Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Info renovada

Post by Guigui »

Han actualitzat la informació de les pantalles. El que m'ha saltat més a la vista és que ara hi surt una mena de spot promocional de la "Soci".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Anuncis de comerços als monitors

Post by Guigui »

Últimament estan passant pel bucle dels monitors una mena de publireportatge de la Ganiveteria Roca, situada a la Plaça del Pi. Em pregunto si es tracta de publicitat pagada o si és un acte de mala consciència* per part de l'ajuntament per promoure el comerç tradicional.

* Parlant amb botiguers del centre, clama al cel com l'administració els fa la vida impossible.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Curiositat en la incidència de l'anunci d'estacions

Post by Guigui »

Anant aquest matí en un 5000, m'he fixat en una curiositat: entre Vallcarca i Lesseps, el sistema d'anunci de parades (termòmetre, megafonia i pantalla) ha fallat. Mai no havia vist la pantalla amb la franja de baix en negre mentre el bucle continuava. El fet és que el sistema s'ha recuperat ben passat Lesseps, i ha resultat curiós com la megafonia anunciava Fontana quan érem a punt d'entrar-hi.

Òbviament, els 5000 ja no funcionen amb balises a les sortides de les estacions. És general per a totes les sèries o la megafonia dels 3000 encara s'activa com abans?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Post by Miquel »

Això no és nou, ja fa temps que ho veig a les 3 sèries(i mitja) d'aquesta línia des de Gener, l'últim cop que ho vaig veure va ser en un 2000 per aquella zona, el termomètre és va quedar clavat.
Crec que vaig fer un fil sobre aquesta incidència.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Balisa per a megafonia dels 3000?

Post by Guigui »

Però l'anunci de megafonia continua vinculat a una balisa a la sortida de l'estació, en el cas dels 3000?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Balisa per a megafonia dels 3000?

Post by Miquel »

Guigui wrote:Però l'anunci de megafonia continua vinculat a una balisa a la sortida de l'estació, en el cas dels 3000?
Sí, sigui la sèrie que sigui, just al sortir de l'estació la balisa activa el disc i anuncia la pròxima estació, això m'ho van dir a la cotxera, i també hi ha el sistema manual (que no és fa servir gairevé mai) i permet al motorista activar l'anunci.
Ara bé, que les balises s'hagin tornat boges és una altre cosa, i com s'ha vist afecta a les 3 sèries, suposo que el sitema és bloqueja i pasa el que pasa.
Aixó crec que ho he escoltat per algun lloc, però crec que el sitema que el porta és el Cesares i que està instal·lat a les 3.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Què ha fet quan s'ha reactivat?

Post by Guigui »

Així, com s'explica que la megafonia s'hagi activat poc abans d'entrar a Fontana? Que potser el sistema ha "desat a la memòria" que havia passat per la corresponent balisa i s'ha activat així que ha pogut?

I una pregunta hipotètica derivada de l'anterior: si no s'hagués tornat a activar fins passat Fontana, quina estació hauria anunciat?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Post by Miquel »

Guigui wrote:Així, com s'explica que la megafonia s'hagi activat poc abans d'entrar a Fontana? Que potser el sistema ha "desat a la memòria" que havia passat per la corresponent balisa i s'ha activat així que ha pogut?

I una pregunta hipotètica derivada de l'anterior: si no s'hagués tornat a activar fins passat Fontana, quina estació hauria anunciat?
Suposo que en aquest cas la balisa s'ha activat quan la cua del tren hi ha pasat, d'aqui que avegades soni 2 cops la següent estació, o el motorista l'ha activat (ara que la cosa va amb ATO) manualment, aixó ho he vist un cop en un 9000 i sortia a la pantalla de la cabina el recorregut partit en 2 i ho marcava com als termometres.
Si estas al cap del tren i pots veure una pantalleta a l'esquerra del conductor, veuràs que quan pasa per una balisa, s'activa el sistema i allà ho posa, no recordo el que posa.
Altre exemple: Disabte vaig a anar a probar el tall fins a Artigues, vaig arrivar, canvio de via i entro al tren, quan la gent entrava, estava sonant que la pròxima estació era Artigues Sant Adrià.
I de la pregunta:Suposo que primer hagués sonat Fontana i tot just desprès Diagonal.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Gràcies

Post by Guigui »

Miquel wrote:Suposo que en aquest cas la balisa s'ha activat quan la cua del tren hi ha pasat, d'aqui que avegades soni 2 cops la següent estació, o el motorista l'ha activat (ara que la cosa va amb ATO) manualment, aixó ho he vist un cop en un 9000 i sortia a la pantalla de la cabina el recorregut partit en 2 i ho marcava com als termometres.
Si estas al cap del tren i pots veure una pantalleta a l'esquerra del conductor, veuràs que quan pasa per una balisa, s'activa el sistema i allà ho posa, no recordo el que posa.
Altre exemple: Disabte vaig a anar a probar el tall fins a Artigues, vaig arrivar, canvio de via i entro al tren, quan la gent entrava, estava sonant que la pròxima estació era Artigues Sant Adrià.
I de la pregunta:Suposo que primer hagués sonat Fontana i tot just desprès Diagonal.
Gràcies per l'aclariment. ;)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

TMB: La Pelicula (només L-5)

Post by Miquel »

No se si us heu fixat, pero els 5000 de la L-5, a la tele hi tenen una programació especial.
Són fragments de 5-10 minuts de video hi apareixen un munt de coses de TMB: Cotxeres, CCM i CCB, pous d'aigua, imatges de totes les instal·lacions, etc...
El problema es que es llarguissim, de fet he vist d'Horta a Cornellà Centre i de Cornellà fins Diagonal, al mateix tren, y no he acabat de veure-ho.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB: La Pelicula (només L-5)

Post by metring »

Miquel wrote:No se si us heu fixat, pero els 5000 de la L-5, a la tele hi tenen una programació especial.
Són fragments de 5-10 minuts de video hi apareixen un munt de coses de TMB: Cotxeres, CCM i CCB, pous d'aigua, imatges de totes les instal·lacions, etc...
El problema es que es llarguissim, de fet he vist d'Horta a Cornellà Centre i de Cornellà fins Diagonal, al mateix tren, y no he acabat de veure-ho.
Si, d'això n'hem parlat en aquest fil.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Avistaments curiosos

Post by ferroviario_catalan »

Hola no se exactamente donde poner esto, porque no he encontrado algun tema sobre los 5000, pero hoy me he fijado una cosa, que a menos me ha parecido extraño:
He cojido la L3, y me ha venido un tren de la serie 5000, para ser mas exacatos, un 5100, pero no recuerdo cual.
Posteriormente, he cojido la L5, otro 5000 (lógico) y he pensado en una notable diferencia entre ambos en su frontal: El 5000 de linea 3, la luna frontal, era tipo puerta, osea, sus bisagras como si se pudiera abrir... en cambio en el 5000 de linea 5, no.
Ya me fijare si bien es que los 5000, son de un tipo, y los 5100 de otro, pero ese tenia esa diferencia.
Alguien sabe algo?
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Avistaments curiosos

Post by victorcasta »

No existe subserie 5100, todos son de la misma serie 5000, los coches están numerados correlativamente desde el 5001 hasta el 5156 (39 trenes).

En cuanto a las lunas, se exigió, por temas de seguridad, que los 5000 destinados a L3 tuvieran una salida frontal, y por eso se hizo practicable la luna frontal. Supongo que en algún lugar del interior del tren, debajo de los asientos, habrán puesto una o dos escalerillas para poder subir por el pupitre y bajar a la vía.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Post by El LLOP »

el vidre es practicable per poder dessallotjar el tren a la zona de l'antiga bifurcació que es l'únic lloc de la L3 on el gàlib del túnel no permet l'evacuació del tren pels seus propis mitjans. L'escala d'evacuació es trova al túnel de la bifurcació ja que es més econòmic i pràctic que encabir una escala a cadasqun dels 5000 de la L3.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Post by ferroviario_catalan »

A,ok va bien saber estas cosillas.
Pero entonces, solo son así los 6 5000 de linea 3? (5531-5532-5533-5537-5538 y 5539?) Porque en medio de ellos, para seguir la relacion de la numeracion, quedan el 5534-5535 y 5536,adjudicados a linea 5.
Tampoco acabo de entender lo de si se queda tirado,que no se puede evacuar por sus propios medios... Siempre está la alternativa de remolcar-arrastrar el tren.... Que pasa, que los de linea 5, no se pueden quedar tirados, en el tramo justo saliendo se Sants-Estacio direccion Horta?
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Post by Miquel »

Poder, es pot, peró hi haurà un cotxe que segur que estarà a l'andana, o bé, hi ha espai suicient. Em van ir, que alló era per una normativa Europea.
Els 5000 de la L3 són: Antigament a la L-3, hi teniem el 5017-5020, el 5021-5024 i el 5025-5028. Després van venir el 5000 que suposo que tenien la configuració de l'ATP diferent i els van canviar, ja que quan van posar l'ATP, ja no quedava cap 5000 dels primers.
I recordo, que el primer 5000 de la L2 va ser el 5133-5136 (si no recordo malament), hi encara no hi era el 5100.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Detalls

Post by Guigui »

ferroviario_catalan wrote:Siempre está la alternativa de remolcar-arrastrar el tren....
Una situació d'evacuació s'ha de preveure per quan no sigui possible remolcar el tren.
ferroviario_catalan wrote:Que pasa, que los de linea 5, no se pueden quedar tirados, en el tramo justo saliendo se Sants-Estacio direccion Horta?
Possiblement, en aquest tram quedi alguna porta lateral practicable, i no hauria d'haver-hi problema per a accedir-hi atès que el tren és de passadís continu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Detalls

Post by ferroviario_catalan »

Guigui wrote:Una situació d'evacuació s'ha de preveure per quan no sigui possible remolcar el tren.
Un tren se puede remolcar siempre! No hay excepciones ni tramos que no lo permitan. (a no ser,que se parta un bogie o algo asi...)
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Impediment per a remolcar

Post by Guigui »

ferroviario_catalan wrote:Un tren se puede remolcar siempre! No hay excepciones ni tramos que no lo permitan. (a no ser,que se parta un bogie o algo asi...)
I si hi ha un incendi o qualsevol altra causa que obligui a una evacuació ràpida, sense esperar que vingui un altre tren de rescat?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Post by ferroviario_catalan »

Miquel wrote:I recordo, que el primer 5000 de la L2 va ser el 5133-5136 (si no recordo malament), hi encara no hi era el 5100.
Este, ahora en linea 5.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”