Si no m'erro, també ho són de Francesc Macià enllà, oi?entfe001 wrote:Entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia totes les parades (8) són dobles.
Parades de bus dobles a la diagonal
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Parades dobles més enllà de Francesc Macià
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Parades dobles més enllà de Francesc Macià
A mitjans de setmana hi vaig passar i no vaig veure cap senyal de que les parades fossin dobles des de Francesc Macià cap a Maria Cristina.Guigui wrote:Si no m'erro, també ho són de Francesc Macià enllà, oi?entfe001 wrote:Entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia totes les parades (8) són dobles.
No se si hi ha cap idea de fer-ho, però seria bona idea ja que hi conflueixen moltes linies per aquella zona.
Re: Parades dobles més enllà de Francesc Macià
Això ja no t'ho sabria dir, perquè jo ja no hi passo per aquell tram. Sí que puc confirmar-te que les parades entre Passeig de Gràcia i Passeig de Sant Joan (línies 6, 15, 33 i 34) no són dobles.Guigui wrote:Si no m'erro, també ho són de Francesc Macià enllà, oi?entfe001 wrote:Entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia totes les parades (8) són dobles.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ampliar el sistema
Sigui com sigui, l'experiment sembla reeixit i seria més que raonable ampliar-lo a altres indrets concorreguts de la ciutat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Ampliar el sistema
reeixit potser sí, però cal millorar-ne la informació. No és la primera vegada que veig gent que espera l'autobús a la parada del davant, i com que ja ha parat a la del darrera, es queda amb un pam de nas (i amb una emprenyamenta notable).Guigui wrote:l'experiment sembla reeixit
Crec que el sistema està bé, però caldria complementar-lo amb indicadors lluminosos que indiquessin quin autobús serà el proper a parar a cada parada. El sistema podria ser activat pels mateixos conductors en arribar a la parada un segons abans de parar, la qual cosa donaria el temps suficient a la gent per veure on pararà el seu bus i no haver de córrer.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Parades de bus dobles a la diagonal
Per exemple la Plaça Espanya on hi ha busos que van cap al Baix Llobregat i altres cap a la Zona Franca i és un embolic.
Re: Parades de bus dobles a la diagonal
Aquest tema de que la gent es queda a terra trobo que passa de mida. Si un té interés amb alguna cosa bé que s'espavila, ho és que encara som a preescolar?
Doncs si és així haurem de redissenyar el sistema, proposo la següent solució:
Cuant arriba l'autobús al punt de parada 1 o 2: Que soni la megafonia cidant ben fort AUTOBUS LINIA 7 EN PUNTO PARADA 2 OSEASE DETRAS DEL QUE ESTA DELANTE!!!!!!!!!!!! (si algú tot i axí el perd, es fa aturar el bus al punt de parada 1 novament i al client se li doni un paperet amb les instruccions en mayúscules de DELANTE i DETRÁS extretes en el seu moment de Barrio Sésamo), com a mesura complementària cal posar un teleindicador amb totes i cadascuna e les parades que farà el bus fins al seu destí i no només per escrit sino que també les canti per a invidents o per a qui no sèpiga llegir.
Així mateix, cuan algú segueixi sense percatarse, hi hauria d'haver un agent de TMB en cada parada per acompanyar personalment al client allà on vagi del braçet fent-li entrega d'un mapa de la ciutat marcant en aquest d'on ha sortit i hon es troba i com ho té que fer per tornar i quedar amb ell a la hora que al client li vagi bé de tornar per tornar-lo a acompanyar de tornada, i evidentment amb el llibre de reclamacions sota el braç per si al senyor/a client/a hi ha hagut alguna cosa que no li ha agradat.
Com ho veieu? Inviable oi? Doncs a veure si pensem en solucions de veritat i ens deixem de xorrades, o sigui: carril bus NOMËS per a BUS amples de 4 metres com a mínim que el que hi ha és de joguina, prioritat de pas semafòrica, accés al bus per totes les portes amb controls de billetge a destajo i multes que es puguin catalogar com a tals, ampliar freqüències........millor no? Dons apa, a treballar!!!
Doncs si és així haurem de redissenyar el sistema, proposo la següent solució:
Cuant arriba l'autobús al punt de parada 1 o 2: Que soni la megafonia cidant ben fort AUTOBUS LINIA 7 EN PUNTO PARADA 2 OSEASE DETRAS DEL QUE ESTA DELANTE!!!!!!!!!!!! (si algú tot i axí el perd, es fa aturar el bus al punt de parada 1 novament i al client se li doni un paperet amb les instruccions en mayúscules de DELANTE i DETRÁS extretes en el seu moment de Barrio Sésamo), com a mesura complementària cal posar un teleindicador amb totes i cadascuna e les parades que farà el bus fins al seu destí i no només per escrit sino que també les canti per a invidents o per a qui no sèpiga llegir.
Així mateix, cuan algú segueixi sense percatarse, hi hauria d'haver un agent de TMB en cada parada per acompanyar personalment al client allà on vagi del braçet fent-li entrega d'un mapa de la ciutat marcant en aquest d'on ha sortit i hon es troba i com ho té que fer per tornar i quedar amb ell a la hora que al client li vagi bé de tornar per tornar-lo a acompanyar de tornada, i evidentment amb el llibre de reclamacions sota el braç per si al senyor/a client/a hi ha hagut alguna cosa que no li ha agradat.
Com ho veieu? Inviable oi? Doncs a veure si pensem en solucions de veritat i ens deixem de xorrades, o sigui: carril bus NOMËS per a BUS amples de 4 metres com a mínim que el que hi ha és de joguina, prioritat de pas semafòrica, accés al bus per totes les portes amb controls de billetge a destajo i multes que es puguin catalogar com a tals, ampliar freqüències........millor no? Dons apa, a treballar!!!
Re: Parades de bus dobles a la diagonal
Ressuscito aquest fil perquè, quasibé 3 anys després, TMB ha fet cas a en Guigui, i ha extés el sistema. I a la parada que en Dabi ho proposaba:
La parada d’autobusos de Plaça Espanya - Carretera de la Bordeta s’ha convertit avui en parada doble, per duplicar la capacitat de càrrega, agilitzar la pujada i baixada de passatgers i millorar així la regularitat i la velocitat comercial de les línies.
En aquesta parada, molt utilitzada per al transbordament entre el metro, FGC i els autobusos que van cap a la Zona Franca i els municipis del Baix Llobregat, hi paren les línies de TMB 9, 37, 79, 91 i 109, a més de diverses línies interurbanes d’altres operadors. A més, des d’avui fan servir aquesta parada tres línies més de TMB: la 46, la 65 i la 165.
Les parades dobles estan formades per dos punts de parada, senyalitzats amb pals i pintura horitzontal, separats entre ells uns 20 metres, que permeten l’aturada simultània de dos autobusos per fer al mateix temps les operacions de càrrega i descàrrega de passatge. Si tots dos punts de parada estan lliures, el primer autobús que arribi s’aturarà al punt 1, i el següent al punt 2. Un cop tancades les portes, tots dos vehicles emprendran la marxa en direcció a la parada següent.
Aquest tipus de parada és adequat per a punts en què coincideixen línies amb freqüència elevada i l’afluència de passatge és considerable. Una condició és que hi hagi espai suficient a la vorera, ja que la marquesina o marquesines s’han d’allunyar de la vorada per facilitar la distribució dels usuaris. Actualment ja n’hi ha vuit en funcionament a la Diagonal, entre les places de Francesc Macià i Joan Carles I.
La parada doble de Plaça Espanya - Car-retera de la Bordeta continuarà tenint una pantalla d’informació que indica la previsió del temps d’arribada dels autobusos de les diferents línies i que està adaptada a invidents, un cop es restableixi el submi-nistrament elèctric a la marquesina, previ-siblement els pròxims dies.
Barcelona, 26 de gener de 2011
FONT: TMB
Guigui wrote:Sigui com sigui, l'experiment sembla reeixit i seria més que raonable ampliar-lo a altres indrets concorreguts de la ciutat.
Nova parada doble d’autobusos a la plaça Espanya per a les línies de la Zona Franca i el LlobregatDabi wrote:Per exemple la Plaça Espanya on hi ha busos que van cap al Baix Llobregat i altres cap a la Zona Franca i és un embolic.
La parada d’autobusos de Plaça Espanya - Carretera de la Bordeta s’ha convertit avui en parada doble, per duplicar la capacitat de càrrega, agilitzar la pujada i baixada de passatgers i millorar així la regularitat i la velocitat comercial de les línies.
En aquesta parada, molt utilitzada per al transbordament entre el metro, FGC i els autobusos que van cap a la Zona Franca i els municipis del Baix Llobregat, hi paren les línies de TMB 9, 37, 79, 91 i 109, a més de diverses línies interurbanes d’altres operadors. A més, des d’avui fan servir aquesta parada tres línies més de TMB: la 46, la 65 i la 165.
Les parades dobles estan formades per dos punts de parada, senyalitzats amb pals i pintura horitzontal, separats entre ells uns 20 metres, que permeten l’aturada simultània de dos autobusos per fer al mateix temps les operacions de càrrega i descàrrega de passatge. Si tots dos punts de parada estan lliures, el primer autobús que arribi s’aturarà al punt 1, i el següent al punt 2. Un cop tancades les portes, tots dos vehicles emprendran la marxa en direcció a la parada següent.
Aquest tipus de parada és adequat per a punts en què coincideixen línies amb freqüència elevada i l’afluència de passatge és considerable. Una condició és que hi hagi espai suficient a la vorera, ja que la marquesina o marquesines s’han d’allunyar de la vorada per facilitar la distribució dels usuaris. Actualment ja n’hi ha vuit en funcionament a la Diagonal, entre les places de Francesc Macià i Joan Carles I.
La parada doble de Plaça Espanya - Car-retera de la Bordeta continuarà tenint una pantalla d’informació que indica la previsió del temps d’arribada dels autobusos de les diferents línies i que està adaptada a invidents, un cop es restableixi el submi-nistrament elèctric a la marquesina, previ-siblement els pròxims dies.
Barcelona, 26 de gener de 2011
FONT: TMB
Salvem l'Estació de França!
Re: Parades de bus dobles a la diagonal
Avui hi havia uns informadors que anaven guiant la gent conforme arribava l'autobús. Tot i això hi havia gent que no s'enterava de res i tot acabaven sent corredisses.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Parades de bus dobles a la meridiana
Lo que en la práctica hacían muchos conductores... se está convirtiendo, formalmente, en una realidad. Por fin , están instalando una parada doble en Meridiana- Sagrera, sentido Montcada.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
Re: Parades de bus dobles a la meridiana
Aquella parada és un problema, ja que moltes vegades quan hi ha un bus parat dels de Sagalés, arriba un H8, que normalment no té lloc per parar (i no dic quan hi han dos autobusos interurbans parats, l'H8 ja no sap ni on parar...). haurien de desplaçar alguna de les parades uns metres...res_publica wrote:Lo que en la práctica hacían muchos conductores... se está convirtiendo, formalmente, en una realidad. Por fin , están instalando una parada doble en Meridiana- Sagrera, sentido Montcada.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Parades de bus dobles a la meridiana
Doncs sí. Un dia de la setmana passada hi havia un Sagalés allà, esperant-se uns minuts que arribés la seva hora de sortida, i l'H8 que hi va arribar s'hi va estar després ben bé 2-3 minuts fins que va aconseguir sortir pel carril que hi ha a l'esquerre del carril-bus. Durant aquests minuts, van arribar més "Sagalesos", entre ells el que anava a agafar jo, que, com que hi havia l'H8, no podien arribar fins a la parada, i acabaven obrint portes allà on havien pogut arribar (cosa que, tanmateix, passa sovint, ja sigui degut a l'H8 o, molt més freqüentment, a altres busos de Sagalés)oriolp13 wrote:Aquella parada és un problema, ja que moltes vegades quan hi ha un bus parat dels de Sagalés, arriba un H8, que normalment no té lloc per parar (i no dic quan hi han dos autobusos interurbans parats, l'H8 ja no sap ni on parar...). haurien de desplaçar alguna de les parades uns metres...res_publica wrote:Lo que en la práctica hacían muchos conductores... se está convirtiendo, formalmente, en una realidad. Por fin , están instalando una parada doble en Meridiana- Sagrera, sentido Montcada.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Parades de bus dobles a la meridiana
Totalment de acuerdo.Fran-Ikarus wrote:Doncs sí. Un dia de la setmana passada hi havia un Sagalés allà, esperant-se uns minuts que arribés la seva hora de sortida, i l'H8 que hi va arribar s'hi va estar després ben bé 2-3 minuts fins que va aconseguir sortir pel carril que hi ha a l'esquerre del carril-bus. Durant aquests minuts, van arribar més "Sagalesos", entre ells el que anava a agafar jo, que, com que hi havia l'H8, no podien arribar fins a la parada, i acabaven obrint portes allà on havien pogut arribar (cosa que, tanmateix, passa sovint, ja sigui degut a l'H8 o, molt més freqüentment, a altres busos de Sagalés)oriolp13 wrote:Aquella parada és un problema, ja que moltes vegades quan hi ha un bus parat dels de Sagalés, arriba un H8, que normalment no té lloc per parar (i no dic quan hi han dos autobusos interurbans parats, l'H8 ja no sap ni on parar...). haurien de desplaçar alguna de les parades uns metres...res_publica wrote:Lo que en la práctica hacían muchos conductores... se está convirtiendo, formalmente, en una realidad. Por fin , están instalando una parada doble en Meridiana- Sagrera, sentido Montcada.
Además han trasladado la parada unos metros, para alejarla del paso de peatones...
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Parades de bus dobles a la diagonal
Sembla que l'ATM ha fet cas de les queixes (sobretot, suposo, de les dels conductors de l'H8, transmeses per TMB), perquè avui a la parada hi ha rètols informatius, tant de Sagalés com de Font, avisant de que, a partir de demà passat, la parada per les seves línies es mou més enllà de l'ascensor del metro (uns 25 metres més enllà, calculo, si hi arriba)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Parades de bus dobles a la diagonal
Un dels llocs on més falta farien les parades dobles és a Passeig Colom, i espai n'hi ha de sobres.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Parades de bus dobles a la diagonal
A més d'a Diagonal entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia (o cap a Maria Cristina també n'hi ha?), on més hi ha parades dobles? Em sona que a la Gran Via, des de plaça d'Espanya cap a l'Hospitalet, és possible?
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- oscsanchez6
- N5
- Posts: 158
- Joined: Sunday 17/11/2013 21:15
- Location: Barcelona, Catalunya
Re: Parades de bus dobles a la diagonal
A Maria Cristina (sentit Z.Universitària), a Zona Universitària (al costat del terminal de l'H6, on paren el 33, 54 i 113), a La Sagrera en ambdós sentits, des d'Universitat fins a Gran Via-Pau Claris, i segur que me'n deixo moltes altres.fgc113 wrote:A més d'a Diagonal entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia (o cap a Maria Cristina també n'hi ha?), on més hi ha parades dobles? Em sona que a la Gran Via, des de plaça d'Espanya cap a l'Hospitalet, és possible?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Altra parada doble
Lesseps en sentit muntanya, al capdamunt de Gran de Gràcia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Altra parada doble
Ahir vaig estar i no és doble, unicament té punt de parada molt més endavant que la marquesina. Potser que les obres de aquella zona hagin obligat a anular-la temporalment?Guigui wrote:Lesseps en sentit muntanya, al capdamunt de Gran de Gràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A la pràctica, parada doble
Doncs els busos que hi paren segueixen la pràctica d'una parada doble. Vist així com a passatger.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.