connectar-se amb Manresa. S'incrementaran les freqüències i, alhora, s'implantarà la integració tarifària. La primera previsió era posar en marxa aquest operatiu el primer dia de l'any, però, finalment, ho farà el 3 de març. Serà amb l'ens que el gestionarà pendent de constituir i sense seu.
El Consorci del Transport Públic a l'àrea del Bages es constituirà formalment els mesos de maig o juny vinent amb la intenció d'esdevenir l'embrió del futur consorci de la Catalunya Central, quan les millores que s'implantaran al Bages s'ampliïn a d'altres comarques del nostre territori. La tasca d'aquest ens serà la de coordinar les administracions públiques i els agents amb responsabilitats en la millora del sistema de transport públic de viatgers en l'àmbit territorial del Bages. L'òrgan rector l'integraran la Generalitat, el Consell Comarcal del Bages i l'Ajuntament de Manresa, que en la presentació d'avui seran representants pel president del Consell, Cristòfol Gimeno, i l'alcalde de Manresa, Josep Camprubí. Ara per ara, ni aquest òrgan està constituït, ni té seu ni tampoc gerent.
El pla de millora passa per garantir que tots els pobles de la comarca del Bages tindran, com a mínim, una expedició diària en cada sentit, i que per als municipis de més de 500 habitants s'asseguri una oferta de tres expedicions d'anada i de tornada. Vol dir que el 100% dels municipis del Bages estaran connectats amb Manresa (ara són 26 dels 34); que dels 6 que ara tenen un servei cada hora cap a Manresa es passarà a 16 i que, en conjunt, hi haurà un increment del 48% de l'oferta actual.
Joan Vinyes, regidor de Via Pública de Manresa, ha remarcat el fet que «la primera Autoritat Territorial de la Mobilitat que es constitueix fora d'una capital de província sigui la de les Comarques centrals», la qual cosa «demostra la importància de la Catalunya central». Al mateix temps, «és important per a la capitalitat de Manresa i un reconeixement». Informa que «el pla de millores està aprovat i s'havia de posar en marxa el més aviat millor. Lamentablement, la burocràcia l'ha fet endarrerir», de manera que entrarà en funcionament més tard del que es va anunciar des de la Generalitat i amb la constitució del Consorci del Transport Públic a l'àrea del Bages pendent. En aquest sentit, el regidor recorda que «el novembre passat es van aprovar els estatuts del consorci, que ara està en fase d'exposició pública». A partir d'aquí, «la Generalitat l'haurà d'aprovar en la comissió de Govern perquè els mesos de maig-juny, abans de les vacances, estigui constituït» Mentrestant, l'autoritat que assumirà directament la gestió del Consorci del Transport Públic a l'àrea del Bages serà la Generalitat. Actualment, hi afegeix Vinyes, «li estem buscant una seu oficial» i es treballa per «tenir preparat tot l'aparell logístic» una vegada estigui constituït oficialment el consorci.
El servei de transport interurbà entre Manresa i els municipis de la comarca del Bages el portaran a terme els mateixos operadors que l'estan fent ara, les empreses Sagalés, Alzina Graells i Massanès, però «augmentat».
REGIO7.cat
El dia 3 de març s'implantaran les millores en el transport públic interurbà entre Manresa i els municipis de la comarca. El pla arribarà dos mesos tard, sense seu i amb el consorci que el gestionarà per constituir. La previsió és que ho faci els mesos de maig o juny. Fins aleshores, la gestió l'assumirà la Generalitat.
G. CAMPS - F. G. / MANRESA El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, serà aquest migdia a Manresa per presentar el nou pla de millora del servei de les línies de transport interurbà a la Catalunya central de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM). Això vol dir que, com va avançar Regió7, totes les poblacions del Bages tindran, com a mínim, un autobús per connectar-se amb Manresa. S'incrementaran les freqüències i, alhora, s'implantarà la integració tarifària. La primera previsió era posar en marxa aquest operatiu el primer dia de l'any, però, finalment, ho farà el 3 de març. Serà amb l'ens que el gestionarà pendent de constituir i sense seu.
El Consorci del Transport Públic a l'àrea del Bages es constituirà formalment els mesos de maig o juny vinent amb la intenció d'esdevenir l'embrió del futur consorci de la Catalunya Central, quan les millores que s'implantaran al Bages s'ampliïn a d'altres comarques del nostre territori. La tasca d'aquest ens serà la de coordinar les administracions públiques i els agents amb responsabilitats en la millora del sistema de transport públic de viatgers en l'àmbit territorial del Bages. L'òrgan rector l'integraran la Generalitat, el Consell Comarcal del Bages i l'Ajuntament de Manresa, que en la presentació d'avui seran representants pel president del Consell, Cristòfol Gimeno, i l'alcalde de Manresa, Josep Camprubí. Ara per ara, ni aquest òrgan està constituït, ni té seu ni tampoc gerent.
El pla de millora passa per garantir que tots els pobles de la comarca del Bages tindran, com a mínim, una expedició diària en cada sentit, i que per als municipis de més de 500 habitants s'asseguri una oferta de tres expedicions d'anada i de tornada. Vol dir que el 100% dels municipis del Bages estaran connectats amb Manresa (ara són 26 dels 34); que dels 6 que ara tenen un servei cada hora cap a Manresa es passarà a 16 i que, en conjunt, hi haurà un increment del 48% de l'oferta actual.
Joan Vinyes, regidor de Via Pública de Manresa, ha remarcat el fet que «la primera Autoritat Territorial de la Mobilitat que es constitueix fora d'una capital de província sigui la de les Comarques centrals», la qual cosa «demostra la importància de la Catalunya central». Al mateix temps, «és important per a la capitalitat de Manresa i un reconeixement». Informa que «el pla de millores està aprovat i s'havia de posar en marxa el més aviat millor. Lamentablement, la burocràcia l'ha fet endarrerir», de manera que entrarà en funcionament més tard del que es va anunciar des de la Generalitat i amb la constitució del Consorci del Transport Públic a l'àrea del Bages pendent. En aquest sentit, el regidor recorda que «el novembre passat es van aprovar els estatuts del consorci, que ara està en fase d'exposició pública». A partir d'aquí, «la Generalitat l'haurà d'aprovar en la comissió de Govern perquè els mesos de maig-juny, abans de les vacances, estigui constituït» Mentrestant, l'autoritat que assumirà directament la gestió del Consorci del Transport Públic a l'àrea del Bages serà la Generalitat. Actualment, hi afegeix Vinyes, «li estem buscant una seu oficial» i es treballa per «tenir preparat tot l'aparell logístic» una vegada estigui constituït oficialment el consorci.
El servei de transport interurbà entre Manresa i els municipis de la comarca del Bages el portaran a terme els mateixos operadors que l'estan fent ara, les empreses Sagalés, Alzina Graells i Massanès, però «augmentat».
REGIO7.cat
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Last edited by Ecomobisostrans on Wednesday 12/03/2008 11:12, edited 2 times in total.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Els nous horaris dels autobusos del Bages son aquests:
*
*Com podeu veure la imatge ha quedat una mica desajustada. Els horaris de la línia El Breny->Manresa estan partits entre els 2 fulls. Hi falta la parada "Manresa-Estació Bus", els horaris de la qual son 10 minuts abans de "Manresa-Pl.Espanya"
Deu n'hi do lo que s'ha espavilat el Bages en millorar les comunicacions per la comarca. S'havia parlat de fer el mateix al Berguedà. Tan de bò es faci.
A destacar que la línia Manresa-Rocafort ha surtit de la llista negra de les línies mensuals i anuals, ja que ha passat de fer-se el 1r.dissabte de cada mes a fer-se de dilluns a divendres feiners.
Pero te algunes carències, per aixo he enviat aquest e-mail al consell comarcal del Bages:
Els únics municipis del Bages que no tenen transport públic són Gaià i Sant Mateu. I l'Estany té uns horaris que per anar a Manresa obliguen a esperar més d'una hora a Moià per enllaçar. Per això suggereixo aquests horaris:
-Línia Manresa-Gaià-Prats de Lluçanès:
Manresa Pl.Valldaura 7:30
Manresa Est. Bus 7:40
Cabrianes-El Lleó 7:54
Sallent 7:57
Balsareny 8:04
Navàs 8:11 enllaç amb bus procedent de Berga arribada 8:04
Gaià 8:17
St. Pau de Pinós 8:26
Prats de Lluçanès 8:35
Prats de Lluçanès 8:40
St. Pau de Pinós 8:49
Gaià 8:58
Navàs 9:04 enllaç amb bus procedent de Berga amb destinacio Barcelona a les 9:04
Balsareny 9:11
Sallent 9:18
Cabrianes-El Lleó 9:21
Manresa-Est.Bus 9:35
Manresa-Pl.Valldaura 9:45
Manresa Pl.Valldaura 13:30
Manresa Est. Bus 13:40
Cabrianes-El Lleó 13:54
Sallent 13:57
Balsareny 14:04
Navàs 14:11 enllaç amb bus procedent de Berga arribada 13:34
Gaià 14:17
St. Pau de Pinós 14:26
Prats de Lluçanès 14:35
Prats de Lluçanès 14:40
St. Pau de Pinós 14:49
Gaià 14:58
Navàs 15:04 enllaç amb bus amb destinacio Barcelona sortida 15:04 i destinacio Berga sortida 15:36
Balsareny 15:11
Sallent 15:18
Cabrianes-El Lleó 15:21
Manresa-Est.Bus 15:35
Manresa-Pl.Valldaura 15:45
-Línia Manresa-Sant Mateu
Manresa Pl.Valldaura 7:31
Manresa Est. Bus 7:41
St.Joan de V. embr. 7:45
St.Marti de T. embr. 7:49
Callús 7:51 enllaç amb bus procedent de Barcelona arribada 7:51 i amb bus procedent de Solsona, arribada 7:04
St.Mateu embr. 7:54
St.Mateu 8:04
St.Mateu 8:26
St.Mateu-embr 8:36
Callús 8:39 enllaç amb bus destinació Barcelona, sortida 8:39
St.Marti de T. embr. 8:41
St.Joan de V. embr. 8:45
Manresa-Est.Bus 8:49
Manresa-Pl.Valldaura 8:59
Manresa Pl.Valldaura 14:00
Manresa Est. Bus 14:10
St.Joan de V. embr. 14:14
St.Marti de T. embr. 14:18
Callús 14:20 enllaç amb bus procedent de Barcelona arribada 14:20
St.Mateu embr. 14:23
St.Mateu 14:33
St.Mateu 15:11
St.Mateu-embr 15:21
Callús 15:24 enllaç amb bus destinació Barcelona sortida 15:24 i amb bus destinació Andorra sortida 16:21
St.Marti de T. embr. 15:26
St.Joan de V. embr. 15:30
Manresa-Est.Bus 15:34
Manresa-Pl.Valldaura 15:44
-Línia Moià-L'Estany:
Moià 8:00
L'Estany 8:15
L'Estany 8:15
Moià 8:30 enllaç amb bus a Manresa sortida 8:30
Moià 14:30 enllaç amb bus procedent de Manresa arribada 14:30
L'Estany 14:45
L'Estany 15:00
Moià 15:15 enllaç amb bus a Barcelona sortida 15:15
*
*Com podeu veure la imatge ha quedat una mica desajustada. Els horaris de la línia El Breny->Manresa estan partits entre els 2 fulls. Hi falta la parada "Manresa-Estació Bus", els horaris de la qual son 10 minuts abans de "Manresa-Pl.Espanya"
Deu n'hi do lo que s'ha espavilat el Bages en millorar les comunicacions per la comarca. S'havia parlat de fer el mateix al Berguedà. Tan de bò es faci.
A destacar que la línia Manresa-Rocafort ha surtit de la llista negra de les línies mensuals i anuals, ja que ha passat de fer-se el 1r.dissabte de cada mes a fer-se de dilluns a divendres feiners.
Pero te algunes carències, per aixo he enviat aquest e-mail al consell comarcal del Bages:
Els únics municipis del Bages que no tenen transport públic són Gaià i Sant Mateu. I l'Estany té uns horaris que per anar a Manresa obliguen a esperar més d'una hora a Moià per enllaçar. Per això suggereixo aquests horaris:
-Línia Manresa-Gaià-Prats de Lluçanès:
Manresa Pl.Valldaura 7:30
Manresa Est. Bus 7:40
Cabrianes-El Lleó 7:54
Sallent 7:57
Balsareny 8:04
Navàs 8:11 enllaç amb bus procedent de Berga arribada 8:04
Gaià 8:17
St. Pau de Pinós 8:26
Prats de Lluçanès 8:35
Prats de Lluçanès 8:40
St. Pau de Pinós 8:49
Gaià 8:58
Navàs 9:04 enllaç amb bus procedent de Berga amb destinacio Barcelona a les 9:04
Balsareny 9:11
Sallent 9:18
Cabrianes-El Lleó 9:21
Manresa-Est.Bus 9:35
Manresa-Pl.Valldaura 9:45
Manresa Pl.Valldaura 13:30
Manresa Est. Bus 13:40
Cabrianes-El Lleó 13:54
Sallent 13:57
Balsareny 14:04
Navàs 14:11 enllaç amb bus procedent de Berga arribada 13:34
Gaià 14:17
St. Pau de Pinós 14:26
Prats de Lluçanès 14:35
Prats de Lluçanès 14:40
St. Pau de Pinós 14:49
Gaià 14:58
Navàs 15:04 enllaç amb bus amb destinacio Barcelona sortida 15:04 i destinacio Berga sortida 15:36
Balsareny 15:11
Sallent 15:18
Cabrianes-El Lleó 15:21
Manresa-Est.Bus 15:35
Manresa-Pl.Valldaura 15:45
-Línia Manresa-Sant Mateu
Manresa Pl.Valldaura 7:31
Manresa Est. Bus 7:41
St.Joan de V. embr. 7:45
St.Marti de T. embr. 7:49
Callús 7:51 enllaç amb bus procedent de Barcelona arribada 7:51 i amb bus procedent de Solsona, arribada 7:04
St.Mateu embr. 7:54
St.Mateu 8:04
St.Mateu 8:26
St.Mateu-embr 8:36
Callús 8:39 enllaç amb bus destinació Barcelona, sortida 8:39
St.Marti de T. embr. 8:41
St.Joan de V. embr. 8:45
Manresa-Est.Bus 8:49
Manresa-Pl.Valldaura 8:59
Manresa Pl.Valldaura 14:00
Manresa Est. Bus 14:10
St.Joan de V. embr. 14:14
St.Marti de T. embr. 14:18
Callús 14:20 enllaç amb bus procedent de Barcelona arribada 14:20
St.Mateu embr. 14:23
St.Mateu 14:33
St.Mateu 15:11
St.Mateu-embr 15:21
Callús 15:24 enllaç amb bus destinació Barcelona sortida 15:24 i amb bus destinació Andorra sortida 16:21
St.Marti de T. embr. 15:26
St.Joan de V. embr. 15:30
Manresa-Est.Bus 15:34
Manresa-Pl.Valldaura 15:44
-Línia Moià-L'Estany:
Moià 8:00
L'Estany 8:15
L'Estany 8:15
Moià 8:30 enllaç amb bus a Manresa sortida 8:30
Moià 14:30 enllaç amb bus procedent de Manresa arribada 14:30
L'Estany 14:45
L'Estany 15:00
Moià 15:15 enllaç amb bus a Barcelona sortida 15:15
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: 16 municipis del Bages estaran comunicats amb Manresa en bus
Avui hem rebut a casa els nous horaris amb un planol de totes les linies. Aixo si la web http://www.atmcomarquescentrals.com no funciona.
Un pas endavant per la mobilitat de la comarca!
Un pas endavant per la mobilitat de la comarca!
Re: 16 municipis del Bages estaran comunicats amb Manresa en bus
^^ Doncs http://www.atmcomarquescentrals.cat/ sí que funciona.
Re:
Aquesta proposta no tendria lògica, al fer una linia per dos pobles per conectar amb la linia Moià-Manresa.-Línia Moià-L'Estany:
Moià 8:00
L'Estany 8:15
L'Estany 8:15
Moià 8:30 enllaç amb bus a Manresa sortida 8:30
Moià 14:30 enllaç amb bus procedent de Manresa arribada 14:30
L'Estany 14:45
L'Estany 15:00
Moià 15:15 enllaç amb bus a Barcelona sortida 15:15
Jo proposaria una altra variant:
Prolongar la linia S.M.Oló-Manresa fins l'Estany o inclús fins Moià, la capital. Això, per no provocar un desajust horari, implantaria un Artés-Manresa a l'espai de una hora q hi ha i així alternand els dos, es faria un bon servei. No cal que totes les expedicions arribessin a l'Estany. Provocaria una millora al pasar de 1 o 2 busos diaris entre l'estany i S.M.olo a 4 o 6, i una nova sortida de Moià cap al nord.
Re: 16 municipis del Bages estaran comunicats amb Manresa en bus
trobo fantastic que el transport públic millori a la comarca, peró com dimonis m´ho faig per trobar itineraris, horaris i preus, si ni tan sols el que viuen a la comarca ho poden fer?
Desde Barcelona, ja es complicat; desde l´àrea metropolitana gairebé imposible.
Desde Barcelona, ja es complicat; desde l´àrea metropolitana gairebé imposible.
Re: 16 municipis del Bages estaran comunicats amb Manresa en bus
Itineraris i horaris: (compte que pot ser que hi hagin algut alguns canvis)lucy wrote:trobo fantastic que el transport públic millori a la comarca, peró com dimonis m´ho faig per trobar itineraris, horaris i preus, si ni tan sols el que viuen a la comarca ho poden fer?
Desde Barcelona, ja es complicat; desde l´àrea metropolitana gairebé imposible.
http://www.atmcomarquescentrals.cat/linies
Tarifes 2009 i zonificació al Bages:
http://www.atmcomarquescentrals.cat/doc ... ifaria.pdf
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Manresa-Navarcles cada mitja hora
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/09 ... _71667.php
La línia entre Manresa i Navarcles dobla serveis i disposa d'un autobús cada mitja hora
ACN
Navarcles
Ult. Act. 14/09/2009 19:09
La línia d'autobús entre Manresa i Navarcles (Bages) passant per Sant Fruitós de Bages ha incorporat aquest dilluns un total de 28 noves expedicions, 14 d'anada i de 14 de tornada, que permeten oferir una freqüència de pas de 30 minuts. Aquesta és una de les millores del servei de transport públic a la comarca que ha presentat el Departament de Política Territorial i Obres Públiques. D'altra banda, a partir del 4 d'octubre també estrenarà millores la línia que transcorre entre Manresa i Santpedor (Bages) que ampliarà el seu recorregut amb el perllongament del servei fins a la part oest del municipi.
La línia entre Manresa i Navarcles, passant per Sant Fruitós de Bages, disposa des d'aquest dilluns de 28 noves expedicions, 14 d'anada i 14 de tornada, de dilluns a divendres feiners. Els nous serveis permetran millorar la freqüència de pas dels autobusos que ara passaven cada hora i ara ho fan cada 30 minuts.D'altra banda, el servei d'autobús que enllaça Sant Fruitós de Bages amb els seus nuclis de les Brucardes i Pineda de Bages, oferirà vuit expedicions i sis expedicions, respectivament. A partir del 4 d'octubre també es posaran en marxa les millores a la línia que va de Manresa a Santpedor. En aquest sentit s'ampliarà el recorregut actual de la línia interurbana de Santpedor que fins ara comunicava la part est del municipi amb el perllongament del servei fins a la part oest. Aquestes dues actuacions complementen les mesures implantades a la comarca del Bages durant els anys 2008 i 2009 amb l'inici de la integració tarifària l'1 d'abril del 2009 que es completarà el pròxim 1 d'octubre.
La línia entre Manresa i Navarcles dobla serveis i disposa d'un autobús cada mitja hora
ACN
Navarcles
Ult. Act. 14/09/2009 19:09
La línia d'autobús entre Manresa i Navarcles (Bages) passant per Sant Fruitós de Bages ha incorporat aquest dilluns un total de 28 noves expedicions, 14 d'anada i de 14 de tornada, que permeten oferir una freqüència de pas de 30 minuts. Aquesta és una de les millores del servei de transport públic a la comarca que ha presentat el Departament de Política Territorial i Obres Públiques. D'altra banda, a partir del 4 d'octubre també estrenarà millores la línia que transcorre entre Manresa i Santpedor (Bages) que ampliarà el seu recorregut amb el perllongament del servei fins a la part oest del municipi.
La línia entre Manresa i Navarcles, passant per Sant Fruitós de Bages, disposa des d'aquest dilluns de 28 noves expedicions, 14 d'anada i 14 de tornada, de dilluns a divendres feiners. Els nous serveis permetran millorar la freqüència de pas dels autobusos que ara passaven cada hora i ara ho fan cada 30 minuts.D'altra banda, el servei d'autobús que enllaça Sant Fruitós de Bages amb els seus nuclis de les Brucardes i Pineda de Bages, oferirà vuit expedicions i sis expedicions, respectivament. A partir del 4 d'octubre també es posaran en marxa les millores a la línia que va de Manresa a Santpedor. En aquest sentit s'ampliarà el recorregut actual de la línia interurbana de Santpedor que fins ara comunicava la part est del municipi amb el perllongament del servei fins a la part oest. Aquestes dues actuacions complementen les mesures implantades a la comarca del Bages durant els anys 2008 i 2009 amb l'inici de la integració tarifària l'1 d'abril del 2009 que es completarà el pròxim 1 d'octubre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A més, a partir de l'1 d'Octubre Alsina Graells s'integra
font:r7
...Aquestes són dues de les tres millores que el departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), juntament amb els ajuntaments i el Consell Comarcal, ha posat en marxa. La tercera correspon a la integració tarifària, a partir de l'1 d'octubre, de les dues línies d'autobús que cobreixen els eixos del Cardener i del Llobregat dins el Bages, que no van poder adherir-s'hi l'1 d'abril passat.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
El Consell del Bages proposa crear una xarxa de busos d’alta freqüència a l’entorn de Manresa
Regió-7, 6 de març de 2024 wrote: El Consell del Bages proposa crear una xarxa de busos d’alta freqüència a l’entorn de Manresa
Un estudi de l’ens comarcal detecta més de 500.000 trajectes interns, la majoria amb vehicle privat, i planteja solucions aprofitant que al 2028 vencen les actuals concessions de línies de bus
[...]
Regió-7, 6 de març de 2024 wrote: ENTREVISTA Carles Garcia Conseller comarcal de Sostenibilitat Ambiental
«Amb la xarxa de busos plantegem un servei equiparable al d’una àrea metropolitana»
«Volem que les concessions siguin prou flexibles com perquè s’hi puguin afegir canvis i millores en funció de la demanda i les necessitats»
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.