El Quart Cinturó. Necessitat i alternatives.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
El Quart Cinturó. Necessitat i alternatives.
De l'AVUI:
------------------------------
ERC proposa tren i carreteres en lloc del Quart Cinturó
- Els republicans creuen, en contra de Nadal, que la B-40 és "innecessària"
O.P.J.
L'endemà que el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, firmés amb la ministra de Foment un acord multimilionari d'inversions que inclou la construcció de l'autovia B-40, o Quart Cinturó, els seus socis d'Esquerra van proclamar solemnement que aquesta obra "no és necessària" i van presentar un seguit d'actuacions alternatives, bàsicament el ferrocarril orbital i diverses millores a la xarxa viària.
L'oposició d'ERC al Quart Cinturó s'ha expressat a Madrid amb la presentació d'esmenes als pressupostos de l'Estat que busquen anul·lar i transferir a la Generalitat partides per un import global de 27,2 milions que el govern central pretén destinar a l'execució del tram Abrera-Terrassa (ara en fase de redacció de projecte) i als estudis informatius de la continuació fins a Granollers, d'una banda, i de la pota occidental que connectaria amb la A-7, de l'altra. La setmana que ve seran debatudes en comissió. ERC entén que els trams Vilafranca-Abrera i Terrassa-Granollers "no estan previstos als acords del Tinell" i no s'han de tirar endavant.
Problema d'accessibilitat
Pel que fa a l'Abrera-Terrassa, Josep Canals, assessor en matèria de política territorial, va exposar la posició del partit -inspirada en la de l'associació ecologista Adenc- en el sentit que "no respon a les necessitats del Vallès, que són d'accessibilitat i no de circulació". "El trànsit de pas ha d'anar per la AP-7 i en el futur per l'Eix Transversal", va afirmar.
Recolzat pels diputats Joan Puigcercós i Joan Tardà, i el tinent d'alcalde de Terrassa, Ramon Arribas, Canals va detallar les mesures que farien més bon servei que la B-40: el quart cinturó ferroviari Mataró-Vilanova, el tren de Cerdanyola a Mollet, el desdoblament de la C-243 de Martorell a Terrassa, l'enllaç entre la A-2 i la AP-7 a Castellbisbal, l'ampliació a tres carrils de la C-58 entre Sant Quirze i Terrassa, l'addició d'un carril a l'enllaç de la C-58 i la AP-7 a Barberà i la supressió dels peatges de Mollet i les Fonts, entre d'altres.
------------------------------
ERC proposa tren i carreteres en lloc del Quart Cinturó
- Els republicans creuen, en contra de Nadal, que la B-40 és "innecessària"
O.P.J.
L'endemà que el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, firmés amb la ministra de Foment un acord multimilionari d'inversions que inclou la construcció de l'autovia B-40, o Quart Cinturó, els seus socis d'Esquerra van proclamar solemnement que aquesta obra "no és necessària" i van presentar un seguit d'actuacions alternatives, bàsicament el ferrocarril orbital i diverses millores a la xarxa viària.
L'oposició d'ERC al Quart Cinturó s'ha expressat a Madrid amb la presentació d'esmenes als pressupostos de l'Estat que busquen anul·lar i transferir a la Generalitat partides per un import global de 27,2 milions que el govern central pretén destinar a l'execució del tram Abrera-Terrassa (ara en fase de redacció de projecte) i als estudis informatius de la continuació fins a Granollers, d'una banda, i de la pota occidental que connectaria amb la A-7, de l'altra. La setmana que ve seran debatudes en comissió. ERC entén que els trams Vilafranca-Abrera i Terrassa-Granollers "no estan previstos als acords del Tinell" i no s'han de tirar endavant.
Problema d'accessibilitat
Pel que fa a l'Abrera-Terrassa, Josep Canals, assessor en matèria de política territorial, va exposar la posició del partit -inspirada en la de l'associació ecologista Adenc- en el sentit que "no respon a les necessitats del Vallès, que són d'accessibilitat i no de circulació". "El trànsit de pas ha d'anar per la AP-7 i en el futur per l'Eix Transversal", va afirmar.
Recolzat pels diputats Joan Puigcercós i Joan Tardà, i el tinent d'alcalde de Terrassa, Ramon Arribas, Canals va detallar les mesures que farien més bon servei que la B-40: el quart cinturó ferroviari Mataró-Vilanova, el tren de Cerdanyola a Mollet, el desdoblament de la C-243 de Martorell a Terrassa, l'enllaç entre la A-2 i la AP-7 a Castellbisbal, l'ampliació a tres carrils de la C-58 entre Sant Quirze i Terrassa, l'addició d'un carril a l'enllaç de la C-58 i la AP-7 a Barberà i la supressió dels peatges de Mollet i les Fonts, entre d'altres.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
I es pot saber què fem amb la C-1415 entre Terrassa i Granollers via Caldes? Que hi han passat mai els de ERC? Que no saben que el trànsit de pas d'aquestes carreteres han de passar per el bell mig de Castellar del Vallès, Sentmenat i Caldes de Montbui? Mira que no estava fart de veure cotxes i més cotxes passant per davant de casa meva durant les obres de la Plaça Major que van obligar a tallar la carretera...
Realment he passat un parell de vegades per aquestes carreteres i sempre m'ha sobtat veure com una de les comarques més dinàmiques del país no té un terme mig de carreteres: o són estretes i plenes de revolts o són autopistes.
Segurament faria falta millorar-les per fer-les més transitables i segures, i paral.lelament impulsar noves línies de ferrocarril.
Segurament faria falta millorar-les per fer-les més transitables i segures, i paral.lelament impulsar noves línies de ferrocarril.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Doncs jo no estic gens d'acord a fer passar més trànsit per les carreteres actuals, i per això estic a favor del 4art cinturó.
Les carreteres actuals són obsoletes, passen per l'interior de poblacions, pel costat de cases, tenen revols perillosos, etc, etc.
El que cal, és fer fora el trànsit d'aquestes carreteres, per pacificar-ne el trànsit. Que els trams que passen per zones poblades es transformin en carrers amb preferència pels vianants, que els carreteres locals es dediquin al transport públic, a les bicicletes i, com a màxim, per ús dels automòbils dels veïns. Els camions, el trànsit de pas, etc, que passi per una via adequada, allunyada de la gent i adaptada a les necessitats del trànsit rodat: el 4art cinturó.
Però aquesta idea que proposen molts de "millorar" les carreteres locals, que no és altra cosa que convertir-les en pseudo-autopistes urbanes... doncs no m'agrada en absolut.
En el que no discutirem pas és en la necessitat de millorar el transport públic. Això és inqüestionable.
Les carreteres actuals són obsoletes, passen per l'interior de poblacions, pel costat de cases, tenen revols perillosos, etc, etc.
El que cal, és fer fora el trànsit d'aquestes carreteres, per pacificar-ne el trànsit. Que els trams que passen per zones poblades es transformin en carrers amb preferència pels vianants, que els carreteres locals es dediquin al transport públic, a les bicicletes i, com a màxim, per ús dels automòbils dels veïns. Els camions, el trànsit de pas, etc, que passi per una via adequada, allunyada de la gent i adaptada a les necessitats del trànsit rodat: el 4art cinturó.
Però aquesta idea que proposen molts de "millorar" les carreteres locals, que no és altra cosa que convertir-les en pseudo-autopistes urbanes... doncs no m'agrada en absolut.
En el que no discutirem pas és en la necessitat de millorar el transport públic. Això és inqüestionable.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Wefer estic d'acord amb tu, xro pensa que les ciutats estan en creixement constant i el que planejem que ara estigui fora dintre de vint anys tornara a estar a dins, i mes quan les planificacions es fan a tocar del poble.
No conec la proposta per Terrassa i tota la zona dels vallesos, xro el que si et puc assegurar es que les coses no es poden fer com es pretenen fer aqui a Abrera, mitjançant la imposició.
Estem totalment d'acord en que el model de creixement que tenim fa necessari la creacio de noves vies de gran capacitat, pero el que no poden pas fer es deixar morir un barri a 50 metres d'una nova carretera per la q circularan una barbaritat de vehicles al dia. Es de jutjat de guardia haver d'enderrocar el casal del barri, un parc, i tot el que l'envolta per fer-la passar. Creieu que tot aixo cal? I a més quan tot es podria fer per l'altra banda de la riera de Magarola, a tocar d'una zona insdustrial. Cal dir també que el tram del Llobregat i de les rieres que van a parar a aquest en Abrera, son les de major valor ecologic de tot el tram baix i mitjà. QUE SE DICE PRONTO. Pretenem fer les coses aixi i carregar-nos tot el que es posi davant pel simple fet de no voler moure posicions??¿¿
Abrera, la seva gent en general, en concret el barri del Rebato (el mes afectat) i l'Ajuntament no esta en contra del Quart Cinturo, sino que esta en contra de fer passar la carretera a 20 metres de les cases i tot xq desde el ministeri diuen que la carretera ha de ser aixi i a callar. No les coses no son aixi i s'ha dapendre a escoltar i veure el que es necessari i alhora favorable per a tots. Pero una carretera que potser per a molts es necessaria per a altres no ho es, i perque he d'aguantar jo que em passi una carretera a tocar de la finestra de casa quan es podria fer 1 km mes adalt sense haver de fer grans modificacions...
No se jo veig les coses d'aquesta manera i a mes quan em queda tan aprop.
No conec la proposta per Terrassa i tota la zona dels vallesos, xro el que si et puc assegurar es que les coses no es poden fer com es pretenen fer aqui a Abrera, mitjançant la imposició.
Estem totalment d'acord en que el model de creixement que tenim fa necessari la creacio de noves vies de gran capacitat, pero el que no poden pas fer es deixar morir un barri a 50 metres d'una nova carretera per la q circularan una barbaritat de vehicles al dia. Es de jutjat de guardia haver d'enderrocar el casal del barri, un parc, i tot el que l'envolta per fer-la passar. Creieu que tot aixo cal? I a més quan tot es podria fer per l'altra banda de la riera de Magarola, a tocar d'una zona insdustrial. Cal dir també que el tram del Llobregat i de les rieres que van a parar a aquest en Abrera, son les de major valor ecologic de tot el tram baix i mitjà. QUE SE DICE PRONTO. Pretenem fer les coses aixi i carregar-nos tot el que es posi davant pel simple fet de no voler moure posicions??¿¿
Abrera, la seva gent en general, en concret el barri del Rebato (el mes afectat) i l'Ajuntament no esta en contra del Quart Cinturo, sino que esta en contra de fer passar la carretera a 20 metres de les cases i tot xq desde el ministeri diuen que la carretera ha de ser aixi i a callar. No les coses no son aixi i s'ha dapendre a escoltar i veure el que es necessari i alhora favorable per a tots. Pero una carretera que potser per a molts es necessaria per a altres no ho es, i perque he d'aguantar jo que em passi una carretera a tocar de la finestra de casa quan es podria fer 1 km mes adalt sense haver de fer grans modificacions...
No se jo veig les coses d'aquesta manera i a mes quan em queda tan aprop.
Bé, Metrobaix, ens estàs dient que no vols aquest 4rt cinturó però no t'importaria si es fés bé?
Si és el 2n és una cosa ben diferent que la 1ª. Mira, per el bell mig del meu poble, Castellar del Vallès, passa la carretera C-1415a, una carretera estretíssima i plena de revolts, revolts i més revolts. Quan es va tallar la carretera per les obres de la Plaça Major saps per on passava tot el trànsit? Per davant de casa meva.
Per això dic SÍ al 4rt cinturó: per no haver de passar més per aquestes carreteres tercermundistes amb traçat del s.XIX. Ara bé, que es faci ben fet. I evidentment, 4rt cinturó ferroviari també: però si us plau, amb un tram Terrassa-Granollers per Castellar, Sentmenat i Caldes de Montbui. No som pas 4 gats els que anem entre aquestes poblacions.
Si és el 2n és una cosa ben diferent que la 1ª. Mira, per el bell mig del meu poble, Castellar del Vallès, passa la carretera C-1415a, una carretera estretíssima i plena de revolts, revolts i més revolts. Quan es va tallar la carretera per les obres de la Plaça Major saps per on passava tot el trànsit? Per davant de casa meva.
Per això dic SÍ al 4rt cinturó: per no haver de passar més per aquestes carreteres tercermundistes amb traçat del s.XIX. Ara bé, que es faci ben fet. I evidentment, 4rt cinturó ferroviari també: però si us plau, amb un tram Terrassa-Granollers per Castellar, Sentmenat i Caldes de Montbui. No som pas 4 gats els que anem entre aquestes poblacions.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
La meva posició és exactament la mateixa que comenta en UT596001.
Les carreteres actuals, no són adequades per suportar un intens trànsit rodat com el que hi ha ara. No es tracat de fer noves carreteres perquè hi hagi més trànsit, sinó simplement per treure'l d'on està avui dia, per portar-lo lluny de les zones habitades.
Això, però, cal conjugar-ho amb no malmetre l'entorn natural tampoc... evidentment, és una tasca difícil, però com tot, es soluciona amb diners. La meva idea de 4art cinturó és una via semblant a les Rondes de Barcelona, amb una velocitat màxima de 80 Km/h i, allà on necessàriament s'acosti a les cases o a zones d'especial protecció, serà necessari cobrir-lo o soterrar-lo.
Igualment i de forma paral·lela, crec que seria important fer una sèrie d'actuacions:
- Construcció de la línia de rodalies Orbital. Segurament, conjugant el traçat de l'autovia i la via fèrria en moltes zones, s'estalviarien diners i s'estalviaria també espai.
- Replantejament de tota la xarxa de carreteres locals, per convertir-les en això: LOCALS, amb el trànsit pacificat, voreres per vianants, carrils bici, etc, deèn de la zona.
- Replantejament dels serveis de Bus, perquè apriofitin de la millor manera possible tant el 4art Cinturó (què tal un carril Bus?) com les carreteres locals que quedin alliberades del trànsit privat.
Òbviament, això és una tasca inmensa que no es pot fer ni en 1 ni en 5 anys... però si no es comença, el que és segur és que mai s'acabarà.
Les carreteres actuals, no són adequades per suportar un intens trànsit rodat com el que hi ha ara. No es tracat de fer noves carreteres perquè hi hagi més trànsit, sinó simplement per treure'l d'on està avui dia, per portar-lo lluny de les zones habitades.
Això, però, cal conjugar-ho amb no malmetre l'entorn natural tampoc... evidentment, és una tasca difícil, però com tot, es soluciona amb diners. La meva idea de 4art cinturó és una via semblant a les Rondes de Barcelona, amb una velocitat màxima de 80 Km/h i, allà on necessàriament s'acosti a les cases o a zones d'especial protecció, serà necessari cobrir-lo o soterrar-lo.
Igualment i de forma paral·lela, crec que seria important fer una sèrie d'actuacions:
- Construcció de la línia de rodalies Orbital. Segurament, conjugant el traçat de l'autovia i la via fèrria en moltes zones, s'estalviarien diners i s'estalviaria també espai.
- Replantejament de tota la xarxa de carreteres locals, per convertir-les en això: LOCALS, amb el trànsit pacificat, voreres per vianants, carrils bici, etc, deèn de la zona.
- Replantejament dels serveis de Bus, perquè apriofitin de la millor manera possible tant el 4art Cinturó (què tal un carril Bus?) com les carreteres locals que quedin alliberades del trànsit privat.
Òbviament, això és una tasca inmensa que no es pot fer ni en 1 ni en 5 anys... però si no es comença, el que és segur és que mai s'acabarà.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
---------------------------------
Mataró demana a la Generalitat que prioritzi la construcció del quart cinturó
Ll.M.Mataró
L'últim ple de Mataró va aprovar una resolució, que va presentar el grup municipal de CiU -a l'oposició- per donar suport a la construcció del quart cinturó. A la proposta, que demana a la Generalitat que consideri aquesta infraestructura una actuació prioritària per al desenvolupament de la segona corona metropolitana, s'hi va afegir el PP i el PSC. Segons va explicar el portaveu convergent, Joaquim Esperalba, aquesta nova via ha de donar un servei important al tràfic de mercaderies que actualment congestiona ciutats com ara Terrassa, Sabadell i les carreteres del Vallès. «El quart cinturó constitueix una peça indispensable per al desenvolupament econòmic de la regió metropolitana de Barcelona», va afegir Esperalba. Tant el grup municipal d'ERC com el d'ICV-EUiA van votar-hi en contra i van justificar que aquesta carretera «no és una prioritat per al govern de la Generalitat» i van recordar que no està dins dels acords del Tinell.
---------------------------------
Mataró demana a la Generalitat que prioritzi la construcció del quart cinturó
Ll.M.Mataró
L'últim ple de Mataró va aprovar una resolució, que va presentar el grup municipal de CiU -a l'oposició- per donar suport a la construcció del quart cinturó. A la proposta, que demana a la Generalitat que consideri aquesta infraestructura una actuació prioritària per al desenvolupament de la segona corona metropolitana, s'hi va afegir el PP i el PSC. Segons va explicar el portaveu convergent, Joaquim Esperalba, aquesta nova via ha de donar un servei important al tràfic de mercaderies que actualment congestiona ciutats com ara Terrassa, Sabadell i les carreteres del Vallès. «El quart cinturó constitueix una peça indispensable per al desenvolupament econòmic de la regió metropolitana de Barcelona», va afegir Esperalba. Tant el grup municipal d'ERC com el d'ICV-EUiA van votar-hi en contra i van justificar que aquesta carretera «no és una prioritat per al govern de la Generalitat» i van recordar que no està dins dels acords del Tinell.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
------------------------------------
IU-ICV fa una crida a ERC perquè no voti el pressupost de Foment si manté la partida del quart cinturó
La diputada d'ERC al Congrés dels Diputats, Rosa Maria Bonàs, va afirmar divendres a Sabadell que el govern de l'Estat «ha abandonat definitivament el projecte» del quart cinturó perquè en les negociacions dels pressupostos s'han suprimit les partides destinades a fer un estudi per al tram Vilafranca-Abrera i Terrassa-Granollers, que finalment farà la Generalitat. Bonàs va dir, a més, que el projecte de quart cinturó s'ha substituït per l'anomenat Millora de connexió entre el Baix Llobregat i el Vallès.
Pel portaveu d'IU-ICV al Congrés, Joan Herrera, les manifestacions de Bonàs són enganyoses ja que fan creure que s'ha suprimit el projecte del quart cinturó, però el govern central «manté la partida de 27 milions a carreteres per fer el tram Abrera-Terrassa». Herrera va explicar dissabte al vespre, també a Sabadell, que l'únic que s'ha fet és canviar el nom d'aquest projecte, però que en cap cas s'ha retirat la partida ni s'ha traspassat a la Generalitat, tal i com demanen els ecosocialistes.
«S'han retirat dues partides per fer un parell d'estudis, però en cap moment s'ha qüestionat el tram Abrera-Terrassa», diu Herrera, que reitera que el seu grup votarà en contra del pressupost de Foment si finalment no es reconsidera aquest tema. Herrera no amaga la seva preocupació per les últimes declaracions de Bonàs, que poden deixar entreveure un canvi de posició dels republicans. «Esperem encara un gest de Foment, però si al final votem en contra del pressupost, confiem que ERC també s'hi sumi», va manifestar el portaveu d'IU-ICV.
ERC ha presentat una sèrie de propostes per millorar la mobilitat entre el Vallès i el Baix Llobregat. Entre aquestes propostes hi figura la millora de la C-243 amb dos carrils per banda, la creació d'un tram ferroviari entre Martorell i Terrassa, la creació d'un segon cinturó ferroviari que vagi de Vilanova i la Geltrú fins a Mataró passant pel Vallès i Baix Llobregat, la millora dels enllaços de les autopistes que passen per l'àmbit metropolità, la continuïtat de la línia 7 de la Renfe fins a Mollet, i el desdoblament de la N-150 entre Sabadell i Terrassa.
------------------------------------
IU-ICV fa una crida a ERC perquè no voti el pressupost de Foment si manté la partida del quart cinturó
La diputada d'ERC al Congrés dels Diputats, Rosa Maria Bonàs, va afirmar divendres a Sabadell que el govern de l'Estat «ha abandonat definitivament el projecte» del quart cinturó perquè en les negociacions dels pressupostos s'han suprimit les partides destinades a fer un estudi per al tram Vilafranca-Abrera i Terrassa-Granollers, que finalment farà la Generalitat. Bonàs va dir, a més, que el projecte de quart cinturó s'ha substituït per l'anomenat Millora de connexió entre el Baix Llobregat i el Vallès.
Pel portaveu d'IU-ICV al Congrés, Joan Herrera, les manifestacions de Bonàs són enganyoses ja que fan creure que s'ha suprimit el projecte del quart cinturó, però el govern central «manté la partida de 27 milions a carreteres per fer el tram Abrera-Terrassa». Herrera va explicar dissabte al vespre, també a Sabadell, que l'únic que s'ha fet és canviar el nom d'aquest projecte, però que en cap cas s'ha retirat la partida ni s'ha traspassat a la Generalitat, tal i com demanen els ecosocialistes.
«S'han retirat dues partides per fer un parell d'estudis, però en cap moment s'ha qüestionat el tram Abrera-Terrassa», diu Herrera, que reitera que el seu grup votarà en contra del pressupost de Foment si finalment no es reconsidera aquest tema. Herrera no amaga la seva preocupació per les últimes declaracions de Bonàs, que poden deixar entreveure un canvi de posició dels republicans. «Esperem encara un gest de Foment, però si al final votem en contra del pressupost, confiem que ERC també s'hi sumi», va manifestar el portaveu d'IU-ICV.
ERC ha presentat una sèrie de propostes per millorar la mobilitat entre el Vallès i el Baix Llobregat. Entre aquestes propostes hi figura la millora de la C-243 amb dos carrils per banda, la creació d'un tram ferroviari entre Martorell i Terrassa, la creació d'un segon cinturó ferroviari que vagi de Vilanova i la Geltrú fins a Mataró passant pel Vallès i Baix Llobregat, la millora dels enllaços de les autopistes que passen per l'àmbit metropolità, la continuïtat de la línia 7 de la Renfe fins a Mollet, i el desdoblament de la N-150 entre Sabadell i Terrassa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Tiu companys de vegades em fa molta rabia, sabeu que es que us fotin una autovia a 20 metres de casa? No mes dic una cosa, sense cap intencio de fer polemica, per m'agradia veure molts de vosaltres en la pell dels veins del Rebato, un barri que porta 200 anys alla i ara per capritx d'uns quants interessats, mes que res empresaris per omplir-se les butxaques. Sius-plau fem el favor d'obrir els ulls i no ser tan egoistes... Que pasa q no es pot buscar una solucio bona per a tots.???? Esta vist que aqui es funciona a partir de la Imposicio...
Tantes sortides que feu podriem organitzar una amb carrilet al barri del Rebato avera si d'una vegada veieu les coses com son! l'Autovia A-2 a 10 metres de la primera linia de cases ( que estaven mo,t abans que la autovia), la C.55 que ens talla el poble, com si fos poc entre el Rebato i el Nucli Urba, que pasa que com som minoria ens em de fotre xq els dels vallesos tinguin mes autovies.... de vritat... hi han coses que mai podre entrendre...
Tantes sortides que feu podriem organitzar una amb carrilet al barri del Rebato avera si d'una vegada veieu les coses com son! l'Autovia A-2 a 10 metres de la primera linia de cases ( que estaven mo,t abans que la autovia), la C.55 que ens talla el poble, com si fos poc entre el Rebato i el Nucli Urba, que pasa que com som minoria ens em de fotre xq els dels vallesos tinguin mes autovies.... de vritat... hi han coses que mai podre entrendre...
Malauradament, estic amb tú. Visc a Badalona i el desenvolupament urbanístic de la meva ciutat està hipotecat des dels anys 60 amb l'autopista C31 (abans A19) que talla per la meitat i descohesiona el teixit urbà.metrobaix wrote:Tiu companys de vegades em fa molta rabia, sabeu que es que us fotin una autovia a 20 metres de casa?
En aquest país som així, però jo no em resigno. Si el Quart Cinturó es construeix, la gent anirà més en cotxe i en caldrà un Cinquè Cinturó...I Sisè...I Setè...I acabarem amb Catalunya formada per Barcelona i tots els seus cinturons...Patètic...Desenvolupament sostenible? Segons un estudi de no fa gaire, Catalunya té un superàvit de carreteres i autopistes i un dèficit en infraestructures ferroviàries en comparació amb la mitjana de la UE.
Però, company metrobaix, malauradament els interessos automobilístics existeixen...És el lobby automobilístic...Saps la quantitat d'empreses que es presenten a la meva Escola (enginyers industrials) que es dediquen als automòbils directa o indirectament? És exageradíssim. Mentrestant, es presenta alguna de ferrocarrils de quant en quant...
Salutacions!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Aviam, no estic pas dient que facin l'autovia com dius, les coses s'han de fer bé. Però per fer-la malament no podem dir "no la fem" sinó el que s'hauria de reclamar que no es fes per allà, que es fés per una altra banda.
D'altra banda t'he de dir que la C-1415a per Castellar (on visc jo) és una autèntica vergonya (travessa urbana força perillosa) i a part per si mateixa la carretera és molt perillosa (estreta, on caben dos cotxes just, moltes corbes amb un traçat propi d'un camí forestal) no es pot quedar així. I el 4rt cinturó solucionaria aquesta problemàtica ja que millorar la carretera a la pràctica és fer una totalment nova de trinca. A part que et recordo que no s'ha previst pas cap corredor ferroviari Terrassa-Granollers per Caldes de Montbui, així que el que no es pot fer de cap manera és deixar la carretera actual tal qual i no fer tren. A més que ara mateix bus gairebé no n'hi ha.
D'altra banda t'he de dir que la C-1415a per Castellar (on visc jo) és una autèntica vergonya (travessa urbana força perillosa) i a part per si mateixa la carretera és molt perillosa (estreta, on caben dos cotxes just, moltes corbes amb un traçat propi d'un camí forestal) no es pot quedar així. I el 4rt cinturó solucionaria aquesta problemàtica ja que millorar la carretera a la pràctica és fer una totalment nova de trinca. A part que et recordo que no s'ha previst pas cap corredor ferroviari Terrassa-Granollers per Caldes de Montbui, així que el que no es pot fer de cap manera és deixar la carretera actual tal qual i no fer tren. A més que ara mateix bus gairebé no n'hi ha.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
-----------------------------------
Nadal vol "replantejar" el traçat del quart cinturó
• El conseller demana un "gran pacte, amb ampli consens", per a totes les obres
XAVIER HOSTE
BARCELONA
La preocupació pel bloqueig i l'oposició d'algunes de les infraestructures pendents per a Catalunya va portar ahir el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, a reclamar un "gran pacte, amb ampli consens" per planificar els grans projectes viaris i ferroviaris del futur. En una conferència al Cercle Financer de La Caixa, Nadal va posar l'exemple de la problemàtica suscitada amb el quart cinturó (l'autovia orbital B-40) i la necessitat de "replantejar el traçat", per arribar a acords sense excloure l'opinió dels ciutadans.
"A Catalunya hi ha d'haver un quart cinturó, encara que potser no ha de ser als extrems nord (Vallès Oriental) i sud (Penedès), aquell cinturó dibuixat per primera vegada ja fa unes quantes dècades", va explicar Nadal, per subratllar la necessitat de construir les infraestructures amb diàleg. Va afegir que només així es desactiven "les oposicions viscerals que es defensen".
RECUPERAR CONFIANÇA
A la conferència, Nadal va resumir els projectes que prepara el Govern i va explicar el pla d'infraestructures per als 20 anys vinents, que preveu una inversió de 37.115 milions d'euros (6,17 bilions de pessetes) dels quals el 68% seran per a ferrocarril. Va ser llavors quan va advocar de manera encesa per fer els projectes "amb acords amb la gent del territori". "Ni tot s'hi val ni s'ha de quedar quiet com està", va aclarir.
Segons Nadal, per combatre l'actual "cultura del no" generalitzada --"i guanyada a pols", va dir--, és imprescindible recuperar la confiança en els projectes. "I només ho aconseguirem amb quota de solidaritat per a la convivència ciutadana i construint un gran consens de país".
L'ambiciós pla d'Obres Públiques només es podrà realitzar, segons l'opinió del conseller, amb "noves fórmules de finançament" amb capital privat i peatges a l'ombra. I va enumerar, davant l'elit empresarial, els seus desitjos per fer-lo realitat. "Topem amb dificultats, de gestió, de finançament i comprensió, però les úniques solucions són més implicació de l'Estat, més competències de la Generalitat i el nou Estatut".
-----------------------------------
Nadal vol "replantejar" el traçat del quart cinturó
• El conseller demana un "gran pacte, amb ampli consens", per a totes les obres
XAVIER HOSTE
BARCELONA
La preocupació pel bloqueig i l'oposició d'algunes de les infraestructures pendents per a Catalunya va portar ahir el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, a reclamar un "gran pacte, amb ampli consens" per planificar els grans projectes viaris i ferroviaris del futur. En una conferència al Cercle Financer de La Caixa, Nadal va posar l'exemple de la problemàtica suscitada amb el quart cinturó (l'autovia orbital B-40) i la necessitat de "replantejar el traçat", per arribar a acords sense excloure l'opinió dels ciutadans.
"A Catalunya hi ha d'haver un quart cinturó, encara que potser no ha de ser als extrems nord (Vallès Oriental) i sud (Penedès), aquell cinturó dibuixat per primera vegada ja fa unes quantes dècades", va explicar Nadal, per subratllar la necessitat de construir les infraestructures amb diàleg. Va afegir que només així es desactiven "les oposicions viscerals que es defensen".
RECUPERAR CONFIANÇA
A la conferència, Nadal va resumir els projectes que prepara el Govern i va explicar el pla d'infraestructures per als 20 anys vinents, que preveu una inversió de 37.115 milions d'euros (6,17 bilions de pessetes) dels quals el 68% seran per a ferrocarril. Va ser llavors quan va advocar de manera encesa per fer els projectes "amb acords amb la gent del territori". "Ni tot s'hi val ni s'ha de quedar quiet com està", va aclarir.
Segons Nadal, per combatre l'actual "cultura del no" generalitzada --"i guanyada a pols", va dir--, és imprescindible recuperar la confiança en els projectes. "I només ho aconseguirem amb quota de solidaritat per a la convivència ciutadana i construint un gran consens de país".
L'ambiciós pla d'Obres Públiques només es podrà realitzar, segons l'opinió del conseller, amb "noves fórmules de finançament" amb capital privat i peatges a l'ombra. I va enumerar, davant l'elit empresarial, els seus desitjos per fer-lo realitat. "Topem amb dificultats, de gestió, de finançament i comprensió, però les úniques solucions són més implicació de l'Estat, més competències de la Generalitat i el nou Estatut".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Sobre el quart cinturó, voldria fer algunes breus consideracions:
Tot i què entenc, i comparteixo en la major part les alternatives plantejades, no entenc ni comparteixo com aquestes poden ser una alternativa, real i viable al quart cinturó. És a dir, tot i que puc subscriure gairebé fil per randa totes les propostes que les plataformes en contra han el·laborat com a "suposades" alternatives, aquestes no són ni complementàries ni substitutòries a l'autovia orbital.
No serà que un cop més, estem ennuvolats per l'efecte nimby i per abstractes consideracions gairebé filosòfiques que no s'adapten a les necessitats reals, objectives i quantificables que té la mobilitat a la regió metropolitana?
http://xtomas.lamevaweb.info/post/2918/40166
Tot i què entenc, i comparteixo en la major part les alternatives plantejades, no entenc ni comparteixo com aquestes poden ser una alternativa, real i viable al quart cinturó. És a dir, tot i que puc subscriure gairebé fil per randa totes les propostes que les plataformes en contra han el·laborat com a "suposades" alternatives, aquestes no són ni complementàries ni substitutòries a l'autovia orbital.
No serà que un cop més, estem ennuvolats per l'efecte nimby i per abstractes consideracions gairebé filosòfiques que no s'adapten a les necessitats reals, objectives i quantificables que té la mobilitat a la regió metropolitana?
http://xtomas.lamevaweb.info/post/2918/40166
Last edited by xtomas on Saturday 03/12/2005 12:34, edited 1 time in total.
Xavier Tomàs
Catalunya en xarxa
Catalunya en xarxa