Ok, demà ho provaréjavi82 wrote:Hi ha d'haver una opció al seleccionar el tipus de bitllet (anada, anada y tornada, tarjeta daurada, etc) q posi alguna cosa així com "Bitllet combinat Rodalies-AVE", llavors s'ha de ficar el codi q hi ha imprès al bitllet d'AVE i la màquina et fa un bitllet gratuït de Rodalies fins a Sants.
Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
El cap de setmana passat, després de quedar-me una hora tirat al Clot esperant un tren cap al sud per poder veure el tren de vapor de Valls i perdre-me'l, vaig optar per retrocedir fins a Martorell i fer ambdós ramals amb els nous horaris.
Amb un R6 amb origen Martorell Central no anunciat ni per megafonia ni pels indicadors de l'estació començo el meu peregrinatge cap a Igualada. El tren surt pràcticament buit de Central per l'error de no anunciar-lo, ja que havia entrat a contravia molta gent creia que seguiria cap a Barcelona, inclosos els viatgers del mateix tren. A Sant Esteve Sesrovires el tren s'omple prou considerant que és diumenge i l'hora de dinar, però la major part de la gent baixaria a Piera i Masquefa. A la Beguda i Can Parellada, ningú. A Capellades em quedo sol al tren fins a Vilanova del Camí, on pujarà un viatger cap a Igualada. A destacar l'estat deplorable de la via entre la Pobla de Claramunt i Vilanova del Camí, un camí de carros.
Em crida l'atenció el tancament amb barreres d'Igualada. Deixo que el tren torni a sortir cap a Central per esperar al següent amb enllaç a Barcelona, que s'ompliria més que el limitat a Martorell. A la tornada el tema de conversa de gairebé tothom és l'augment del temps de viatge fins a Barcelona, tant per les parades addicionals entre Martorell i Plaça d'Espanya com pel temps perdut pels creuaments, especialment quan un tren ha de creuar tant a Piera com a Masquefa. M'assabento que alguns ajuntaments estan molt descontents amb els nous horaris, sembla que s'estan plantejant i tot presentar el cas al Síndic de Greuges.
El tren arriba amb dos minuts d'endarreriment a Enllaç amb l'R5 procedent de Barcelona ja estacionat a l'andana, salto del tren per fer el transbord de tres minuts. Fins a l'estació de l'Aeri faig el trajecte de peu, on hi baixaria gairebé tothom. A l'enllaç amb el cremallera amb prou feines baixen 10 persones, a l'aeri fàcilment hauran sigut un centenar. Quan només queden els viatgers de Manresa, el tema de conversa del ramal d'Igualada es repeteix aquí però amb més resignació que indignació, al contrari que l'Anoia. El perfil del viatger semblava esporàdic, però la majoria coincidien a dir que es passarien a Renfe. Donada l'alta ocupació de turistes a Montserrat no he pogut copsar cap opinió de gent d'Abrera o Olesa, on la doble via sembla l'obra de la Sagrada Família. Baixo a Alta i miro a l'estació d'autobusos alguna combinació per tornar per carretera a Barcelona per comparar, però tinc mala sort: em tocaria esperar-me gairebé dues hores. Observo també que el temps de trajecte entre Manresa i Olesa és igual amb tren que amb autobús, potser aquí sí que tingui èxit FGC.
Em dirigeixo a peu fins a la magnífica estació de Viladordis, que de moment segueix igual de trista però està immersa en obres; l'accés del carrer està mig acabat i queda prou bé. Millor que el que hi havia, això segur. A la tornada prenc un tren limitat a Martorell, des de Manresa fins a Monistrol Enllaç vaig pràcticament sol. A Enllaç puja un grup nombrós que suposo vindria del cremallera, així sembla que arriben més trens verds a Enllaç. Però altre cop el gruix important de Montserrat és a l'aeri. Els turistes pujarien al tren sense saber que han de fer transbord; els del país, horaris en mà, es resisteixen a pujar perquè el tren no arriba a Barcelona i no saben quan hauran d'esperar a Martorell. Calen horaris. El tren, ple a vessar, amb prou feines carrega gent a Olesa i Abrera.
Arribo a Martorell Central i baixo del tren amb intenció d'enllaçar amb un C7 a Renfe. Molta gent es queda dins el comboi esperant arribar a Barcelona, cosa que no faria. Altres, sabent que els hi tocaria transbordar, em pregunten si el bitllet combinat Tren+Aeri o Tren+Cremallera val per Renfe per fer més via a la tornada, els hi dic que no. El resultat: sóc l'únic viatger que transborda a Renfe.
La meva impressió, doncs, és bastant decebedora.
Amb un R6 amb origen Martorell Central no anunciat ni per megafonia ni pels indicadors de l'estació començo el meu peregrinatge cap a Igualada. El tren surt pràcticament buit de Central per l'error de no anunciar-lo, ja que havia entrat a contravia molta gent creia que seguiria cap a Barcelona, inclosos els viatgers del mateix tren. A Sant Esteve Sesrovires el tren s'omple prou considerant que és diumenge i l'hora de dinar, però la major part de la gent baixaria a Piera i Masquefa. A la Beguda i Can Parellada, ningú. A Capellades em quedo sol al tren fins a Vilanova del Camí, on pujarà un viatger cap a Igualada. A destacar l'estat deplorable de la via entre la Pobla de Claramunt i Vilanova del Camí, un camí de carros.
Em crida l'atenció el tancament amb barreres d'Igualada. Deixo que el tren torni a sortir cap a Central per esperar al següent amb enllaç a Barcelona, que s'ompliria més que el limitat a Martorell. A la tornada el tema de conversa de gairebé tothom és l'augment del temps de viatge fins a Barcelona, tant per les parades addicionals entre Martorell i Plaça d'Espanya com pel temps perdut pels creuaments, especialment quan un tren ha de creuar tant a Piera com a Masquefa. M'assabento que alguns ajuntaments estan molt descontents amb els nous horaris, sembla que s'estan plantejant i tot presentar el cas al Síndic de Greuges.
El tren arriba amb dos minuts d'endarreriment a Enllaç amb l'R5 procedent de Barcelona ja estacionat a l'andana, salto del tren per fer el transbord de tres minuts. Fins a l'estació de l'Aeri faig el trajecte de peu, on hi baixaria gairebé tothom. A l'enllaç amb el cremallera amb prou feines baixen 10 persones, a l'aeri fàcilment hauran sigut un centenar. Quan només queden els viatgers de Manresa, el tema de conversa del ramal d'Igualada es repeteix aquí però amb més resignació que indignació, al contrari que l'Anoia. El perfil del viatger semblava esporàdic, però la majoria coincidien a dir que es passarien a Renfe. Donada l'alta ocupació de turistes a Montserrat no he pogut copsar cap opinió de gent d'Abrera o Olesa, on la doble via sembla l'obra de la Sagrada Família. Baixo a Alta i miro a l'estació d'autobusos alguna combinació per tornar per carretera a Barcelona per comparar, però tinc mala sort: em tocaria esperar-me gairebé dues hores. Observo també que el temps de trajecte entre Manresa i Olesa és igual amb tren que amb autobús, potser aquí sí que tingui èxit FGC.
Em dirigeixo a peu fins a la magnífica estació de Viladordis, que de moment segueix igual de trista però està immersa en obres; l'accés del carrer està mig acabat i queda prou bé. Millor que el que hi havia, això segur. A la tornada prenc un tren limitat a Martorell, des de Manresa fins a Monistrol Enllaç vaig pràcticament sol. A Enllaç puja un grup nombrós que suposo vindria del cremallera, així sembla que arriben més trens verds a Enllaç. Però altre cop el gruix important de Montserrat és a l'aeri. Els turistes pujarien al tren sense saber que han de fer transbord; els del país, horaris en mà, es resisteixen a pujar perquè el tren no arriba a Barcelona i no saben quan hauran d'esperar a Martorell. Calen horaris. El tren, ple a vessar, amb prou feines carrega gent a Olesa i Abrera.
Arribo a Martorell Central i baixo del tren amb intenció d'enllaçar amb un C7 a Renfe. Molta gent es queda dins el comboi esperant arribar a Barcelona, cosa que no faria. Altres, sabent que els hi tocaria transbordar, em pregunten si el bitllet combinat Tren+Aeri o Tren+Cremallera val per Renfe per fer més via a la tornada, els hi dic que no. El resultat: sóc l'únic viatger que transborda a Renfe.
La meva impressió, doncs, és bastant decebedora.
-
- N4
- Posts: 59
- Joined: Thursday 17/01/2008 14:42
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Gràcies entfe001 per la teva crònica . Podria formar part d'un relat de Pere Calders, datat en un moment indeterminat dels 50. Però no, som en ple segle XXI. Està clar que la Generalitat ha deixat de la ma de Déu les línies R5 i R6 i s'ha centrat en el metros del Vallés i del Llobregat.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Home, deixar de la mà de déu no, però ens trobem que han volgut primar als usuaris de la zona 1 (i com a molt la 2B) i deixar de banda la resta. "Curiosament" només surten beneciats els municipis on manen els mateixos que a Can NadalRodalinesCatalanes wrote:Gràcies entfe001 per la teva crònica . Podria formar part d'un relat de Pere Calders, datat en un moment indeterminat dels 50. Però no, som en ple segle XXI. Està clar que la Generalitat ha deixat de la ma de Déu les línies R5 i R6 i s'ha centrat en el metros del Vallés i del Llobregat.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
home, Manresa no és que surti molt beneficiadaUT596001 wrote:Home, deixar de la mà de déu no, però ens trobem que han volgut primar als usuaris de la zona 1 (i com a molt la 2B) i deixar de banda la resta. "Curiosament" només surten beneciats els municipis on manen els mateixos que a Can NadalRodalinesCatalanes wrote:Gràcies entfe001 per la teva crònica . Podria formar part d'un relat de Pere Calders, datat en un moment indeterminat dels 50. Però no, som en ple segle XXI. Està clar que la Generalitat ha deixat de la ma de Déu les línies R5 i R6 i s'ha centrat en el metros del Vallés i del Llobregat.
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Desprès de 20 dies quasi de la posada en marxa dels nous horaris i metros comarcals,vaig a fer la meva valoració.
Alguns usuaris s'han vist molt beneficiats per l'entrada dels nous horaris,per altra banda,molts també s'han perjudicat.
Als laborables tenim dos trens mès per hora en laborables(ara tenim vuit,abans eren sis),mentres que els festius ens han reduït la frequència a cinc trens per hora(abans eren sis),peró és triga mès.
Els usuaris dels ramals no s'han vist perjudicar tant penso jo,potser han ampliat el temps de trajecte i és triga molt,peró per trajectes dins del ramal ha anat molt bé,i per anar fins a Sant Boi i Hospitalet també va bé,ja que a Martorell transbordes,encara que la frequència hauria de ser de 20 minuts i no 20-40 minuts(en aixó ens han enganyat)
El problema és diu Martorell-Central,a veure penso que aquesta estació s'ha fet amb la finalitat de que els usuaris dels R5 i R6 que vaguin a Barcelona transbordin en aquesta estació(tot i que el transbord és pel carrer,llarg comparat amb el de la L1 a Plaça Espanya,i el trajecte tot i ser molt curt,no és agradable)peró a l'espera que facin la conexió directa Central FGC-Martorell RENFE(que trigarà molt encara),renfe també hauria de posar-se les piles i augmentar les frequencies a Martorell de sis o vuit trens cada hora(els R1 podrien acabar així),perqué sí els usuaris dels R5 i R6 no continuen viatge amb renfe desde Central,és per la frequència penosa de renfe d'un tren cada 15 minuts,mentres veus a les vies d'FGC que no paren de passar trens,s'hauria de coordinar horaris d'arribada d'un R5 o R6 d'Igualada o Manresa,doncs al cap de poca estona a Martorell Renfe que surt un tren de renfe,reduir el temps d'espera al mínim,transbordant a Central i si l'espera fós curta(i ja acabat les escales que conectaràn Central amb renfe)és pedria molt poc temps,i segur que molta gent optaria per aquesta opció,molt mès ràpida dic jo,perqué així de meòria de Pl.Catalunya a Martorell hi ha uns 35 minuts en renfe,mentres que amb FGC+metro diria que són uns 63 minuts(50 minuts fins a Espanya i 13 minuts a la L1),i si anem al barri de Sants,50 amb FGC,i 30 o una mica mpes amb renfe.
S'ha de començar ja a fer l'accès nou de renfe a l'estació Martorell pel costat sud,i les escales d'accès a Central FGC desde l'estació de rodalies,i fer que la C1 acabi a Martorell(i sí no poden ampliar horaris perqué hi ha la C7 en mig,doncs molt fàcil,que fassin que la C7 sigui circular!!)
Respecte al metro del Baix Llobregat,m' esperava mès,ens han rebaixat la frequència als caps de setmana!!!,han sortit beneficiats sobretot el tram de la L8 peró també aquelles estacions fins a Martorell on abans no s'aturaven els R5 i R6 i ara sí que ho fan,peró els caps de setmana,per contra,estacions com Sant Andreu de la Barca,les tres Martorell's,Santa Coloma de Cervelló i Colònia Güell han vist reduir les frequències de pas dels trens els caps de setmana,ara hi ha un tren menys per hora que abans,crec que s'hauria d'haver posat un tren mès per hora entre Martorell i Barcelona,a mès que amb l'entrada del desdoblament,ebona part dels S8 haurien de passar a ser S4 i els trens d'aquesta línia circularien caps de setmana tot el día,i crec sincerament,que és podia mijorar,també penso que els R5 i R6 no s'haurien d'haber aturat com a mínim a Quatre Camins(com a mínim,perqué crec que a mès estacions no s'haurien d'aturar).
En resum,ha mijorat respecte abans,peró ha millorat poc i s'ha de seguir millorant,no nomès per part de FGC,sinó també per part de Renfe.(encara que FGC algún dia gestionarà Rodalies i posarà remei al tema de l'intercanviador martorellenc)
Alguns usuaris s'han vist molt beneficiats per l'entrada dels nous horaris,per altra banda,molts també s'han perjudicat.
Als laborables tenim dos trens mès per hora en laborables(ara tenim vuit,abans eren sis),mentres que els festius ens han reduït la frequència a cinc trens per hora(abans eren sis),peró és triga mès.
Els usuaris dels ramals no s'han vist perjudicar tant penso jo,potser han ampliat el temps de trajecte i és triga molt,peró per trajectes dins del ramal ha anat molt bé,i per anar fins a Sant Boi i Hospitalet també va bé,ja que a Martorell transbordes,encara que la frequència hauria de ser de 20 minuts i no 20-40 minuts(en aixó ens han enganyat)
El problema és diu Martorell-Central,a veure penso que aquesta estació s'ha fet amb la finalitat de que els usuaris dels R5 i R6 que vaguin a Barcelona transbordin en aquesta estació(tot i que el transbord és pel carrer,llarg comparat amb el de la L1 a Plaça Espanya,i el trajecte tot i ser molt curt,no és agradable)peró a l'espera que facin la conexió directa Central FGC-Martorell RENFE(que trigarà molt encara),renfe també hauria de posar-se les piles i augmentar les frequencies a Martorell de sis o vuit trens cada hora(els R1 podrien acabar així),perqué sí els usuaris dels R5 i R6 no continuen viatge amb renfe desde Central,és per la frequència penosa de renfe d'un tren cada 15 minuts,mentres veus a les vies d'FGC que no paren de passar trens,s'hauria de coordinar horaris d'arribada d'un R5 o R6 d'Igualada o Manresa,doncs al cap de poca estona a Martorell Renfe que surt un tren de renfe,reduir el temps d'espera al mínim,transbordant a Central i si l'espera fós curta(i ja acabat les escales que conectaràn Central amb renfe)és pedria molt poc temps,i segur que molta gent optaria per aquesta opció,molt mès ràpida dic jo,perqué així de meòria de Pl.Catalunya a Martorell hi ha uns 35 minuts en renfe,mentres que amb FGC+metro diria que són uns 63 minuts(50 minuts fins a Espanya i 13 minuts a la L1),i si anem al barri de Sants,50 amb FGC,i 30 o una mica mpes amb renfe.
S'ha de començar ja a fer l'accès nou de renfe a l'estació Martorell pel costat sud,i les escales d'accès a Central FGC desde l'estació de rodalies,i fer que la C1 acabi a Martorell(i sí no poden ampliar horaris perqué hi ha la C7 en mig,doncs molt fàcil,que fassin que la C7 sigui circular!!)
Respecte al metro del Baix Llobregat,m' esperava mès,ens han rebaixat la frequència als caps de setmana!!!,han sortit beneficiats sobretot el tram de la L8 peró també aquelles estacions fins a Martorell on abans no s'aturaven els R5 i R6 i ara sí que ho fan,peró els caps de setmana,per contra,estacions com Sant Andreu de la Barca,les tres Martorell's,Santa Coloma de Cervelló i Colònia Güell han vist reduir les frequències de pas dels trens els caps de setmana,ara hi ha un tren menys per hora que abans,crec que s'hauria d'haver posat un tren mès per hora entre Martorell i Barcelona,a mès que amb l'entrada del desdoblament,ebona part dels S8 haurien de passar a ser S4 i els trens d'aquesta línia circularien caps de setmana tot el día,i crec sincerament,que és podia mijorar,també penso que els R5 i R6 no s'haurien d'haber aturat com a mínim a Quatre Camins(com a mínim,perqué crec que a mès estacions no s'haurien d'aturar).
En resum,ha mijorat respecte abans,peró ha millorat poc i s'ha de seguir millorant,no nomès per part de FGC,sinó també per part de Renfe.(encara que FGC algún dia gestionarà Rodalies i posarà remei al tema de l'intercanviador martorellenc)
-
- N4
- Posts: 59
- Joined: Thursday 17/01/2008 14:42
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Comentari "centralista barsaluni" : Uns del problemes de les Rodalies catalanes (RENFE i FGC)Mako448 wrote: S'ha de començar ja a fer l'accès nou de renfe a l'estació Martorell pel costat sud,i les escales d'accès a Central FGC desde l'estació de rodalies,i fer que la C1 acabi a Martorell(i sí no poden ampliar horaris perqué hi ha la C7 en mig,doncs molt fàcil,que fassin que la C7 sigui circular!!)
és la manca de connectivitat en trajectes que requereixen transbordament fora de BCN (per
horaris mal sincronitzats o per manca de transbordament com pot ser els FGC-Vallés amb la
R7 i R4, aquesta última en vies de solució amb l'ampliació dels FGC a Terrassa i Sabadell). Això fa
que la immensa majoria desplaçaments que no vagin cap a la conurbació barcelonina es facin en
cotxe i bàsicament els soferts estudiants (com els de la UAB) o els nouvinguts tinguin el coratge
d'atrevir-se a usar més d'una línia de rodalies per anar a estudiar/a la feina.
A més la R7 circular: Rubí-Molins afectarà de la mateixa manera la possibilitat d'augmentar la
freq. fins a Martorell que la R7 Rubí-Martorell ja que en ambdós trajectes s'usa un tram de la R4!.
A banda d'això els usuaris de la R7 que fan transbord a Martorell, la majoria van en direcció
Vilafranca, i una minoria (una 1/4 o una 1/5 part dels del Penedès) van en direcció Molins o
agafen els FGC (a Martorell Central). La R7 s'hauria d'allargar fins a Vilafranca o fins i tot
fins a St Vicenç. Permetri augmentar la freq. en Martorell-St Vicenç (molt dolenta actualment),
facilitant la mobilitat interna en el Penedès i l'interconnectivitat amb el Baix Llobregat i el Vallés.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Transbord a Martorell
En quines dades et bases?RodalinesCatalanes wrote:A banda d'això els usuaris de la R7 que fan transbord a Martorell, la majoria van en direcció Vilafranca, i una minoria (una 1/4 o una 1/5 part dels del Penedès) van en direcció Molins o agafen els FGC (a Martorell Central).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N4
- Posts: 59
- Joined: Thursday 17/01/2008 14:42
Re: Transbord a Martorell
Soc un dels que faig transbord cada gairebé cada dia i a ull és el que veig (obviament els que van als FGCGuigui wrote:En quines dades et bases?RodalinesCatalanes wrote:A banda d'això els usuaris de la R7 que fan transbord a Martorell, la majoria van en direcció Vilafranca, i una minoria (una 1/4 o una 1/5 part dels del Penedès) van en direcció Molins o agafen els FGC (a Martorell Central).
són més díficils de controlar, però quan veus un noi/noia jove que ve de la R7 amb carpeta UAB
baixa a Martorell i surt corrent cap a la sortida vol dir probablement que està a punt de perdre la
connexió amb els FGC!. I quant t'has d'esperar 30 minuts a martorell per agafar un altre tren, tens
temps de comptar persones, AVEs, ferrocat's i ovelles
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Ara que ja han acabat el desdoblament fins a Martorell, el soterrament de Pallejà, la nova estació de Martorell-Central, els apartadors necessaris, que han posat en serveis els metros comarcals i que quasi han acabat el desdoblament fins a Olesa (no crec que triguin gaire més a posar-lo en servei, potser 1 mes com a molt), quines creieu que seran les següents millores que aplicaran a la línia? Es sap d'alguna obra a curt-mig termini?
Seria interessant l'allargament de la línia per Barcelona i la possibilitat de 4 vies (ni que fos només a les estacions).
Seria interessant l'allargament de la línia per Barcelona i la possibilitat de 4 vies (ni que fos només a les estacions).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Actuacions futures
La primera idea ja fa temps que pul·lula per l'aire, tot i que no queda massa clar el traçat i de terminis, millor no parlar-ne. Pel que fa a la segona, no hi ha absolutament res pensat.pukyxd wrote:Seria interessant l'allargament de la línia per Barcelona i la possibilitat de 4 vies (ni que fos només a les estacions).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Hola, ahir vaig estar rodant pel Lleida-Manresa i pel metro del Bages.
No sé si només va ser una falsa impressió, pero a les 19h a Martorell (Central+Renfe) hi havia molta gent fernt transbord.
Va ser irònic de veure un tren de FGC cada dos per tres, i tres miserables trens cantó renfe, dops dels quals eren destinació Martorell...
De tota manera, l´estació de martorell-renfe poquet a poquet comença a semblar una estació amb cara i ulls, ara estan renovant el vestíbul, i hi instal.laran un bar ben modern.
Ara serà qüestió d´acabar d´elevar l´andana direcció Vilafranca i d´obrir-hi l´ascensor, i ja serà una altra cosa.
Les obres entre Martorell i Abrera estan molt avançades, sembla que ben aviat es podrà obrir entre Martorell i Abrera.
D´Abrera a Olesa no tant.
No sé si només va ser una falsa impressió, pero a les 19h a Martorell (Central+Renfe) hi havia molta gent fernt transbord.
Va ser irònic de veure un tren de FGC cada dos per tres, i tres miserables trens cantó renfe, dops dels quals eren destinació Martorell...
De tota manera, l´estació de martorell-renfe poquet a poquet comença a semblar una estació amb cara i ulls, ara estan renovant el vestíbul, i hi instal.laran un bar ben modern.
Ara serà qüestió d´acabar d´elevar l´andana direcció Vilafranca i d´obrir-hi l´ascensor, i ja serà una altra cosa.
Les obres entre Martorell i Abrera estan molt avançades, sembla que ben aviat es podrà obrir entre Martorell i Abrera.
D´Abrera a Olesa no tant.
Re: Actuacions futures
No creieu que tard o d´hora a la línia LL-A caldran trens de sis cotxes? Un 213 es pot fer bastant petit...Guigui wrote:La primera idea ja fa temps que pul·lula per l'aire, tot i que no queda massa clar el traçat i de terminis, millor no parlar-ne. Pel que fa a la segona, no hi ha absolutament res pensat.pukyxd wrote:Seria interessant l'allargament de la línia per Barcelona i la possibilitat de 4 vies (ni que fos només a les estacions).
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
De transbord res. Un de cada dos trens de Manresa acaba el seu recorregut a Martorell Central, on entra a contravia mentre s'anuncia un S8 per la via normal que ve en pocs minuts i recull el passatge cap a Barcelona, mentre l'altre tren torna amunt amb destinació "R5 Manresa".437.001 wrote:Hola, ahir vaig estar rodant pel Lleida-Manresa i pel metro del Bages.
No sé si només va ser una falsa impressió, pero a les 19h a Martorell (Central+Renfe) hi havia molta gent fernt transbord.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
A contravia? Jo vaig veure com entraven des d´Igualada fins al cul de sac, i entraven a Martorell Central direcció Igualada per la via correcta.Platanito wrote:De transbord res. Un de cada dos trens de Manresa acaba el seu recorregut a Martorell Central, on entra a contravia mentre s'anuncia un S8 per la via normal que ve en pocs minuts i recull el passatge cap a Barcelona, mentre l'altre tren torna amunt amb destinació "R5 Manresa".437.001 wrote:Hola, ahir vaig estar rodant pel Lleida-Manresa i pel metro del Bages.
No sé si només va ser una falsa impressió, pero a les 19h a Martorell (Central+Renfe) hi havia molta gent fernt transbord.
En cap moment vaig veure trens a contravia.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Ara mateix no et sé dir si ho solen fer amb uns trens en concret només o és una pràctica habitual, però des de les andanes de Renfe veigsovint com entren a contravia i es queden allà aturats fins que tornen a sortir altre cop en direcció a Enllaç. Mentre esta estacionat en espera, un altre tren passa sempre per l'altra via (la que va cap a Vila).
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
FGC en principi no tenia previst crear horaris pel tram Barcelona-Martorell perqué ho considerava horari de metro.Doncs bé,al final no ha tingut mès remei que crear-los,per qué hi han hagut queixes sobretot de les tres parades on no paren els R.I ben raó que tenen,perqué els horaris dels caps de setmana té tela,fins a 25 minuts sense tren(i segons FGC aixó era frequència de metro?),i amb publicitat del darrere d'un centre comercial de castelldefels!
Ahir 0dijous passat vaig veure un R60 que va finalitzar a contravía i al cap de poca estona se'n va tornanr cap a Igualada,aquesta pràcitca és realitza nomès amb els R60,els R50 sñi que fan canvi de marxa a les víes de cul de sac.Albert wrote:Ara mateix no et sé dir si ho solen fer amb uns trens en concret només o és una pràctica habitual, però des de les andanes de Renfe veigsovint com entren a contravia i es queden allà aturats fins que tornen a sortir altre cop en direcció a Enllaç. Mentre esta estacionat en espera, un altre tren passa sempre per l'altra via (la que va cap a Vila).
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Jo vinc observant que, almenys els caps de setmana, el R5 que acaba a Martorell entra directament a via 1 a contravia, esperant-se allà fins a l'hora de sortida un altre cop fins a Manresa.Mako448 wrote:Ahir 0dijous passat vaig veure un R60 que va finalitzar a contravía i al cap de poca estona se'n va tornanr cap a Igualada,aquesta pràcitca és realitza nomès amb els R60,els R50 sñi que fan canvi de marxa a les víes de cul de sac.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Efectivament, crec que els R5 i R6 curts només entren a contravia a Central els caps de setmana.UT596001 wrote:Jo vinc observant que, almenys els caps de setmana, el R5 que acaba a Martorell entra directament a via 1 a contravia, esperant-se allà fins a l'hora de sortida un altre cop fins a Manresa.Mako448 wrote:Ahir 0dijous passat vaig veure un R60 que va finalitzar a contravía i al cap de poca estona se'n va tornanr cap a Igualada,aquesta pràcitca és realitza nomès amb els R60,els R50 sñi que fan canvi de marxa a les víes de cul de sac.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Avui,per primer cop desde la posada en marxa dels nous horaris,metro comarcals,etc...he vist una doble composició de 213 prestant servei,excatamnet l'R5 que surt de Plaça Espanya a les 11.36
Qué raro que als laborables no hi haguin dobles composicions i els caps de setmana sí,peró és així,a mès que els R5 en caps de setmana van molt plens segons quines hores es clar.
Em pensava que ja havien desaparegut les dobles de 213 a la LL-A,sort que en caps de setmana no han desaparegut.
EDITO per dir que els serveis amb sortida a les 15.36 i 16.36 de Pl.Espanya cap a Manresa també s'han realitzat amb dobles composicions de 213.
Qué raro que als laborables no hi haguin dobles composicions i els caps de setmana sí,peró és així,a mès que els R5 en caps de setmana van molt plens segons quines hores es clar.
Em pensava que ja havien desaparegut les dobles de 213 a la LL-A,sort que en caps de setmana no han desaparegut.
EDITO per dir que els serveis amb sortida a les 15.36 i 16.36 de Pl.Espanya cap a Manresa també s'han realitzat amb dobles composicions de 213.
Last edited by Mako448 on Friday 30/05/2008 21:59, edited 3 times in total.