Més que el propi ample UIC, l'ús altament restrictiu que se'n fa a Ibèria gràcies als seis pies castellanos. Però tornem al tema del fil, que se m'està anant l'olla...liniadelRipollés wrote:Recorda que l'ample UIC farà variar molts conceptes en poc temps. Desaparició dels trens nocturns, dels Grans Línies, de part dels regionals convencionals.
Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
UIC a Espanya
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N2
- Posts: 10
- Joined: Wednesday 19/07/2006 9:16
- Location: Sant Josep / L'Hospitalet de Ll.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Bé, suposo que jo sóc dels pocs que surt guanyant, però l'agafo en trajectes molt petits desde pl. espanya fins a sant josep.
Pel què he pogut comprovar avui, la frequència de trens en dissabte ha passat de 6 a 10 trens per hora, i la de feiners de 8 a 14. A mí em va molt bé... tot i que veig ara els de manresa i igualada paren a totes les parades :-(
Bé per trajectes curts, però no pels llargs....
salutacions.
Pel què he pogut comprovar avui, la frequència de trens en dissabte ha passat de 6 a 10 trens per hora, i la de feiners de 8 a 14. A mí em va molt bé... tot i que veig ara els de manresa i igualada paren a totes les parades :-(
Bé per trajectes curts, però no pels llargs....
salutacions.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Curiosament divendres passat vaig ser protagonista d'un avançament a Quatre Camins...entfe001 wrote:Ara, la palma se l'endú Quatre Camins: fracàs com a intercanviador tren-bus, i ara nou fracàs per desaprofitar l'únic punt de la xarxa on poder fer avançaments.
Agafo el tren a Piera, esperem el creuament. Un incident (que encara no he descobert què era concretament, però hi havia una persona estirada desmallada en un banc de l'andana) ens fa sortir 10 minuts tard. Com de Martorell en avall anem darrera del S4 que per horari havia d'anar darrera nostre, doncs per no fer-nos anar més tard el vàrem avançar a Quatre Camins. Almenys aquell cop sí...
Tot i això, vàrem arribar amb 10 minuts clavats d'endarreriment a Plaça Espanya, en part gràcies a un L8 que ens feia la guitza des de Illdefons Cerdà.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Veig que no vaig ser l'únic que anà a agafar l'últim dia de semidirectes al Llobregat - Anoia
Jo hi aní pel matí i també vaig avançar un tren, però un L8 a Avinguda Carrilet. Baixava jo amb un R5 que arribà a Martorell amb vuit minuts d'endarreriment, temps que no recuperaríem.
Jo hi aní pel matí i també vaig avançar un tren, però un L8 a Avinguda Carrilet. Baixava jo amb un R5 que arribà a Martorell amb vuit minuts d'endarreriment, temps que no recuperaríem.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
He fet un ràpid full de càlcul amb les hores de pas dels trens de Renfe i FGC per Martorell (en el cas de FGC, Martorell Central) per veure com queda resolta la intermodalitat entre els dos operadors amb els nous horaris, així com per veure també com queden els enllaços entre els dos ramals de via mètrica.
L'acabo de fer no fa ni cinc minuts, encara no n'he tret conclusions.
L'acabo de fer no fa ni cinc minuts, encara no n'he tret conclusions.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Ahir vaig arribar a Martorell amb l'últim tren de la R4 i vaig veure dos trens dels FGC 'dormint' al final de les vies dels FGC. No recordo si eren 213 i si n'hi havien 2 o bé 4 (dos trens en doble composició). El que em va cridar l'atenció era que estaveb il·luminades per uns focus bastant potents. La veritat és que deixar-les allà tota la nit resulta una mica arriscat.. potser aquells llums eren per ajudar a alguna mena de vigilant a evitar que les embrutin?
D'altra banda, com és que ara les deixen allà? D'espai n'han de tenir entre Enllaç i Sant Boi i no han comprat material nou últimament.
D'altra banda, com és que ara les deixen allà? D'espai n'han de tenir entre Enllaç i Sant Boi i no han comprat material nou últimament.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Avui he anat a inspeccionar els "Metros Comarcals" i he vist coses extranyes.
Per començar, anant cap a Martorell amb un R50, m'he encreuat amb una doble de 211 que anava buida a Abrera que pujava direcció Manresa. Igualment he vist una 211 a la via 3 de Martorell-Enllaç, que després en serien 2. Estaven circulant avui?
Per el tema demanda, al ramal de Manresa bastant baixa, tan sols ple per els turistes que l'han agafat a l'estació de l'Aeri. No sé com els hi hauran donat a entendre que aquell tren no anava a Barcelona a Martorell-Central, doncs jo he baixat a Enllaç.
En canvi, al ramal d'Igualada al pujar a Can Parellada el tren venia ple, i en aquesta estació han pujat gairebé 10 persones, tot i que era un tren limitat a Martorell. A Sant Esteve Sesrovires han pujat els viatgers més o menys habituals. El tren s'ha buidat a Enllaç, quedant unes 10 persones fins a Central. Tan sols 3 persones hem fet transbord a la RENFE.
Per començar, anant cap a Martorell amb un R50, m'he encreuat amb una doble de 211 que anava buida a Abrera que pujava direcció Manresa. Igualment he vist una 211 a la via 3 de Martorell-Enllaç, que després en serien 2. Estaven circulant avui?
Per el tema demanda, al ramal de Manresa bastant baixa, tan sols ple per els turistes que l'han agafat a l'estació de l'Aeri. No sé com els hi hauran donat a entendre que aquell tren no anava a Barcelona a Martorell-Central, doncs jo he baixat a Enllaç.
En canvi, al ramal d'Igualada al pujar a Can Parellada el tren venia ple, i en aquesta estació han pujat gairebé 10 persones, tot i que era un tren limitat a Martorell. A Sant Esteve Sesrovires han pujat els viatgers més o menys habituals. El tren s'ha buidat a Enllaç, quedant unes 10 persones fins a Central. Tan sols 3 persones hem fet transbord a la RENFE.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Em penso que entre tots plegats estem pixant fora de test i estem perdent de vista la realitat, intentaré deixar una mica les coses al seu lloc.
Sóc el primer i de fet ja ho he dit que considero que la situació actual no és la més desitjable, simplement la menys dolenta, però afirmar que és pitjor que la situació anterior o fins i tot pitjor que la situació anterior excepcional és absurd, sensacionalista, tremendista i tendenciós.
Cal tenir en compte que en el temps de viatge també s'hi ha d'incloure el temps d'espera i aquest queda notablement reduït en tots els casos.
El que s'intenta fer és millorar el servei al màxim nombre possible de gent amb les necessitats actuals i si agafem l'estadística tenim molt clar quines són aquestes situacions desplaçaments cap a Barcelona des de Martorell i parades intermèdies i moviments interns dels ramals i això és el que s'ha afavorit fins i tot i això va per qui critiqui el centralisme barceloní s'ha afavorit els moviments comarcals del Bages i de l'Anoia en perjudici dels que des d'allà vulguin anar a Barcelona, que en aquest cas són minoria.
Malgrat que es critiqui l'increment de temps de viatge el viatge entre Manresa i Barcelona fins i tot si el féssim sense cap parada no seria competitiu, deixant de banda les limitacions que hi ha per tenir la terminal a Barcelona a la Plaça Espanya, essent la Renfe sempre la millor opció, en el cas d'Igualada podria quedar més competitiu amb l'autobús degut als embussos que pugui haver a la carretera en determinats horaris però tampoc seria competitiu, hi ha el cas de determinades poblacions com ara Piera, Olesa i Monistrol que no tenen una alternativa tan consolidada i malgrat tot queden amb un temps de viatge molt gran i per molt que ho critiquem tots sabem que és un problema de molt difícil solució.
Pel que fa als transbordaments a Martorell sembla que s'ha millorat la situació anterior, fet no gaire difícil, aquests enllaços van ser notablement millors els anys 90 amb uns horaris i explotació diferents, quan es van canviar els horaris amb l'electrificació del ramal d'Igualada i la posada en servei dels 213 aquest punt no es va tenir present, doncs es va prioritzar els desplaçaments a Barcelona i aquests transbordaments tampoc eren tan habituals, de tota manera els transbordaments més habituals que es puguin produir S4-R6, R6-S4 (no tant) tenen un temps d'espera força menor.
Que seria desitjable poder fer trens més ràpids totalement d'acord, i de fet una infrastructura en condicions permetria tornar ràpidament de buit els trens en cas que hi hagi molta més demanda en un sentit respecte de l'altre també i compatibilitzar millor viatgers i mercaderies i un altre tema molt peliagut serà compatibilitzar-ho amb els trens històrics, però tot això que era perfectament previsible quan es va decidir modernitzar la línia no es va tenir present i ara hi ha la possiblitat de fer el transbordament a Martorell per arribar a Barcelona molt més ràpid i millor situat amb el servei de Renfe.
I pel que fa a comparar aquesta situació amb altres situacions totalment diferents em penso que és un error pervers que no porta enlloc, en el cas del trajecte Barcelona Girona, les instal·lacions estan en condicions per a realitzar avançaments i com a tals es fan servir, no és previsible un increment especial del servei de trens i el pes de les parades intermèdies del trajecte no es pot comparar amb el que estem parlant, i tot i que els dos principals serveis de viatgers que conflueixen en aquella es limiten mútuament, els dos són molt importants i no tenen cap altra alternativa en condicions ni per carretera ni per una altra línia ferroviària tot i que bona part d'un dels serveis sí que la tindrà d'aquí uns anys, per tant no canviem les coses de context.
Sóc el primer i de fet ja ho he dit que considero que la situació actual no és la més desitjable, simplement la menys dolenta, però afirmar que és pitjor que la situació anterior o fins i tot pitjor que la situació anterior excepcional és absurd, sensacionalista, tremendista i tendenciós.
Cal tenir en compte que en el temps de viatge també s'hi ha d'incloure el temps d'espera i aquest queda notablement reduït en tots els casos.
El que s'intenta fer és millorar el servei al màxim nombre possible de gent amb les necessitats actuals i si agafem l'estadística tenim molt clar quines són aquestes situacions desplaçaments cap a Barcelona des de Martorell i parades intermèdies i moviments interns dels ramals i això és el que s'ha afavorit fins i tot i això va per qui critiqui el centralisme barceloní s'ha afavorit els moviments comarcals del Bages i de l'Anoia en perjudici dels que des d'allà vulguin anar a Barcelona, que en aquest cas són minoria.
Malgrat que es critiqui l'increment de temps de viatge el viatge entre Manresa i Barcelona fins i tot si el féssim sense cap parada no seria competitiu, deixant de banda les limitacions que hi ha per tenir la terminal a Barcelona a la Plaça Espanya, essent la Renfe sempre la millor opció, en el cas d'Igualada podria quedar més competitiu amb l'autobús degut als embussos que pugui haver a la carretera en determinats horaris però tampoc seria competitiu, hi ha el cas de determinades poblacions com ara Piera, Olesa i Monistrol que no tenen una alternativa tan consolidada i malgrat tot queden amb un temps de viatge molt gran i per molt que ho critiquem tots sabem que és un problema de molt difícil solució.
Pel que fa als transbordaments a Martorell sembla que s'ha millorat la situació anterior, fet no gaire difícil, aquests enllaços van ser notablement millors els anys 90 amb uns horaris i explotació diferents, quan es van canviar els horaris amb l'electrificació del ramal d'Igualada i la posada en servei dels 213 aquest punt no es va tenir present, doncs es va prioritzar els desplaçaments a Barcelona i aquests transbordaments tampoc eren tan habituals, de tota manera els transbordaments més habituals que es puguin produir S4-R6, R6-S4 (no tant) tenen un temps d'espera força menor.
Que seria desitjable poder fer trens més ràpids totalement d'acord, i de fet una infrastructura en condicions permetria tornar ràpidament de buit els trens en cas que hi hagi molta més demanda en un sentit respecte de l'altre també i compatibilitzar millor viatgers i mercaderies i un altre tema molt peliagut serà compatibilitzar-ho amb els trens històrics, però tot això que era perfectament previsible quan es va decidir modernitzar la línia no es va tenir present i ara hi ha la possiblitat de fer el transbordament a Martorell per arribar a Barcelona molt més ràpid i millor situat amb el servei de Renfe.
I pel que fa a comparar aquesta situació amb altres situacions totalment diferents em penso que és un error pervers que no porta enlloc, en el cas del trajecte Barcelona Girona, les instal·lacions estan en condicions per a realitzar avançaments i com a tals es fan servir, no és previsible un increment especial del servei de trens i el pes de les parades intermèdies del trajecte no es pot comparar amb el que estem parlant, i tot i que els dos principals serveis de viatgers que conflueixen en aquella es limiten mútuament, els dos són molt importants i no tenen cap altra alternativa en condicions ni per carretera ni per una altra línia ferroviària tot i que bona part d'un dels serveis sí que la tindrà d'aquí uns anys, per tant no canviem les coses de context.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Bé avui he anat a provar el Rosari... vull dir el Metro del Baix Llobregat.
Poca cosa hi haurà a dir però complementant el que s'ha dit:
La freqüència de 20 minuts en els ramals és real, però només en hora punta.
FGC haurà de baixar del burro i editar horaris Barcelona-Martorell o la gent pensarà que l'oferta és molt inferior a la real, a més falten dades de l'oferta desgolssada per franges horàries, temps de trajecte, i oferta nocturna.
Pel que fa a les parades, és un error fer parar tots els S a Colònia Güell, Santa Coloma de Cervelló, Quatre Camins, El Palau i Martorell-Vila deixant només la parada de 4 trens cada hora en aquestes estacions podríem accelerar una mica més els R.
És un error no haver accelerat la marxa dels trens en els ramals aprofitant l'increment de l'oferta deixant els trens directes a Barcelona com a semidirectes en el ramal.
Malgrat tot no es podran accelerar més si no es duen a terme accions per millorar la capacitat tampoc cal fer coses faraòniques.
La informació d'horaris a través de la pàgina web és directament patètica, pitjor que la Renfe, que ja és dir, comproveu-ho vosaltres mateixos no se us acudeixi perdre el tren que us proposa la pàgina, tant costa penjar uns pdf amb els horaris, els mateixos que trobes a les estacions?
D'altra banda avui hi havia molta confusió, els viatgers no sabien bona part dels canvis doncs la informació en fullets repartida a les estacions és extremadament escueta i amb prou feines s'han adequat els teleindicadors de les estacions per les noves informacions, a Martorell-Central un agent de FGC informava als viatgers i feia baixar els viatgers dels trens que provinents de Manresa i Igualada acabaven allà.
Poca cosa hi haurà a dir però complementant el que s'ha dit:
La freqüència de 20 minuts en els ramals és real, però només en hora punta.
FGC haurà de baixar del burro i editar horaris Barcelona-Martorell o la gent pensarà que l'oferta és molt inferior a la real, a més falten dades de l'oferta desgolssada per franges horàries, temps de trajecte, i oferta nocturna.
Pel que fa a les parades, és un error fer parar tots els S a Colònia Güell, Santa Coloma de Cervelló, Quatre Camins, El Palau i Martorell-Vila deixant només la parada de 4 trens cada hora en aquestes estacions podríem accelerar una mica més els R.
És un error no haver accelerat la marxa dels trens en els ramals aprofitant l'increment de l'oferta deixant els trens directes a Barcelona com a semidirectes en el ramal.
Malgrat tot no es podran accelerar més si no es duen a terme accions per millorar la capacitat tampoc cal fer coses faraòniques.
La informació d'horaris a través de la pàgina web és directament patètica, pitjor que la Renfe, que ja és dir, comproveu-ho vosaltres mateixos no se us acudeixi perdre el tren que us proposa la pàgina, tant costa penjar uns pdf amb els horaris, els mateixos que trobes a les estacions?
D'altra banda avui hi havia molta confusió, els viatgers no sabien bona part dels canvis doncs la informació en fullets repartida a les estacions és extremadament escueta i amb prou feines s'han adequat els teleindicadors de les estacions per les noves informacions, a Martorell-Central un agent de FGC informava als viatgers i feia baixar els viatgers dels trens que provinents de Manresa i Igualada acabaven allà.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Ja ems estrenat els nous horaris.
Els dos primer trens dels nous horaris,tots dos de la mateixa línia:R5
Coses a destacar:
-Molta gent que va al ramal d'Igualada agafa l'R5 Barcelona-Manresa,i baixa al Martorell Central,ja que al cap de 5 minuts surt un R6 Martorell-Igualada.
-El R6 Igualada-Martorell que arriba a Martorell Central a les 15.23 ha arribat a contravía per vía 1,s'ha estacionat tres minut,i s'ha anat a fer el servei que surt de Martorell a les 15.26,sense invertir la marxa a les vies mortes de Central.
-Tots els trens anaven en composició simple,l'R6 que surt a les 18.01(abans a les 18.06 sempre és feia amb doble),ara és fa en simple,bueno,he agafat l'R5 que surt a les 17.26,d'acord,peró tots els trens que m'he creuat fins a Sant Andreu de la Barca en composició simple,i tots 213 a excepció d'un L8 i un S8 que és feien amb 211 en simple(i anaven seguits!),tinc curiositat per saber si els caps de setmana els R5 seguiràn anant en doble o passaràn a simple(abans dels nous horaris alguns R5 els caps de setmana anaven en doble).
L'únic que em queda per investigar si han canviat també els horaris del cremallera,i si ara hi arriben mès cremalleres a Montserrat-Enllaç.
Els dos primer trens dels nous horaris,tots dos de la mateixa línia:R5
Coses a destacar:
-Molta gent que va al ramal d'Igualada agafa l'R5 Barcelona-Manresa,i baixa al Martorell Central,ja que al cap de 5 minuts surt un R6 Martorell-Igualada.
-El R6 Igualada-Martorell que arriba a Martorell Central a les 15.23 ha arribat a contravía per vía 1,s'ha estacionat tres minut,i s'ha anat a fer el servei que surt de Martorell a les 15.26,sense invertir la marxa a les vies mortes de Central.
-Tots els trens anaven en composició simple,l'R6 que surt a les 18.01(abans a les 18.06 sempre és feia amb doble),ara és fa en simple,bueno,he agafat l'R5 que surt a les 17.26,d'acord,peró tots els trens que m'he creuat fins a Sant Andreu de la Barca en composició simple,i tots 213 a excepció d'un L8 i un S8 que és feien amb 211 en simple(i anaven seguits!),tinc curiositat per saber si els caps de setmana els R5 seguiràn anant en doble o passaràn a simple(abans dels nous horaris alguns R5 els caps de setmana anaven en doble).
L'únic que em queda per investigar si han canviat també els horaris del cremallera,i si ara hi arriben mès cremalleres a Montserrat-Enllaç.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Han ajustat els horaris per coordinar només amb els trens a Barcelona, però continua amb la mateixa freqüència.Mako448 wrote:L'únic que em queda per investigar si han canviat també els horaris del cremallera,i si ara hi arriben mès cremalleres a Montserrat-Enllaç.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
la meva experiència l'altre dia R5 des de Manresa-Viladordis a Plaça Espanya, hora de sortida les 18:26, hora d'arribada, les 19:55...una mica lamentable la veritat.
ES PELIGROSO ASOMARSE
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
1 hora i 29 minuts.Mortadel·lo wrote:la meva experiència l'altre dia R5 des de Manresa-Viladordis a Plaça Espanya, hora de sortida les 18:26, hora d'arribada, les 19:55...una mica lamentable la veritat.
Curiosament, és EXACTAMENT el mateix temps que es triga en AVE de Barcelona a Saragossa
I deu ser aproximadament el doble del que es triga amb cotxe de BCN a Manresa...
Em sembla que ja comença a ser hora (ja fa anys que és hora) de fer noves vies i nous trens ràpids que uneixen el país
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Hi ha encara un cas més patètic, també relacionat amb Manresa.
Si vols anar a Madrid, la opció més lògica hauria de ser prenent un regional a Lleida per allà agafar l'AVE.
Però resulta que de Manresa Estació del Nord a Barcelona Sants es triga com una hora i quart. D'allà a Madrid, 2h38' en un AVE directe i 3h23' parant a totes. Total: entre 4 i 4h45', sense comptar el transbord. Cost: rodalies 4,10 i entre 101,30 i 119,50 € en funció de si l'AVE és directe o no (tarifa general). O sigui, entre 105,40 i 123,60 €.
Si es va via Lleida, es triguen com 2h15 en el regional a Lleida (5,90€). I de Lleida a Madrid, 2h18' per 59€ (tarifa general). O sigui, unes 4h30' sense comptar el transbord, per uns 64,90€.
Es triga gairebé el mateix a fer el poc més del centenar de quilòmetres entre Manresa i Lleida que a fer els 450 km. entre Lleida i Madrid. Li haurem de tornar a dir "Platillo Volante".
Salut !!
Si vols anar a Madrid, la opció més lògica hauria de ser prenent un regional a Lleida per allà agafar l'AVE.
Però resulta que de Manresa Estació del Nord a Barcelona Sants es triga com una hora i quart. D'allà a Madrid, 2h38' en un AVE directe i 3h23' parant a totes. Total: entre 4 i 4h45', sense comptar el transbord. Cost: rodalies 4,10 i entre 101,30 i 119,50 € en funció de si l'AVE és directe o no (tarifa general). O sigui, entre 105,40 i 123,60 €.
Si es va via Lleida, es triguen com 2h15 en el regional a Lleida (5,90€). I de Lleida a Madrid, 2h18' per 59€ (tarifa general). O sigui, unes 4h30' sense comptar el transbord, per uns 64,90€.
Es triga gairebé el mateix a fer el poc més del centenar de quilòmetres entre Manresa i Lleida que a fer els 450 km. entre Lleida i Madrid. Li haurem de tornar a dir "Platillo Volante".
Salut !!
wefer wrote:1 hora i 29 minuts.Mortadel·lo wrote:la meva experiència l'altre dia R5 des de Manresa-Viladordis a Plaça Espanya, hora de sortida les 18:26, hora d'arribada, les 19:55...una mica lamentable la veritat.
Curiosament, és EXACTAMENT el mateix temps que es triga en AVE de Barcelona a Saragossa
I deu ser aproximadament el doble del que es triga amb cotxe de BCN a Manresa...
Em sembla que ja comença a ser hora (ja fa anys que és hora) de fer noves vies i nous trens ràpids que uneixen el país
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Relació preu-temps
Això també deu explicar perquè el bitllet del regional costa una desena part de l'AVE Maleni morituri de fàstic te salutant.genissimon wrote:Es triga gairebé el mateix a fer el poc més del centenar de quilòmetres entre Manresa i Lleida que a fer els 450 km. entre Lleida i Madrid. Li haurem de tornar a dir "Platillo Volante".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Si es va a tarifa general (o bitllet d'anar i tornar), el cost del Rodalies és 0, doncs va inclòs en el billet de l'AVE.genissimon wrote:Però resulta que de Manresa Estació del Nord a Barcelona Sants es triga com una hora i quart. D'allà a Madrid, 2h38' en un AVE directe i 3h23' parant a totes. Total: entre 4 i 4h45', sense comptar el transbord. Cost: rodalies 4,10 i entre 101,30 i 119,50 € en funció de si l'AVE és directe o no (tarifa general). O sigui, entre 105,40 i 123,60 €.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
El dia que provi l'AVE amb un bitllet a tarifa general faré La Tor de Querol - Los Cotos amb un únic bitllet, a veure que passa. I ho faré amb el bitllet tret a Bourg Madame SNCF.
UT596001 wrote:Si es va a tarifa general (o bitllet d'anar i tornar), el cost del Rodalies és 0, doncs va inclòs en el billet de l'AVE.genissimon wrote:Però resulta que de Manresa Estació del Nord a Barcelona Sants es triga com una hora i quart. D'allà a Madrid, 2h38' en un AVE directe i 3h23' parant a totes. Total: entre 4 i 4h45', sense comptar el transbord. Cost: rodalies 4,10 i entre 101,30 i 119,50 € en funció de si l'AVE és directe o no (tarifa general). O sigui, entre 105,40 i 123,60 €.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
El bitllet AVE permet utilitzar gratuïtament el servei de rodalies amb origen o destinació Sants i Puerta de Atocha segons el cas el mateix dia que es viatja en AVE per tant has de comptar només el bitllet d'AVE.
Per viatjar cal formalitzar el bitllet AVE a taquilla o màquines autovenda de rodalies.
Per viatjar cal formalitzar el bitllet AVE a taquilla o màquines autovenda de rodalies.
genissimon wrote:Hi ha encara un cas més patètic, també relacionat amb Manresa.
Si vols anar a Madrid, la opció més lògica hauria de ser prenent un regional a Lleida per allà agafar l'AVE.
Però resulta que de Manresa Estació del Nord a Barcelona Sants es triga com una hora i quart. D'allà a Madrid, 2h38' en un AVE directe i 3h23' parant a totes. Total: entre 4 i 4h45', sense comptar el transbord. Cost: rodalies 4,10 i entre 101,30 i 119,50 € en funció de si l'AVE és directe o no (tarifa general). O sigui, entre 105,40 i 123,60 €.
Si es va via Lleida, es triguen com 2h15 en el regional a Lleida (5,90€). I de Lleida a Madrid, 2h18' per 59€ (tarifa general). O sigui, unes 4h30' sense comptar el transbord, per uns 64,90€.
Es triga gairebé el mateix a fer el poc més del centenar de quilòmetres entre Manresa i Lleida que a fer els 450 km. entre Lleida i Madrid. Li haurem de tornar a dir "Platillo Volante".
Salut !!
wefer wrote:1 hora i 29 minuts.Mortadel·lo wrote:la meva experiència l'altre dia R5 des de Manresa-Viladordis a Plaça Espanya, hora de sortida les 18:26, hora d'arribada, les 19:55...una mica lamentable la veritat.
Curiosament, és EXACTAMENT el mateix temps que es triga en AVE de Barcelona a Saragossa
I deu ser aproximadament el doble del que es triga amb cotxe de BCN a Manresa...
Em sembla que ja comença a ser hora (ja fa anys que és hora) de fer noves vies i nous trens ràpids que uneixen el país
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
I com es fa a l'autovenda de rodalies per formalitzar el bitllet de rodalies? Ho dic perquè demà agafo l'AVE de Barcelona a Lleida i seria tot un detall poder viatjar de Terrassa a Sants sense haver de comprar un bitllet a partjosep_serre wrote:El bitllet AVE permet utilitzar gratuïtament el servei de rodalies amb origen o destinació Sants i Puerta de Atocha segons el cas el mateix dia que es viatja en AVE per tant has de comptar només el bitllet d'AVE.
Per viatjar cal formalitzar el bitllet AVE a taquilla o màquines autovenda de rodalies.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Hi ha d'haver una opció al seleccionar el tipus de bitllet (anada, anada y tornada, tarjeta daurada, etc) q posi alguna cosa així com "Bitllet combinat Rodalies-AVE", llavors s'ha de ficar el codi q hi ha imprès al bitllet d'AVE i la màquina et fa un bitllet gratuït de Rodalies fins a Sants.