El carrer Tarragona serà de doble sentit per a taxis i bus

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

El carrer Tarragona serà de doble sentit per a taxis i bus

Post by Ecomobisostrans »

El Periodico wrote:Tot i tenir fins a set carrils disponibles en alguns trams, el carrer de Tarragona tendeix a estar contínuament col.lapsat, en especial quan hi ha fires importants com Alimentaria, el Mobile World Congress o Construmat, per culpa de la saturació de la plaça d’Espanya. Per alleujar la congestió a tota la zona, l’àrea de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona planeja reformar aquesta important artèria i convertir la calçada lateral del costat Llobregat en una via de doble sentit, reservada per a taxis i autobusos.

Quan es va dissenyar el carrer de Tarragona ja es va sospesar la possibilitat que el vial fos de doble sentit i amb prioritat per al transport públic. Però llavors es va descartar “perquè no hi havia prou intensitat de trànsit”, explica Francesc Narváez, regidor de Mobilitat.

Ara la situació ha fet un gir radical, els embussos estan a l’ordre del dia i ha arribat el moment d’afrontar “seriosament” la reforma, reconeix el regidor. Una prova que la situació al carrer de Tarragona comença a ser insostenible és l’enorme col.lapse que es va registrar ahir coincidint amb les hores punta d’entrada i sortida del recinte firal de Montjuïc dels assistents a la fira Alimentaria.

La idea bàsica és que els tres carrils del lateral (un d’àrea verda, un altre reservat per a l’autobús i el tercer de lliure ús), es prolonguin des del carrer de la Diputació fins a la plaça d’Espanya. En aquest punt s’haurà de definir com s’integra el gir pel nou carril cap a l’estació de Sants i com s’ajusta la coordinació semafòrica perquè “el transport públic tingui prioritat absoluta”, explica Narváez.

Sense aparcament

El que és clar és que la nova calçada segregada eliminarà la fila d’aparcaments. La resta, és a dir, com es repartirà l’espai entre els dos sentits, està per definir. Una possibilitat és que hi hagi un únic carril per sentit, però més ample del normal per permetre que els taxis avancin els busos quan estiguin en una parada. També s’estudia dividir la calçada en tres carrils i que el central només es pugui utilitzar per a avançaments, entre altres possibilitats.

Per acabar de polir aquests serrells i consensuar el projecte definitiu, Mobilitat ha iniciat contactes amb els principals interessats, això és, taxistes i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). El regidor assegura que el pla ha estat “molt ben acollit” pels dos sectors.

Luis Berbel, secretari general del Sindicat del Taxi de Catalunya (Stac) a Barcelona, qualifica d’”excel.lent” el projecte perquè dóna resposta “a una vella reivindicació”. Berbel aplaudeix que es doti el carrer de doble sentit perquè “alleugerirà el trànsit i a la vegada facilitarà els viatges entre la plaça d’Espanya i l’estació de Sants, que ara són molt complicats”.

http://www.mobilitatsostenible.org/not08/0312-ep-d.pdf

Ja era hora, mira que feia temps que ho anava dient, es que no hi ha dret que el 27, el 30 i el 109 hagin de fotre la gran volta per Entença o Sants.
User avatar
FGC
N6
N6
Posts: 165
Joined: Wednesday 19/09/2007 0:38
Location: BARCELONA

Re: El carrer Tarragona serà de doble sentit per a taxis i bus

Post by FGC »

Perfecte, els veins de l'esquerre de l'eixample sense servei descendent cap a pl.espanya i ara sense ascendent. All Right !!! :twisted: :twisted:
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Re: El carrer Tarragona serà de doble sentit per a taxis i bus

Post by orique »

FGC wrote:Perfecte, els veins de l'esquerre de l'eixample sense servei descendent cap a pl.espanya i ara sense ascendent. All Right !!! :twisted: :twisted:
No t'entenc...
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Ho diu pels autobusos que deixaran d'anar pel c/Entença, però aixo se soluciona prolongant per exemple el 65 fins a Vallcarca passant per:
·Gran Via->Entença->Josep Tarradellas->Buenos Aires->Trav.Gracia->Princep d'Asturies->Av.Vallcaraca fins Josep Jover.
·I de tornada: Josep Jover->Esteve Terradas->Av.Vallcarca->Princep d'Asturies->Maria Cubí->Av.Pau Casals->Josep Tarradellas->Paris->Rocafort->Diputacio->Gran Via.

De pas el 65 reforçaria al 27 entre Pl.Espanya i Vallcarca que sol anar a tope, i el 28 podria modificar el recorregut entre Pl.Lesseps i la Diagonal baixant per Torrent de l'Olla enlloc de Princep d'Asturies.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Deixem el 28 com està

Post by Guigui »

Ecomobisostrans wrote:[...] i el 28 podria modificar el recorregut entre Pl.Lesseps i la Diagonal baixant per Torrent de l'Olla enlloc de Princep d'Asturies.
Com a usuari habitual d'aquesta línia, m'hi oposo rotundament. Prou lents van els autobusos que encara haguem d'embolicar més la troca.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

No crec que triguis gaire mes per Torrent de l'Olla, pensa que t'estalviaries el tros que va per Via Augusta i el de la Diagonal, que solen anar a tope. A mes, per anar per Gala Placidia ja tens el 22 que sol anar amb articulats i es una de les linies que te una frecuencia millor.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No toquem el 28

Post by Guigui »

Per carrer de pas per Gràcia embussat, no n'hi ha cap com Torrent de l'Olla. A més, la Diagonal té carril bus. I la gent del Carmel, el que vol per anar al centre és anar com més de pressa millor, no haver de florir-se en carrers estrets o canviar de línia a Lesseps.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Doncs en aquest cas, el mateix 65 que he proposat que es prolongui a Vallcarca, de tornada que baixi per torrent de l'Olla, o, millor, que hi baixi el 31 però amb la frecuencia ampliada, pero algún hi te que anar, per que no es cosa que els veins de Gracia per baixar nomes tinguin el 39 que no va des de Lesseps i que a sobre cada 2x3 esta desviat per Pg.St.Joan, o hagin d'anar a Princep d'Asturies a buscar el bus.
User avatar
FGC
N6
N6
Posts: 165
Joined: Wednesday 19/09/2007 0:38
Location: BARCELONA

Re: El carrer Tarragona serà de doble sentit per a taxis i bus

Post by FGC »

Trobo que aquí acabem de topar amb dos aspectes: Donar servei i donar velocitat comercial en servei, que en aquest cas ve a se allò de confondre Tocino amb Velocitat.
Dit d'una altra manera, la línia que es fiqui a Torrent de l'olla està comdemnada a fracasar en cuant a velocitat comercial i em més d'un cas al mateix oferiment del servei (obres, festes, manis, esbatussades, etc..) sigui quina sigui, d'altra banda, si els veins no han reclamat res, jo ho deixaria tal com està, son ganes complicarse per algú al cual ja li va bé el que té.
Així mateix no cal perdre de vista el grau de frau que precisament es concentra en aquesta zona, així que seria una bona jugada que en el cas de fer-hi apropar alguna línia, aquesta passi per algún punt estratègic per a maxacar-la a controls d'intervenció.
Dit aixó, afegeixo que el problema per pujar de pl.espanya a av.roma rocafort, a dia d'avui està resolt amb el 27 i el 109 però de baixada només hi ha el camino de San Fernando ( un rato a pie y otro andando ) perquè han desviat fins i tot el N7, que encara que ho fés de nit, algo era algo.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Obertura amb cert caos

Post by Guigui »

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

4/11/2009 NOU RECORREGUT BIDIRECCIONAL PER AL TRANSPORT PÚBLIC

El carril bus-taxi de Tarragona canvia amb dubtes sobre l’ús

• Els taxistes demanen més projectes similars perquè augmenti la velocitat comercial
• L’ajuntament projecta el traçat sense tenir concretades les línies de pujada


CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA


Les obres de l’estiu no van aconseguir el ple per culpa de la renovació del carril bus-taxi del carrer de Tarragona, que passarà a ser de doble sentit entre les places d’Espanya i dels Països Catalans. Els treballs s’havien de dur a terme al mes d’agost, però diversos canvis tècnics d’última hora van ajornar el soroll de l’excavadora. Ara, amb el disseny modificat i els enginyers a l’una, tot progressa adequadament. La reforma es paga amb el pla Zapatero d’inversió local, cosa que significa que ha d’estar acabada abans del 31 de ­desembre. Aquesta estretor al calendari pot provocar una insòlita situació: que el carril s’obri sense tenir clar quines línies de bus urbà l’han de recórrer.

Fonts de TMB van assegurar ahir a aquest diari que l’única línia de bus urbà que pujarà per Tarragona és la 109, que uneix l’estació de Sants i la Zona Franca. Les altres dues línies que baixen per Tarragona –27 i 30– tenen molt complicat utilitzar aquest mateix carrer per escalar la ciutat. La 27 hauria de poder girar des de la plaça dels Països Catalans cap a l’avinguda de Josep Tarradellas per poder prosseguir la seva ­travessia cap a Roquetes, però «tal com està plantejat el projecte, aquest gir no està permès, apunten fonts de TMB, de manera que ­aquesta línia queda, en principi, descartada.

¿FUTURS SERVEIS? / L’autobús 30 baixa per Tarragona però no té sentit que torni per aquesta via, ja que agafa la carretera de Sants –l’eix comercial més important de la zona– per serpentejar cap a Sarrià. El 46, que surt de plaça d’Espanya en direcció a l’aeroport, podria col·locar el seu origen a l’estació de Sants aprofitant el nou carril bidireccional, però TMB ho descarta. «S’haurà de seguir de prop el funcionament del traçat de Tarragona per veure si podem usar-lo per a altres serveis», van afegir fonts de l’empresa municipal de transports. Un dels futurs usos, més enllà de les línies privades i metropolitanes, podria ser la línia 109 exprés, que hauria d’unir l’estació amb el Parc Logístic i està pendent d’un acord de cofinançament entre TMB i l’Administració.

L’ajuntament va parlar en un principi de tres carrils, un per a cada sentit i un tercer reversible per permetre avançaments, cosa que presentava dubtes raonables sobre seguretat. «Podia provocar una certa confusió sobre la preferència de pas, així que la zona central només la podran utilitzar els taxis per superar els autobusos que estiguin en una parada», va concretar ahir el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez.

Els vehicles que baixin des de Numància tindran els carrils dibuixats a l’asfalt de la plaça i trobaran un nou illot que restringirà l’entrada als dos carrils de la dreta, destinats a l’autobús i al taxi, que de pujada hauran de girar obligatòriament cap a l’esquerra, en direcció a la terminal. La zona enjardinada que delimiten Provença i l’avinguda de Josep Tarradellas es reduirà perquè els turismes que ara entren de manera desordenada en l’espai obert puguin encarrilar-se sense dificultats cap a Tarragona, on es mantindran els quatre passadissos de circulació.

«UNA BONA NOTÍCIA» / Els taxistes reben el nou carril del carrer de Tarragona amb alegria i satisfacció. «Tot el que sigui segregar la mobilitat del ­transport públic és una bona ­no­tícia per a nosaltres, perquè ajudarà a augmentar la velocitat ­co­mercial i connectarà millor la Gran Via i ­l’estació de Sants», va apuntar ahir Josep Maria Goñi, secretari general de la Federació Catalana del Taxi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: El carrer Tarragona serà de doble sentit per a taxis i bus

Post by m.h.t. »

Un dels futurs usos, més enllà de les línies privades i metropolitanes, podria ser la línia 109 exprés, que hauria d’unir l’estació amb el Parc Logístic i està pendent d’un acord de cofinançament entre TMB i l’Administració.
:o Però no es va dir que la posada en marxa de la 199 (109 Exprés) s'anul·lava per què les empreses de la Zona Franca no volíen pagar el déficit d'explotació? En ser veritat aquest acord del fragment, la CJ de Rosanbús tindría els dies comptats (línia que ni s'esmenta a l'article, com si no existís :avall )
El 46, que surt de plaça d’Espanya en direcció a l’aeroport, podria col·locar el seu origen a l’estació de Sants aprofitant el nou carril bidireccional, però TMB ho descarta.
TMB i les seves decisions encertades. :martell2
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Jo prolongaria pel C/Tarragona el 65, que te molt bona freqüència, i potser també el 141.

De fet el 65 el prolongaria fins a Fc.Macià per reforçar el 27, encara que tingui que girar per av. Roma i C/llança.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: El carrer Tarragona serà de doble sentit per a taxis i bus

Post by m.h.t. »

La pàgina web de TMB anuncía el canvi de recorregut de la 109 pel carrer Tarragona pel dilluns 21. Així, des del proper dilluns, la 109 i la CJ pujaràn per aquest carrer.
Salvem l'Estació de França!
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: El carrer Tarragona serà de doble sentit per a taxis i bus

Post by UT596001 »

m.h.t. wrote:La pàgina web de TMB anuncía el canvi de recorregut de la 109 pel carrer Tarragona pel dilluns 21. Així, des del proper dilluns, la 109 i la CJ pujaràn per aquest carrer.
Ja fa més de una setmana que ja està pintat el carril bus ascendent i reconfigurats els encreuaments amb els altres carrers així com els semàfors.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Un cop més, falta de ganes

Post by Guigui »

Les altres dues línies que baixen per Tarragona –27 i 30– tenen molt complicat utilitzar aquest mateix carrer per escalar la ciutat. La 27 hauria de poder girar des de la plaça dels Països Catalans cap a l’avinguda de Josep Tarradellas per poder prosseguir la seva ­travessia cap a Roquetes, però «tal com està plantejat el projecte, aquest gir no està permès, apunten fonts de TMB, de manera que ­aquesta línia queda, en principi, descartada.
Les poques ganes de disputar ni un centímetre a l'hegemonia del cotxe torna a perjudicar els usuaris del transport públic. Perquè amb inventiva, tot és possible.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Voyager
N4
N4
Posts: 69
Joined: Tuesday 15/12/2009 18:37

Re: El carrer Tarragona serà de doble sentit per a taxis i bus

Post by Voyager »

Hola

Es sencillo en Est de Sants se colocan paradas direccion plaza España ( 27, 30, 109,... ) y otras en direccion a otros lugares de las lineas 27, 30, 44,...) :D

Creo que se van a modificar algunas paradas en Est. de Sants.

Saludos
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Les altres dues línies que baixen per Tarragona –27 i 30– tenen molt complicat utilitzar aquest mateix carrer per escalar la ciutat. La 27 hauria de poder girar des de la plaça dels Països Catalans cap a l’avinguda de Josep Tarradellas per poder prosseguir la seva ­travessia cap a Roquetes, però «tal com està plantejat el projecte, aquest gir no està permès, apunten fonts de TMB, de manera que ­aquesta línia queda, en principi, descartada.
Nomes cal que girin a la dreta per av.Roma, i d'alla per Llançà i j.tarradelles. Però es clar. amb el 27, si el treuen de Entença que en posin algun altre que cobreixi aquella ruta (65, 79, 46, 115, etc.)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El carrer Tarragona serà de doble sentit per a taxis i bus

Post by metring »

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... sants.html

L'Ajuntament posa en marxa el nou carril bus-taxi que uneix la plaça Espanya i l'estació de Sants
22/12/09 02:00 - Barcelona - el punt email protegit

La línia 109 d'autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va estrenar ahir el nou carril bus-taxi del carrer Tarragona que uneix la plaça d'Espanya i l'estació de Sants. Aquests dos punts, units ara per aquest carril bus, concentren un bon nombre de línies de transport entre les quals hi ha la de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que connecta Barcelona amb el Baix Llobregat.

Aquesta nova calçada també beneficiarà els usuaris de les línies 27, 30 i 115 de TMB, la CJ, la N0 i la línia Oest de Barcelona City Tour de l'Entitat Metropolitana del Transport. Les obres han tingut un cost de 380.000 euros i han estat finançades pel fons estatal d'inversió local, el també conegut com a pla de Zapatero.

La intervenció, que, d'entrada, havia d'haver estat acabada la primavera passada, comportarà l'anul·lació del pas de vehicles privats pel carril central del lateral, i l'eliminació d'una vintena de places d'àrea verda i 75 aparcaments per a motos situats en el tercer dels carrils. Quan, a la part baixa del carrer, a l'altura del tambor de l'antiga plaça de toros de Les Arenes, el lateral s'ajunta amb el tronc central de la via, la segregació dels carrils es manté fins a la desembocadura a la rotonda de la plaça d'Espanya.

L'actuació en aquest nexe viari pretén facilitar la connexió en transport públic entre els dos grans intercanviadors de transport públic, que són l'estació de Sants i la d'Espanya. El caràcter innovador de l'opció escollida la converteix en la més cridanera de les actuacions previstes pel consistori aquest any per ampliar la xarxa de carrils bus-taxi, tot i que, en metres lineals, no és la més important.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Dilluns vaig estar al C/Tarragona i vaig veure que hi ha carril per girar cap a l'Av.Roma. I llavors per que cony no s'utilitza?
Despres vaig parlar amb un conductor del 109 i em va dir que no paren de ficar-se cotxes pel carril bus, jo crec que faria falta un "fotomulta" com el que hi ha a la rambla per caçar a qui vagi per on no toca.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

380.000 €

Post by Guigui »

Les obres han tingut un cost de 380.000 euros i han estat finançades pel fons estatal d'inversió local, el també conegut com a pla de Zapatero.
Algú que estigui una mica ficat en el tema em podria dir on van a parar tants diners per una repintada de carrils i reorganització semafòrica? O hi ha hagut algun informe xorra "marca de la casa" pel mig?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”