El Periodico wrote:Tot i tenir fins a set carrils disponibles en alguns trams, el carrer de Tarragona tendeix a estar contínuament col.lapsat, en especial quan hi ha fires importants com Alimentaria, el Mobile World Congress o Construmat, per culpa de la saturació de la plaça d’Espanya. Per alleujar la congestió a tota la zona, l’àrea de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona planeja reformar aquesta important artèria i convertir la calçada lateral del costat Llobregat en una via de doble sentit, reservada per a taxis i autobusos.
Quan es va dissenyar el carrer de Tarragona ja es va sospesar la possibilitat que el vial fos de doble sentit i amb prioritat per al transport públic. Però llavors es va descartar “perquè no hi havia prou intensitat de trànsit”, explica Francesc Narváez, regidor de Mobilitat.
Ara la situació ha fet un gir radical, els embussos estan a l’ordre del dia i ha arribat el moment d’afrontar “seriosament” la reforma, reconeix el regidor. Una prova que la situació al carrer de Tarragona comença a ser insostenible és l’enorme col.lapse que es va registrar ahir coincidint amb les hores punta d’entrada i sortida del recinte firal de Montjuïc dels assistents a la fira Alimentaria.
La idea bàsica és que els tres carrils del lateral (un d’àrea verda, un altre reservat per a l’autobús i el tercer de lliure ús), es prolonguin des del carrer de la Diputació fins a la plaça d’Espanya. En aquest punt s’haurà de definir com s’integra el gir pel nou carril cap a l’estació de Sants i com s’ajusta la coordinació semafòrica perquè “el transport públic tingui prioritat absoluta”, explica Narváez.
Sense aparcament
El que és clar és que la nova calçada segregada eliminarà la fila d’aparcaments. La resta, és a dir, com es repartirà l’espai entre els dos sentits, està per definir. Una possibilitat és que hi hagi un únic carril per sentit, però més ample del normal per permetre que els taxis avancin els busos quan estiguin en una parada. També s’estudia dividir la calçada en tres carrils i que el central només es pugui utilitzar per a avançaments, entre altres possibilitats.
Per acabar de polir aquests serrells i consensuar el projecte definitiu, Mobilitat ha iniciat contactes amb els principals interessats, això és, taxistes i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). El regidor assegura que el pla ha estat “molt ben acollit” pels dos sectors.
Luis Berbel, secretari general del Sindicat del Taxi de Catalunya (Stac) a Barcelona, qualifica d’”excel.lent” el projecte perquè dóna resposta “a una vella reivindicació”. Berbel aplaudeix que es doti el carrer de doble sentit perquè “alleugerirà el trànsit i a la vegada facilitarà els viatges entre la plaça d’Espanya i l’estació de Sants, que ara són molt complicats”.
http://www.mobilitatsostenible.org/not08/0312-ep-d.pdf
Ja era hora, mira que feia temps que ho anava dient, es que no hi ha dret que el 27, el 30 i el 109 hagin de fotre la gran volta per Entença o Sants.