Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
EUROPA PRESS
BARCELONA
Un tren de la línia 7 de Rodalies de Renfe (l'Hospitalet-Cerdanyola Universitat/Martorell) ha acumulat un retard de 28 minuts al perdre el seu torn de pas a l'estació d'origen, segons han informat fonts de la companyia ferroviària.
El comboi ha arribat a l'estació d'origen després de fer un altre trajecte amb 10 minuts de retard i ha hagut de cedir el pas als trens que circulaven a l'hora, de manera que ha anat acumulant retard i ha arribat a Martorell 28 minuts més tard. No obstant, ha pogut reprendre el viatge de tornada a la seva hora.
BARCELONA
Un tren de la línia 7 de Rodalies de Renfe (l'Hospitalet-Cerdanyola Universitat/Martorell) ha acumulat un retard de 28 minuts al perdre el seu torn de pas a l'estació d'origen, segons han informat fonts de la companyia ferroviària.
El comboi ha arribat a l'estació d'origen després de fer un altre trajecte amb 10 minuts de retard i ha hagut de cedir el pas als trens que circulaven a l'hora, de manera que ha anat acumulant retard i ha arribat a Martorell 28 minuts més tard. No obstant, ha pogut reprendre el viatge de tornada a la seva hora.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
De EPC:
Dues avaries a Badalona i Puigcerdà causen endarreriments de fins a 30 minuts en les dues línies ferroviàries
Un tren avariat a l'estació de Badalona de la línia 1 de Rodalies i la falta de tensió a la de Puigcerdà causen endarreriments d'una mitjana d'entre 20 i 30 minuts a les dues línies.
Renfe informa que a les 6,45 hores, una avaria d'un tren de la línia 1 en direcció a Maçanet a l'altura de Badalona ha obligat els passatgers a baixar del comboi i a esperar el següent, amb un retard d'entre 20 i 30 minuts.
Per una altra part, la falta de tensió elèctrica a l'estació de Puigcerdà ha deixat sense servei de tren els passatgers que havien d'agafar el primer comboi a les 6.30 hores en direcció a Barcelona.
Fonts d'Adif han indicat que de moment no se saben les causes d'aquesta falta de tensió i que els equips tècnics preveuen poder solucionar-la abans que afecti el següent tren en direcció a Barcelona.
Dues avaries a Badalona i Puigcerdà causen endarreriments de fins a 30 minuts en les dues línies ferroviàries
Un tren avariat a l'estació de Badalona de la línia 1 de Rodalies i la falta de tensió a la de Puigcerdà causen endarreriments d'una mitjana d'entre 20 i 30 minuts a les dues línies.
Renfe informa que a les 6,45 hores, una avaria d'un tren de la línia 1 en direcció a Maçanet a l'altura de Badalona ha obligat els passatgers a baixar del comboi i a esperar el següent, amb un retard d'entre 20 i 30 minuts.
Per una altra part, la falta de tensió elèctrica a l'estació de Puigcerdà ha deixat sense servei de tren els passatgers que havien d'agafar el primer comboi a les 6.30 hores en direcció a Barcelona.
Fonts d'Adif han indicat que de moment no se saben les causes d'aquesta falta de tensió i que els equips tècnics preveuen poder solucionar-la abans que afecti el següent tren en direcció a Barcelona.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
La C2 i la C10 se sentien discriminades
Centre d'informació TransMet wrote:Dia: 17/03/2008 - Hora: 10:28
Per avaria d'un tren a Sants, retards d'uns 10 minuts a la C-10 direcció Aeroport i la C-2,tant en direcció Nord com Sud.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Ahir a la tarda, caiguda total dels indicadors principals de Sants, només funcionaven els de les andanes.
Els nous panells restaven apagats i els tft del vestíbul mantenien un salvapantalles molt maco d'Adif
Els nous panells restaven apagats i els tft del vestíbul mantenien un salvapantalles molt maco d'Adif
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
A l'apartat de l'ATM del teletext de TVC, posa:
A la línia R-4 sud de Renfe Rodalies, els trens que circulen des de Barcelona amb direció Sant Vicenç de Calders estan registrant retards d'uns 15 minuts aproximadament.
A la línia R-4 sud de Renfe Rodalies, els trens que circulen des de Barcelona amb direció Sant Vicenç de Calders estan registrant retards d'uns 15 minuts aproximadament.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Sempre estem igual... la falta de tensió comença a ser una avaria habitual a la linia C3 Nord. No sera perquè feia mal temps... Aixo demostra la decadència de la linia.metring wrote:De EPC:
Dues avaries a Badalona i Puigcerdà causen endarreriments de fins a 30 minuts en les dues línies ferroviàries
Un tren avariat a l'estació de Badalona de la línia 1 de Rodalies i la falta de tensió a la de Puigcerdà causen endarreriments d'una mitjana d'entre 20 i 30 minuts a les dues línies.
la falta de tensió elèctrica a l'estació de Puigcerdà ha deixat sense servei de tren els passatgers que havien d'agafar el primer comboi a les 6.30 hores en direcció a Barcelona.
Fonts d'Adif han indicat que de moment no se saben les causes d'aquesta falta de tensió i que els equips tècnics preveuen poder solucionar-la abans que afecti el següent tren en direcció a Barcelona.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Regional avariat a Clot-Aragó
Notícia de l'Avui:
------------------------------------------------------------
Normalitat en el servei de Rodalies afectat per un tren C-2 avariat al túnel del Clot
Els passatgers s'han quedat durant tres quarts d'hora dins d'un tren a l'estació del Clot de Barcelona
Agències
Renfe
Ult. Act. 20.03.2008 - 15:34 hs
Els trens de la línia C2 de Rodalies funcionen ja amb total normalitat, segons han informat fonts de Renfe. Des de la una del migdia, els combois fan els trajectes amb puntualitat, després que durant tot el matí hagin patit retards de 30 minuts.
La causa ha estat l'avaria d'un tren de mitjana distància que a primera hora ha quedat aturat dins del túnel del Clot. Aquest tren, que fa el recorregut Barcelona-Cervera del Rosselló, s'ha quedat avariat durant gairebé tres quarts d'hora en aquest tram subterrani, amb una xifra de passatgers que Renfe no ha pogut concretat. Els passatgers s'han quedat tota aquesta estona dins del tren amb llum i calefacció.
Quan el regional ha reprès la marxa, els trens de rodalies han anat recuperant la normalitat, assolida a la una del migdia.
------------------------------------------------------------
Normalitat en el servei de Rodalies afectat per un tren C-2 avariat al túnel del Clot
Els passatgers s'han quedat durant tres quarts d'hora dins d'un tren a l'estació del Clot de Barcelona
Agències
Renfe
Ult. Act. 20.03.2008 - 15:34 hs
Els trens de la línia C2 de Rodalies funcionen ja amb total normalitat, segons han informat fonts de Renfe. Des de la una del migdia, els combois fan els trajectes amb puntualitat, després que durant tot el matí hagin patit retards de 30 minuts.
La causa ha estat l'avaria d'un tren de mitjana distància que a primera hora ha quedat aturat dins del túnel del Clot. Aquest tren, que fa el recorregut Barcelona-Cervera del Rosselló, s'ha quedat avariat durant gairebé tres quarts d'hora en aquest tram subterrani, amb una xifra de passatgers que Renfe no ha pogut concretat. Els passatgers s'han quedat tota aquesta estona dins del tren amb llum i calefacció.
Quan el regional ha reprès la marxa, els trens de rodalies han anat recuperant la normalitat, assolida a la una del migdia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Per cert, bastant despreciable l'enfocament de la notícia dient que el tren regional ha causat problemes a Rodalies sense fer esment que també els ha causat a Regionals, a banda del tren òbviament incidentat. Més curiosament venint d'un diari que en més d'una ocasió ha estat crític amb el centralisme de Madrid...
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Jo ahir vaig arribar amb 20 minuts de retard a Plaça Catalunya després d'estar aturats 5 minuts a Les Franqueses esperant encreuament amb la 447 de les 16:00 cap a La Tour de Carol, jo anava tambe amb una 447 fent regional també, el de les 15:20 de Vic, hora prevista d'arribada a Plaça Catalunya 16:38, hora real d'arribada, 16:55. A part d'estar 15 minuts llargs parats a Granollers Canovelles esperant encreuament d'un servei que finalitzava allà que al meu entendre es podria haver fet a Mollet Sta. Rosa. Total vaig a l'interventor de torn, i li dic que el meu tren ha arribat 20 minuts tard de Vic. Llavors vaig a fer el protocol de torn, i em donen una devolucio express.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
No et queixis, que el fet que us la donin ja és molt.UT440_132M wrote:Llavors vaig a fer el protocol de torn, i em donen una devolucio express.
Per aquí dalt necessitem que un tren arribi amb una hora de retard per tenir dret a una indemnització de la meitat de l'import pagat pel bitllet. I encara i així molts cops ni t'ho paguen.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Jo no em queixo de les indemnitzacions, si no del mal servei que fa Rodalies Renfe. Si vaig pagar 8,20€ per fer un servei que es cobreix en 1 i 1/4 es va fer en una hora i mitja llarga. No entenc perque vam estar parats tanta estona a Granollers Canovelles en un encreuament que podriem haver fet perfectament a Mollet Sta Rosa.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
I el senzill de Girona a Barcelona està a 6,70 EUR...
Retard de Renfe, tremendisme d'El Periódico
El Periódico de Catalunya:
Tres trens de Rodalies pateixen endarreriments de fins a 15 minuts el primer dia laborable després de Setmana Santa
EFE
BARCELONA
Tres trens de Rodalies a Catalunya han acumulat endarreriments de fins a 15 minuts en el primer dia laborable després de la Setmana Santa.
Segons ha informat un portaveu de Renfe, un tren de la línia 4 que anava cap a Manresa (Bages) ha patit un retard d'un quart d'hora a l'haver d'estar estacionat durant aquest temps a Molins de Rei (Baix Llobregat) per atendre un passatger, cap a les nou del matí.
A més, un altre tren de la línia 2 ha acumulat una demora de 10 minuts a l'arribar al seu destí de Sant Vicenç de Calders (Bages), abans de les nou del matí, segons Renfe.
Finalment, un altre tren de la línia 2 que sortia de Granollers (Vallès Oriental) a les 9.18 hores ha arribat a Barcelona amb un quart d'hora de retard, si bé aquesta demora no li consta a la companyia ferroviària.
No tinc ni la més mínima intenció de defensar a Renfe, però notícies com aquestes desacrediten als mitjans de comunicació. No cal que estigui a la portada d'elperiodico.cat que 3 trens han sofert demores "mínimes" comparades amb la circulació diaria de tants trens. Una d'elles ha sigut per atendre a un passatger (no crec que sigui culpa de renfe que necessiti assistència, la segona sí que ha sigut una demora, i la tercera no està confirmada per la companyia però tampoc cita la font. Qui ha sigut, agències? algun passatger? Josep Cuní? Algú d'EFE que anava al tren? M'agradaria que l'agència EFE també cités les fonts d'on li venen les notícies. Per favor redactors d'El Periódico, no tingueu tanta pressa en publicar notícies com aquestes i com a mínim, feu el favor de copiar bé... Sant Vicenç de Calders --> Bages????
Tres trens de Rodalies pateixen endarreriments de fins a 15 minuts el primer dia laborable després de Setmana Santa
EFE
BARCELONA
Tres trens de Rodalies a Catalunya han acumulat endarreriments de fins a 15 minuts en el primer dia laborable després de la Setmana Santa.
Segons ha informat un portaveu de Renfe, un tren de la línia 4 que anava cap a Manresa (Bages) ha patit un retard d'un quart d'hora a l'haver d'estar estacionat durant aquest temps a Molins de Rei (Baix Llobregat) per atendre un passatger, cap a les nou del matí.
A més, un altre tren de la línia 2 ha acumulat una demora de 10 minuts a l'arribar al seu destí de Sant Vicenç de Calders (Bages), abans de les nou del matí, segons Renfe.
Finalment, un altre tren de la línia 2 que sortia de Granollers (Vallès Oriental) a les 9.18 hores ha arribat a Barcelona amb un quart d'hora de retard, si bé aquesta demora no li consta a la companyia ferroviària.
No tinc ni la més mínima intenció de defensar a Renfe, però notícies com aquestes desacrediten als mitjans de comunicació. No cal que estigui a la portada d'elperiodico.cat que 3 trens han sofert demores "mínimes" comparades amb la circulació diaria de tants trens. Una d'elles ha sigut per atendre a un passatger (no crec que sigui culpa de renfe que necessiti assistència, la segona sí que ha sigut una demora, i la tercera no està confirmada per la companyia però tampoc cita la font. Qui ha sigut, agències? algun passatger? Josep Cuní? Algú d'EFE que anava al tren? M'agradaria que l'agència EFE també cités les fonts d'on li venen les notícies. Per favor redactors d'El Periódico, no tingueu tanta pressa en publicar notícies com aquestes i com a mínim, feu el favor de copiar bé... Sant Vicenç de Calders --> Bages????
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tendència general
Amb la tendència de la Generalitat a abreviar als rètols tots els topònims composts (St. Vicenç C., Caldes M.), no m'estranya. I amb el deplorable sistema educatiu d'aquest país, encara menys.Peter wrote:Sant Vicenç de Calders --> Bages????
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
95% de puntualitat = 40 incidències diàries
Notícia d'El Punt:
--------------------------------------
dimarts, 25 de març de 2008
Rodalies registra retards en 40 trens cada dia fins i tot quan no hi ha avaries greus
La companyia Renfe situa l'índex de puntualitat entorn del 95% en una flota en què circulen 777 combois diaris
PAULA MERCADÉ. Barcelona
L'arribada del TAV a Barcelona no ha evitat les incidències a rodalies. Ara, les avaries són menys estridents i sovint es resolen amb més celeritat que quan la xarxa de Renfe convivia amb les obres de la línia d'alta velocitat. Malgrat que molts dels incidents passen desapercebuts, cada un d'ells afecta centenars d'usuaris que continuen arribant tard. Des de Renfe asseguren que la puntualitat dels 777 combois que circulen diàriament per la xarxa estava entorn al 95% el mes de gener passat. Així doncs, un total de 40 trens de rodalies, el 5% dels que circulen fora d'horari, registren algun retard sense que la companyia en doni informació. A vegades, fins i tot, Renfe reconeix que no té constància d'una incidència que provoca demores de menys de 5 minuts.
Ja no omplen planes i planes de diaris, ni obren informatius de ràdio i televisió, però les incidències segueixen assetjant la xarxa de rodalies. Per tant, centenars d'usuaris no arriben a l'hora prevista. L'entrada del TAV a Sants no ha posat fi –com alguns responsables de la companyia apuntaven– als problemes d'una xarxa que ha estat descuidada durant l'última dècada. Uns passatgers fan un trajecte amb més temps del necessari, n'hi ha que esperen un tren que no arriba a l'hora, altres es troben tancats dins d'un comboi sense saber perquè no avança. La megafonia instal·lada a bord informa dels retards però no sempre dóna una explicació del que ha passat. Queden lluny aquells comunicats que feien conjuntament la companyia ferroviària i l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) –responsable del manteniment de la xarxa– per explicar qualsevol incident quan es va activar el centre de control ferroviari l'agost passat, amb el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, al capdavant. Ara, els periodistes saben que el servei funciona precàriament perquè algun usuari informa de la incidència als mitjans de comunicació. Renfe dóna escassa informació, diu que penja algun comunicat a la plana web però que treu ràpidament un cop s'ha solucionat la incidència i fins i tot, si el retard és de pocs minuts, afirmen que no tenen constància dels fets.
REGUITZELL D'INCIDÈNCIES
Les dades de puntualitat de Renfe daten del mes de gener passat, quan estava entorn del 95%. Per tant, un 5% dels 777 combois –40 trens en total– que diàriament circulen per la xarxa tenen alguna incidència. Des de l'entrada en funcionament del TAV, el 20 de febrer passat, han aparegut publicades 12 avaries a rodalies, algunes de les quals han afectat més d'una línia. La inauguració del TAV entre Barcelona i Madrid va coincidir amb dues incidències a la xarxa convencional. Els treballs per tenir-ho tot a punt per a l'entrada en servei dels primers trens d'alta velocitat es van prolongar fins entrada la matinada del 19 de febrer, i van obligar a retardar mitja hora la sortida de dos trens, un de la C3 i l'altre de la C4, prevista per a les cinc del matí. Aquell dia, però, la incidència més important es va produir a dos quarts de 7 del matí quan un tren de la C2 s'avariava a l'estació de Sant Andreu Comtal. El comboi no es va poder retirar de la via fins a les 8 del matí i va obligar a aturar tota la circulació de la línia durant una hora i mitja. Quan es va reprendre el servei, els trens acumulaven mitja hora de retard.
La calma a la xarxa va durar nou dies; el 29 de febrer es tornava a avariar un tren, aquest cop de la línia C3, i va arribar a l'Hospitalet més de tres quarts d'hora tard. No passava ni una setmana, el 6 de març, quan es va haver de restringir el servei de la C3, C4 i C7 per causes alienes a la companyia: una excavadora va fer caure un cable elèctric sobre la catenària que uneix les estacions de Sant Andreu Arenal i Montcada-Bifurcació. El 8 de març, una incidència en un tren de mercaderies a l'estació de Castellbisbal va provocar retards d'un quart d'hora a les línies C4 i C7. A les 8 del matí de l'11 de març s'espatllava un tren a l'estació de plaça Catalunya, fet que va obligar a desviar els combois de la C1, C3 i C4 pel túnel d'Aragó. Els retards, que van ser de fins a 25 minuts, es van prolongar fins a la una del migdia. És a dir, cinc hores de demores. Les incidències no acabaven aquí perquè quan passaven 20 minuts de les 2 de la tarda del mateix dia es va espatllar el canvi d'agulles que hi havia entre les estacions de passeig de Gràcia i de França. Els trens de la C2 i C10 van acumular retards d'uns 20 minuts. Les incidències es van tornar a repetir el 18 de març. Pels volts de dos quarts de set del matí s'avariava un tren de la línia C1 que va ser retirat a l'estació de Badalona. Els passatgers que viatjaven en el comboi van arribar amb prop de mitja hora de tard a la seva destinació. L'última incidència es va produir el 20 de març. Un tren de mitjana distància que anava en direcció a Cervera es va espatllar abans d'entrar a l'estació del Clot i va causar retards de 30 minuts a la C2.
EL PERIPLE DELS ANÒNIMS
A banda d'aquests retards causats per incidències que apareixen en els mitjans de comunicació, n'hi ha molts més que els usuaris suporten «en silenci». Segons ha pogut constatar aquest diari, en els darrers 15 dies, hi ha un munt d'incidències «silencioses». Una usuària que agafa 10 trens a la setmana per anar a treballar, pateix retards en 4 serveis. Algunes demores són poc importants, de «només 4 minuts». El 13 de març, el tren de la C2 que sortia de Montcada i Reixac a les 10.52 va sortir a les 10.56. El dia següent, el 14 de març, la mateixa viatgera va més de bòlit. Agafa un tren a l'estació de Montcada-Manresa amb 11 minuts de retard, en comptes de sortir a les 10.34 com marca l'horari, va fer-ho a les 10.45. Una altra viatgera que va de Sabadell a Barcelona i viceversa cada dia també es troba amb retards en la meitat dels trajectes. El 12 de març, el tren del les 21.04 no passa fins a les 21.24. Aquell dia Renfe va jugar 20 minuts amb el temps d'aquesta usuària. Una situació que es torna a repetir dilluns 17 quan el tren de les 21.05 surt a les 21.30 de l'estació de Fabra i Puig. Aquest desgavell que suporta tot usuari de rodalies facilitarà que els passatgers s'oblidin dels horaris establerts –que sovint s'incompleixen– i que s'instauri el pas de combois segons una freqüència de pas, tal com té previst fer en un futur proper Renfe.
--------------------------------------
dimarts, 25 de març de 2008
Rodalies registra retards en 40 trens cada dia fins i tot quan no hi ha avaries greus
La companyia Renfe situa l'índex de puntualitat entorn del 95% en una flota en què circulen 777 combois diaris
PAULA MERCADÉ. Barcelona
L'arribada del TAV a Barcelona no ha evitat les incidències a rodalies. Ara, les avaries són menys estridents i sovint es resolen amb més celeritat que quan la xarxa de Renfe convivia amb les obres de la línia d'alta velocitat. Malgrat que molts dels incidents passen desapercebuts, cada un d'ells afecta centenars d'usuaris que continuen arribant tard. Des de Renfe asseguren que la puntualitat dels 777 combois que circulen diàriament per la xarxa estava entorn al 95% el mes de gener passat. Així doncs, un total de 40 trens de rodalies, el 5% dels que circulen fora d'horari, registren algun retard sense que la companyia en doni informació. A vegades, fins i tot, Renfe reconeix que no té constància d'una incidència que provoca demores de menys de 5 minuts.
Ja no omplen planes i planes de diaris, ni obren informatius de ràdio i televisió, però les incidències segueixen assetjant la xarxa de rodalies. Per tant, centenars d'usuaris no arriben a l'hora prevista. L'entrada del TAV a Sants no ha posat fi –com alguns responsables de la companyia apuntaven– als problemes d'una xarxa que ha estat descuidada durant l'última dècada. Uns passatgers fan un trajecte amb més temps del necessari, n'hi ha que esperen un tren que no arriba a l'hora, altres es troben tancats dins d'un comboi sense saber perquè no avança. La megafonia instal·lada a bord informa dels retards però no sempre dóna una explicació del que ha passat. Queden lluny aquells comunicats que feien conjuntament la companyia ferroviària i l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) –responsable del manteniment de la xarxa– per explicar qualsevol incident quan es va activar el centre de control ferroviari l'agost passat, amb el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, al capdavant. Ara, els periodistes saben que el servei funciona precàriament perquè algun usuari informa de la incidència als mitjans de comunicació. Renfe dóna escassa informació, diu que penja algun comunicat a la plana web però que treu ràpidament un cop s'ha solucionat la incidència i fins i tot, si el retard és de pocs minuts, afirmen que no tenen constància dels fets.
REGUITZELL D'INCIDÈNCIES
Les dades de puntualitat de Renfe daten del mes de gener passat, quan estava entorn del 95%. Per tant, un 5% dels 777 combois –40 trens en total– que diàriament circulen per la xarxa tenen alguna incidència. Des de l'entrada en funcionament del TAV, el 20 de febrer passat, han aparegut publicades 12 avaries a rodalies, algunes de les quals han afectat més d'una línia. La inauguració del TAV entre Barcelona i Madrid va coincidir amb dues incidències a la xarxa convencional. Els treballs per tenir-ho tot a punt per a l'entrada en servei dels primers trens d'alta velocitat es van prolongar fins entrada la matinada del 19 de febrer, i van obligar a retardar mitja hora la sortida de dos trens, un de la C3 i l'altre de la C4, prevista per a les cinc del matí. Aquell dia, però, la incidència més important es va produir a dos quarts de 7 del matí quan un tren de la C2 s'avariava a l'estació de Sant Andreu Comtal. El comboi no es va poder retirar de la via fins a les 8 del matí i va obligar a aturar tota la circulació de la línia durant una hora i mitja. Quan es va reprendre el servei, els trens acumulaven mitja hora de retard.
La calma a la xarxa va durar nou dies; el 29 de febrer es tornava a avariar un tren, aquest cop de la línia C3, i va arribar a l'Hospitalet més de tres quarts d'hora tard. No passava ni una setmana, el 6 de març, quan es va haver de restringir el servei de la C3, C4 i C7 per causes alienes a la companyia: una excavadora va fer caure un cable elèctric sobre la catenària que uneix les estacions de Sant Andreu Arenal i Montcada-Bifurcació. El 8 de març, una incidència en un tren de mercaderies a l'estació de Castellbisbal va provocar retards d'un quart d'hora a les línies C4 i C7. A les 8 del matí de l'11 de març s'espatllava un tren a l'estació de plaça Catalunya, fet que va obligar a desviar els combois de la C1, C3 i C4 pel túnel d'Aragó. Els retards, que van ser de fins a 25 minuts, es van prolongar fins a la una del migdia. És a dir, cinc hores de demores. Les incidències no acabaven aquí perquè quan passaven 20 minuts de les 2 de la tarda del mateix dia es va espatllar el canvi d'agulles que hi havia entre les estacions de passeig de Gràcia i de França. Els trens de la C2 i C10 van acumular retards d'uns 20 minuts. Les incidències es van tornar a repetir el 18 de març. Pels volts de dos quarts de set del matí s'avariava un tren de la línia C1 que va ser retirat a l'estació de Badalona. Els passatgers que viatjaven en el comboi van arribar amb prop de mitja hora de tard a la seva destinació. L'última incidència es va produir el 20 de març. Un tren de mitjana distància que anava en direcció a Cervera es va espatllar abans d'entrar a l'estació del Clot i va causar retards de 30 minuts a la C2.
EL PERIPLE DELS ANÒNIMS
A banda d'aquests retards causats per incidències que apareixen en els mitjans de comunicació, n'hi ha molts més que els usuaris suporten «en silenci». Segons ha pogut constatar aquest diari, en els darrers 15 dies, hi ha un munt d'incidències «silencioses». Una usuària que agafa 10 trens a la setmana per anar a treballar, pateix retards en 4 serveis. Algunes demores són poc importants, de «només 4 minuts». El 13 de març, el tren de la C2 que sortia de Montcada i Reixac a les 10.52 va sortir a les 10.56. El dia següent, el 14 de març, la mateixa viatgera va més de bòlit. Agafa un tren a l'estació de Montcada-Manresa amb 11 minuts de retard, en comptes de sortir a les 10.34 com marca l'horari, va fer-ho a les 10.45. Una altra viatgera que va de Sabadell a Barcelona i viceversa cada dia també es troba amb retards en la meitat dels trajectes. El 12 de març, el tren del les 21.04 no passa fins a les 21.24. Aquell dia Renfe va jugar 20 minuts amb el temps d'aquesta usuària. Una situació que es torna a repetir dilluns 17 quan el tren de les 21.05 surt a les 21.30 de l'estació de Fabra i Puig. Aquest desgavell que suporta tot usuari de rodalies facilitarà que els passatgers s'oblidin dels horaris establerts –que sovint s'incompleixen– i que s'instauri el pas de combois segons una freqüència de pas, tal com té previst fer en un futur proper Renfe.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Jo dijous passat, vaig patir 20 minuts de retard en el tren que venia de La Tour de Carol, que vaig agafar a Vic amb relativa puntualitat, mentre vem estar uns 15 minuts parat a Granollers Canovelles per fer un encreuament que al meu criteri es podria haver fet a parets o mollet sta. Rosa. Arribant amb 20 minuts de retard com he dit, a l'estació de Plaça Catalunya, on evidentment vaig reclamar la devolució express corresponent. Hora de sortida de Vic 15:24 aprox, (15:20 prevista RENFE) Hora arribada Plaça Catalunya 16:56 aprox. (16:36 prevista RENFE)
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Avui a la C2 els trens anaven amb 10-15 minuts de retard.
A mès a Sant Vicenç de Calders estava disposat agafar el rodalies que surt a les 17.30 direcció Sant Andreu Comtal,peró segons el taquiller s'havia suprimit,i el proper era a les 18:00,a causa d'aixó,m'he vist obligat agafar el CEX de les 17.20(que ha passat a les 17.29),i m'ha tocat pagar 4,40€!!!
I no sé perqué,peró tinc la sensació que aquest tren ha circulat,i que el taquiller ens ha enganyat.Just quan arribaba el CEX,veig arribar una doble de rodalies a la vía 7(i no era un tren de la R4,perqué minuts abans venia d'un tren de la R4 que ha finalitzat recorregut a vía 9),i a Cunit i Cubelles m'he creuat amb una 450 i doble de 440R respectivament,anant a Sant Vicenç de Calders.
A mès a Sant Vicenç de Calders estava disposat agafar el rodalies que surt a les 17.30 direcció Sant Andreu Comtal,peró segons el taquiller s'havia suprimit,i el proper era a les 18:00,a causa d'aixó,m'he vist obligat agafar el CEX de les 17.20(que ha passat a les 17.29),i m'ha tocat pagar 4,40€!!!
I no sé perqué,peró tinc la sensació que aquest tren ha circulat,i que el taquiller ens ha enganyat.Just quan arribaba el CEX,veig arribar una doble de rodalies a la vía 7(i no era un tren de la R4,perqué minuts abans venia d'un tren de la R4 que ha finalitzat recorregut a vía 9),i a Cunit i Cubelles m'he creuat amb una 450 i doble de 440R respectivament,anant a Sant Vicenç de Calders.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Jo també he patit la R2, el tren direcció Sant Vicenç de Calders (que ja sortia amb 10 minuts de retard), a les 16:45 aprox., un 440, s'ha quedat aturat a Sants a la via 10 durant un quart d'hora. Sort d'uns quants que ens hem adonat que a la 9 passava un 450 cap allà, i hem sortit per iniciativa pròpia, no perquè ningú de la Renfe ens avisés que el tren estava avariat
A sobre, a Sitges, ha tardat el Rodalies de les 20:48, per culpa d'un Regional que han aturat, per a que el conductor i el revisor miressin no sé què sota el tren.
No m'estranya que la R2 segueixi sent gratuïta!!!
A sobre, a Sitges, ha tardat el Rodalies de les 20:48, per culpa d'un Regional que han aturat, per a que el conductor i el revisor miressin no sé què sota el tren.
No m'estranya que la R2 segueixi sent gratuïta!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Avantatges de la gratuïtat
Entre les T-Cuelas, el cost d'un manteniment decent i que les eleccions tot just han passat, és el que, de llarg, surt més a compte a Renfomentadif.metring wrote:No m'estranya que la R2 segueixi sent gratuïta!!!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Sobre les 12 del matí s'ha produït un atropellament a la via imparell just a la sortida de Sant Adrià de Besòs direcció Mataró i a coseqüencia d'això havia via única entre Badalona i Barcelona-La Sagrera amb retards que han arribat als 20 minuts.
Salut,
Salut,