De les 440 a les 447 (anys 90)

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
User avatar
Alex_C4
N6
N6
Posts: 317
Joined: Friday 31/08/2007 7:22
Location: Sant Sadurní d'Anoia
Contact:

De les 440 a les 447 (anys 90)

Post by Alex_C4 »

Crec com record de la infància, que les 447 van entrar a la C4 cap al 1994, però que ho van fer d'un día per l'altre, (un dilluns) algú que tingui memoria em pot confirmar quin any exactament i si es correcte.

Recordo que la primera impresió que em vaig emportar, va ser la de dir: "Quins seients més durs!". A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.

Algúna persona més gran que jo, em pot confirmar tot això?

Àlex Naranjo.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: De les 440 a les 447 (anys 90)

Post by metring »

Que les 447 havien de ser metros??? ostres, a veure si algú pot confirmar-ho! :o
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: De les 440 a les 447 (anys 90)

Post by victorcasta »

Alex_C4 wrote:Crec com record de la infància, que les 447 van entrar a la C4 cap al 1994, però que ho van fer d'un día per l'altre, (un dilluns) algú que tingui memoria em pot confirmar quin any exactament i si es correcte.

Recordo que la primera impresió que em vaig emportar, va ser la de dir: "Quins seients més durs!". A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.

Algúna persona més gran que jo, em pot confirmar tot això?

Àlex Naranjo.
Tot són llegendes urbanes...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: De les 440 a les 447 (anys 90)

Post by entfe001 »

Les UT447 són una millora de les més antigues UT446 (que al nucli de Barcelona no tenim), que alhora són l'evolució del desaparegut prototip 445.001 dissenyat per Renfe per a serveis de rodalia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

447 per a metro, impossible

Post by Guigui »

Alex_C4 wrote:A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
No disposo de dades que ho corroborin, però a primera vista sembla impossible que les 447 anessin per metros. L'alçada respecte l'andana i, molt possiblement, també l'amplada i la llargada dels cotxes per als radis d'algunes corbes de la L1 (ex. Espanya) ho haurien fet inviable.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: De les 440 a les 447 (anys 90)

Post by wefer »

entfe001 wrote:Les UT447 són una millora de les més antigues UT446 (que al nucli de Barcelona no tenim), que alhora són l'evolució del desaparegut prototip 445.001 dissenyat per Renfe per a serveis de rodalia.
Més informació aquí:
http://www.wefer.com/w5/renfe/446.htm
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Re: De les 440 a les 447 (anys 90)

Post by 252-071 »

Alex_C4 wrote:Crec com record de la infància, que les 447 van entrar a la C4 cap al 1994, però que ho van fer d'un día per l'altre, (un dilluns) algú que tingui memoria em pot confirmar quin any exactament i si es correcte.
Les 447 van entrar en servei l'any 1993 a Barcelona.
Alex_C4 wrote: Recordo que la primera impresió que em vaig emportar, va ser la de dir: "Quins seients més durs!". A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
Mentida
entfe001 wrote:Les UT447 són una millora de les més antigues UT446 (que al nucli de Barcelona no tenim), que alhora són l'evolució del desaparegut prototip 445.001 dissenyat per Renfe per a serveis de rodalia.
Aixó no és del tot cert.Les 447 porten la mateixa caixa per poder fer composicions amb les 446 sense problemes.
Però a la llarga s'ha vist que no es recomanable posar 446 i 447 acoblades perquè les 447 paiteixen molt a les arrecades i frenades ja que el fre elèctric actua de manera diferent en les 447.

De la CEDETI nomès van aprofitar el bogie ja que va donar mals resultats,sobretot quan li van afeigir un remolc intermig.

Comparem

Renfe 447
Renfe 446

Salutacions
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: De les 440 a les 447 (anys 90)

Post by UT440_132M »

Si jo tambe recordo que vaig veure les primeres 447 cap a aquells anys aqui a osona. Pero com que els veia tots iguals no en feia massa cas, si que recordo l'entrada de les 450 per la C2 abans dels JJOO del 92 a St Celoni. Tinc mes present el record de les 440 originals en blau i groc. :riure
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: De les 440 a les 447 (anys 90)

Post by victorcasta »

252-071 wrote:
entfe001 wrote:Les UT447 són una millora de les més antigues UT446 (que al nucli de Barcelona no tenim), que alhora són l'evolució del desaparegut prototip 445.001 dissenyat per Renfe per a serveis de rodalia.
Aixó no és del tot cert.Les 447 porten la mateixa caixa per poder fer composicions amb les 446 sense problemes.
Però a la llarga s'ha vist que no es recomanable posar 446 i 447 acoblades perquè les 447 paiteixen molt a les arrecades i frenades ja que el fre elèctric actua de manera diferent en les 447.
A més, en una composició 446+447, la velocitat de la 447 es veurà limitada als 100 km/h de màxima de la 446.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: De les 440 a les 447 (anys 90)

Post by aarongilp »

Alex_C4 wrote:Recordo que la primera impresió que em vaig emportar, va ser la de dir: "Quins seients més durs!". A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
Aquesta mateixa llegenda es comentava quan van entrar en servei les 112 de FGC. Es deia que s'havien fet per a RENFE i, al no voler-les, les va comprar FGC. De fet, m'argumentava qui m'ho va dir que "són idèntiques!" (referint-se a les 112 respecte de les 447). Evidentment no ho són, i no hi vaig fer més cas. Ara bé, desconeixia que aquesta llegenda també hagués estat per les 447...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”