Confusions habituals dels viatgers
Casualment, diumenge a la tarda vaig viure una situació bastant "freak".
Tornava de Caldes de Malavella en un Regional. Una noia es va posar a parlar pel mòbil i tota la gent del voltant va "posar l'antena" a escoltar el que deia. Ella va dir pel telèfon "i quan arribi a BCN què he de fer per anar a Bellvitge?". En aquell moment, els "espavilats" van saltar, sense que els hagués demanat res, i mentre ella parlava encara pel mòbil. Li deien que havia d'agafar la línia 1, i es van posar a discutir entre ells si havia de baixar a Santa Eulàlia (i algú parlava de Santa Caterina!!!). Després un altre va dir que la línia 1 (aquest cop parlava de rodalies suposo), anava a L'Hospitalet, a la Rambla Just Oliveras... Un altre insistia que si no baixava a Clot no tenia enllaç amb la R1. Jo no pensava intervenir, perquè ja em veia a veir que algún em discutiria que la R1 parava a Bellvitge... però al final la noia va dir que ja la venien a buscar a Sants.
Tornava de Caldes de Malavella en un Regional. Una noia es va posar a parlar pel mòbil i tota la gent del voltant va "posar l'antena" a escoltar el que deia. Ella va dir pel telèfon "i quan arribi a BCN què he de fer per anar a Bellvitge?". En aquell moment, els "espavilats" van saltar, sense que els hagués demanat res, i mentre ella parlava encara pel mòbil. Li deien que havia d'agafar la línia 1, i es van posar a discutir entre ells si havia de baixar a Santa Eulàlia (i algú parlava de Santa Caterina!!!). Després un altre va dir que la línia 1 (aquest cop parlava de rodalies suposo), anava a L'Hospitalet, a la Rambla Just Oliveras... Un altre insistia que si no baixava a Clot no tenia enllaç amb la R1. Jo no pensava intervenir, perquè ja em veia a veir que algún em discutiria que la R1 parava a Bellvitge... però al final la noia va dir que ja la venien a buscar a Sants.
-
- N1
OK, gràcies. Es que jo, almenys, les poques vegades que he anat a Manresa no ho he pogut fer directament desde Granollers-Canovelles, sinó que he agafat un tren cap a Sant Andreu Arenal i des d'allà he enllaçat amb la R4 que tira cap a Manresa. Gràcies! Si és que jo mateix em confonc... jajajaUT596001 wrote:Com a usuari habitual de la R4, et puc dir que impossible no és, però els laborables paren crec que 2 o 3 trens al dia que van a Manresa, potser menys. La resta tots a Terrassa.Gran.Canov.1988 wrote: Una altra confusió... no gaire estesa, afortunadament. Molta gent que baixa de la L3 de Rodalies creu que com la Línia de Manresa, la L4 passa per Montcada-Bifurcació creu que pots anar des d'una estació de Montcada-Bifurcació en amunt (excloent aquesta), a Manresa. No estic gaire informat però crec que això no és possible, no?
En canvi, els Dissabtes, Diumenges i Festius si és possible ja que paren tots els trens que acaben a Manresa.
- Fran-Ikarus
- N11
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Realment, l'avís que hi ha a les portes no es veu gairebé. Tot i ser de color vermell, el tintat dels vidres i el contrast de llums no afavoreixen que es vegi...Fran-Ikarus wrote:Què tal quedar-se al quart cotxe, dins del túnnel, quan vols baixar en una estació dels FGC Barcelona-Vallès de les que només tenen capacitat per a 3 cotxes?
A mi ja m'ha passat dos cops
Potser s'hauria de posar a la carrosseria, com fa uns anys amb les classes a les 111. El que no sabria dir és què posar perquè fos prou simple per poder-ho entendre de manera ràpida, amb temps suficient per anar a buscar l'altre cotxe...
- Guigui
- Administrador
Palanques de porta als 3000 i 4000
Una cosa amb la qual molts turistes no s'acaben d'aclarir és el sistema d'obertura de les portes dels 3000 i 4000. Avui mateix he vist una noia com hipnotitzava la palanca, després l'ha accionat lleugerament (potser pensant-se que saltaria com al metro de París) i quan ha vist que la porta no s'obria, ja anava cap a una d'oberta, però en aquell moment l'hi hem obert entre alguns (vull dir, que alguns hem reaccionat alhora). I sort que el tren estava aturat més temps que de costum perquè si no, ja hauria passat d'estació.
Recordo que anys enrere hi havia unes indicacions força clares just al costat de la palanca, però ara es limiten a l'enganxina d'instruccions (nen punki sense el nen punki ) que hi ha al vidre de la porta. Haurien de tornar a aquell sistema perquè és una situació que es repeteix força sovint.
Recordo que anys enrere hi havia unes indicacions força clares just al costat de la palanca, però ara es limiten a l'enganxina d'instruccions (nen punki sense el nen punki ) que hi ha al vidre de la porta. Haurien de tornar a aquell sistema perquè és una situació que es repeteix força sovint.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Confusions habituals dels viatgers
Es molt habitual a les 21:30 a Sants gent que vol agafar un tren de la C1 que vagi a agafar el tren amb destinació Massanet de la via 13/14 vía de Granollers.
Tots es deu a a que en part de plafons surt la destinació pero no surt la linia ni la vía i quasi tots el trens amb destinació Massanet son per Mataró.
Tots es deu a a que en part de plafons surt la destinació pero no surt la linia ni la vía i quasi tots el trens amb destinació Massanet son per Mataró.
- genissimon
- N10
I, parlant de Sants-renfe.
Feia temps que no utilitzava aquesta estació (de quan els rodalies anaven per els vies 1-2 i 5-6). No em va agradar gens com es dóna la informació als monitors que hi ha a les andanes. És molt més intuitiu, lògic i clar com es feia abans: els trens per ordre de sortida/arribada independentment del seu destí. No com ara, que, en diferents "imatges" et va posant els trens separats per la línia de rodalies que serveixen. Això no serveix de gaire. Jo vull saber si el meu tren és el tercer o el quart de passar.
No sé si m'explico.
Salut !!
Feia temps que no utilitzava aquesta estació (de quan els rodalies anaven per els vies 1-2 i 5-6). No em va agradar gens com es dóna la informació als monitors que hi ha a les andanes. És molt més intuitiu, lògic i clar com es feia abans: els trens per ordre de sortida/arribada independentment del seu destí. No com ara, que, en diferents "imatges" et va posant els trens separats per la línia de rodalies que serveixen. Això no serveix de gaire. Jo vull saber si el meu tren és el tercer o el quart de passar.
No sé si m'explico.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Una altra de les confusions dels turistes que ja m'hi he trobat 2 vegades i segurament me'n trobaré més és el tema dels bitllets d'anada i tornada:
En un principi, compren un bitllet anar i tornar a Arenys de Mar des de Plaça catalunya i durant el trajecte es baixen a mataró per visitar la ciutat. Un cop tornen a l'estació, marquen un altre cop el bitllet per poder entrar i es baixen a Arenys. Com que una de les tanques estan obertes surten per allà i no passa res. El problema ve al tornar cap a Pl Catalunya, quan intenten tornar a validar el bitllet i clar, el títol esta caducat. Ara explícal's-hi per qué no els deixa entrar
Salut,
En un principi, compren un bitllet anar i tornar a Arenys de Mar des de Plaça catalunya i durant el trajecte es baixen a mataró per visitar la ciutat. Un cop tornen a l'estació, marquen un altre cop el bitllet per poder entrar i es baixen a Arenys. Com que una de les tanques estan obertes surten per allà i no passa res. El problema ve al tornar cap a Pl Catalunya, quan intenten tornar a validar el bitllet i clar, el títol esta caducat. Ara explícal's-hi per qué no els deixa entrar
Salut,
-
- N10
Jo ja és la segona vegada que em trobo turistes que van a Calella i es troben baixant a Terrassa.
El primer cas van confondre línia 1 amb andana 1. I l'altre, que un informador els va fer pujar a un Terrassa, dient-los que aquell anava cap al Maresme.
El primer cas van confondre línia 1 amb andana 1. I l'altre, que un informador els va fer pujar a un Terrassa, dient-los que aquell anava cap al Maresme.
També solen confondre "Maçanet" amb "Manresa" i per això pugen.
Respecte les pantalles de les andanes de sants, son poc intuïtives i creen confusió. Aquesta forma de posar imatges especifiques amb l'horari de cada línia si es el primer cop que ho veus, et sembla que només hi ha trens d'una sola línia. També crea confusió el fet de que posi l'horari de totes les parades que fa el tren en questió ja que confón i dóna a entendre que son les destinacions dels trens que sortiran pròximament de l'estació.
Jo em quedo amb la pantalla blava de Plaça catalunya i que ara s'esta implementant a altres llocs, on posa l'hora i destí dels trens. És la millor forma també convinat amb els teleindicadors que mostren les observacions del tren.
Salut,
Respecte les pantalles de les andanes de sants, son poc intuïtives i creen confusió. Aquesta forma de posar imatges especifiques amb l'horari de cada línia si es el primer cop que ho veus, et sembla que només hi ha trens d'una sola línia. També crea confusió el fet de que posi l'horari de totes les parades que fa el tren en questió ja que confón i dóna a entendre que son les destinacions dels trens que sortiran pròximament de l'estació.
Jo em quedo amb la pantalla blava de Plaça catalunya i que ara s'esta implementant a altres llocs, on posa l'hora i destí dels trens. És la millor forma també convinat amb els teleindicadors que mostren les observacions del tren.
Salut,
- UT440_132M
- N10
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Jo dic el mateix, tot i que a Vic les pantalles nomes son panells de direcció, que acompanyats amb la megafonia almenys per part meva deixa les coses bastant clares, i si es te algun dubte a l'hora de sortir se li demana al noi de la guixeta que ven bitllets i et diu surt a tal hora. Tot i aixi, la pantalla blava orienta molt! Salut!Jordilar wrote:També solen confondre "Maçanet" amb "Manresa" i per això pugen.
Salut,
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Pere
- N9
Jo una vegada vaig viure una confusió que no van saber ni arreglar els propis treballadors de Renfe. M'explicaré.
Era a Arc de Triomf i jo havia d'anar a Blanes. Anuncien el Manresa per megafonia i l'indicadors de sortida estava posada per anar a Sant Andreu Arenal. Però sorpresa ! Resulta que per via 1 entra una doble de 447 en la qual els teleindicadors posava "BLANES" ! Els viatgers evidentment no saben què han d'agafar ni que no han d'agafar. Jo finalment pujo al tren i pregunto a un informador que a on va aquell tren i em contesta que a Blanes.
Ara bé, el problema sorgeix quan arranca la 447 i té via lliure cap a Sant Andreu Arenal i no cap a Clot. Finalment passem sense parar per Sant Andreu Arenal i el maquinista diu per megafonia que degut a una equivocació aquell tren no parara a Clot. Arribem a Montcada-Bifurcació invertim marxa pel ramal de les aigües fins a Sant Andreu Comtal i d'allà agafem el ramal que porta a Sant Adrià de Besòs i el tren segueix el seu trajecte habitual. Que bé que m'ho vaig passar !
Era a Arc de Triomf i jo havia d'anar a Blanes. Anuncien el Manresa per megafonia i l'indicadors de sortida estava posada per anar a Sant Andreu Arenal. Però sorpresa ! Resulta que per via 1 entra una doble de 447 en la qual els teleindicadors posava "BLANES" ! Els viatgers evidentment no saben què han d'agafar ni que no han d'agafar. Jo finalment pujo al tren i pregunto a un informador que a on va aquell tren i em contesta que a Blanes.
Ara bé, el problema sorgeix quan arranca la 447 i té via lliure cap a Sant Andreu Arenal i no cap a Clot. Finalment passem sense parar per Sant Andreu Arenal i el maquinista diu per megafonia que degut a una equivocació aquell tren no parara a Clot. Arribem a Montcada-Bifurcació invertim marxa pel ramal de les aigües fins a Sant Andreu Comtal i d'allà agafem el ramal que porta a Sant Adrià de Besòs i el tren segueix el seu trajecte habitual. Que bé que m'ho vaig passar !
- Guigui
- Administrador
Confusió o potineria?
Això, més que una confusió habitual és una patxanga típica de Renfomentadif.Pere wrote:Jo una vegada vaig viure una confusió que no van saber ni arreglar els propis treballadors de Renfe. M'explicaré.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
Esta confusión no es trenera, es autobusera, pero la incluyo aquí.
Hace tiempo me contaron que un hombre estaba en Zona Universitaria y quería ir a Sant Feliu de Codines. Al cabo de un rato ve que aparece un bus de Soler i Sauret que en el BKB pone L51 SANT FELIU (que va a Sant Feliu de Llobregat, no de Codines) y viendo que pone Sant Feliu se sube ¿Dónde se daría cuenta de que estaba yendo a Sant Feliu de Llobregat y no a Sant Feliu de Codines?
Hace tiempo me contaron que un hombre estaba en Zona Universitaria y quería ir a Sant Feliu de Codines. Al cabo de un rato ve que aparece un bus de Soler i Sauret que en el BKB pone L51 SANT FELIU (que va a Sant Feliu de Llobregat, no de Codines) y viendo que pone Sant Feliu se sube ¿Dónde se daría cuenta de que estaba yendo a Sant Feliu de Llobregat y no a Sant Feliu de Codines?
- viscaelcat
- N6
Re:
[quote="entfe001"]Me n'oblidava! Una vegada em vaig equivocar jo a l'hora d'orientar una parella de turistes. Per anar a Hostalric des del Clot els vaig enviar a Maçanet via Mataró i Blanes. Quina pifiada! I quin greu em va saber![/quote]
A mi em va passar a l'aeroport, vaig enviar una noia a buscar les maletes a l'altra terminal . Em va saber molt greu.
A Mataró una confusió habitual és arribar a l'andana i pujar al tren estacionat a la via 4, que és la via morta pels trens que arriben de Barcelona, i aleshores resulta que passa per la via 1 el tren que ve de Maçanet cap a Barcelona i ja veus a tots sortir corrents d'un i anar cap a l'altre. Hi ha gent que no el veu i es queda asseguda a dins, també perquè no senten la megafonia.
A mi em va passar a l'aeroport, vaig enviar una noia a buscar les maletes a l'altra terminal . Em va saber molt greu.
A Mataró una confusió habitual és arribar a l'andana i pujar al tren estacionat a la via 4, que és la via morta pels trens que arriben de Barcelona, i aleshores resulta que passa per la via 1 el tren que ve de Maçanet cap a Barcelona i ja veus a tots sortir corrents d'un i anar cap a l'altre. Hi ha gent que no el veu i es queda asseguda a dins, també perquè no senten la megafonia.
-
- N4
A l'estació de Cardedeu un dia vaig trobar dos viatgers que venien de Barcelona i anaven a Abrera i no a Breda que és el que havien entès a taquilla quan els havien fet el bitllet
Salutacions!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!
-
- N5
A l'estació de Sants també hi ha confusió amb els trens Catalunya exprés versus els rodalies, direcció sud. Quantes vegades els guiris compren un bitllet de rodalies per anar fins a Sitges o Vilanova, i es troben que la primera parada és a Sant Vicenç de Calders.
Una de les confusions habituals és a l´Estació de França, sobretot en l´arribada dels trens internacionals i els de l´aeroport. Quan la gent baixa dels trens es dirigeixen al vestíbul, miren, busquen... i surten al carrer. Què passa? Passa que en tota l´estació no hi ha cap plànol de Barcelona, Metro... per situar a la gent, és més quan surten al carrer 3/4 del mateix, ni una indicació de l´estació de metro L4.
L´altre dia vaig anar a buscar uns amics del Catalan Talgo que arriba a Est. França a les 21:45h i mig tren anava perdut per l´Av. Marquès de l´Argentera buscant el Metro, l´altre meitat esperant taxis en una cua impressionant, encara hi havia gent esperant taxis 30 min. després de l´arribada del tren.
Increible!
Ja he fet una carta a Adif, Renfe i a l´ajuntamnet, explicant la situació.
L´altre dia vaig anar a buscar uns amics del Catalan Talgo que arriba a Est. França a les 21:45h i mig tren anava perdut per l´Av. Marquès de l´Argentera buscant el Metro, l´altre meitat esperant taxis en una cua impressionant, encara hi havia gent esperant taxis 30 min. després de l´arribada del tren.
Increible!
Ja he fet una carta a Adif, Renfe i a l´ajuntamnet, explicant la situació.
On segur que hi haurà confusió de viatgers serà els diumenges a la tarda a la R5,els guiris que tornen de visitar Montserrat,agafaràn a l baixador de l'Aeri el primer tren que vingui direcció sud,i clar potser apareix un tren amb destinació Martorell,els guris pujaràn pesant-se que van a Barcelona,arriben a Martorell Central i sorpresa!,el tren acaba aquí!!,alguns és queden dins del tren,altres pregunten si el bitllet és vàlid per anar amb renfe que és al costat,etc....