Fa temps, passat ca l'Aranyo surtia una via direccio Gran Via en principi diria que tenia que ser el T5, com es que es va fer allo i despres no va servir per res i es va treure?, quin recorregut havia de fer?
http://www.trenscat.com/tram/images/tbe ... 260064.jpg
http://www.trenscat.com/tram/images/tbe ... 260062.jpg
a més hem sona que estava a un altre lloc, diferent al de les fotos, pot ser que es canvies un cop?
Antic traçat T-5
Re: Antic traçat T-5
Efectivament allò havia de ser la bifurcació de la T5, anant després per la Rambla del Poblenou fins a la Gran Via, i d'allà continuar com ara. Perquè es va canviar? En aquell tram estava previst fer-lo circular compartint calçada amb els cotxes, i tots els veïns van organitzar una campanya en contra del pas del tramvia alegant que "era perillós", amb l'excusa que per allà a prop hi havia una escola. A causa d'això, es va decidir l'actual traçat de la T5 sortint ja de la Plaça de les Glòries per la Gran Via.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rambla del Poblenou
En canvi, jo tenia entès que la Rambla del Poblenou havia de ser zona de vianants i per això els veïns van forçar el canvi de traçat, no per haver-hi de compartir el trànsit rodat.
En qualsevol cas, algú ens podria treure de dubtes i confirmar si aquell carrer és peatonal o està dedicat a Sa Santedat el cotxe privat?
En qualsevol cas, algú ens podria treure de dubtes i confirmar si aquell carrer és peatonal o està dedicat a Sa Santedat el cotxe privat?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Antic traçat T-5
El tram Rambla per on havia de pasar el TRAM, te dos parts, la que va de Diagonal fins al carrer Peru, que certament es peatonal encara que amb dos carril de circulacio restringida, només poden pasar vehicles e serveis, i el tram que va del carrer Peru fins Gran Via, que si que te un carril de circulació en cada sentit, i el tram central de rambla, sense urbanitzar.
Crec que la idea de fer passar el TRAM per la rambla era per evitar la via única que tenim ara, i encara que no comparteixo el s arguments dels veins, era una mala solució, no pel fet de passar per la Rambla del Poblenou, que ho podria fer perfectament sense soposar cap perill, sino pel fet de haver de creuar el els carrils de circulació de Diagonal direcció Glories, i fins i tot el mateix passeig peatonal central , a mes, el gir tancat entre la Rambla del Poblenou i Gran Via, segur que provocaria haver de circular a molt baixa velocitat, i segurament sorolls com els que pateixen per l' area de l' Avingida Xile.
El que si us puc asegurar, es que des de l' entrada en funcionament de la T5, el trafic a la plaça Glories a empitjorat i força, si finalment l' ajuntament s' atreveix a tirar endevant la unió tramviaire per la Diagonal, s' hauria de replantejar el traçat del TRAM a tota la plaça, i crec que la millor solucio seria el pas a diferent nivell amb determinades cruilles ( dic pas a diferent nivell perque a molta gent soterrament + TRAM els sona a sacrilegi)
Crec que la idea de fer passar el TRAM per la rambla era per evitar la via única que tenim ara, i encara que no comparteixo el s arguments dels veins, era una mala solució, no pel fet de passar per la Rambla del Poblenou, que ho podria fer perfectament sense soposar cap perill, sino pel fet de haver de creuar el els carrils de circulació de Diagonal direcció Glories, i fins i tot el mateix passeig peatonal central , a mes, el gir tancat entre la Rambla del Poblenou i Gran Via, segur que provocaria haver de circular a molt baixa velocitat, i segurament sorolls com els que pateixen per l' area de l' Avingida Xile.
El que si us puc asegurar, es que des de l' entrada en funcionament de la T5, el trafic a la plaça Glories a empitjorat i força, si finalment l' ajuntament s' atreveix a tirar endevant la unió tramviaire per la Diagonal, s' hauria de replantejar el traçat del TRAM a tota la plaça, i crec que la millor solucio seria el pas a diferent nivell amb determinades cruilles ( dic pas a diferent nivell perque a molta gent soterrament + TRAM els sona a sacrilegi)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Diagonal: metro, no tram
... de la qual cosa hom pot deduir que el que cal sota la Diagonal, en tota la seva extensió, és una línia de metro. En fi, és una cosa que saltaria a la vista de qualsevol persona mitjanament lúcida, excepte als que tallen el bacallà a Barcelona.iluro wrote:El que si us puc asegurar, es que des de l' entrada en funcionament de la T5, el trafic a la plaça Glories a empitjorat i força, si finalment l' ajuntament s' atreveix a tirar endevant la unió tramviaire per la Diagonal, s' hauria de replantejar el traçat del TRAM a tota la plaça, i crec que la millor solucio seria el pas a diferent nivell amb determinades cruilles ( dic pas a diferent nivell perque a molta gent soterrament + TRAM els sona a sacrilegi)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Antic traçat T-5
Jo estic d' acord amb el TRAM, sense renunciar al metro, i considero que el TRAMBESOS hauria d' arrivar al menys fins Colom, pero no veig cap problema en que passi soterrat determinades cruilles, com ara, i per posar l' exemple del soposat perllongament per Diagonal, Francesc Macià, Aragó/Marina o la mateixa plaça Glories.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Antic traçat T-5
Més enllà del fet del metro, el que cal és un intercanviador ben fet a la Pl. de les Glòries.
Això implica una estació soterrada per les diferents línies de tramvia de manera que es pugui fer fàcilment enllaç amb metro i en el futur amb Renfe i FGC.
Això implica una estació soterrada per les diferents línies de tramvia de manera que es pugui fer fàcilment enllaç amb metro i en el futur amb Renfe i FGC.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N4
- Posts: 59
- Joined: Thursday 17/01/2008 14:42
Re: Antic traçat T-5
Com a fita futura és un bon plantejament. Però abans de fer arribarwefer wrote:Més enllà del fet del metro, el que cal és un intercanviador ben fet a la Pl. de les Glòries.
Això implica una estació soterrada per les diferents línies de tramvia de manera que es pugui fer fàcilment enllaç amb metro i en el futur amb Renfe i FGC.
els FGC a les Glòries crec que hi han inversions molt més prioritaries i
urgents.. Ara si han reformar les Glòries que ho facin d'una punyetera
vegada bé i sigui la definitiva.