Novetats "La Vallesana"
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
El relleu actual Touring han sigut els Magnus. Pero ara per ara calen jubilar uns altres. Personalment ha sigut una tria acertada ja que els serveis de Sarbus són tipus suburbà. En el mercat no hi ha moltes carroceries adients per aquests serveis (MAN Lion's Regio, Mercedes Citaro Ü, Noge Trouring Intercity i potser IRizar i4 o Sunsundegui Astral LE). Els nous MB Citaro són massa urbans pels serveis encomanats; podrien haver comprat la versió suburbana (Citaro Ü). Trobo a faltar els Volvo Sunsundegui Astral Art. per la A1 i C1 com els Casas. A Casas calen midis interurbans per molts serveis del Maresme Sud més grans que microbusos MB, possible models: MAN Staco Dexon, MB Atego Beulas Stela.
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
Segons he vist avui en una nota (dins del flamant 2925 ) demà es torna a reinstaurar la parada de la Plaça Major.
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
sag470, jo em venia a referir que totes les empreses que van comprar Noge's Touring a dojo ara comencen a comprar altres coses, tirant cap a Sunsundegui i Irizar. Per als Noge Touring grossos, un Irizar PB o un Sunsundegui Sideral és una bona alternativa. Si passem als Noge Touring Intercity de pis alt, l'alternativa la tenim en els Irizar I4 i en els Sunsundegui Astral de pis alt. Els Noge Touring Intercity Low Entry tenen com a substituts els Sunsundegui Astral LE i, pel que es veu, els Castrosua Magnus. Els Citaro Ü aquí a Espanya no tenen sortida (de fet, diria que no n'hi ha ni un, tots són Citaro normals en serveis suburbans), i menys encara els MAN Lion's Regio, ja que aquí es tendeix molt al carrossat independent del xassís). Per tant, per això crec que aquests són els relleus dels Noge Touring.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
Jo crec que els Citaro Ü seria una bona alternativa, però suposo que deuen ser lleugerament cars
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
Els Lion's Regio tenen sortida a Espanya, encara no massa. A finals de l'any passat a la factoria MAN de Parets havien una petita flota en colors TIB pel servei de les Illes. Són una bona alternativa funcional encara que l'estètica no sigui per tirar coets.
Els Noge Touring tenen bona resistència. El problema és el xassís sobre el qual el carrossen. Sagalés tenía dos MAN Noge Touring Int. en leasing -técnicament semblant, sino iguals, als de Sarbus. Presentaven el mateix problema; li pesaven els anys. A més d'una lletja presència de fums a la part trasera enfonsquint el color vermell TPC. Els motors MAN amb el relentí una mica vibrant fan estraços en una carroseria de no massa qualitat. I sort que són MAN perque si fossin Irisbus ja serien xatarra. En canvi, p.e. Sagalés va canviar el xassís pels Scania que comparant amb els MAN no estan tan desquisiats essent de la mateixa edat -s.270-. A més, Sagalés seguiex confiant amb els Noge Touring Int. amb xassís Scania -s.560-.
El problema que trobo als Citaro és la idoneïtat dels serveis encomanats. Tots els MB que s'han incendiat tenen serveis de mitjà recorregut. Constato que els Citaro tenen motors de bona qualitat que fan molt treball i ja no diquen la carroseria, excelent en el actual mercat -li costan passar els anys-. El 2151 feia el servei A1 de Sarbus on duran uns 15 km per trajecte el motor anava 'revolucionat', amb una velocitat mitja de 70-80 km/h. Els dos 2600 de TMB, un feia el servei 63 on té puntes altes de velocitat. No vull dir que sigui directament relacionat però els motors dels MB estan dissenyat per serveis urbans (vel.max: 50 km/h). Quan diàriament recorre trams a alta velocitat, el motor va sobrecarregat, o se li fa un bon manteniment -cosa que les empreses no fan; prefereixen fer el mínim perque puguin circular i rebaixar gastos, deixant a banda els bons tècnics de les cotxeres.
bnit
Els Noge Touring tenen bona resistència. El problema és el xassís sobre el qual el carrossen. Sagalés tenía dos MAN Noge Touring Int. en leasing -técnicament semblant, sino iguals, als de Sarbus. Presentaven el mateix problema; li pesaven els anys. A més d'una lletja presència de fums a la part trasera enfonsquint el color vermell TPC. Els motors MAN amb el relentí una mica vibrant fan estraços en una carroseria de no massa qualitat. I sort que són MAN perque si fossin Irisbus ja serien xatarra. En canvi, p.e. Sagalés va canviar el xassís pels Scania que comparant amb els MAN no estan tan desquisiats essent de la mateixa edat -s.270-. A més, Sagalés seguiex confiant amb els Noge Touring Int. amb xassís Scania -s.560-.
El problema que trobo als Citaro és la idoneïtat dels serveis encomanats. Tots els MB que s'han incendiat tenen serveis de mitjà recorregut. Constato que els Citaro tenen motors de bona qualitat que fan molt treball i ja no diquen la carroseria, excelent en el actual mercat -li costan passar els anys-. El 2151 feia el servei A1 de Sarbus on duran uns 15 km per trajecte el motor anava 'revolucionat', amb una velocitat mitja de 70-80 km/h. Els dos 2600 de TMB, un feia el servei 63 on té puntes altes de velocitat. No vull dir que sigui directament relacionat però els motors dels MB estan dissenyat per serveis urbans (vel.max: 50 km/h). Quan diàriament recorre trams a alta velocitat, el motor va sobrecarregat, o se li fa un bon manteniment -cosa que les empreses no fan; prefereixen fer el mínim perque puguin circular i rebaixar gastos, deixant a banda els bons tècnics de les cotxeres.
bnit
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
El 2951, al igual que el 2950, también ha sido pintado en colores TPC
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
No havia vist el post de sag470 sobre els incendis de Citaros . Els que sabeu d'aqui no son els únics reportats : un a Tusgsal , un o dos mes a Saragossa , tres a Londres en menys d'un mes . A Anglaterra ja en feien mofa , pero al tercer incendi es van retirar del servei mes de 200 vehicles fins que els técnics de Mercedes els van donar una solució . Hi ha reports que he baixat a internet de Transport for London i de la comissió de Transports governamental sobre el tema , amb explicacions precises dels incendis que us esmentava .
No es la única marca que es crema pero si la mes frequent . Un técnic comentava que el problema anirá a més en totes les marques : els vehicles treballen a pressions d'injecció molt altes i amb els motors encapsulats per la insonorització . Qualsevol fuga no té ventilació per escamparse a l'aire , acaba caient sobre un punt calent del motor i....foc .
En fi , rés es perfecte . Ni l'estrella . I com que els motors son d'origen brasileny , algún bromista ja ha batejat els Citaro com a "estrella do fogo"
Salutacions
Marcel
No es la única marca que es crema pero si la mes frequent . Un técnic comentava que el problema anirá a més en totes les marques : els vehicles treballen a pressions d'injecció molt altes i amb els motors encapsulats per la insonorització . Qualsevol fuga no té ventilació per escamparse a l'aire , acaba caient sobre un punt calent del motor i....foc .
En fi , rés es perfecte . Ni l'estrella . I com que els motors son d'origen brasileny , algún bromista ja ha batejat els Citaro com a "estrella do fogo"
Salutacions
Marcel
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
Sin crear precedente, y tomandonos la info con pinzas, dado que el dia 11 no se incorporo el articulado a la c1, me comentan algun conductor de la c1, que se espera para finales de mes dicha incorporacion... asi como que esperan varios Noge...
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
¿Los Noge que serían?¿Noge Touring Intercity?¿Cittour Low Entry?
fcuevas27 wrote:Sin crear precedente, y tomandonos la info con pinzas, dado que el dia 11 no se incorporo el articulado a la c1, me comentan algun conductor de la c1, que se espera para finales de mes dicha incorporacion... asi como que esperan varios Noge...
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
Dos repintados más de Sarbus, en este dos autocares, el 224 (ahora 2224) ha sido repintado en colores Sarbus. Actualmente está siendo repintado el 216, ambos son Renault Beulas Stergo'E
También está ya matriculado el Volvo B12B Sunsundegui Sideral 2000 de 3 ejes de Sarbus, su matrícula es 7493 FZZ (a ver que número le ponen)
Y de novedades hay rumores de 5 nuevas Sprinter para los urbanos de Castellar, Sant Cugat y esto no me lo esperaba, Cerdanyola
También está ya matriculado el Volvo B12B Sunsundegui Sideral 2000 de 3 ejes de Sarbus, su matrícula es 7493 FZZ (a ver que número le ponen)
Y de novedades hay rumores de 5 nuevas Sprinter para los urbanos de Castellar, Sant Cugat y esto no me lo esperaba, Cerdanyola
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
Yo lo dejaría en cuatro : han de llegar seis vehículos , y dos han de ser articulados , asi que.....
Saludos
Marcel
Saludos
Marcel
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
¿Los dos articulados son Citaros? Si es así, supongo que uno ocupará el hueco 2154 y el otro será el 2158
Marcel Estadella wrote:Yo lo dejaría en cuatro : han de llegar seis vehículos , y dos han de ser articulados , asi que.....
Saludos
Marcel
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
Matrícula molt curiosa, a falta de 2506 vehicles per estrenar lletra de capçalera! Realment ja es podien haver esperat unes hores a matricular-lo, de ben segur que el mateix dia o el següent ja estrenaven la nova lletra...trainman wrote:su matrícula es 7493 FZZ
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Preocupar-se per la matrícula
Em fa molt l'efecte que els responsables de compres/matriculacions de vehicles de les companyies d'autobusos tenen el cap en altres coses...aarongilp wrote:Matrícula molt curiosa, a falta de 2506 vehicles per estrenar lletra de capçalera! Realment ja es podien haver esperat unes hores a matricular-lo, de ben segur que el mateix dia o el següent ja estrenaven la nova lletra...trainman wrote:su matrícula es 7493 FZZ
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
Guigui, ja et dic jo que coses més rares s'han vist.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
Continuan los repintados en Sarbus. Después del repintado del 2216 (ex-2216), también ha sido repintado recientemente el 2217 (ex-217)
Y hoy sorpresa con los repintados, he podido que el 227 (un Renault Iliade) ha sido repintado y renumerado 2227 y le han puesto decoración TPC
Y hoy sorpresa con los repintados, he podido que el 227 (un Renault Iliade) ha sido repintado y renumerado 2227 y le han puesto decoración TPC
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
El 227 (B 0586 WF) tenia entès que estava donat de baixa. Ha sigut novament donat d'alta a Sarbús i sorprenentment decorat amb TPC?
sag470
sag470
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
últimament, el B3 el fan Volvos B10M de SarBus, un amb la decoració nova i l'altre amb la decoració "antiga", no se si avui dia continuará sent així.
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
El 227 de Sarbus estava donat de baixa ? . Havía patit algun accident ? . Possiblement fós el cotxe que teníen canviat amb un altre Iliade de Casas , per motiu de que alguns Iliade portàven muntat el WC i els altres no .
El que si és estrany és el pintat en colors TPC . Excepte que torni a Casas per a fer línies regulars d'autopista . Us heu fixat si portava muntada rampa de PMR?
Salutacions
Marcel
El que si és estrany és el pintat en colors TPC . Excepte que torni a Casas per a fer línies regulars d'autopista . Us heu fixat si portava muntada rampa de PMR?
Salutacions
Marcel
Re: NOVETATS "LA VALLESANA"
El 227 de Sarbús no va pasar a Casas mai. Va ser el 228 el que va estar a Casas i no ser si encara està. A un llistat de Sarbus que tenia, no estava en servei. Potser no estava donat de baixa, sino només era apartat temporalment i ara ha tornat al servei com extranyíssim bus interurbà o escolar amb TPC, ja que qualsevol dels dos serveis, el interurbà regular com el escolar, poden ser subvencionats per la generalitat.