Sant Ildefons de Cornellà

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
Alex_C4
N6
N6
Posts: 317
Joined: Friday 31/08/2007 7:22
Location: Sant Sadurní d'Anoia
Contact:

Sant Ildefons de Cornellà

Post by Alex_C4 »

Hola, fa un parell d'anys vaig trucar a un programa de ràdio de preguntes i respostes, preguntan per una estació fantasma que hi havía entre Cornellà i L'Hospitalet. Em van contestar que era Sant Ildefons... Però la veritat es que en ser poc, perquè es va tancar?, quan?, perque no figura al mapa amb un * com "Vallcarca"?

Àlex Naranjo.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Sant Ildefons de Cornellà

Post by metring »

És estrany, si. En aquest fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... s+cornella
es parla en general d'estacions ja tancades de la Renfe.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Sant Ildefons de Cornellà

Post by wefer »

Alex_C4 wrote:perque no figura al mapa amb un * com "Vallcarca"?
Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

S'acabarà si la Rodalia és gestionada per la Generalitat?

Post by Guigui »

wefer wrote:Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
M'agradaria pensar que, un cop la Rodalia sigui gestionada des de la Generalitat, l'ATM hi podrà ficar mà amb més facilitat per aturar excessos d'aquest tipus.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: S'acabarà si la Rodalia és gestionada per la Generalitat?

Post by wefer »

Guigui wrote:M'agradaria pensar que, un cop la Rodalia sigui gestionada des de la Generalitat, l'ATM hi podrà ficar mà amb més facilitat per aturar excessos d'aquest tipus.
Tenint en compte el desastre en la gestió dels autobusos, que ja fa temps que són competència de la Generalitat, no podem esperar gaires canvis :(
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Sant Ildefons de Cornellà

Post by Platanito »

wefer wrote:Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
Es una bona explicació... Ara ja només falta el següent pas: la construcció sistemàtica d'andanes entre estacions colaterals amb canvi de zona, de manera que mai no s'arribin a fer servir però es puguin pintar amb un asterisc als mapes i amb més viatges de dues zones al balanç econòmic a finals d'any.

El que no acabo d'entendre és com pot considerar-se que Garraf pertany a la zona 2 i Sitges a la 3, si ambdós pertanyen al mateix terme municipal...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Potser ja hi han pensat?

Post by Guigui »

Platanito wrote:Es una bona explicació... Ara ja només falta el següent pas: la construcció sistemàtica d'andanes entre estacions colaterals amb canvi de zona, de manera que mai no s'arribin a fer servir però es puguin pintar amb un asterisc als mapes i amb més viatges de dues zones al balanç econòmic a finals d'any.
No m'estranyaria gens que Renfomentadif ja hi hagués pensat però que n'hagués desistit en veure que no recuperava la "inversió".

No sóc malpensat, què va! :sant
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Sant Ildefons de Cornellà

Post by Pere »

wefer wrote:Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
Viatjar amb la T-10 d'1 zona entre Sabadell i Terrassa amb renfe és vàlid.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Sant Ildefons de Cornellà

Post by victorcasta »

Pere wrote:Viatjar amb la T-10 d'1 zona entre Sabadell i Terrassa amb renfe és vàlid.
Per anar de Sabadell Centre a Terrassa amb Renfe havia de marcar una T-10 de 2 zones, mentre que anant amb La Vallesana només havia de marcar-ne una d'1 zona. Però Sabadell Nord-Terrassa sí que es podia fer amb 1 zona. Caldria veure si amb l'entrada en servei de Terrassa-Est això es manté.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Sant Ildefons de Cornellà

Post by josep_serre »

Estàs bastant poc al dia, amb bitllets ATM es pot viatjar en desplaçament monomodal des de Sabadell Sud fins a Terrassa des de fa ja bastant de temps, gener de 2006 si no recordo malament, en desplaçament multimodal sí que ha de ser de dues zones.

Aquesta mateixa norma es pot aplicar al desplaçament Segur de Calafell-Sant Vicenç de Calders, Sitges-Garraf.

Pel que fa als títols de Renfe, l'ATM no té res a dir sobre com s'han de regular.
victorcasta wrote:
Pere wrote:Viatjar amb la T-10 d'1 zona entre Sabadell i Terrassa amb renfe és vàlid.
Per anar de Sabadell Centre a Terrassa amb Renfe havia de marcar una T-10 de 2 zones, mentre que anant amb La Vallesana només havia de marcar-ne una d'1 zona. Però Sabadell Nord-Terrassa sí que es podia fer amb 1 zona. Caldria veure si amb l'entrada en servei de Terrassa-Est això es manté.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Sant Ildefons de Cornellà

Post by josep_serre »

Una altra veritat a mitges.

Aquest "abús" que sembla per portar als tribunals suposa 10 cèntims pel bitllet senziill, 5,20€ per l'abonament mensual, 2,85€ pel bonotren, no n'hi ha per tant.

No en tots els casos s'aplica això, entre Manresa i SAnt Vicenç de Castellet s'aplica una zona ignorant Castellgalí que és una estació sense servei des de no fa tants anys tot i que la distància és considerable, mentre que FGC cobra dues zones entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet llevat de si és des de Viladordis i cal tenir en compte que en els altres casos aquestes estacions han prestat servei en un determinat moment i no s'han deixat de tenir en compte, però quan hi eren ja es cobrava dues zones per aquell trajecte, no ho trobo tan greu.
wefer wrote:
Alex_C4 wrote:perque no figura al mapa amb un * com "Vallcarca"?
Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Sant Ildefons de Cornellà

Post by wefer »

josep_serre wrote:Aquest "abús" que sembla per portar als tribunals suposa 10 cèntims pel bitllet senziill, 5,20€ per l'abonament mensual, 2,85€ pel bonotren, no n'hi ha per tant.
No discutim això.
Sigui un euro, 5 o 10.000, no hi ha raó perquè Renfe se'ls cobri treient-se de la màniga estacions que no existeixen.
Per tant, sí és un abús, i sí és denunciable. I 5 euros per abonament mensual... sincerament, a mi no em sembla precisament poc, que són 10.000 peles a l'any! I més comptant la quantitat de gent que els ha de pagar :nono
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Re: Sant Ildefons de Cornellà

Post by orique »

Exacte. Les grans organitzacions (això inclou de tot: transportistes, consultores, governs...), de petites estafes en treuen milions d'euros cada any.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”