L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Enhorabona als premiats.
De moment, però, seguiré tardant més per arribar a Perpinyà des de Girona que vosaltres per arribar a Madrid.
De moment, però, seguiré tardant més per arribar a Perpinyà des de Girona que vosaltres per arribar a Madrid.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Al final han tret l'Altaria Triana amb tota la moguda de l'AVE a Madrid?
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
entfe001 wrote:Enhorabona als premiats.
De moment, però, seguiré tardant més per arribar a Perpinyà des de Girona que vosaltres per arribar a Madrid.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
En el millor dels casos son 81€, en cas d'aconseguir la tarifa WEB de 40,55€ el trajecte.Busman wrote:Hi ha una cosa de l'AVE que no acabo d'entendre. Amb l'arribada de l'AVE han suprimit l'Alvia Barcelona-Madrid, cosa que no em sembla gaire justa. Tenint en compte els preus de l'AVE, no hauria Renfe d'oferir una alternativa més barata per via convencional encara que sigui amb més temps de viatge? Si per anar a Madrid hem de pagar 110 euros en el millor dels casos no sé pas què hem guanyat.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Evidentment ja sabiem que ets Maitreya i que estàs emergent cap a l´Era d´Aquari, David, no calia que paguéssis un anunci al Periódico.davida wrote:
Ah! Que t´has reencarnat en usuari de l´AVE i surts fent el signe de la victòria?
Ah...
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Almenys una de les dues reproduccions d'aquesta imatge sobra.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
De que em sona aquest usuari de l'AVE? ....
Davida, en quants diaris has sortit ja per lo del AVE?
Davida, en quants diaris has sortit ja per lo del AVE?
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
L'Altaria triana ha quedat limitat en el recorregut Madrid-Càdiz.cristian26 wrote:Al final han tret l'Altaria Triana amb tota la moguda de l'AVE a Madrid?
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
davida...
Balanç 1a setmana
EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
27/2/2008 16:43 h DADES DE RENFE
Més de 77.000 viatgers han utilitzat l'AVE Barcelona-Madrid en la primera setmana en servei
• La nova línia registra una ocupació mitjana del 60% i una puntualitat del 98,1%
EUROPA PRESS
BARCELONA
Més de 77.000 persones han viatjat en l'AVE Barcelona-Madrid durant la seva primera setmana en servei, en què ha registrat una ocupació mitjana del 60% i una puntualitat del 98,1%, segons ha informat el president de Renfe, José Salgueiro.
El dirigent ha qualificat de "satisfactòria" l'arrencada de l'AVE i ha explicat que el nombre d'usuaris aconseguit en els primers set dies representa un increment del 49,2% respecte als passatgers d'aquesta línia fa un any, quan Renfe cobria el trajecte amb els trens Alvia i Altaria.
El trajecte Barcelona-Madrid ha estat utilitzat per 24.260 persones, més del doble que fa un any. El tram que ha registrat més volum d'usuaris és el que uneix Saragossa i Madrid (31.456 viatgers), seguit del Saragossa-Barcelona, amb 7.395 persones. El 98,4% dels viatgers enquestats han afirmat que tornaran a viatjar en AVE i li atorguen una qualificació de 8,1 sobre 10.
Els mateixos paràmetres del tram Madrid-Toledo
El servei d'alta velocitat entre les tres capitals catalanes connectades amb l'AVE, Barcelona, Tarragona i Lleida, entrarà en servei la primera quinzena d'abril, tindrà com a mínim sis freqüències diàries per sentit i funcionarà amb trens Avant i els mateixos paràmetres de la línia Madrid-Toledo.
Salqueiro ha assenyalat que encara s'estan estudiant els detalls de la posada en marxa de les llançadores de l'AVE entre les capitals catalanes, però ha avançat que "no hi haurà menys de sis freqüències diàries per sentit".
El servei comptarà amb trens Avant, que són els que fan el tram Madrid-Toledo, que costa nou euros, i s'utilitzaran els mateixos paràmetres que s'ha establert en aquest trajecte, amb abonaments i possibilitat de bitllets d'anada i tornada.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Millores" anunciades per la reserva via web
Per cert, el "presi" Salgueiro ha afirmat que, a finals de març, hauran simplificat la web pel que fa a les reserves. Només m'ho creuré quan ho vegi...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Excel·lentPere wrote:L'Altaria triana ha quedat limitat en el recorregut Madrid-Càdiz.cristian26 wrote:Al final han tret l'Altaria Triana amb tota la moguda de l'AVE a Madrid?
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Barcelona Paris
Veient que el fil de l'arribada de l'AVE a Barcelona ha quedat finalitzat quan personalment no considero que l'AVE ha arribat a Barcelona perquè primer, no tenim l'estació de la Sagrera (tampoc la del Prat), ni tenim connexió amb França-Europa, que és el que realment Barcelona, Catalunta, Espanya i Europa necessita.
Penjo en aquest fil l'anunci que fa l'aliança ferroviaria europea railteam de la pròxima línia Barcelona-Paris. El 2012 sebla que realment "L'AVE ja serà aquí!!!!!!!" i la integració d'Espanya a Europa en una matèria (la del transport ferroviari) que fins ara ha estat tota la història aillada (tot i intents frustrats, inviables i potser també poc potenciats a Canfranc i Portbou).
Barcelona - Paris 5h35
i totes les relacions que es crearan dins l'aliança
>>>>>>>>> Menys de 3 hores
Barcelona - Marseille
Barcelona - Montpellier
Barcelona - Toulouse
Barcelona - Nice/Móncaco
Barcelona - Lyon
>>>>>>>>> Menys de 5 hores
Barcelona - Torino [2020]
Barcelona - Milano [2020]
Barcelona - Firenze [2020]
Barcelona - Strasbourg
Barcelona - Rennes
Barcelona - Zurich
Barcelona - Aéroport Paris Roissy Charles de Gaulle
>>>>>>>>> Altres destinacions
Barcelona - London
Barcelona - Bruxelles
Barcelona - Amsterdam
La majoria de relacions seran relacions fins ara inexistents. Tot el sud de França fins ara inaccesible per ferrocarril ni per avió podrà venir i hi podrem anar ràpidament. I altres destinacions com el nord d'Itàlia o el nord de França tindrem on escollir entre l'ació o el tren.
Penjo en aquest fil l'anunci que fa l'aliança ferroviaria europea railteam de la pròxima línia Barcelona-Paris. El 2012 sebla que realment "L'AVE ja serà aquí!!!!!!!" i la integració d'Espanya a Europa en una matèria (la del transport ferroviari) que fins ara ha estat tota la història aillada (tot i intents frustrats, inviables i potser també poc potenciats a Canfranc i Portbou).
Barcelona - Paris 5h35
i totes les relacions que es crearan dins l'aliança
>>>>>>>>> Menys de 3 hores
Barcelona - Marseille
Barcelona - Montpellier
Barcelona - Toulouse
Barcelona - Nice/Móncaco
Barcelona - Lyon
>>>>>>>>> Menys de 5 hores
Barcelona - Torino [2020]
Barcelona - Milano [2020]
Barcelona - Firenze [2020]
Barcelona - Strasbourg
Barcelona - Rennes
Barcelona - Zurich
Barcelona - Aéroport Paris Roissy Charles de Gaulle
>>>>>>>>> Altres destinacions
Barcelona - London
Barcelona - Bruxelles
Barcelona - Amsterdam
La majoria de relacions seran relacions fins ara inexistents. Tot el sud de França fins ara inaccesible per ferrocarril ni per avió podrà venir i hi podrem anar ràpidament. I altres destinacions com el nord d'Itàlia o el nord de França tindrem on escollir entre l'ació o el tren.
- Attachments
-
- railteam_barcelona.JPG (29.21 KiB) Viewed 8913 times
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Ara toca fer-lo passar per Vallbona.
De la revista de Nou Barris de l'Ajuntament de Barcelona:
L’AVE passarà pel barri de Vallbona encaixat entre pantalles i soterrat
Els veïns poden informar-se sobre el desenvolupament de les obres a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del carrer Sant Lluís de Montcada i Reixac.
Núria Mahamud
Dimecres 20 de febrer l’AVE arribava finalment a l’estació de Sants després d’un llarg recorregut en el temps. L’ansiada connexió amb Madrid ha escurçat les distàncies entre la capital espanyola i Barcelona a només dues hores i trenta-cinc minuts, però encara queda molt
camí per recórrer. Més enllà del pas del tren d’alta velocitat pel subsòl de Barcelona, el Ministeri de Foment i Adif ja estan a punt per començar les obres del traçat barceloní cap a la frontera francesa. En les properes setmanes, es faran els treballs preparatoris per iniciar la construcció de la plataforma viària de la sortida nord de l’AVE pel nus de la Trinitat. Al barri de Vallbona s’iniciaran les tasques de desplaçament dels serveis (aigua, llum) afectats pel traçat del tren, una fase que s’allargarà durant uns mesos. En primer lloc, es retiraran algunes torres
d’alta tensió, uns col·lectors d’aigües residuals i les canonades d’aigua. Les afectacions per les obres al barri seran mínimes, ja que la tuneladora començarà a treballar dins del terme municipal de Montcada en direcció a Vallbona a una profunditat de 30 a 20 m per sota de la superfície. El traçat de les vies de l’AVE per Vallbona començarà per l’actual ull del nus de la Trinitat més proper al Besòs i continuarà en paral·lel al riu, passant per davant de l’edifici
modernista de la Casa de les Aigües de la Trinitat Vella. A partir d’aquest punt, a Vallbona el traçat de les vies es cobrirà amb pantalles de superfície en un tram de 250 metres i, superat el desnivell, continuarà soterrat per un túnel de 500 m que s’endinsarà per sota del torrent Tapioles.
De la revista de Nou Barris de l'Ajuntament de Barcelona:
L’AVE passarà pel barri de Vallbona encaixat entre pantalles i soterrat
Els veïns poden informar-se sobre el desenvolupament de les obres a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del carrer Sant Lluís de Montcada i Reixac.
Núria Mahamud
Dimecres 20 de febrer l’AVE arribava finalment a l’estació de Sants després d’un llarg recorregut en el temps. L’ansiada connexió amb Madrid ha escurçat les distàncies entre la capital espanyola i Barcelona a només dues hores i trenta-cinc minuts, però encara queda molt
camí per recórrer. Més enllà del pas del tren d’alta velocitat pel subsòl de Barcelona, el Ministeri de Foment i Adif ja estan a punt per començar les obres del traçat barceloní cap a la frontera francesa. En les properes setmanes, es faran els treballs preparatoris per iniciar la construcció de la plataforma viària de la sortida nord de l’AVE pel nus de la Trinitat. Al barri de Vallbona s’iniciaran les tasques de desplaçament dels serveis (aigua, llum) afectats pel traçat del tren, una fase que s’allargarà durant uns mesos. En primer lloc, es retiraran algunes torres
d’alta tensió, uns col·lectors d’aigües residuals i les canonades d’aigua. Les afectacions per les obres al barri seran mínimes, ja que la tuneladora començarà a treballar dins del terme municipal de Montcada en direcció a Vallbona a una profunditat de 30 a 20 m per sota de la superfície. El traçat de les vies de l’AVE per Vallbona començarà per l’actual ull del nus de la Trinitat més proper al Besòs i continuarà en paral·lel al riu, passant per davant de l’edifici
modernista de la Casa de les Aigües de la Trinitat Vella. A partir d’aquest punt, a Vallbona el traçat de les vies es cobrirà amb pantalles de superfície en un tram de 250 metres i, superat el desnivell, continuarà soterrat per un túnel de 500 m que s’endinsarà per sota del torrent Tapioles.
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
De L.V.:
El túnel del AVE por Barcelona se topa con un refugio de la Guerra Civil
Está debajo de una finca de la calle Mallorca y los vecinos temen que las obras afecten a la estructura de la vivienda
El trazado del futuro túnel del AVE por el interior del centro de Barcelona entre Sants y Sagrera pasa junto a varios edificios catalogados. El más notorio es el de la Sagrada Familia que para proteger el templo se construirá a su alrededor una barrera impermeable. Pero hay otros elementos arquitectónicos que coinciden con el trazado del tren de alta velocidad.
Uno de ellos es un refugio de la Guerra Civil que se esconde debajo del edificio de la calle Mallorca, 662, y que se construyó para proteger a los ciudadanos de las bombas en aquella época. No consta en el proyecto del Ministerio de Fomento de construcción del túnel del AVE, según los vecinos, que muestran su inquietud por el impacto que pueden causar las obras del tren de alta velocidad en la estructura del inmueble.
El túnel del AVE por Barcelona se topa con un refugio de la Guerra Civil
"A dos metros de la pared del fondo tendremos una máquina que hará una zanja de 30 metros de profundidad y la máquina estará vibrando y no sabemos como puede resistir esta estructura de hace 80 años", relata David Vallespí, vecino afectado, que pasa su mano por la pared del estrecho refugio mientras se deshacen los ladrillos. Las galerías subterráneas están situadas debajo de un bloque de tres fincas de unas 68 viviendas con unos 200 vecinos. El refugio actualmente sólo mantiene una única entrada, la de la calle Mallorca, y el resto de las salidas están tapiadas.
Los afectados presentaron alegaciones hace dos años al Ayuntamiento y la Generalitat para que tuvieran en cuenta el refugio a la hora de elaborar el proyecto pero parece ser que las peticiones de momento han caído en saco roto. "No ha venido nadie a mirarlo y no hay manera de que se realice un estudio", explica Vallespí, quien añade: "Hicieron el proyecto pensando que era un terreno sólido y aquí hay un agujero" y "el problema es el edificio que hay encima".
Los vecinos piden que un experto de la Administración analice el caso: "Queremos que venga un técnico y que estudie cómo está hecho este refugio y diga si la obra puede afectar o no a la estabilidad del edificio; no quiero estar sufriendo si algún día me caerá encima el piso". Si resultara afectado el edificio Vallespí propone "cambiar el trazado del AVE o recubrir de alguna manera el refugio".
El túnel del AVE por Barcelona se topa con un refugio de la Guerra Civil
Está debajo de una finca de la calle Mallorca y los vecinos temen que las obras afecten a la estructura de la vivienda
El trazado del futuro túnel del AVE por el interior del centro de Barcelona entre Sants y Sagrera pasa junto a varios edificios catalogados. El más notorio es el de la Sagrada Familia que para proteger el templo se construirá a su alrededor una barrera impermeable. Pero hay otros elementos arquitectónicos que coinciden con el trazado del tren de alta velocidad.
Uno de ellos es un refugio de la Guerra Civil que se esconde debajo del edificio de la calle Mallorca, 662, y que se construyó para proteger a los ciudadanos de las bombas en aquella época. No consta en el proyecto del Ministerio de Fomento de construcción del túnel del AVE, según los vecinos, que muestran su inquietud por el impacto que pueden causar las obras del tren de alta velocidad en la estructura del inmueble.
El túnel del AVE por Barcelona se topa con un refugio de la Guerra Civil
"A dos metros de la pared del fondo tendremos una máquina que hará una zanja de 30 metros de profundidad y la máquina estará vibrando y no sabemos como puede resistir esta estructura de hace 80 años", relata David Vallespí, vecino afectado, que pasa su mano por la pared del estrecho refugio mientras se deshacen los ladrillos. Las galerías subterráneas están situadas debajo de un bloque de tres fincas de unas 68 viviendas con unos 200 vecinos. El refugio actualmente sólo mantiene una única entrada, la de la calle Mallorca, y el resto de las salidas están tapiadas.
Los afectados presentaron alegaciones hace dos años al Ayuntamiento y la Generalitat para que tuvieran en cuenta el refugio a la hora de elaborar el proyecto pero parece ser que las peticiones de momento han caído en saco roto. "No ha venido nadie a mirarlo y no hay manera de que se realice un estudio", explica Vallespí, quien añade: "Hicieron el proyecto pensando que era un terreno sólido y aquí hay un agujero" y "el problema es el edificio que hay encima".
Los vecinos piden que un experto de la Administración analice el caso: "Queremos que venga un técnico y que estudie cómo está hecho este refugio y diga si la obra puede afectar o no a la estabilidad del edificio; no quiero estar sufriendo si algún día me caerá encima el piso". Si resultara afectado el edificio Vallespí propone "cambiar el trazado del AVE o recubrir de alguna manera el refugio".
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Les obres agreugen la contaminació
Notícia d'El Punt:
---------------------------------
divendres, 14 de març de 2008
Les obres del TAV agreugen la contaminació atmosfèrica al Prat i Sants
Gairebé tots els controls de la regió metropolitana superen els nivells de partícules en suspensió
EMMA ANSOLA. Barcelona
La qualitat de l'aire a la regió metropolitana de Barcelona durant el 2007 no millora, i fins i tot en dues estacions s'han registrat nivells més alts que els dos anys anteriors, concretament al Prat de Llobregat i el districte de Sants, a Barcelona, a causa principalment de les obres del TAV, que han elevat els nivells ja prou alts de les partícules en suspensió. A la resta d'estacions de la regió metropolitana es mantenen els nivells de contaminació dels darrers anys, però gairebé totes, 14 de les 17 estacions que hi ha, han superat el nombre de dies que les partícules en suspensió van estar per sobre del límit permès. El nivell de diòxids també continua sent alt.
L'any 2005 el volum de partícules en suspensió que va registrar l'estació del Prat va ser de 56 nanograms per metre cúbic de mitjana, quan el límit que marca la Unió Europea és de 40. L'any 2007 aquesta estació va arribar als 89 nanograms per metre cúbic. Però, a més a més, mentre que el 2005 es van superar 87 dies els 50 nanograms per metre cúbic –la UE només permet superar aquest llindar 35 dies a l'any–, el 2007 aquest volum de contaminants en l'aire es va superar 136 dies. La causa principal d'aquest augment són les obres del TAV que es porten a terme al Prat i a Sants, on el 2007 es van registrar els valors més alts, comparats amb la resta d'estacions que hi ha arreu del país, pel que fa al nombre de dies que es van superar els llindars que marca la UE.
Aquestes dues estacions formen part de la zona d'especial protecció de l'aire que el Departament de Medi Ambient va ordenar l'any 2006 a causa, precisament, dels alts nivells de certs contaminats, com ara les partícules en suspensió i els diòxids de nitrogen. Aquesta zona afecta 40 municipis del Barcelonès i del Baix Llobregat, on els nivells de partícules en suspensió, sobretot pel fa al nombre de superacions diàries al cap d'un any, no compleix la normativa europea. Tampoc ho fan els nivells de diòxid de nitrogen. Aquí els nivells més alts es donen a les zones de l'Eixample i Gràcia, a Barcelona, i també al Prat, amb 66, 63 i 61 nanograms de diòxid de nitrogen per metre cúbic de mitjana, respectivament. Aquí els límits que marca la Unió Europea són de 46 nanograms, una xifra que el 2010 es rebaixarà fins als 40 nanograms.
Arran de la declaració de zones de protecció especial, l'any passat el govern va aprovar un pla d'actuacions que, a més de reduir la velocitat a 80 quilòmetres per hora –a partir d'aquest gener–, inclou 72 mesures més, entre les quals n'hi ha de preventives, per evitar precisament la pols que deixen les obres de construcció, com ara el fet de col·locar lones als vehicles o la pavimentació de carreteres en zones d'obres. Altres mesures s'enfoquen a reduir les partícules que provoca el trànsit.
---------------------------------
divendres, 14 de març de 2008
Les obres del TAV agreugen la contaminació atmosfèrica al Prat i Sants
Gairebé tots els controls de la regió metropolitana superen els nivells de partícules en suspensió
EMMA ANSOLA. Barcelona
La qualitat de l'aire a la regió metropolitana de Barcelona durant el 2007 no millora, i fins i tot en dues estacions s'han registrat nivells més alts que els dos anys anteriors, concretament al Prat de Llobregat i el districte de Sants, a Barcelona, a causa principalment de les obres del TAV, que han elevat els nivells ja prou alts de les partícules en suspensió. A la resta d'estacions de la regió metropolitana es mantenen els nivells de contaminació dels darrers anys, però gairebé totes, 14 de les 17 estacions que hi ha, han superat el nombre de dies que les partícules en suspensió van estar per sobre del límit permès. El nivell de diòxids també continua sent alt.
L'any 2005 el volum de partícules en suspensió que va registrar l'estació del Prat va ser de 56 nanograms per metre cúbic de mitjana, quan el límit que marca la Unió Europea és de 40. L'any 2007 aquesta estació va arribar als 89 nanograms per metre cúbic. Però, a més a més, mentre que el 2005 es van superar 87 dies els 50 nanograms per metre cúbic –la UE només permet superar aquest llindar 35 dies a l'any–, el 2007 aquest volum de contaminants en l'aire es va superar 136 dies. La causa principal d'aquest augment són les obres del TAV que es porten a terme al Prat i a Sants, on el 2007 es van registrar els valors més alts, comparats amb la resta d'estacions que hi ha arreu del país, pel que fa al nombre de dies que es van superar els llindars que marca la UE.
Aquestes dues estacions formen part de la zona d'especial protecció de l'aire que el Departament de Medi Ambient va ordenar l'any 2006 a causa, precisament, dels alts nivells de certs contaminats, com ara les partícules en suspensió i els diòxids de nitrogen. Aquesta zona afecta 40 municipis del Barcelonès i del Baix Llobregat, on els nivells de partícules en suspensió, sobretot pel fa al nombre de superacions diàries al cap d'un any, no compleix la normativa europea. Tampoc ho fan els nivells de diòxid de nitrogen. Aquí els nivells més alts es donen a les zones de l'Eixample i Gràcia, a Barcelona, i també al Prat, amb 66, 63 i 61 nanograms de diòxid de nitrogen per metre cúbic de mitjana, respectivament. Aquí els límits que marca la Unió Europea són de 46 nanograms, una xifra que el 2010 es rebaixarà fins als 40 nanograms.
Arran de la declaració de zones de protecció especial, l'any passat el govern va aprovar un pla d'actuacions que, a més de reduir la velocitat a 80 quilòmetres per hora –a partir d'aquest gener–, inclou 72 mesures més, entre les quals n'hi ha de preventives, per evitar precisament la pols que deixen les obres de construcció, com ara el fet de col·locar lones als vehicles o la pavimentació de carreteres en zones d'obres. Altres mesures s'enfoquen a reduir les partícules que provoca el trànsit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
17/3/2008 TRABAJOS POR EL AVE
Las obras del túnel de Riera Blanca cierran el paso de peatones
EL PERIÓDICO
BARCELONA
El paso de peatones del túnel de Riera Blanca, en L'Hospitalet de Llobregat, quedará cerrado hasta el próximo miércoles por los trabajos de ampliación de la infraestructura, que serán ejecutados dentro de un plan de reurbanización por la llegada del AVE.
La empresa Adif, que gestiona las infraestructuras ferroviarias, demolerá ocho metros de la antigua bóveda. Los vecinos dispondrán como pasos alternativos de la pasarela peatonal de la parada de metro de Santa Eulàlia y el paso inferior de la Ronda del Mig.
La empresa ha explicado que las obras doblarán el espacio disponible para el paso de vehículos y multiplicarán por ocho el área de peatones. La vía central se destinará para el tráfico de coches y tendrá unos 13 metros de ancho, mientras que los dos tramos laterales estarán reservados para los peatones y tendrán ocho metros de ancho cada uno. El túnel actual tiene 7,6 metros para los vehículos y apenas 1,30 metros para los viandantes.
COMPENSACIONES
Adif ejecutó ayer la demolición de la estructura del túnel del lado montaña, durante la primera jornada de interrupción de la vía. Las próximas horas completará los trabajos con la colocación de pilas, estribos y placas prefabricadas.
Las obras para la adecuación de las infraestructuras al AVE también incluyen otras mejoras urbanísticas en la Riera Blanca, para compensar a un barrio castigado los últimos meses por las obras de la alta velocidad.
La empresa se ha comprometido a cubrir las vías de metro en su trayecto a nivel de superficie, a la construcción de un nuevo colector y la urbanización de un tramo de 200 metros de vía pública. Adif informó que el conjunto de los trabajos suman unos 5.000 metros cuadrados.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=
Las obras del túnel de Riera Blanca cierran el paso de peatones
EL PERIÓDICO
BARCELONA
El paso de peatones del túnel de Riera Blanca, en L'Hospitalet de Llobregat, quedará cerrado hasta el próximo miércoles por los trabajos de ampliación de la infraestructura, que serán ejecutados dentro de un plan de reurbanización por la llegada del AVE.
La empresa Adif, que gestiona las infraestructuras ferroviarias, demolerá ocho metros de la antigua bóveda. Los vecinos dispondrán como pasos alternativos de la pasarela peatonal de la parada de metro de Santa Eulàlia y el paso inferior de la Ronda del Mig.
La empresa ha explicado que las obras doblarán el espacio disponible para el paso de vehículos y multiplicarán por ocho el área de peatones. La vía central se destinará para el tráfico de coches y tendrá unos 13 metros de ancho, mientras que los dos tramos laterales estarán reservados para los peatones y tendrán ocho metros de ancho cada uno. El túnel actual tiene 7,6 metros para los vehículos y apenas 1,30 metros para los viandantes.
COMPENSACIONES
Adif ejecutó ayer la demolición de la estructura del túnel del lado montaña, durante la primera jornada de interrupción de la vía. Las próximas horas completará los trabajos con la colocación de pilas, estribos y placas prefabricadas.
Las obras para la adecuación de las infraestructuras al AVE también incluyen otras mejoras urbanísticas en la Riera Blanca, para compensar a un barrio castigado los últimos meses por las obras de la alta velocidad.
La empresa se ha comprometido a cubrir las vías de metro en su trayecto a nivel de superficie, a la construcción de un nuevo colector y la urbanización de un tramo de 200 metros de vía pública. Adif informó que el conjunto de los trabajos suman unos 5.000 metros cuadrados.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=
Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Desprès de setmana santa, pel que he llegit a altres pàgines webs, és farà una nova restructuració dels horaris AVE Barcelona-Madrid,amb mès frequències de pas.
Cal dir que la demanda dels AVE's a les últimes setmanes s'ha disparat,i renfe és veu obligat a ampliar horaris,i hi hagut queixes de que renfe reserva uns quants seïents pels viatgers del pont ave;i molta vegada aquests seients van buits,i un és queda sense viatjar havent-hi seients buits,ja que renfe no pot desbloquejar la venta del "pont AVE",i els seients reservats per aquesta tarifa als convoys.
A veure,si amb l'estructuració nova d'horaris,aprofiten per posar en marxa els AVANT Barcelona-Lleida
Cal dir que la demanda dels AVE's a les últimes setmanes s'ha disparat,i renfe és veu obligat a ampliar horaris,i hi hagut queixes de que renfe reserva uns quants seïents pels viatgers del pont ave;i molta vegada aquests seients van buits,i un és queda sense viatjar havent-hi seients buits,ja que renfe no pot desbloquejar la venta del "pont AVE",i els seients reservats per aquesta tarifa als convoys.
A veure,si amb l'estructuració nova d'horaris,aprofiten per posar en marxa els AVANT Barcelona-Lleida
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Avant a Saragossa
S'estava parlant de fer-los arribar fins a Saragossa. A més, en la conjuntura actual, fer un Avant de només tres parades no tindria massa sentit.Mako448 wrote:A veure,si amb l'estructuració nova d'horaris,aprofiten per posar en marxa els AVANT Barcelona-Lleida
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.