No, en aquesta estació no tindrà enllaç la línia 9, la seva queda molt apartada de les altres. En principi, està previst que les estacions de les L4-L5 les canviïn de nom, es dirien "Els 15", i l'única que tindria el nom de Maragall seria la de la L9.U-Bahn wrote: L4-L5 Maragall
Seguiment de les obres de la L9
Re: Connexions entre línies
Re: Connexions entre línies
No, si estem parlant de vies d'enllaç entre línies!metring wrote:No, en aquesta estació no tindrà enllaç la línia 9, la seva queda molt apartada de les altres. En principi, està previst que les estacions de les L4-L5 les canviïn de nom, es dirien "Els 15", i l'única que tindria el nom de Maragall seria la de la L9.U-Bahn wrote: L4-L5 Maragall
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Maragall
Si ha de canviar de nom, que s'espavilin, altrament la gent confondria amb massa facilitat les dues estacions en no passar gaire temps entre que una es deixa de dir-se'n i li posen el nom a una altra. Per exemple, l'actual Via Júlia va deixar de dir-se Roquetes el 1999, nom que passarà a l'estació del tram de la L3 que serà inaugurat properament. I, fins i tot així, segur que hi haurà qui es confongui 10 anys després.metring wrote:En principi, està previst que les estacions de les L4-L5 les canviïn de nom, es dirien "Els 15", i l'única que tindria el nom de Maragall seria la de la L9.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ja que ha rogit el tema. On connecta`rà la L9 amb la resta de la infrastructura?
L2 L4 Triangle ferroviari
L2 Fira Hospitalet
...?
L2 L4 Triangle ferroviari
L2 Fira Hospitalet
...?
Re: Seguiment de les obres de la L9
A L2 FIRA nomes per via peatonal (una cisalla a l'altre en perpendicular, L2 sota L9), si parlem de creuament de vies, aquests es fan amb un salt de moltó (saltode Carnero) a L2/L9 Parc logístic.EUKibo wrote:Ja que ha rogit el tema. On connecta`rà la L9 amb la resta de la infrastructura?
L2 L4 Triangle ferroviari
L2 Fira Hospitalet
...?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Connexió L4-L9
Entre d'altres, entre el Triangle i la Sagrera. Quan tot estigui fet, hi haurà dos túnels, un per a la L4 i un altre per a la L9. Aquesta anirà primer pel túnel de la L4, a l'espera de que s'enllesteixi tota la infraestructura auxiliar, passant després a circular pel túnel definitiu i deixant l'altre lliure per a la L4. Per tant, ambdós estaran connectats.EUKibo wrote:Ja que ha rogit el tema. On connecta`rà la L9 amb la resta de la infrastructura?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Últim projecte?
Alguns comentaris sobre el plànol:entfe001 wrote:http://www.atm.cat/pdfs_cat/mapalinea9.pdf
1. Si no vaig errat, la L10 havia d'acabar a la ZAL. En canvi, sembla que s'allargarà fins al Polígon Pratenc.
2. Espero que qui hagi posat "Hospital de Sant Pau" s'hagi equivocat. Altrament, tanta reassignació de noms d'estacions causarà més d'un garbuix mental.
3. Bé pel canvi de denominació a "Travessera de Dalt", molt més indicativa que no pas "Muntanya".
4. Les giragonses, dignes de fireta...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Últim projecte?
El nou recinte queda al costat de Guinardó... depèn del que es faci als edificis antics ( si es mantenen com a hospital o no) sí que estaria bé canviar el nom.Guigui wrote: 2. Espero que qui hagi posat "Hospital de Sant Pau" s'hagi equivocat. Altrament, tanta reassignació de noms d'estacions causarà més d'un garbuix mental.
Per cert, si a la estació de la L9 de Maragall se li posarà Plaça de Maragall, a l'actual de la L4-L5 li deixaran Maragall o li canviaran per Els Quinze?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Guinardó i Hospital de St. Pau
D'una banda, l'entrada principal queda a tocar de l'actual estació de la L5 que en duu el nom. La de la L9 serà la mateixa que l'actual de l'L4, que ja té nom adjudicat i comunament acceptat. Per tant, no hi veig absolutament cap necessitat de canviar-los.U-Bahn wrote:El nou recinte queda al costat de Guinardó... depèn del que es faci als edificis antics ( si es mantenen com a hospital o no) sí que estaria bé canviar el nom.Guigui wrote: 2. Espero que qui hagi posat "Hospital de Sant Pau" s'hagi equivocat. Altrament, tanta reassignació de noms d'estacions causarà més d'un garbuix mental.
Uns quants missatges més amunt tens la resposta.U-Bahn wrote:Per cert, si a la estació de la L9 de Maragall se li posarà Plaça de Maragall, a l'actual de la L4-L5 li deixaran Maragall o li canviaran per Els Quinze?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Traçat 'més segur' per la línia 9
De LaMalla:
Se sotmet a informació pública un traçat 'més segur' per la línia 9 del metro
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha iniciat avui el procés d'informació pública de l'estudi informatiu del tram de l'L9 de Metro entre les estacions de Sagrera Meridiana i Mandri, que "permetrà ajustar el traçat, millorar la seguretat de l'obra i minimitzar les afectacions durant l'execució del projecte", segons la generalitat. Igualment, s'accelerarà i millorarà el procés constructiu del túnel de tot el tram ja que es construirà amb dues tuneladores en comptes d'una com estava previst inicialment. La construcció d'aquest tram tindrà un termini de 3 anys i comportarà una inversió de 698 milions d'euros.
El tram que se sotmet ara a informació pública comprèn set estacions des de Sagrera Meridiana: Maragall, Guinardó, Sanllehy, Muntanya, Lesseps, Putxet i Mandri.
D'acord amb la solució més adient, el túnel d'aquest tram tindrà una longitud de 5,4 quilòmetres, prop de 100 metres més que en el projecte inicial. Pel que fa al seu traçat, es mantindrà pràcticament igual, i només s'inclouran algunes petites modificacions entre aquestes estacions, per tal d'ajustar la traça als pous ja en
construcció. Entre aquestes, destaquen les següents:
Més profunditat
D'altra banda, l'estudi informatiu d'aquest tram introdueix altres millores pel que fa al perfil longitudinal de la traça. En aquest sentit, es perforarà el túnel en tot el tram a més profunditat que el previst inicialment, per tal de millorar les condicions de seguretat en superfície, i adequar les necessitats de l'obra a les característiques del subsòl.
El túnel incrementarà la seva profunditat entre Maragall i Sanllehy uns 20 metres, i entre Putxet i Mandri uns 12 metres, depenent de la topografia.
L'estació de Lesseps serà la més propera a la superfície i se situarà a 36 metres de profunditat, mentre que la de Sanllehy serà la més profunda, i s'ubicarà a 86 metres.
Dos tuneladores
L'estudi acurat de les condicions geològiques d'aquesta zona recomana la modificació del procediment constructiu inicial, que preveia la construcció de tot el tram central amb una única tuneladora (des de Sagrera a Zona
Universitària).
Per tal doncs d'adaptar-se a les condicions del terreny, seran dues les tuneladores encarregades de perforar tot el tram, una per construir el túnel entre Sagrera-Meridiana i Mandri, i l'altra per perforar el tram entre Zona
Universitària i Mandri. Per aquest motiu, el pou de l'estació de Mandri es convertirà ara també en un pou d'extracció de les dues tuneladores: la que continuarà els seus treballs des de Sagrera-Meridana i una nova que
s'incorporarà pel pou de Bifurcació, entre les estacions de Gornal i Provençana, a l'Hospitalet.
D'aquesta manera, es milloraran les condicions del sistema constructiu i s'escurçaran els terminis de l'obra, segons la Generalitat.
Execució de les obres
Actualment, el DPTOP treballa en la construcció de les estacions de Maragall, Lesseps, Guinardó, i Sanllehy, corresponents a aquest tram en estudi, i cap a l'abril, preveu iniciar també les obres a l'estació del Putxett.
Ara, el DPTOP ha iniciat el procés d'informació pública de l'estudi informatiu del tram Sagrera Meridiana - Mandri. Properament, se sotmetrà també a informació pública l'altre subtram en estudi, entre les estacions de Mandri i Zona Universitària.
Se sotmet a informació pública un traçat 'més segur' per la línia 9 del metro
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha iniciat avui el procés d'informació pública de l'estudi informatiu del tram de l'L9 de Metro entre les estacions de Sagrera Meridiana i Mandri, que "permetrà ajustar el traçat, millorar la seguretat de l'obra i minimitzar les afectacions durant l'execució del projecte", segons la generalitat. Igualment, s'accelerarà i millorarà el procés constructiu del túnel de tot el tram ja que es construirà amb dues tuneladores en comptes d'una com estava previst inicialment. La construcció d'aquest tram tindrà un termini de 3 anys i comportarà una inversió de 698 milions d'euros.
El tram que se sotmet ara a informació pública comprèn set estacions des de Sagrera Meridiana: Maragall, Guinardó, Sanllehy, Muntanya, Lesseps, Putxet i Mandri.
D'acord amb la solució més adient, el túnel d'aquest tram tindrà una longitud de 5,4 quilòmetres, prop de 100 metres més que en el projecte inicial. Pel que fa al seu traçat, es mantindrà pràcticament igual, i només s'inclouran algunes petites modificacions entre aquestes estacions, per tal d'ajustar la traça als pous ja en
construcció. Entre aquestes, destaquen les següents:
Més profunditat
D'altra banda, l'estudi informatiu d'aquest tram introdueix altres millores pel que fa al perfil longitudinal de la traça. En aquest sentit, es perforarà el túnel en tot el tram a més profunditat que el previst inicialment, per tal de millorar les condicions de seguretat en superfície, i adequar les necessitats de l'obra a les característiques del subsòl.
El túnel incrementarà la seva profunditat entre Maragall i Sanllehy uns 20 metres, i entre Putxet i Mandri uns 12 metres, depenent de la topografia.
L'estació de Lesseps serà la més propera a la superfície i se situarà a 36 metres de profunditat, mentre que la de Sanllehy serà la més profunda, i s'ubicarà a 86 metres.
Dos tuneladores
L'estudi acurat de les condicions geològiques d'aquesta zona recomana la modificació del procediment constructiu inicial, que preveia la construcció de tot el tram central amb una única tuneladora (des de Sagrera a Zona
Universitària).
Per tal doncs d'adaptar-se a les condicions del terreny, seran dues les tuneladores encarregades de perforar tot el tram, una per construir el túnel entre Sagrera-Meridiana i Mandri, i l'altra per perforar el tram entre Zona
Universitària i Mandri. Per aquest motiu, el pou de l'estació de Mandri es convertirà ara també en un pou d'extracció de les dues tuneladores: la que continuarà els seus treballs des de Sagrera-Meridana i una nova que
s'incorporarà pel pou de Bifurcació, entre les estacions de Gornal i Provençana, a l'Hospitalet.
D'aquesta manera, es milloraran les condicions del sistema constructiu i s'escurçaran els terminis de l'obra, segons la Generalitat.
Execució de les obres
Actualment, el DPTOP treballa en la construcció de les estacions de Maragall, Lesseps, Guinardó, i Sanllehy, corresponents a aquest tram en estudi, i cap a l'abril, preveu iniciar també les obres a l'estació del Putxett.
Ara, el DPTOP ha iniciat el procés d'informació pública de l'estudi informatiu del tram Sagrera Meridiana - Mandri. Properament, se sotmetrà també a informació pública l'altre subtram en estudi, entre les estacions de Mandri i Zona Universitària.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I millorar el traçat traient-ne les giragonses?
Ara només falta que determinin que és recomanable modificar el traçat entre Zona Universitària i Mandri per a suprimir-ne el trajecte pet que pensen descriure actualment. El Prat, per desgràcia, sembla ja un cas perdut.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Traçat 'més segur' per la línia 9
86 metres de profunditat!!!!!metring wrote:L'estació de Lesseps serà la més propera a la superfície i se situarà a 36 metres de profunditat, mentre que la de Sanllehy serà la més profunda, i s'ubicarà a 86 metres.
Per on entrarà la tuneladora? Per Austràlia?
La veritat és que es perdrà força temps per entrar i sortir d'aquestes estacions, a part de tot el problema operatiu que suposarà l'existència dels ascensors, cosa que dissuadirà molts viatgers. Per no parlar de la seguretat d'un túnel localitzat a aquestes profunditats, força discutible per moltes mesures que es prenguin.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Profunditat
Veient l'exemple d'Av. Tibidabo, amb l'estació a força profunditat, 4 ascensors i pràcticament ningú que utilitzi les escales, no crec que sigui aquest el problema. I pot causar els mateixos estralls un incident a 10 metres que a 80 de profunditat, si les possibles vies d'escapament estan bloquejades.wefer wrote:La veritat és que es perdrà força temps per entrar i sortir d'aquestes estacions, a part de tot el problema operatiu que suposarà l'existència dels ascensors, cosa que dissuadirà molts viatgers. Per no parlar de la seguretat d'un túnel localitzat a aquestes profunditats, força discutible per moltes mesures que es prenguin.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ara bé, vejam què passa si hi ha un incendi a l'estació, i s'ha d'evaquar a tanta gent per les escales, ja que els ascensors no s'han d'agafar en cas d'incendi
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Representa que la idea que hi ha és que la part superior del túnel serveixi d'evacuació de la part inferior i viceversa. Imagino que ja s'hauran previst amb escreix totes les possibilitats i realment un incendi pot ser perillós tant a 10 com a 80 metres de profunditat.metring wrote:Ara bé, vejam què passa si hi ha un incendi a l'estació, i s'ha d'evaquar a tanta gent per les escales, ja que els ascensors no s'han d'agafar en cas d'incendi
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si, però a 10 metres hi ha infinitament més possibilitats d'escapar per les escales de a peu, que no pas a 80. I dic jo, quines mesures de seguretat tenen previstes? Tant ben planificades com al reportatge aquell del metro de Nova York?
Re: Guinardó i Hospital de St. Pau
Les instalacions actuals deixaran de servir com hospital (de fet tiraran a terra alguns edificis que no son massa autèntics) i per tant el que es l'Hospital de Sant Pau passarà tot al nou edifici, amb la L4 i L9 parant allà. No em sembla malament que li possin aquest nom. El problema es treure-li a la L5 el nom de l'estació.Guigui wrote: D'una banda, l'entrada principal queda a tocar de l'actual estació de la L5 que en duu el nom. La de la L9 serà la mateixa que l'actual de l'L4, que ja té nom adjudicat i comunament acceptat. Per tant, no hi veig absolutament cap necessitat de canviar-los.
.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Fins l' any 82 mes o menys, aquesta estació es deia Dos de Mayo, i si L' Hospital es trasllada cap al Guinardó, no em sembla malament camviar el nom de les estacions, aixó provocará confusions al principi pero de seguida s' acostumarà tothom.Vox wrote:El problema es treure-li a la L5 el nom de l'estació.
Algú s' enrecorda de Feixa Llarga, Roquetes o Joan XXIII ?
Re: Seguiment de les obres de la L9
iluro wrote:Vox wrote: Algú s' enrecorda de Feixa Llarga, Roquetes o Joan XXIII ?
Jo
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.