Diferencia entre automotor i ferrobús.
Diferencia entre automotor i ferrobús.
Quina diferencia hi ha entre un ferrobus i un automotor? Gracies
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Diferencia entre automotor i ferrobus.
Un ferrobús és un tipus d'automotor.
No hi ha una definició exacte, però podríem dir que un ferrobús és un automotor de petites dimensions, normalment dedicat a línies secundàries i amb dèbil tràfic. Vaja, un tren aproximadament amb les dimensions d'un autobús.
No hi ha una definició exacte, però podríem dir que un ferrobús és un automotor de petites dimensions, normalment dedicat a línies secundàries i amb dèbil tràfic. Vaja, un tren aproximadament amb les dimensions d'un autobús.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Del Schienenbus al ferrobús
Si no vaig errat, els primers ferrobusos van circular cap als anys 50 a Alemanya, on es deien "Schienenbus" (bus de vies) a causa del seu semblant amb els autobusos de l'època. El mateix model va passar a altres països (Àustria, Espanya, antiga Iugoslàvia, etc.).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Del Schienenbus al ferrobús
I portaven motors dièsel horitzontals com els d'autobús urbà de l'època.
A la renfe, que també en va tenir molts fins als anys 80, la majoria duien motors com el Pegaso Monotral. Anaven acoblats a un embragatge i canvi ZF de sis velocitats més inversor amb comandament elèctric (cosa que permetia acoblar més d'un cotxe motor comandat des d'una sola cabina).
A Alemanya van néixer amb 4,5m de distància entre els seus dos eixos i un sol motor d'uns 150 CV. Posteriorment van sortir amb 6m entre eixos i fins a 2 motors de 150 CV. Duien una molt còmoda suspensió pneumàtica entre el xassís i la carrosseria.
Hi ha un llibre de les Monografías del Ferrocarril que en parla: El Ferrobús. El Schienenbus Uerdingen en España. Desgraciadament està esgotat.
Busca a internet schienenbus Uerdingen, trobaràs molta més informació.
A la renfe, que també en va tenir molts fins als anys 80, la majoria duien motors com el Pegaso Monotral. Anaven acoblats a un embragatge i canvi ZF de sis velocitats més inversor amb comandament elèctric (cosa que permetia acoblar més d'un cotxe motor comandat des d'una sola cabina).
A Alemanya van néixer amb 4,5m de distància entre els seus dos eixos i un sol motor d'uns 150 CV. Posteriorment van sortir amb 6m entre eixos i fins a 2 motors de 150 CV. Duien una molt còmoda suspensió pneumàtica entre el xassís i la carrosseria.
Hi ha un llibre de les Monografías del Ferrocarril que en parla: El Ferrobús. El Schienenbus Uerdingen en España. Desgraciadament està esgotat.
Busca a internet schienenbus Uerdingen, trobaràs molta més informació.
Guigui wrote:Si no vaig errat, els primers ferrobusos van circular cap als anys 50 a Alemanya, on es deien "Schienenbus" (bus de vies) a causa del seu semblant amb els autobusos de l'època. El mateix model va passar a altres països (Àustria, Espanya, antiga Iugoslàvia, etc.).
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Diferencia entre automotor i ferrobus.
La nostra estimada expresidenta catalana de renfe Merce Sala feia els seus viatges amb ferrobus ???!
Re: Diferencia entre automotor i ferrobus.
jordidr wrote:La nostra estimada expresidenta catalana de renfe Merce Sala feia els seus viatges amb ferrobus ???!
No t'ha quedat clar la descripció de la pàgina d'en wefer?
PD:Si
PD:la mateixa que feia saltar els frens d'emergencia quan conduia.
Salutacions