home, només cal sortir el carrer i veure com circula la gentDanzig wrote:ara també tú pixes fora de testMortadel·lo wrote:discrepo, estic totalment d'acord amb ell, el 90% d'usuaris de bicing són uns analfabets ciclístics el comportament viari dels qualsno fa res a favor de l'imatge dels ciclistesDanzig wrote:Quim Monzó, aquest cop pixant fora de test
has fet un estudi de camp o què???
Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona
ES PELIGROSO ASOMARSE
Beneficis pels peatons??
S'ha de ser per presentar el bicing éxit en un congrés per a peatons. S'ha de reconèixer que el bicing, el dia que tingui una infraestructura a l'altura de la demanda i uns carrils bici potents, serà beneficiós per la mobilitat en general de tota la ciutat ja que permet alleugerar la saturació que tenen busos, metro, ... en hores puntuals i és un bon complement al transport públic. No crec pas que els peatons sigui el colectiu més beneficiat per aquest sistema, però, llegint l'artícle d'en Quim Monzó i posts posteriors del fòrum, sembla que els usuaris del bicing siguem uns assasins potencials i que els hospitals de Barcelona estiguin plens de gent amputada per atropellaments. No sé si considerar-me analfabet ciclístic o temerari... Per cert, cada dia tinc que esquivar a la gent que surt del metro de monumental i creua el carril bici de Marina sense mirar (té nassos qui va posar-lo allà), o la gent que va empanada caminant pel carril bici de Diagonal. Ells son analfabets peatons?? Això sí, no els hi toquis el pito (bromes a part) perquè t'insulten amb molta facilitat.
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona
Les voreres bici són una alegalitat...
M'agradaria saber quants usuaris del bicing saben senyalitzar un gir a la dreta.
M'agradaria saber quants usuaris del bicing saben senyalitzar un gir a la dreta.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Malabarismes ciclistes
... i sense fotre's de morros en l'intent.orique wrote:M'agradaria saber quants usuaris del bicing saben senyalitzar un gir a la dreta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona
a veure, que ara sembla que jo sigui anti-bicing, ni molt menys:
em sembla una idea fantàstica i prou ben portada a la pràctica, jo no en sóc usuari perquè no tenia cap estació a prop de casa, ara n'estan fent una així que em donaré d'alta i penso fer-lo servir tot el que pugui. Fa molt temps que vaig amb bici per Barcelona i sóc plenament conscient dels problemes que comporta fer-ho, i dels conflictes amb vianants i vehicles a motor, en carrils bici i fora d'ells. També resulta que no sóc cec i tant anant en bici com a peu m'acostumo a fixar en el comportament de bona part dels usuaris de bicing i és molt obvi que la majoria d'ells no tenen ni idea de circular en cap situació ni respecten cap mena de norma escrita i no escrita. M'alegro que vosaltres sí que circuleu correctament però estareu d'acord amb mi que seria una mica agosarat afirmar que el bicing a fet alguna cosa positiva per als vianants.
em sembla una idea fantàstica i prou ben portada a la pràctica, jo no en sóc usuari perquè no tenia cap estació a prop de casa, ara n'estan fent una així que em donaré d'alta i penso fer-lo servir tot el que pugui. Fa molt temps que vaig amb bici per Barcelona i sóc plenament conscient dels problemes que comporta fer-ho, i dels conflictes amb vianants i vehicles a motor, en carrils bici i fora d'ells. També resulta que no sóc cec i tant anant en bici com a peu m'acostumo a fixar en el comportament de bona part dels usuaris de bicing i és molt obvi que la majoria d'ells no tenen ni idea de circular en cap situació ni respecten cap mena de norma escrita i no escrita. M'alegro que vosaltres sí que circuleu correctament però estareu d'acord amb mi que seria una mica agosarat afirmar que el bicing a fet alguna cosa positiva per als vianants.
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
CGT convoca vaga al Bicing
Notícia de l'Avui:
---------------------------------------
Els treballadors del servei Bicing també son convocats a la vaga
El sindicat CGT asseguren que els empleats són "maltractats" per l'empresa i que fa "un any" que intenten solucionar el conflicte
ACN
Barcelona
Ult. Act. 01.04.2008 - 17:41 hs
El sindicat CGT, un dels dos que impulsen la vaga dels conductors d'autobús, també ha convocat una vaga de treballadors del Bicing de Barcelona pel pròxim dijous 10 d'abril durant tot el dia. Els treballadors volen negociar una millora de les condicions laborals després d'alguns acomiadaments i consideren que reben "maltractament" per part de l'empresa.
Fonts de CGT han explicat a l'ACN que la vaga ja està demanada oficialment però que si en les pròximes setmanes aconsegueixen les millores que pretenen la desconvocaran, tot i que "fa un any" que intenten arreglar-ho i "és difícil".
---------------------------------------
Els treballadors del servei Bicing també son convocats a la vaga
El sindicat CGT asseguren que els empleats són "maltractats" per l'empresa i que fa "un any" que intenten solucionar el conflicte
ACN
Barcelona
Ult. Act. 01.04.2008 - 17:41 hs
El sindicat CGT, un dels dos que impulsen la vaga dels conductors d'autobús, també ha convocat una vaga de treballadors del Bicing de Barcelona pel pròxim dijous 10 d'abril durant tot el dia. Els treballadors volen negociar una millora de les condicions laborals després d'alguns acomiadaments i consideren que reben "maltractament" per part de l'empresa.
Fonts de CGT han explicat a l'ACN que la vaga ja està demanada oficialment però que si en les pròximes setmanes aconsegueixen les millores que pretenen la desconvocaran, tot i que "fa un any" que intenten arreglar-ho i "és difícil".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vaga desconvocada
Notícia de l'Avui:
-----------------------------------
La convocatòria del 10 d'abril, anulada després d'arribar a un acord que inclou millores salarials
Desconvocada la vaga dels treballadors del Bicing
EFE
Localització
Ult. Act. 08.04.2008 - 18:58 hs
CGT ha desconvocat la vaga prevista per al 10 d'abril entre els treballadors de la plantilla del Bicing, el servei públic de lloguer de bicicletes de l'ajuntament de Barcelona, després d'arribar a un acord amb l'empresa Delfin Group, que inclou una sèrie de millores salarials.
Després d'una mediació en la conselleria de Treball, CGT ha anul·lat aquesta mobilització, convocada en protesta per la males condicions laborals en les quals, segons el seu parer, es troben els treballadors del Bicing, després d'aconseguir la subrogació de tota la plantilla per part de l'empresa que es quedi amb el servei de Bicing.
Garantia de l'alcalde
L'alcalde, Jordi Hereu, va assegurar fa uns dies que el consistori garantiria les condicions laborals adequades per a la plantilla del Bicing i que s'elaboraria un informe per determinar si hi havia irregularitats.
El Bicing està gestionat per la societat municipal B:SM, atorgat per concurs a l'empresa Clear Channel, que al seu torn el té subcontractat a Delfin Group. L'acord signat avui recull, ha explicat CGT, que en l'empresa que es munti ara des de Delfin Group per realitzar el servei del Bicing els treballadors conservaran l'antiguitat que haguessin generat, i que a més només es podrà contractar personal aliè per cobrir el de plantilla o per a feines esporàdiques especialitzades.
A més, es negociarà un conveni d'empresa a partir de l'1 de maig del 2008, la negociació del qual es tancarà el 15 de setembre. Mentrestant, als treballadors se'ls aplicarà una pujada salarial, a partir de l'1 de maig, a càrrec de les noves taules salarials que s'acordin en el conveni i se'ls abonarà la diferència salarial quan es tanqui el conveni al setembre amb retroactivitat de l'1 de maig.
Els treballadors, mitjançant el Comitè d'Empresa, podran fer propostes al conveni i una vegada acordat aquest amb l'empresa i prèvia celebració d'assemblees, se sotmetrà a referèndum. L'empresa, que segons CGT incomplia fins ara la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, l'Estatut dels Treballadors i la LOLS, es compromet ara a complir-los íntegrament.
-----------------------------------
La convocatòria del 10 d'abril, anulada després d'arribar a un acord que inclou millores salarials
Desconvocada la vaga dels treballadors del Bicing
EFE
Localització
Ult. Act. 08.04.2008 - 18:58 hs
CGT ha desconvocat la vaga prevista per al 10 d'abril entre els treballadors de la plantilla del Bicing, el servei públic de lloguer de bicicletes de l'ajuntament de Barcelona, després d'arribar a un acord amb l'empresa Delfin Group, que inclou una sèrie de millores salarials.
Després d'una mediació en la conselleria de Treball, CGT ha anul·lat aquesta mobilització, convocada en protesta per la males condicions laborals en les quals, segons el seu parer, es troben els treballadors del Bicing, després d'aconseguir la subrogació de tota la plantilla per part de l'empresa que es quedi amb el servei de Bicing.
Garantia de l'alcalde
L'alcalde, Jordi Hereu, va assegurar fa uns dies que el consistori garantiria les condicions laborals adequades per a la plantilla del Bicing i que s'elaboraria un informe per determinar si hi havia irregularitats.
El Bicing està gestionat per la societat municipal B:SM, atorgat per concurs a l'empresa Clear Channel, que al seu torn el té subcontractat a Delfin Group. L'acord signat avui recull, ha explicat CGT, que en l'empresa que es munti ara des de Delfin Group per realitzar el servei del Bicing els treballadors conservaran l'antiguitat que haguessin generat, i que a més només es podrà contractar personal aliè per cobrir el de plantilla o per a feines esporàdiques especialitzades.
A més, es negociarà un conveni d'empresa a partir de l'1 de maig del 2008, la negociació del qual es tancarà el 15 de setembre. Mentrestant, als treballadors se'ls aplicarà una pujada salarial, a partir de l'1 de maig, a càrrec de les noves taules salarials que s'acordin en el conveni i se'ls abonarà la diferència salarial quan es tanqui el conveni al setembre amb retroactivitat de l'1 de maig.
Els treballadors, mitjançant el Comitè d'Empresa, podran fer propostes al conveni i una vegada acordat aquest amb l'empresa i prèvia celebració d'assemblees, se sotmetrà a referèndum. L'empresa, que segons CGT incomplia fins ara la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, l'Estatut dels Treballadors i la LOLS, es compromet ara a complir-los íntegrament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
doncs casualment ahir tres estacions del bicing que vaig intentar fer servir, tres estacions fora de servei....
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Barcelona
La Guàrdia Urbana multa amb 610 euros un usuari del Bicing
Actualitzat a les 09:40 h 25/04/2008
Un usuari del Bicing haurà de pagar 610 euros per quatre multes. Un agent de la Guàrdia Urbana el va multar per anar begut, conduir amb auriculars, envair el carril contrari i posar en perill els vianants. Una sanció exemplar poc comuna, que parteix del principi que la bicicleta es pot equiparar amb qualsevol altre vehicle.
Mauro Alfaro havia dinat a casa d'un amic i després va agafar una bicicleta del servei de Bicing. Quan circulava pel carril bici del passeig Pujades, a l'altura del parc de la Ciutadella, es va trobar tota la gent que sortia de la Fira per la Terra. Per evitar passar entre la gent, va cometre algunes infraccions. Un agent de la Guàrdia Urbana li va comunicar les seves imprudències i el va multar.
El ciclista, Mario Alfaro, ha recorregut contra les quatre multes, que sumen un total de 610 euros, perquè creu que es tracta d'una sanció "desproporcionada" per a un conductor d'una bicicleta.
Segons el Servei Català de Trànsit, la normativa que regula la retirada de punts dels ciclistes és molt inconcreta i en aquests casos fan una interpretació favorable al ciclista i no es tramita la pèrdua de punts del conductor. Doncs, s'ha de tenir en compte que hi ha ciclistes que tenen carnet de conduir i d'altres que no disposen de la llicència.
http://www.3cat24.cat/noticia/274335/ba ... del-Bicing
La Guàrdia Urbana multa amb 610 euros un usuari del Bicing
Actualitzat a les 09:40 h 25/04/2008
Un usuari del Bicing haurà de pagar 610 euros per quatre multes. Un agent de la Guàrdia Urbana el va multar per anar begut, conduir amb auriculars, envair el carril contrari i posar en perill els vianants. Una sanció exemplar poc comuna, que parteix del principi que la bicicleta es pot equiparar amb qualsevol altre vehicle.
Mauro Alfaro havia dinat a casa d'un amic i després va agafar una bicicleta del servei de Bicing. Quan circulava pel carril bici del passeig Pujades, a l'altura del parc de la Ciutadella, es va trobar tota la gent que sortia de la Fira per la Terra. Per evitar passar entre la gent, va cometre algunes infraccions. Un agent de la Guàrdia Urbana li va comunicar les seves imprudències i el va multar.
El ciclista, Mario Alfaro, ha recorregut contra les quatre multes, que sumen un total de 610 euros, perquè creu que es tracta d'una sanció "desproporcionada" per a un conductor d'una bicicleta.
Segons el Servei Català de Trànsit, la normativa que regula la retirada de punts dels ciclistes és molt inconcreta i en aquests casos fan una interpretació favorable al ciclista i no es tramita la pèrdua de punts del conductor. Doncs, s'ha de tenir en compte que hi ha ciclistes que tenen carnet de conduir i d'altres que no disposen de la llicència.
http://www.3cat24.cat/noticia/274335/ba ... del-Bicing
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
En cap cas les infraccions comeses conduïnt bicicletes (o anant a peu) haurien de ser descomptades del permís de conduïr vehicles. Són coses que no tenen res a veure ja que el carnet no et faculta per conduïr bicicletes.trainman wrote:la normativa que regula la retirada de punts dels ciclistes és molt inconcreta i en aquests casos fan una interpretació favorable al ciclista i no es tramita la pèrdua de punts del conductor. Doncs, s'ha de tenir en compte que hi ha ciclistes que tenen carnet de conduir i d'altres que no disposen de la llicència.
Cosa diferent seria que el carnet es necessités per portar bicicletes, però això avui dia no és així, i potser seria bo pensar si caldria canviar-ho.
No obstant, ara per ara, és com si et treiessin punts del carnet per colar-te al metro o per fer una pintada en una paret, per exemple. L'acció és totalment reprobable, però aplicar el càstig sobre el carnet de conduïr és surrealista i injust.
El que sí que es pot fer tranquil·lament, en canvi, és multar-lo econòmicament o fins i tot detenir-lo.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
http://www.elperiodico.cat/
-----------------------------
El Bicing morirà d'èxit
Manel Férriz Canals
Barcelona
Sóc una de les persones que han optat pel Bicing a Barcelona. Considero que és la idea més fresca i original que s'ha dut a terme en molt temps. Ara bé, quan el parc de bicicletes era nou, tot anava bé. Era molt estrany que el sistema atorgués bicicletes en mal estat. Però ara s'ha convertit en una autèntica loteria. Diàriament el servei m'assigna una mitjana de dues bicicletes defectuoses que he de provar i canviar. Això dóna una idea d'un parc cada dia més ple de bicicletes fetes malbé. Sincerament, no entenc l'ànsia política per expandir la xarxa d'estacions i el poc sentit comú a l'hora de resoldre la desconfiança real que aquest mitjà de transport està creant en molts dels usuaris. Després de provar set bicicletes fetes malbé i de deambular per quatre aparcaments, finalment he d'agafar l'autobús amb una sensació d'impotència pel fet de no poder dir a ningú: "Per favor, inverteixin els nostres diners a solucionar abans la qualitat i després pensin en la quantitat, ja que, si no, moriran d'èxit".
-----------------------------
El Bicing morirà d'èxit
Manel Férriz Canals
Barcelona
Sóc una de les persones que han optat pel Bicing a Barcelona. Considero que és la idea més fresca i original que s'ha dut a terme en molt temps. Ara bé, quan el parc de bicicletes era nou, tot anava bé. Era molt estrany que el sistema atorgués bicicletes en mal estat. Però ara s'ha convertit en una autèntica loteria. Diàriament el servei m'assigna una mitjana de dues bicicletes defectuoses que he de provar i canviar. Això dóna una idea d'un parc cada dia més ple de bicicletes fetes malbé. Sincerament, no entenc l'ànsia política per expandir la xarxa d'estacions i el poc sentit comú a l'hora de resoldre la desconfiança real que aquest mitjà de transport està creant en molts dels usuaris. Després de provar set bicicletes fetes malbé i de deambular per quatre aparcaments, finalment he d'agafar l'autobús amb una sensació d'impotència pel fet de no poder dir a ningú: "Per favor, inverteixin els nostres diners a solucionar abans la qualitat i després pensin en la quantitat, ja que, si no, moriran d'èxit".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
El Periódico de Catalunya:
20/5/2008 PROBLEMES EN UN NOU SERVEI MUNICIPAL
El Bicing ha perdut 173 bicis per robatori o distracció de l'usuari
• 182 vehicles més van ser recuperats després de la seva desaparició
• Moltes màquines han estat retirades en un any pel desgast de l'ús intensiu
BARCELONA
No són les més atractives per als lladres, però també les bicicletes del Bicing són víctimes de robatoris, tot i que en menys proporció que les privades. Amb uns 4.500 vehicles públics circulant ara per Barcelona, 173 han desaparegut per sempre i han estat denunciats com a robats pels seus propietaris, l'empresa municipal BSM i la companyia Clear Channel. 182 més d'aquestes bicicletes es van extraviar, però van ser recuperades, tot i que algunes en un estat tan deplorable que han estat retirades.
Encara que no siguin robades, moltes bicicletes més desapareixen relativament ràpid de la circulació. L'ús del Bicing és tan intensiu, i amb això el desgast, que moltes no han tingut una vida útil de més d'un any. A més, s'està procedint aquests mesos a la substitució dels models més antics pels més nous. Amb això també s'explica que la numeració correlativa de les bicis ja hagi superat els 8.000 quan només n'hi ha 4.500 al carrer.
Segons asseguren agents de la Guàrdia Urbana, és freqüent trobar una bicicleta del Bicing abandonada en un arbre, tirada a terra o recolzada al seu cavallet, lluny de l'estació on hauria d'estar ancorada. Són exemplars que són recuperats, tot i que de vegades se'ls ha esborrat el número d'identificació.
EN UNA ALTRA POBLACIÓ
Tampoc és gens estrany trobar una bicicleta del sistema públic de Barcelona circulant en una població de l'àrea metropolitana. Per no cridar gaire l'atenció, el nou propietari li ha tret alguns elements cridaners, com per exemple els parafangs de color blanc. Igualment es coneix l'existència d'alguns grups que s'apoderen de diverses bicicletes per portar-les a un altre país, on és menys fàcil detectar-ne la procedència.
Tot i així, les del Bicing resulten ser bicicletes poc aptes per al robatori, ja que pràcticament totes les seves peces són úniques, fabricades específicament per al sistema de bicicleta pública, i no es poden trobar recanvis.
La pregunta és com es produeixen els robatoris. A algun usuari despistat l'hi han pres quan aparcava un moment davant d'una botiga. Les del Bicing no tenen, com passa amb les bicicletes públiques de les ciutats de Lió i París, un cadenat per poder lligar-les en un altre lloc que no sigui la mateixa parada. El cas més habitual és que la bicicleta no quedi ben ancorada a la seva estació, i per això és enormement fàcil emportar-se-la. La desaparició d'una bicicleta és un dels punts de conflicte entre els abonats i BSM. Si l'usuari no ha tornat una bicicleta 24 hores després d'haver-la agafat d'una estació, se li carreguen 150 euros a la targeta de crèdit. En la majoria dels casos, els abonats asseguren haver tornat la bicicleta correctament.
20/5/2008 PROBLEMES EN UN NOU SERVEI MUNICIPAL
El Bicing ha perdut 173 bicis per robatori o distracció de l'usuari
• 182 vehicles més van ser recuperats després de la seva desaparició
• Moltes màquines han estat retirades en un any pel desgast de l'ús intensiu
BARCELONA
No són les més atractives per als lladres, però també les bicicletes del Bicing són víctimes de robatoris, tot i que en menys proporció que les privades. Amb uns 4.500 vehicles públics circulant ara per Barcelona, 173 han desaparegut per sempre i han estat denunciats com a robats pels seus propietaris, l'empresa municipal BSM i la companyia Clear Channel. 182 més d'aquestes bicicletes es van extraviar, però van ser recuperades, tot i que algunes en un estat tan deplorable que han estat retirades.
Encara que no siguin robades, moltes bicicletes més desapareixen relativament ràpid de la circulació. L'ús del Bicing és tan intensiu, i amb això el desgast, que moltes no han tingut una vida útil de més d'un any. A més, s'està procedint aquests mesos a la substitució dels models més antics pels més nous. Amb això també s'explica que la numeració correlativa de les bicis ja hagi superat els 8.000 quan només n'hi ha 4.500 al carrer.
Segons asseguren agents de la Guàrdia Urbana, és freqüent trobar una bicicleta del Bicing abandonada en un arbre, tirada a terra o recolzada al seu cavallet, lluny de l'estació on hauria d'estar ancorada. Són exemplars que són recuperats, tot i que de vegades se'ls ha esborrat el número d'identificació.
EN UNA ALTRA POBLACIÓ
Tampoc és gens estrany trobar una bicicleta del sistema públic de Barcelona circulant en una població de l'àrea metropolitana. Per no cridar gaire l'atenció, el nou propietari li ha tret alguns elements cridaners, com per exemple els parafangs de color blanc. Igualment es coneix l'existència d'alguns grups que s'apoderen de diverses bicicletes per portar-les a un altre país, on és menys fàcil detectar-ne la procedència.
Tot i així, les del Bicing resulten ser bicicletes poc aptes per al robatori, ja que pràcticament totes les seves peces són úniques, fabricades específicament per al sistema de bicicleta pública, i no es poden trobar recanvis.
La pregunta és com es produeixen els robatoris. A algun usuari despistat l'hi han pres quan aparcava un moment davant d'una botiga. Les del Bicing no tenen, com passa amb les bicicletes públiques de les ciutats de Lió i París, un cadenat per poder lligar-les en un altre lloc que no sigui la mateixa parada. El cas més habitual és que la bicicleta no quedi ben ancorada a la seva estació, i per això és enormement fàcil emportar-se-la. La desaparició d'una bicicleta és un dels punts de conflicte entre els abonats i BSM. Si l'usuari no ha tornat una bicicleta 24 hores després d'haver-la agafat d'una estació, se li carreguen 150 euros a la targeta de crèdit. En la majoria dels casos, els abonats asseguren haver tornat la bicicleta correctament.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El barat surt car
Segur que, al seu moment, van tirar pel baratet sense comptar que, a la llarga, sortiria més car que si haguessin comprat pagant més però amb millor qualitat i, per tant, una vida útil més llarga. En fi, és la tònica general de les administracions públiques, aquestes també infestades pel virus del caler ràpid a qualsevol preu, com si tinguessin accionistes impacients o estiguessin gestionades per hedge funds.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
No sé ben bé com una bicicleta pot tenir una vida útil de menys d'un any. L'Ajuntament sap què vol dir "peça de recanvi" ?
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Aqui el problemano és de peces de recanvi si el que realment està gastat és TOTA la bicicleta . Si la fallada és general , cal retirar la bicicleta i aprofitar les restes en desguàs . I comprar bicis noves . Penseu que surt més car reparar una fallada de quatre o cinc elements d'una bici (pel cost alt de les hores de ma d'obra) que portar bicicletes noves .
Salutacions
Marcel
Salutacions
Marcel
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
amb tot el temps que porta en servei el bicing ja podrien haver corregit les faltes de la pantalla....
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tendència
La tònica de qui ens governa és, més aviat: si ja fa tant temps que convivim amb la potineria, per què arreglar-la si ja ens hi hem anat acostumant?Mortadel·lo wrote:amb tot el temps que porta en servei el bicing ja podrien haver corregit les faltes de la pantalla....
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Canviar una càmera punxada a mi em costa entre 10 i 15 minuts, i no tinc tot l'utillatge que seria aconsellable. Una càmera nova val 2 euros o menys al decathlon; si ho compres a l'engròs, no crec que arribi als 50 cèntims. Veient el tipus de gent que treballa al bicing em fa l'efecte que els sous que es paguen no deuen ser gaire elevats... Un quadre difícilment s'espatlla. Els llums és el que podrien donar més problemes. Els frens tampoc es triga massa a canviar-los...Marcel Estadella wrote:Aqui el problemano és de peces de recanvi si el que realment està gastat és TOTA la bicicleta . Si la fallada és general , cal retirar la bicicleta i aprofitar les restes en desguàs . I comprar bicis noves . Penseu que surt més car reparar una fallada de quatre o cinc elements d'una bici (pel cost alt de les hores de ma d'obra) que portar bicicletes noves .
Salutacions
Marcel
No sé, potser m'estic deixant el 3% de tot plegat...
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Del 20 minutos:
Unas 40 personas se dan de baja y otras 350 se apuntan cada día al Bicing de Barcelona
EUROPA PRESS. 21.05.2008
* El servicio de Bicing tiene unos 143.900 abonados.
* Cuenta con una media de casi ocho usos al día por bicicleta.
Unas 40 personas diarias se dan de baja en el servicio de Bicing de Barcelona y otras 350 se apuntan también cada día a este sistema de transporte, según los datos de los Barcelona Servicios Municipales (B:SM) hechos públicos hoy en la Comisión de Seguridad y Movilidad.
El servicio de Bicing, que tiene unos 143.900 abonados, cuenta con una media de casi ocho usos al día por bicicleta. Desde que se inició su funcionamiento, los responsables han recibido unas 32.000 llamadas motivadas por incidencias, de un total de 42.000 comunicaciones de usuarios.
El servicio de Bicing, que tiene unos 143.900 abonados
En 2007, el número de visitas a la página web fue de 1.751.824, el de llamadas que recibió el 902 315 531 fue de 304.047 y el servicio Bicing contestó más de 54.000 correos electrónicos. Bicing ha respondido 509 de las 539 quejas recibidas.
B:SM ha aplicado dos sanciones a la empresa adjudicataria: en octubre de 2007, con 33.694,84 euros por incumplimiento del tiempo de reparación en los errores parciales del sistema, y en enero de 2008, con 19.947 euros, por incumplimiento de los diferentes índices de calidad establecidos en el pliegue técnico del contrato.
Unas 40 personas se dan de baja y otras 350 se apuntan cada día al Bicing de Barcelona
EUROPA PRESS. 21.05.2008
* El servicio de Bicing tiene unos 143.900 abonados.
* Cuenta con una media de casi ocho usos al día por bicicleta.
Unas 40 personas diarias se dan de baja en el servicio de Bicing de Barcelona y otras 350 se apuntan también cada día a este sistema de transporte, según los datos de los Barcelona Servicios Municipales (B:SM) hechos públicos hoy en la Comisión de Seguridad y Movilidad.
El servicio de Bicing, que tiene unos 143.900 abonados, cuenta con una media de casi ocho usos al día por bicicleta. Desde que se inició su funcionamiento, los responsables han recibido unas 32.000 llamadas motivadas por incidencias, de un total de 42.000 comunicaciones de usuarios.
El servicio de Bicing, que tiene unos 143.900 abonados
En 2007, el número de visitas a la página web fue de 1.751.824, el de llamadas que recibió el 902 315 531 fue de 304.047 y el servicio Bicing contestó más de 54.000 correos electrónicos. Bicing ha respondido 509 de las 539 quejas recibidas.
B:SM ha aplicado dos sanciones a la empresa adjudicataria: en octubre de 2007, con 33.694,84 euros por incumplimiento del tiempo de reparación en los errores parciales del sistema, y en enero de 2008, con 19.947 euros, por incumplimiento de los diferentes índices de calidad establecidos en el pliegue técnico del contrato.
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Notícies d'avaries en dos dies seguits, la d'ahir a EPC:
Segunda avería en menos de 24 horas en el Bicing
1. • Un nuevo fallo en el sistema informático impidió coger bicis durante hora y media
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Nueva avería en la red del Bicing en menos de 24 horas. Un fallo en el sistema informático impidió ayer de nuevo durante una hora y media que los usuarios del sistema público de alquiler de bicicletas pudieran retirarlas de la mayoría de estaciones, aunque sí devolverlas, al igual que ocurrió la tarde del lunes.
Según confirmó un portavoz de la empresa municipal Barcelona de Serveis Municipals (BSM), el error se detectó a las 6.40 horas y el sistema no se normalizó hasta las 8.15 horas, una franja horaria con gran afluencia de usuarios. En esta ocasión, la incidencia en las estaciones no fue generalizada como la del lunes, aunque sí afectó a la mayoría, entre ellas, las que están situadas en las zonas más céntricas de la ciudad, explicaron las mismas fuentes.
UNA SECUELA DEL LUNES
Los primeros indicios indican, según la empresa municipal, que el fallo pudo ser una secuela de la misma avería que la de antes de ayer, cuando un error generalizado de comunicación en la red detectada a las 16.30 horas ocasionó que durante dos horas tampoco se pudieran coger bicicletas, ya que se bloqueó el sistema.
Este falta de comunicación fue originada por un problema informático debido a que no se eliminaban los ficheros temporales, lo que afectó al rendimiento general del sistema y al funcionamiento de la práctica totalidad de los puntos de aparcamiento de bicicletas.
No es la primera vez que un error de este tipo anula el sistema de alquiler de bicicletas, un servicio que desde que se inició en marzo del 2007 ha registrado cerca de cuatro millones de usos, lo que se traduce en una media de 25.000 movimientos en días laborales, 14.000 en festivos y unos ocho millones de viajes por parte de sus 145.000 abonados. El pasado 21 febrero, más de la mitad de las estaciones de la ciudad quedaron sin poder utilizarse en hora punta de la mañana (entre las 8.30 y 9.30 horas), y el 17 de mayo las de Ciutat Vella, Gràcia y parte del Eixample estuvieron inoperativas entre las 20.00 y las 23.00 horas, también por un problema de comunicación entre las paradas.
El Bicing, que continúa su expansión de nuevas estaciones en diversos puntos de la ciudad (actualmente ya hay 350 puntos de recogida y devolución), ya dispone de unas 5.300 vehículos y prevé llegar a los 6.000 el próximo mes. tal i com va la cosa, potser que canviïn de model, menys informatitzat, com per exemple, aquest:
Segunda avería en menos de 24 horas en el Bicing
1. • Un nuevo fallo en el sistema informático impidió coger bicis durante hora y media
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Nueva avería en la red del Bicing en menos de 24 horas. Un fallo en el sistema informático impidió ayer de nuevo durante una hora y media que los usuarios del sistema público de alquiler de bicicletas pudieran retirarlas de la mayoría de estaciones, aunque sí devolverlas, al igual que ocurrió la tarde del lunes.
Según confirmó un portavoz de la empresa municipal Barcelona de Serveis Municipals (BSM), el error se detectó a las 6.40 horas y el sistema no se normalizó hasta las 8.15 horas, una franja horaria con gran afluencia de usuarios. En esta ocasión, la incidencia en las estaciones no fue generalizada como la del lunes, aunque sí afectó a la mayoría, entre ellas, las que están situadas en las zonas más céntricas de la ciudad, explicaron las mismas fuentes.
UNA SECUELA DEL LUNES
Los primeros indicios indican, según la empresa municipal, que el fallo pudo ser una secuela de la misma avería que la de antes de ayer, cuando un error generalizado de comunicación en la red detectada a las 16.30 horas ocasionó que durante dos horas tampoco se pudieran coger bicicletas, ya que se bloqueó el sistema.
Este falta de comunicación fue originada por un problema informático debido a que no se eliminaban los ficheros temporales, lo que afectó al rendimiento general del sistema y al funcionamiento de la práctica totalidad de los puntos de aparcamiento de bicicletas.
No es la primera vez que un error de este tipo anula el sistema de alquiler de bicicletas, un servicio que desde que se inició en marzo del 2007 ha registrado cerca de cuatro millones de usos, lo que se traduce en una media de 25.000 movimientos en días laborales, 14.000 en festivos y unos ocho millones de viajes por parte de sus 145.000 abonados. El pasado 21 febrero, más de la mitad de las estaciones de la ciudad quedaron sin poder utilizarse en hora punta de la mañana (entre las 8.30 y 9.30 horas), y el 17 de mayo las de Ciutat Vella, Gràcia y parte del Eixample estuvieron inoperativas entre las 20.00 y las 23.00 horas, también por un problema de comunicación entre las paradas.
El Bicing, que continúa su expansión de nuevas estaciones en diversos puntos de la ciudad (actualmente ya hay 350 puntos de recogida y devolución), ya dispone de unas 5.300 vehículos y prevé llegar a los 6.000 el próximo mes. tal i com va la cosa, potser que canviïn de model, menys informatitzat, com per exemple, aquest:
- Attachments
-
- walking-bike-1.jpg (35.29 KiB) Viewed 4943 times