De les 440 a les 447 (anys 90)
De les 440 a les 447 (anys 90)
Crec com record de la infància, que les 447 van entrar a la C4 cap al 1994, però que ho van fer d'un día per l'altre, (un dilluns) algú que tingui memoria em pot confirmar quin any exactament i si es correcte.
Recordo que la primera impresió que em vaig emportar, va ser la de dir: "Quins seients més durs!". A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
Algúna persona més gran que jo, em pot confirmar tot això?
Àlex Naranjo.
Recordo que la primera impresió que em vaig emportar, va ser la de dir: "Quins seients més durs!". A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
Algúna persona més gran que jo, em pot confirmar tot això?
Àlex Naranjo.
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Que les 447 havien de ser metros??? ostres, a veure si algú pot confirmar-ho!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Tot són llegendes urbanes...Alex_C4 wrote:Crec com record de la infància, que les 447 van entrar a la C4 cap al 1994, però que ho van fer d'un día per l'altre, (un dilluns) algú que tingui memoria em pot confirmar quin any exactament i si es correcte.
Recordo que la primera impresió que em vaig emportar, va ser la de dir: "Quins seients més durs!". A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
Algúna persona més gran que jo, em pot confirmar tot això?
Àlex Naranjo.
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Les UT447 són una millora de les més antigues UT446 (que al nucli de Barcelona no tenim), que alhora són l'evolució del desaparegut prototip 445.001 dissenyat per Renfe per a serveis de rodalia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
447 per a metro, impossible
No disposo de dades que ho corroborin, però a primera vista sembla impossible que les 447 anessin per metros. L'alçada respecte l'andana i, molt possiblement, també l'amplada i la llargada dels cotxes per als radis d'algunes corbes de la L1 (ex. Espanya) ho haurien fet inviable.Alex_C4 wrote:A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Més informació aquí:entfe001 wrote:Les UT447 són una millora de les més antigues UT446 (que al nucli de Barcelona no tenim), que alhora són l'evolució del desaparegut prototip 445.001 dissenyat per Renfe per a serveis de rodalia.
http://www.wefer.com/w5/renfe/446.htm
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Les 447 van entrar en servei l'any 1993 a Barcelona.Alex_C4 wrote:Crec com record de la infància, que les 447 van entrar a la C4 cap al 1994, però que ho van fer d'un día per l'altre, (un dilluns) algú que tingui memoria em pot confirmar quin any exactament i si es correcte.
MentidaAlex_C4 wrote: Recordo que la primera impresió que em vaig emportar, va ser la de dir: "Quins seients més durs!". A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
Aixó no és del tot cert.Les 447 porten la mateixa caixa per poder fer composicions amb les 446 sense problemes.entfe001 wrote:Les UT447 són una millora de les més antigues UT446 (que al nucli de Barcelona no tenim), que alhora són l'evolució del desaparegut prototip 445.001 dissenyat per Renfe per a serveis de rodalia.
Però a la llarga s'ha vist que no es recomanable posar 446 i 447 acoblades perquè les 447 paiteixen molt a les arrecades i frenades ja que el fre elèctric actua de manera diferent en les 447.
De la CEDETI nomès van aprofitar el bogie ja que va donar mals resultats,sobretot quan li van afeigir un remolc intermig.
Comparem
Renfe 447
Renfe 446
Salutacions
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Si jo tambe recordo que vaig veure les primeres 447 cap a aquells anys aqui a osona. Pero com que els veia tots iguals no en feia massa cas, si que recordo l'entrada de les 450 per la C2 abans dels JJOO del 92 a St Celoni. Tinc mes present el record de les 440 originals en blau i groc.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
A més, en una composició 446+447, la velocitat de la 447 es veurà limitada als 100 km/h de màxima de la 446.252-071 wrote:Aixó no és del tot cert.Les 447 porten la mateixa caixa per poder fer composicions amb les 446 sense problemes.entfe001 wrote:Les UT447 són una millora de les més antigues UT446 (que al nucli de Barcelona no tenim), que alhora són l'evolució del desaparegut prototip 445.001 dissenyat per Renfe per a serveis de rodalia.
Però a la llarga s'ha vist que no es recomanable posar 446 i 447 acoblades perquè les 447 paiteixen molt a les arrecades i frenades ja que el fre elèctric actua de manera diferent en les 447.
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Aquesta mateixa llegenda es comentava quan van entrar en servei les 112 de FGC. Es deia que s'havien fet per a RENFE i, al no voler-les, les va comprar FGC. De fet, m'argumentava qui m'ho va dir que "són idèntiques!" (referint-se a les 112 respecte de les 447). Evidentment no ho són, i no hi vaig fer més cas. Ara bé, desconeixia que aquesta llegenda també hagués estat per les 447...Alex_C4 wrote:Recordo que la primera impresió que em vaig emportar, va ser la de dir: "Quins seients més durs!". A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...