L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Post by UT596001 »

entfe001 wrote:Fins quin punt arriba a ser carera l'Alsina Graells que és més barat un bitllet Barcelona - Almacelles (que desconec qui en té la concessió) que un Barcelona - Lleida...
La concessió del trajecte Barcelona-Almacelles (línia Barcelona-Osca) és d'ALOSA.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Post by entfe001 »

En un altre ordre de coses, se sap alguna cosa pel que fa als serveis Avant? Van dir que es posarien en marxa cap a l'abril, que tenim a tocar. O Renfe Operadora seguirà amb la seva tradició de tractar els horaris com un secret del qual en depengui la Seguretat de la Nació :boig2?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Post by victorcasta »

Tenint en compte que els de l'AVE es van fer públics una setmana abans, no m'extranya que no s'hagin publicat. És possible que els Avant es posin en marxa coincidint amb l'augment de freqüències de l'AVE que també tindrà lloc a l'abril.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Post by entfe001 »

victorcasta wrote:Tenint en compte que els de l'AVE es van fer públics una setmana abans, no m'extranya que no s'hagin publicat. És possible que els Avant es posin en marxa coincidint amb l'augment de freqüències de l'AVE que també tindrà lloc a l'abril.
Si els Avant els gestiona Media Distancia no t'estranyi que fins i tot es facin públics un dia després de posar-se en marxa el servei.

No seria el primer cop que a Girona hi ha hagut canvi d'horaris i aquests no han arribat fins al cap de tres o quatre dies.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Post by Mako448 »

Suposo que els horaris dels Avant no cincidiràn amb horaris dels "CEX",que vull dir amb aixó?Vull dir que no sortin Avant's a Lleida quan a Sants surt un CEX cap a Lleida al cap de tres minuts,dubto que sorti un Avant cap a Lleida a les 12.00,14.00,17.00 i 19.00 hores?

Si posen un Avant amb hora de sortida a les 16.15(no crec que posin Avant amb sortida a i punt perqué simplement aquesta horaa sortiràn AVE'S),a quina hora arribaria a Lleida?A les 17.30,ho dic per així estrenar l'Avant en una tarda,i si arriba a aquesta hora,poder enllaçar amb el REX de tornada a les 17.50(hora sortida Lleida)
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Post by Vox »

AVE BCN-MAD-BCN catat els passats diumenge 16 i divendres 21 de març. L'anada amb un directe i tarifa Estrella i la tornada amb parada a Zgz i tarifa web.

En ambdós casos va arribar abans de l'hora programada (10 minuts en el cas de la tornada).

O em venen bitllets d'avió BCN-MAD a menys de 60€ anada i tornada (encara es posible volar per aquest preu d'entre 60 i 70 euros anada i tornada) o quedo amb l'AVE. Sensacional.

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Post by megapauer »

Vox wrote:O em venen bitllets d'avió BCN-MAD a menys de 60€ anada i tornada (encara es posible volar per aquest preu d'entre 60 i 70 euros anada i tornada) o quedo amb l'AVE. Sensacional.
Doncs jo em programo amb, com a molt, una setmana de marge, i sincerament, que em costi 70-80 euros o 160, doncs segueixo tirant d'avió, ja que fins i tot amb temps les tarifes reduïdes brillen per la seva ausència, especialment les web, que 24 hores després de posar-se a la venda un tren ja han desaparegut la majoria. Suposo que les agències hi tindran algo que veure.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Post by sortrens »

He sentit tal cosa com que l'estació del Nord i l'estació de França podrien fer arribar l'Ave o només rodalies per evitar que Sants i Sagrera vagin molt carregats. Crec que aquesta info es molt rara, no crec que tornin a fer funcionar l'estació del Nord. A mi m'agradaria però.. Al menys estan restaurant l'estació del Nord perque el poliesportiu faci goig, cosa que podrien fer un Museu. No creieu?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Post by Vox »

megapauer wrote:
Vox wrote:O em venen bitllets d'avió BCN-MAD a menys de 60€ anada i tornada (encara es posible volar per aquest preu d'entre 60 i 70 euros anada i tornada) o quedo amb l'AVE. Sensacional.
Doncs jo em programo amb, com a molt, una setmana de marge, i sincerament, que em costi 70-80 euros o 160, doncs segueixo tirant d'avió, ja que fins i tot amb temps les tarifes reduïdes brillen per la seva ausència, especialment les web, que 24 hores després de posar-se a la venda un tren ja han desaparegut la majoria. Suposo que les agències hi tindran algo que veure.
No entenc. Dius que una setmana abans d'un vols pots trobar anada i tornada per 70-80? Suposo que voldras dir anada o tornada, no? Fa més de 6 anys que vaig de forma regular a Madrid i una setmana abans no hi ha res a fer (excepte casos molt contats i com a molt en horaris tipus arrivada a Madrid a les 7AM i tornada a BCN a les 0:30AM).

Per poder trovar vols anada i tornada amb preus entre 60/70 euros has de comprar 1 mes abans, potser, potser, 3 setmanes abans. I això amb Iberia o Spanair (poques vegades amb Air Europa tant just de temps) ja que Vueling aviat queda només vols a hores impossibles.

Crec que hauriem de comparar aquests preus barats dels vols regulars agafats amb temps amb els bitllets d'AVE agafats amb temps per una banda, i els preus del Puente amb els de poc temps de compra d'AVE, per l'altre.

I amb tot això afegeixo que gustosament pago 20-30€ més per l'AVE (en cas de dubte) per tal d'arribar a Puerta de Atocha i en 5mins de res esta ja passejant per la ciutat. I per arrivar a Sants i entrar al tren ràpidament, sense problemes.

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Apliquem la lògica

Post by Guigui »

sortrens wrote:He sentit tal cosa com que l'estació del Nord i l'estació de França podrien fer arribar l'Ave o només rodalies per evitar que Sants i Sagrera vagin molt carregats. Crec que aquesta info es molt rara, no crec que tornin a fer funcionar l'estació del Nord. A mi m'agradaria però.. Al menys estan restaurant l'estació del Nord perque el poliesportiu faci goig, cosa que podrien fer un Museu. No creieu?
Amb l'asfalt que pobla l'Estació del Nord, tu mateix... I, pel que fa a l'Estació de França, diria que es tracta més aviat de desig o lògica lliure d'intoxicació política que no pas de previsions reals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: Apliquem la lògica

Post by EUKibo »

Guigui wrote:
sortrens wrote:He sentit tal cosa com que l'estació del Nord i l'estació de França podrien fer arribar l'Ave o només rodalies per evitar que Sants i Sagrera vagin molt carregats. Crec que aquesta info es molt rara, no crec que tornin a fer funcionar l'estació del Nord. A mi m'agradaria però.. Al menys estan restaurant l'estació del Nord perque el poliesportiu faci goig, cosa que podrien fer un Museu. No creieu?
Amb l'asfalt que pobla l'Estació del Nord, tu mateix... I, pel que fa a l'Estació de França, diria que es tracta més aviat de desig o lògica lliure d'intoxicació política que no pas de previsions reals.

Exacte. Els plans dels governs autonòmic i estatal actual és:

Alta Velocitat AVE i Avant pel túnel de Sagrada Família.
I retorn ilanielable i històric de la línia de l'aeroport a Mataró, per la qual cosa es tornarien a prioritzar afavorir la demanda a utilitzar una estació perquè hi vagi gent a fer fotos.

El que està clar és que amb el dèficit de trens que tenim no ens podem permetre el luxe de que o bé la banda Nord o bé la banda Sud del Barcelonès i les comarques colindants es quedin sense trens. A més, que en el cas de Barcelona on viu la mateixa població a la capital que a l'aglomeració central molts desplaçaments es fan de ciutat-no-Barcelona a ciutat-no-Barcelona (Badalona-Castelldefels, Granollers-UAB, Gavà-SantaColomaG.....).

L'estació de França no té un futur gaire bo com a estació cul de sac que és i amb la inexistent coordinació amb altres mitjans de transport públic (la L4 es troba molt lluny i l'accès és poc còmode i poc utilitzat com a enllaç).

L'única solució per a la Estació de França és que s'hi arregli l'enllaç amb la L4, es construeixi el TRAM i que s'utilitzi com a estació d'AVE, Avant, Regionals o reforç de la línia del Maresme. En tot cas això implicaria inutilitzar Sagrera o Sants, cosa que afectaria greument molts passatgers pel fet de plantejar-se: tenim una estació buida que l'hem d'omplir d'alguna manera.

Sants és l'omblic de la Renfe. Més enllà de Sants Renfe és un cau de rates sota la brossa d'anys acumulada i dubto que facin que els TGV de Paris els facin fer Sagrera-EDF i no Sagrera-Sants, tot i que es veu que Sants tindrà greus problemes amb els trens d'Europa ja que no podrà acceptar molts trens, no com Sagrera que serà més gran i disposarà de més vies i apartadors. A EDF la única solució que no perjudici a la gent que agafa el tren cada dia per a que cuatre gats puguin fer fotos és que alguns trens d'Alta Velocitat Europeus acabin el seu trajecte a aquesta estació. Així també s'aprofitaria l'atractiu que pot tenir la EDF i no Sants, l'atractiu turístic que té aquesta estació per trobar-se relativament al centre (insisteixo que li calen millors comunicacions) i la magnificiència de l'arquitectura de l'estació que seria una porta d'entrada ben maca i que deixaria bon sabor de boca a molts extrangers que vinguessin per primer cop a la ciutat.

Crec que a llarg termini es pot arribar a adaptar la EDF a Alta Velocitat. Tot i que sembla que està més avançada la idea de portar els FGC. En tot cas, si porten els FGC del Vallès, les vies seran d'ample compatible, i es podria compartir l'EDF per FGC i TAV. D'aquesta manera també s'augmenten les comunicacions deficients que té l'estació.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

EUKibo wrote:I retorn ilanielable i històric de la línia de l'aeroport a Mataró, per la qual cosa es tornarien a prioritzar afavorir la demanda a utilitzar una estació perquè hi vagi gent a fer fotos.
Doncs sembla que els plans per al ramal de l'aeroport és que hi vagin els trens procedents de Manresa i Terrassa.

D'altra banda, Adif no té cap intenció de desprendre's de l'Estació de França, que podria jugar un paper clau en la no tan futura liberalització del tràfic de passatgers.
Last edited by victorcasta on Thursday 27/03/2008 23:57, edited 1 time in total.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

FGC a l'EdF?

Post by Guigui »

EUKibo wrote:Tot i que sembla que està més avançada la idea de portar els FGC.
Primera notícia...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re:

Post by Vox »

victorcasta wrote:
EUKibo wrote:I retorn ilanielable i històric de la línia de l'aeroport a Mataró, per la qual cosa es tornarien a prioritzar afavorir la demanda a utilitzar una estació perquè hi vagi gent a fer fotos.
Doncs sembla que els plans per al ramal de l'aeroport és que hi vagin els trens procedents de Manresa i Terrassa.

.
Exacte.

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Apliquem la lògica

Post by Trenscat »

EUKibo wrote:Crec que a llarg termini es pot arribar a adaptar la EDF a Alta Velocitat. Tot i que sembla que està més avançada la idea de portar els FGC. En tot cas, si porten els FGC del Vallès, les vies seran d'ample compatible, i es podria compartir l'EDF per FGC i TAV. D'aquesta manera també s'augmenten les comunicacions deficients que té l'estació.
Ja m'imagino una 112 i una 111 de FGC al costat d'un 103 de Siemens... o un 103 a Peu del Funicular! "Atenció, aquest tren només obre portes a dos cotxes" (o menys) xD
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: Re:

Post by EUKibo »

Vox wrote:
victorcasta wrote:
EUKibo wrote:I retorn ilanielable i històric de la línia de l'aeroport a Mataró, per la qual cosa es tornarien a prioritzar afavorir la demanda a utilitzar una estació perquè hi vagi gent a fer fotos.
Doncs sembla que els plans per al ramal de l'aeroport és que hi vagin els trens procedents de Manresa i Terrassa.
Exacte.
Vox
No
Aniràn els trens de Mataró i els trens de Terrassa.

Hi haurà 44 trens Regionals diaris que podran circular per vies TAV.
Hi haurà 28 trens Regionals diaris que hauran de circular per vies Convencionals (Els que s'aturin a Vilanova i Manresa).

A part hi haurà la xarxa Avant de la Generalitat de Catalunya.
Attachments
RERBarcelona.JPG
RERBarcelona.JPG (32.87 KiB) Viewed 6341 times
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Font?

Post by Guigui »

EUKibo, quina és la font de l'arxiu que adjuntes?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Post by Ecomobisostrans »

La imatge que cita n'Eukibo es aquesta:

Image

I em sona que es tracta d'una proposta de restructuracio dels serveis de rodalies que es va fer fa temps, però no se de qui era. ¿Gencat, potser? Suposo que els numerets que es veuen amb les linies son el nº de circulacions per hora que hi hauria a cada tram.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Post by UT440_132M »

3 circulacions per hora entre La Garriga i Vic, pero si ara mateix en circulen mes diria. Com sempre a Vic ens tenen deixats de la ma de deu... :emprenyat
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Re:

Post by Vox »

EUKibo wrote: No
Aniràn els trens de Mataró i els trens de Terrassa.

Hi haurà 44 trens Regionals diaris que podran circular per vies TAV.
Hi haurà 28 trens Regionals diaris que hauran de circular per vies Convencionals (Els que s'aturin a Vilanova i Manresa).

A part hi haurà la xarxa Avant de la Generalitat de Catalunya.
Jo diria que tota la branca nord de l'actual R1 pasarà a ser R2 (o a l'inversa, no sé) però el cas es que l'idea es que hi hagi una linea tot costa. Es el primer cop que sento això de la R1 a l'aeroport. Quina font oficial has agafat? o es una proposta/somni?

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”