Diferencia entre automotor i ferrobús.

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
User avatar
Julià
N3
N3
Posts: 31
Joined: Sunday 14/10/2007 22:34
Location: Lleida

Diferencia entre automotor i ferrobús.

Post by Julià »

Quina diferencia hi ha entre un ferrobus i un automotor? Gracies :ok :riure :riure
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Diferencia entre automotor i ferrobus.

Post by wefer »

Un ferrobús és un tipus d'automotor.
No hi ha una definició exacte, però podríem dir que un ferrobús és un automotor de petites dimensions, normalment dedicat a línies secundàries i amb dèbil tràfic. Vaja, un tren aproximadament amb les dimensions d'un autobús.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Del Schienenbus al ferrobús

Post by Guigui »

Si no vaig errat, els primers ferrobusos van circular cap als anys 50 a Alemanya, on es deien "Schienenbus" (bus de vies) a causa del seu semblant amb els autobusos de l'època. El mateix model va passar a altres països (Àustria, Espanya, antiga Iugoslàvia, etc.).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Del Schienenbus al ferrobús

Post by genissimon »

I portaven motors dièsel horitzontals com els d'autobús urbà de l'època.

A la renfe, que també en va tenir molts fins als anys 80, la majoria duien motors com el Pegaso Monotral. Anaven acoblats a un embragatge i canvi ZF de sis velocitats més inversor amb comandament elèctric (cosa que permetia acoblar més d'un cotxe motor comandat des d'una sola cabina).

A Alemanya van néixer amb 4,5m de distància entre els seus dos eixos i un sol motor d'uns 150 CV. Posteriorment van sortir amb 6m entre eixos i fins a 2 motors de 150 CV. Duien una molt còmoda suspensió pneumàtica entre el xassís i la carrosseria.

Hi ha un llibre de les Monografías del Ferrocarril que en parla: El Ferrobús. El Schienenbus Uerdingen en España. Desgraciadament està esgotat.

Busca a internet schienenbus Uerdingen, trobaràs molta més informació.
Guigui wrote:Si no vaig errat, els primers ferrobusos van circular cap als anys 50 a Alemanya, on es deien "Schienenbus" (bus de vies) a causa del seu semblant amb els autobusos de l'època. El mateix model va passar a altres països (Àustria, Espanya, antiga Iugoslàvia, etc.).
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Jordilar

Re: Diferencia entre automotor i ferrobus.

Post by Jordilar »

I aquí tens una breu explicació i fotos :D :

http://www.wefer.com/w5/renfe/591.htm

Salut,
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Re: Diferencia entre automotor i ferrobus.

Post by jordidr »

La nostra estimada expresidenta catalana de renfe Merce Sala feia els seus viatges amb ferrobus ???!
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Re: Diferencia entre automotor i ferrobus.

Post by 252-071 »

jordidr wrote:La nostra estimada expresidenta catalana de renfe Merce Sala feia els seus viatges amb ferrobus ???!

No t'ha quedat clar la descripció de la pàgina d'en wefer?

PD:Si :D

PD:la mateixa que feia saltar els frens d'emergencia quan conduia.


Salutacions
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”