Fusió de Vueling i Clickair
- Guigui
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Fusió de Vueling i Clickair
Atenció al tema, que comença a haver-hi rumors de fusió entre Vueling i Clickair. Pel que sembla, ja hi ha hagut contactes formals però, de moment, no hi ha hagut acord.
Cinco días en diu alguna cosa, però tampoc massa.
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Last edited by Guigui on Saturday 14/03/2009 19:25, edited 1 time in total.
Reason: Possibilitat consumada
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a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Re: Possible fusió de Vueling i Clickair
Sembla que el tema seria que IB sortis de Clickair, per després comprar JK. Per tant quedaria IB+JK i Clickair+VLG.
Vox
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Re: Possible fusió de Vueling i Clickair
Ho sento, però amb tanta sigla m'he perdut. JK?Vox wrote:per després comprar JK. Per tant quedaria IB+JK i Clickair+VLG.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
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Re: Possible fusió de Vueling i Clickair
Spanairwefer wrote:Ho sento, però amb tanta sigla m'he perdut. JK?Vox wrote:per després comprar JK. Per tant quedaria IB+JK i Clickair+VLG.
- Guigui
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Perspectives d'Iberia
Si Iberia vol comprar Spanair, sembla que hauran de fer un esforç suplementari, tal com està el tema. I, ara mateix, no queda clar si són una aerolínia compradora o en venda, ja que BA hi ha augmentat significativament la participació.Vox wrote:Sembla que el tema seria que IB sortis de Clickair, per després comprar JK. Per tant quedaria IB+JK i Clickair+VLG.
El problema seu, des del punt de vista empresarial, és que només volen comprar Spanair per eliminar una aerolínia i un possible hub competidors, la qual cosa representa molta despesa per destruir, mentre que el projecte de Clickair i Vueling estaria més pensat per a sumar i, per tant, presenta una visió de més futur des d'una perspectiva empresarial.
En fi, ja veurem, perquè ni en la fusió de Vueling i Clickair ni en la compra de Spanair s'ha dit, ni de bon tros, l'última paraula.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Re: Possible fusió de Vueling i Clickair
Hola,
Veamos si entendemos algo... Iberia va y siguiendo una política "x" se divide en 2 compañías: Iberia y Clickair.
La primera (IBERIA) se quiere quedar con determinadas rutas hacia América, el puente aéreo y rutas importantes del extranjero (aunque no entiendo cómo es que desde el 31 de marzo ya no vuelan a Heathrow y le pasan la ruta a Clickair para que vuele a Gatwick, pero bueno...).
La segunda (CLICKAIR) se va quedando poco a poco con rutas y slots que le va dejando Iberia y que parece como si se lo regalase sin que nadie alce la voz ni diga nada de nada.
Por lo que a mi respecta Iberia y Clickair son lo mismo y al final la pasta sale del mismo sitio, por mucho que cambien los colorines y las pegatinas.
Después tenemos las únicas 2 compañías competidoras que en España pueden presentar batalla: SPANAIR y VUELING.
La primera (SPANAIR) está hecha un asquito y tiene una deuda interesante que deberá asumir quien la quiera comprar. Se rumoreaban varios pretendientes que la querían, entre los que estaban una aerolínea árabe, y además también está Iberia.
La segunda (VUELING) está hecha otra porquería total y absoluta financieramente dando pérdidas por todas partes pero con la diferencia de que han realizado inversiones importantes y tienen aparatos relativamente nuevecitos y bien cuidados. Entre sus pretendientes está Clickair que no es más que la aerolínea "de bajo coste" que Iberia lanzó y que no es más que Iberia vestida con otros colores.
Con lo cual de aquí lo único que se deduce es que Iberia es potentísima en todas sus facetas y que por un lado está detrás de Spanair para cargársela como competencia directa mientras que por el otro lado y llamándose Clickair, también está Iberia detrás de cargarse Vueling para que tampoco haya competencia. De tal forma que si Iberia compra Spanair y si Clickair compra Vueling o se fusiona con ella, al final volveremos a tener monopolio Iberia y en España no habrá más remedio que volar siempre con los mismos de siempre, lo cual hará subir los precios y el que sale perdiendo es el de siempre: el usuario.
Y ahora el que sepa de esto más que yo (que seguro que habrá) que me anime un poco y me explique dónde me estoy equivocando porque todo apunta a que aquí de libertad de mercados nada de nada.
Saludos,
Sergio
Veamos si entendemos algo... Iberia va y siguiendo una política "x" se divide en 2 compañías: Iberia y Clickair.
La primera (IBERIA) se quiere quedar con determinadas rutas hacia América, el puente aéreo y rutas importantes del extranjero (aunque no entiendo cómo es que desde el 31 de marzo ya no vuelan a Heathrow y le pasan la ruta a Clickair para que vuele a Gatwick, pero bueno...).
La segunda (CLICKAIR) se va quedando poco a poco con rutas y slots que le va dejando Iberia y que parece como si se lo regalase sin que nadie alce la voz ni diga nada de nada.
Por lo que a mi respecta Iberia y Clickair son lo mismo y al final la pasta sale del mismo sitio, por mucho que cambien los colorines y las pegatinas.
Después tenemos las únicas 2 compañías competidoras que en España pueden presentar batalla: SPANAIR y VUELING.
La primera (SPANAIR) está hecha un asquito y tiene una deuda interesante que deberá asumir quien la quiera comprar. Se rumoreaban varios pretendientes que la querían, entre los que estaban una aerolínea árabe, y además también está Iberia.
La segunda (VUELING) está hecha otra porquería total y absoluta financieramente dando pérdidas por todas partes pero con la diferencia de que han realizado inversiones importantes y tienen aparatos relativamente nuevecitos y bien cuidados. Entre sus pretendientes está Clickair que no es más que la aerolínea "de bajo coste" que Iberia lanzó y que no es más que Iberia vestida con otros colores.
Con lo cual de aquí lo único que se deduce es que Iberia es potentísima en todas sus facetas y que por un lado está detrás de Spanair para cargársela como competencia directa mientras que por el otro lado y llamándose Clickair, también está Iberia detrás de cargarse Vueling para que tampoco haya competencia. De tal forma que si Iberia compra Spanair y si Clickair compra Vueling o se fusiona con ella, al final volveremos a tener monopolio Iberia y en España no habrá más remedio que volar siempre con los mismos de siempre, lo cual hará subir los precios y el que sale perdiendo es el de siempre: el usuario.
Y ahora el que sepa de esto más que yo (que seguro que habrá) que me anime un poco y me explique dónde me estoy equivocando porque todo apunta a que aquí de libertad de mercados nada de nada.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Possible fusió de Vueling i Clickair
Parece que la idea es que Iberia salga de Clickair antes de fusionarse esta con Vueling.
De todas formas, lo que decantará el tema será lo que finalmente pase con Spanair. La verdad es que de ambas operaciones podrían salir cosas interesantes. Lo que no veo claro es que pasaría con Spanair en manos de Iberia.
Vox
De todas formas, lo que decantará el tema será lo que finalmente pase con Spanair. La verdad es que de ambas operaciones podrían salir cosas interesantes. Lo que no veo claro es que pasaría con Spanair en manos de Iberia.
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Més clar que l'aigua
Que no està clar? Doncs que Spanair desapareixeria i l'incest Iberia-Aena-Comunidad (accionista de referència a Iberia mitjançant Caja Madrid) podria fer i desfer per carregar-se qualsevol vestigi de competència de Barajas com a hub de referència d'Europa sudoccidental, amb tot el que això comporta.Vox wrote:Lo que no veo claro es que pasaría con Spanair en manos de Iberia.
Cada cop queda més clar que els acèrrims "defensors" del mercat lliure són uns dirigistes de tall estalinista ultraortodox.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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Re: Possible fusió de Vueling i Clickair
bé, però per això encara m'han de convencer que Spanair amb els seus MD83 o bé amb els seus socis (que alguns donen per fet que estan ansiosos en fer vols a BCN) poden fer de BCN un hub.
Ara per ara la fusió VLG+Clickair, que fa poc sembla que s'ha anunciat un inici de negociacions, sembla una opció interessant per BCN.
Vox
Ara per ara la fusió VLG+Clickair, que fa poc sembla que s'ha anunciat un inici de negociacions, sembla una opció interessant per BCN.
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Però si no, res de res
Evidentment que no seria garantia de res però, invertint els termes, pots pujar de peus que El Prat no passaria d'aeroport regional (això sí, líder europeu en vols barats i turisme de borratxera) si Iberia se'ls quedés.Vox wrote: bé, però per això encara m'han de convencer que Spanair amb els seus MD83 o bé amb els seus socis (que alguns donen per fet que estan ansiosos en fer vols a BCN) poden fer de BCN un hub.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Notícia ampliada
Notícia de l'Avui:
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Fusió d'aerolínies
Vueling i Clickair confirmen a la CNMV que negocien fusionar-se. Les fortes pèrdues porten a l'entesa dels accionistes. Seria la tercera companyia de l'Estat darrere d'Iberia i Spanair
J.M.P.
Vueling
Ult. Act. 02.04.2008 - 07:42 hs
Les aerolínies amb base a Barcelona Vueling i Clickair han comunicat a la CNMV que negocien "una fusió entre iguals". Durant les pròximes setmanes analitzaran "l'estructura de l'operació, les valoracions de les dues companyies i l'esquema de govern corporatiu".
Hemisferio, la societat patrimonial dels propietaris del Grupo Planeta, la família Lara, i accionista majoritària de Vueling, va reconèixer dilluns passat que mantenia converses de fusió amb diverses companyies. Les accions de Vueling van ser les que més van pujar aquell dia, un 6,36%, fins als 9,7 euros.
L'efecte Cercle
Com els de Vueling, els accionistes de Clickair (Iberia, Iberostar, Florentino Pérez, i les famílies Carulla, Fluxà i Serratosa) van decidir eixugar les pèrdues. El 2007 Vueling va perdre 63 milions (sis vegades més que l'exercici anterior) i Clickair entre 40 i 50 milions, a causa de la forta competència, la guerra de preus i l'escalada del preu del petroli.
El fet que molts dels implicats formin part de la junta del Cercle d'Economia (José Manuel Lara i Josep Piqué, de Vueling, i Artur Carulla i Carlos Losada, de Clickair) ha facilitat les converses. Les dues companyies juntes van transportar 10,7 milions de passatgers, tenen una flota de 47 avions i més de cent rutes. En total, totes dues juntes sumarien el 8,49% del tràfic aeri de l'Estat i serien la tercera aerolínia espanyola, per darrere d'Iberia i Spanair.
Entre els serrells que queden pendents hi ha la valoració de cada aerolínia. Clickair té uns costos un 30% inferiors, entre altres coses pel model de gestió i perquè té 700 empleats per 1.300 de Vueling.
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Fusió d'aerolínies
Vueling i Clickair confirmen a la CNMV que negocien fusionar-se. Les fortes pèrdues porten a l'entesa dels accionistes. Seria la tercera companyia de l'Estat darrere d'Iberia i Spanair
J.M.P.
Vueling
Ult. Act. 02.04.2008 - 07:42 hs
Les aerolínies amb base a Barcelona Vueling i Clickair han comunicat a la CNMV que negocien "una fusió entre iguals". Durant les pròximes setmanes analitzaran "l'estructura de l'operació, les valoracions de les dues companyies i l'esquema de govern corporatiu".
Hemisferio, la societat patrimonial dels propietaris del Grupo Planeta, la família Lara, i accionista majoritària de Vueling, va reconèixer dilluns passat que mantenia converses de fusió amb diverses companyies. Les accions de Vueling van ser les que més van pujar aquell dia, un 6,36%, fins als 9,7 euros.
L'efecte Cercle
Com els de Vueling, els accionistes de Clickair (Iberia, Iberostar, Florentino Pérez, i les famílies Carulla, Fluxà i Serratosa) van decidir eixugar les pèrdues. El 2007 Vueling va perdre 63 milions (sis vegades més que l'exercici anterior) i Clickair entre 40 i 50 milions, a causa de la forta competència, la guerra de preus i l'escalada del preu del petroli.
El fet que molts dels implicats formin part de la junta del Cercle d'Economia (José Manuel Lara i Josep Piqué, de Vueling, i Artur Carulla i Carlos Losada, de Clickair) ha facilitat les converses. Les dues companyies juntes van transportar 10,7 milions de passatgers, tenen una flota de 47 avions i més de cent rutes. En total, totes dues juntes sumarien el 8,49% del tràfic aeri de l'Estat i serien la tercera aerolínia espanyola, per darrere d'Iberia i Spanair.
Entre els serrells que queden pendents hi ha la valoració de cada aerolínia. Clickair té uns costos un 30% inferiors, entre altres coses pel model de gestió i perquè té 700 empleats per 1.300 de Vueling.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Re: Possible fusió de Vueling i Clickair
Hola,
De EPC:
Saludos,
Sergio
De EPC:
Sí, sí, aerolínea independiente... Iberia saldría de Clickair... ya, ya, ya... se me hace difícil de creer eso. Les han dado aviones, cedido slots, traspasado rutas, y ahora van a salir por las buenas de Clickair. Que me lo explique alguien porque ni llego a comprenderlo ni me lo creo.2/4/2008 CONCENTRACIÓN EN EL SECTOR AÉREO
Vueling y Clickair preparan una fusión entre iguales
• La aerolínea resultante ocupará la tercera posición en el mercado español
• Los negociadores subrayan la independencia de la nueva compañía
M. J. B. / S. S.
BARCELONA
Las dos aerolíneas con base en el aeropuerto de El Prat, Vueling y Clickair, han iniciado ya el proceso de negociación destinado a una fusión entre las dos compañías. Las conversaciones se establecen "sobre la base de la independencia de la aerolínea resultante (...) y sobre el concepto de una fusión entre iguales".
En un comunicado enviado a la Comisión Nacional del Mercado de Valores (CNMV) a última hora de la tarde de ayer, Vueling concreta que las negociaciones se centran en el plan de negocio e integración, la estructura de la operación, las valoraciones económicas de las compañías y el esquema de gobierno corporativo. En la nota se dice que el análisis se realizará en las próximas semanas, de lo que se deduce que el proceso de integración no llevará demasiado tiempo.
La aerolínea resultante "tendrá su base en Barcelona". Y en este caso se convertirá en el primer operador del aeropuerto Barcelonés. De hecho, Clickair ya es la compañía que más pasajeros ha transportado desde El Prat en los meses de enero y febrero, 662.129 personas. Vueling fue la cuarta, con 434.370 pasajeros. Conjuntamente se sitúan muy por delante de Iberia, que sumó 628.298 pasajeros. En el conjunto del mercado español se colocará como tercera aerolínea por delante de Air Europa.
Aunque Iberia es uno de los socios de Clickair, en el comunicado remitido a la CNMV se subraya "la independencia" de la compañía resultante. Esa circunstancia no parece ser ajena al rechazo institucional con que se ha recibido en Catalunya el intento de Iberia de hacerse con el control de Spanair, operación en la que la compañía que preside Fernando Conte va de la mano de Gestair. De tener éxito, la antigua aerolínea de bandera se haría con el uso casi exclusivo de la nueva terminal de El Prat. La unión de Vueling y Clickair le da a Iberia pleno dominio de la instalación. No sorprende que las negociaciones para la fusión se lleven directamente entre Inversiones Hemisferio (Planeta) primer accionista de Vueling y Nifinsa, sociedad de la familia Serratora y accionista de Clickair, mientras que Iberia, a la que también le interesa el acuerdo, tiene un papel más discreto. El resto de los socios son Quercus (Agrolimen), Iberostar y ACS.
Saludos,
Sergio
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Re: Possible fusió de Vueling i Clickair
Hola,
De EPC:
Con lo cual la estrategia empresarial es clara: se quita de enmedio a sus competidores, se queda con la nueva terminal, pone las rutas que le dé la gana y obliga al usuario a aceptar tanto precios (monopolio de hecho si todo esto pasa) y obliga también a aceptar que si la política de Iberia es viajar a sudamérica pues así será, aunque el mundo entero y especialmente los negocios esté mirando ya hacia Asia, China, Japón, Oriente Medio, etc.
Ante esto nuestros políticos no hacen nada y siguen en la estúpida lucha de siempre que si Madrid esto que si Madrid lo otro, en lugar de asegurarse para el aeropuerto del Prat que haya rutas hacia Europa, hacia las principales ciudades españolas y hacia los mercados de futuro y que dichas rutas no sean monopolizadas por el mismo operador que obligará entonces a pagar lo que le dé la gana pues no habrá más compañías que hagan esas rutas.
El primer titular dice que Iberia ofrecerá vuelos de larga distancia si puede controlar El Prat, pero es que a Barcelona no le urgen según qué vuelos y según qué largas distancias, puesto que sudamérica no es un destino de futuro ni de desarrollo y además Madrid ya vuela a sudamérica. El que quiera volar a sudamérica que compre un paquete AVE+avión desde Madrid y allí estará. El futuro, la competitividad, el desarrollo, las oportunidades de negocio y el dinero están en Asia, en Oriente Medio, siguen en USA y se van a expandir a China, Hong Kong, Singapur, Corea, etc. Allí es hacia donde hay que volar y allí están las largas distancias que nos interesan.
Y por supuesto, los vuelos desde Barcelona a las principales ciudades españolas como Bilbao, Madrid, Sevilla, Valencia, Baleares, Canarias, Galicia... han de existir y no pueden ser monopolizados en exclusiva por una misma compañía aérea ya que los precios podrían ser escandalosos. Y lo mismo pasa con los vuelos a ciudades europeas de primer orden como Londres, París, Berlín, Roma, etc. o a los principales aeropuertos europeos de conexión como puedan ser Frankfurt, Londres, París o Amsterdam. Lo ideal sería conseguir ser uno de esos aeropuertos de conexión nosotros mismos y hacer que aquel que quisiese conectar con Asia tuviese que volar hacia Barcelona y eso hay que propiciarlo de la forma que sea.
Iberia estaba en venta hace poco ¿no? estaba detrás de ella British Airways, ¿cierto? pues yo creo que para frenar de una vez las políticas aéreas destructivas de Iberia en relación al Prat, habría que aplicar la táctica de Iberia. Con lo cual, los grandes capitales catalanes junto a la Generalitat deberían unirse para comprar entre todos Iberia (dinero hay para ello), y una vez con Iberia en manos catalanas, cambiar su política y potenciar El Prat.
Como no se haga algo así, al final acabamos todos volando a Perú, Ecuador, Rumanía y Marruecos, que parece ser que es lo que da dinero a Iberia, pero no futuro ni negocio a nuestras empresas y por tanto empleo y desarrollo a nuestra población.
Saludos,
Sergio
De EPC:
Como podemos ver, Iberia lo quiere todo, quiere controlar Spanair y quiere controlar también lo que salga de esa posible fusión entre Vueling y Clickair, esta última compañía digamos que es "suya" pues de Iberia salió, con sus slots cuenta, con parte de sus aviones y sus rutas, etc.6/4/2008 FUTURO DEL AEROPUERTO DE BARCELONA
Iberia ofrecerá vuelos de larga distancia si puede controlar El Prat
• La compañía no renuncia a una participación mayoritaria en Spanair y en Clickair-Vueling
• La aerolínea de bandera pretende desarrollar un segundo 'hub' a Suramérica en Barcelona
M. JIMÉNEZ BOTÍAS / S. SABRIÀ
BARCELONA
Frente a la teoría de las administraciones de que la oferta genera la demanda, las empresas sostienen que la demanda facilita la oferta. Esta, sin duda, es la teoría de Iberia en su apuesta por aumentar la presencia en el aeropuerto de El Prat. La compañía está dispuesta a volar a Latinoamérica y Estados Unidos desde el aeropuerto barcelonés. Pero esa opción la supedita a conseguir la suficiente masa crítica desde el aeropuerto de BCN que justifique esa apuesta.
El Prat no será la primera opción para la compañía, ya que Barajas es su hub --ventana de conexiones-- para las rutas con Latinoamérica, que, además, son las más rentables para la aerolínea. Pero no se puede desdeñar el crecimiento potencial del aeropuerto barcelonés que permitirá la inauguración de la nueva Terminal Sur (T-Sur). El aeropuerto debe pasar de 30 millones de pasajeros al año a 60 millones, e incluso algo más si se contabiliza la terminal satélite, que ya ha sido proyectada y debe entrar en servicio en el 2012. "Si hay mercado, la compañía no tendrá más remedio que habilitar rutas, aunque ya vuele desde Madrid a ese mismo destino", comentan fuentes del sector aéreo.
Ante esa estrategia a largo plazo, no extraña que Iberia apueste por hacerse con el control de las dos aerolíneas que le abren el paso en El Prat: Spanair y Vueling-Clickair. En el primer caso, compite con dos sociedades de solvencia poco contrastada. Ni Gadair --una firma especializada en vuelos chárter, prácticamente sin flota, pero apoyada por algunas instituciones económicas desde Barcelona--, ni el fondo luso-canadiense Longstock Financial parecen del agrado de SAS, el grupo escandinavo resuelto a vender su filial Spanair. "No creo que nadie ofrezca más garantías que Iberia en la compra de Spanair", dicen fuentes sectoriales.
MÁS SOLVENCIA
También es verdad que la aerolínea de bandera no es la que puja con más dinero, pero sí es la que goza de una mayor solvencia empresarial en el sector aéreo. De hecho, la dudosa solvencia de los otros postores la deja en mejor lugar que nadie para comprar, pese a que en el transcurso de las negociaciones Gadair emergió como primer candidato para lograr el control.
Si la masa crítica es básica para apostar por un aeropuerto, Iberia no renunciará a ser el socio dominante de la compañía que resulte de la fusión entre Vueling y Clickair. Pese al pacto con el resto de accionistas de Clickair, que permite repartirse equitativamente los derechos políticos, Iberia controla el 80% del capital de esa compañía y no renunciará a un paquete dominante en la fusión. Clickair aporta pasajeros de radio medio al aeropuerto de El Prat, que se suman a los que que aportan Spanair, Vueling, Air Comet y la propia Iberia. Con esa oferta es posible llenar aviones que vuelen a Suramérica, Oriente Próximo o incluso Asia. Aunque las rutas hacia el Este tienen competencia de compañías como Singapore Airlines o Lufthansa, a las que es muy difícil arrebatar su participación en ese negocio.
Si triunfa la apuesta de Iberia por El Prat, implicará el monopolio de la cuota de mercado del aeropuerto barcelonés. Pero el interés comercial de la aerolínea choca con el rechazo político en Catalunya, ya que se interpreta que una compañía "no catalana" tendría demasiado protagonismo en El Prat. Sobre todo, si su primer accionista es Caja Madrid.
Con lo cual la estrategia empresarial es clara: se quita de enmedio a sus competidores, se queda con la nueva terminal, pone las rutas que le dé la gana y obliga al usuario a aceptar tanto precios (monopolio de hecho si todo esto pasa) y obliga también a aceptar que si la política de Iberia es viajar a sudamérica pues así será, aunque el mundo entero y especialmente los negocios esté mirando ya hacia Asia, China, Japón, Oriente Medio, etc.
Ante esto nuestros políticos no hacen nada y siguen en la estúpida lucha de siempre que si Madrid esto que si Madrid lo otro, en lugar de asegurarse para el aeropuerto del Prat que haya rutas hacia Europa, hacia las principales ciudades españolas y hacia los mercados de futuro y que dichas rutas no sean monopolizadas por el mismo operador que obligará entonces a pagar lo que le dé la gana pues no habrá más compañías que hagan esas rutas.
El primer titular dice que Iberia ofrecerá vuelos de larga distancia si puede controlar El Prat, pero es que a Barcelona no le urgen según qué vuelos y según qué largas distancias, puesto que sudamérica no es un destino de futuro ni de desarrollo y además Madrid ya vuela a sudamérica. El que quiera volar a sudamérica que compre un paquete AVE+avión desde Madrid y allí estará. El futuro, la competitividad, el desarrollo, las oportunidades de negocio y el dinero están en Asia, en Oriente Medio, siguen en USA y se van a expandir a China, Hong Kong, Singapur, Corea, etc. Allí es hacia donde hay que volar y allí están las largas distancias que nos interesan.
Y por supuesto, los vuelos desde Barcelona a las principales ciudades españolas como Bilbao, Madrid, Sevilla, Valencia, Baleares, Canarias, Galicia... han de existir y no pueden ser monopolizados en exclusiva por una misma compañía aérea ya que los precios podrían ser escandalosos. Y lo mismo pasa con los vuelos a ciudades europeas de primer orden como Londres, París, Berlín, Roma, etc. o a los principales aeropuertos europeos de conexión como puedan ser Frankfurt, Londres, París o Amsterdam. Lo ideal sería conseguir ser uno de esos aeropuertos de conexión nosotros mismos y hacer que aquel que quisiese conectar con Asia tuviese que volar hacia Barcelona y eso hay que propiciarlo de la forma que sea.
Iberia estaba en venta hace poco ¿no? estaba detrás de ella British Airways, ¿cierto? pues yo creo que para frenar de una vez las políticas aéreas destructivas de Iberia en relación al Prat, habría que aplicar la táctica de Iberia. Con lo cual, los grandes capitales catalanes junto a la Generalitat deberían unirse para comprar entre todos Iberia (dinero hay para ello), y una vez con Iberia en manos catalanas, cambiar su política y potenciar El Prat.
Como no se haga algo así, al final acabamos todos volando a Perú, Ecuador, Rumanía y Marruecos, que parece ser que es lo que da dinero a Iberia, pero no futuro ni negocio a nuestras empresas y por tanto empleo y desarrollo a nuestra población.
Saludos,
Sergio
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Re: Possible fusió de Vueling i Clickair
Hola,
Según el suplemento económico de hoy de EL PAÍS, la fusión entre Vueling y Clickair está prácticamente a un mes de ver la luz y en ella, lejos de desaparecer Iberia, va a tener un papel importantísimo.
En esas mismas páginas se comenta que las dos compañías, léase Vueling y Clickair, estaban condenadas a entenderse porque se habían embarcado en una sangrante guerra de precios para conseguir clientela, con lo cual la fusión era obligada.
Como usuarios deberíamos ir pensando en preocuparnos porque si llaman "guerra sangrante" a los precios que ponían Vueling y Clickair y lo que va a surgir ahora, donde Iberia parece que llevará la voz cantante, lo va a solucionar y dejará de nuevo las cosas en unos precios buenos para la futura compañía, que venga Dios y nos asista.
Y encima no renuncian a una gran participación en Spanair puesto que siguen tras su compra... ¿habrá alguien que haga la competencia a Iberia o se harán con todo?
Saludos,
Sergio
Según el suplemento económico de hoy de EL PAÍS, la fusión entre Vueling y Clickair está prácticamente a un mes de ver la luz y en ella, lejos de desaparecer Iberia, va a tener un papel importantísimo.
En esas mismas páginas se comenta que las dos compañías, léase Vueling y Clickair, estaban condenadas a entenderse porque se habían embarcado en una sangrante guerra de precios para conseguir clientela, con lo cual la fusión era obligada.
Como usuarios deberíamos ir pensando en preocuparnos porque si llaman "guerra sangrante" a los precios que ponían Vueling y Clickair y lo que va a surgir ahora, donde Iberia parece que llevará la voz cantante, lo va a solucionar y dejará de nuevo las cosas en unos precios buenos para la futura compañía, que venga Dios y nos asista.
Y encima no renuncian a una gran participación en Spanair puesto que siguen tras su compra... ¿habrá alguien que haga la competencia a Iberia o se harán con todo?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
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Actuació impune i premeditada d'Iberia
Això seria un cas paradigmàtic per a les autoritats de la competència, però molt m'ensumo que se'n rentaran les mans, considerant el vist-i-plau que ja hi han donat la Maleni i els seus esbirros.Santfeliuenc wrote:Y encima no renuncian a una gran participación en Spanair puesto que siguen tras su compra... ¿habrá alguien que haga la competencia a Iberia o se harán con todo?
I com que a Iberia li suposo tota la malícia del món, no m'estranyaria gens que tot això ja ho tinguessin pensat des de la pròpia creació de Clickair.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Iberia tindrà el 30% de la companyia fusionada
Notícia de l'Avui, edició paper 21 de juny:
Iberia tindrà el 30% de la nova Vueling
IMMINENT Piqué assegura que la fusió amb Clickair es tancarà "els propers dies"
DETALLS Inversiones Hemisferio serà el segon accionista, amb el 14%
Josep Ferrer
La fusió de les dues companyies de baix cost catalanes, Vueling i Clickair, "s'ha de tancar els propers dies", segons va reconèixer el president de Vueling, Josep Piqué, abans de la junta general d'accionistes de la seva empresa. Iberia, que actualment compta amb el 20% de Clickair, es convertiria en el soci industrial de referència de la nova Vueling, amb el 30% del capital, ja que amb tota probabilitat adquirirà el 40% d'accions que ara tenen Quercus Equity (Agrolimen) i Iberostar, que han expressat la seva intenció de sortir del projecte.
És per aquest motiu que Piqué insistia que en darrera instància hauran de ser la Comissió Nacional del Mercat de Valors i sobretot la Comissió Nacional de la Competència les que donin el vistiplau a la fusió, "perquè Iberia tindrà una participació molt significativa" a la nova empresa "i s'ha de salvaguardar tot el que en garanteixi la independència", va afirmar. Amb tota probabilitat la nova companyia es dirà Vueling, perquè "és la que cotitza a borsa i la seva marca té més temps de presència al mercat", va dir Piqué, que també va explicar que les negociacions plantegen "una fusió entre iguals amb una relació de canvi d'un a un".
Sinergies "evidents"
Si Iberia acaba adquirint les accions que tenen ara dos dels inversionistes de Clickair controlaria el 30% de la nova companyia. Inversiones Hemisferio, l'actual soci de referència de Vueling amb el 28,62% del capital, seria el segon accionista, amb poc més del 14%.
Piqué considera que la fusió amb Clickair és de "lògica empresarial", obeeix a "evidents sinergies" comunes entre les dues companyies i per tant "no té més discussió", i va expressar el seu desig que l'acord es tanqui "com més aviat millor" per tal que "la nova empresa pugui estar funcionant abans d'acabar l'any".
El president de Vueling va voler tranquil·litzar el personal de totes dues companyies afirmant que "farem les coses bé i pensant en els treballadors", i per aquest motiu "no hi haurà grans canvis" i els que es puguin produir afectaran bàsicament el quadre directiu.
Malgrat que la nova Vuelin tingui com a principal accionista Iberia, Piqué va assenyalar que els plans de futur no inclouen abandonar la ruta Barcelona-Madrid, una batalla en què Clickair no havia entrat per no competir amb la seva matriu.
"A nosaltres la posada en servei del tren de gran velocitat no ens ha afectat tant com a Iberia i Spanair i per tant sí que podem incrementarem les freqüències de vols, perquè és una de les rutes que ens resulten més rendibles", va afirmar Piqué.
Iberia tindrà el 30% de la nova Vueling
IMMINENT Piqué assegura que la fusió amb Clickair es tancarà "els propers dies"
DETALLS Inversiones Hemisferio serà el segon accionista, amb el 14%
Josep Ferrer
La fusió de les dues companyies de baix cost catalanes, Vueling i Clickair, "s'ha de tancar els propers dies", segons va reconèixer el president de Vueling, Josep Piqué, abans de la junta general d'accionistes de la seva empresa. Iberia, que actualment compta amb el 20% de Clickair, es convertiria en el soci industrial de referència de la nova Vueling, amb el 30% del capital, ja que amb tota probabilitat adquirirà el 40% d'accions que ara tenen Quercus Equity (Agrolimen) i Iberostar, que han expressat la seva intenció de sortir del projecte.
És per aquest motiu que Piqué insistia que en darrera instància hauran de ser la Comissió Nacional del Mercat de Valors i sobretot la Comissió Nacional de la Competència les que donin el vistiplau a la fusió, "perquè Iberia tindrà una participació molt significativa" a la nova empresa "i s'ha de salvaguardar tot el que en garanteixi la independència", va afirmar. Amb tota probabilitat la nova companyia es dirà Vueling, perquè "és la que cotitza a borsa i la seva marca té més temps de presència al mercat", va dir Piqué, que també va explicar que les negociacions plantegen "una fusió entre iguals amb una relació de canvi d'un a un".
Sinergies "evidents"
Si Iberia acaba adquirint les accions que tenen ara dos dels inversionistes de Clickair controlaria el 30% de la nova companyia. Inversiones Hemisferio, l'actual soci de referència de Vueling amb el 28,62% del capital, seria el segon accionista, amb poc més del 14%.
Piqué considera que la fusió amb Clickair és de "lògica empresarial", obeeix a "evidents sinergies" comunes entre les dues companyies i per tant "no té més discussió", i va expressar el seu desig que l'acord es tanqui "com més aviat millor" per tal que "la nova empresa pugui estar funcionant abans d'acabar l'any".
El president de Vueling va voler tranquil·litzar el personal de totes dues companyies afirmant que "farem les coses bé i pensant en els treballadors", i per aquest motiu "no hi haurà grans canvis" i els que es puguin produir afectaran bàsicament el quadre directiu.
Malgrat que la nova Vuelin tingui com a principal accionista Iberia, Piqué va assenyalar que els plans de futur no inclouen abandonar la ruta Barcelona-Madrid, una batalla en què Clickair no havia entrat per no competir amb la seva matriu.
"A nosaltres la posada en servei del tren de gran velocitat no ens ha afectat tant com a Iberia i Spanair i per tant sí que podem incrementarem les freqüències de vols, perquè és una de les rutes que ens resulten més rendibles", va afirmar Piqué.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Re: Possible fusió de Vueling i Clickair
http://www.avui.cat/article/economia/35 ... narse.html
Vueling i Clickair aproven fusionar-se
De la fusió de les dues aerolínies de baix cost sorgirà la tercera companyia aèria espanyola, que disposarà de 45 avions, 2.020 empleats, 300 vols al dia i 112 rutes
EFE
Barcelona
Ult. Act. 07.07.2008 - 20:46 hs
Els consells d'administració de Vueling i Clickair han aprovat avui el contracte marc de fusió de les dues companyies, que preveu la creació d'una aerolínia amb seu a Barcelona i amb Iberia com a soci industrial de referència.
De la fusió de les dues aerolínies de baix cost sorgirà la tercera companyia aèria espanyola, que disposarà de 45 avions, 2.020 empleats, 300 vols al dia i 112 rutes, a l'espera de la probable optimització de recursos i de l'autorització de l'operació per part de les autoritats de defensa de la competència.
Es preveu la creació d'una aerolínia amb seu a Barcelona i amb Iberia com a soci industrial de referència
La nova aerolínia operarà amb la marca comercial Vueling i comptarà com a accionistes de referència amb Iberia, amb prop del 40% del capital, la societat Nefinsa -propietat de la família Serratosa- i Inversiones Hemisferio, societat patrimonial de la família Lara.
Vueling i Clickair aproven fusionar-se
De la fusió de les dues aerolínies de baix cost sorgirà la tercera companyia aèria espanyola, que disposarà de 45 avions, 2.020 empleats, 300 vols al dia i 112 rutes
EFE
Barcelona
Ult. Act. 07.07.2008 - 20:46 hs
Els consells d'administració de Vueling i Clickair han aprovat avui el contracte marc de fusió de les dues companyies, que preveu la creació d'una aerolínia amb seu a Barcelona i amb Iberia com a soci industrial de referència.
De la fusió de les dues aerolínies de baix cost sorgirà la tercera companyia aèria espanyola, que disposarà de 45 avions, 2.020 empleats, 300 vols al dia i 112 rutes, a l'espera de la probable optimització de recursos i de l'autorització de l'operació per part de les autoritats de defensa de la competència.
Es preveu la creació d'una aerolínia amb seu a Barcelona i amb Iberia com a soci industrial de referència
La nova aerolínia operarà amb la marca comercial Vueling i comptarà com a accionistes de referència amb Iberia, amb prop del 40% del capital, la societat Nefinsa -propietat de la família Serratosa- i Inversiones Hemisferio, societat patrimonial de la família Lara.
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Re: Possible fusió de Vueling i Clickair
Hola,
Si Iberia compra Vueling mediante su compañía de bajo coste Clickair, ya tenemos a una compañía que se ha hecho en sus manos con el mal llamado "bajo coste" de España, puesto que Vueling que era la competencia, la tiene ahora bajo su mando. Si Clickair es también suya, ¿dónde está ahora la siguiente compañía de bajo coste que compita con ellos para beneficio del consumidor? o sea que si antes algunos precios de Vueling o de Clickair por separado ya nos parecían abusivos para ser considerados como "de bajo coste", imaginad ahora que ya todo está en manos de una sola compañía, la misma de siempre, la de toda la vida pero con diferentes pegatinas.
Solamente queda ver cómo se desmiembra Spanair o quién se hace cargo o se funde con ella y ya está, todo como siempre, en plan tradicional.
¿No hay defensores del consumidor? supongo que esto en una sociedad civilizada debería abrir las puertas a que empresas como Ryanair ó EasyJet, etc. tuviesen las puertas abiertas a operar desde El Prat en vuelos de bajo coste ya que ahora solamente quedaría una única empresa resultado de la fusión. Por lo menos para competir con ella, ¿no?
Saludos,
Sergio
Si Iberia compra Vueling mediante su compañía de bajo coste Clickair, ya tenemos a una compañía que se ha hecho en sus manos con el mal llamado "bajo coste" de España, puesto que Vueling que era la competencia, la tiene ahora bajo su mando. Si Clickair es también suya, ¿dónde está ahora la siguiente compañía de bajo coste que compita con ellos para beneficio del consumidor? o sea que si antes algunos precios de Vueling o de Clickair por separado ya nos parecían abusivos para ser considerados como "de bajo coste", imaginad ahora que ya todo está en manos de una sola compañía, la misma de siempre, la de toda la vida pero con diferentes pegatinas.
Solamente queda ver cómo se desmiembra Spanair o quién se hace cargo o se funde con ella y ya está, todo como siempre, en plan tradicional.
¿No hay defensores del consumidor? supongo que esto en una sociedad civilizada debería abrir las puertas a que empresas como Ryanair ó EasyJet, etc. tuviesen las puertas abiertas a operar desde El Prat en vuelos de bajo coste ya que ahora solamente quedaría una única empresa resultado de la fusión. Por lo menos para competir con ella, ¿no?
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Iberia acapararà el Prat
Notícia de l'Avui:
Iberia tindrà sota control el 42% dels vols del Prat
Els usuaris podrien sortir perjudicats de la nova situació
Josep Ferrer
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 13.07.2008 - 00:07 hs
La fusió de Vueling i Clickair, amb Iberia com a soci industrial de referència, farà que la companyia aèria de bandera espanyola controli gairebé el 42% del trànsit de l’aeroport de Barcelona, tant en nombre de passatgers com en operacions. Es pot tornar, doncs, a una situació de concentració que perjudiqui l’usuari.Tenint en compte les dades del darrer any, del juny del 2007 al maig del 2008, Iberia, incloent-hi la seva franquiciada Air Nostrum i Vueling (amb Clickair), va fer 144.923 operacions, el 41,9% dels 346.141 moviments d’enlairament i aterratge que es van registrar en aquest mateix període a l’aeroport pratenc. Respecte als passatgers, les quatre companyies emparades so-ta el paraigua d’Iberia van transportar 13.551.256 usuaris, el 41,34% de les prop de 33 milions de persones que van passar per les instal·lacions barcelonines en el darrer any.
Amb aquesta situació, les principals competidores a l’aeroport del Prat, Spanair i Air Europa, queden molt lluny d’aquestes xifres ja que la primera té una quota de mercat del 13,1% en operacions i del 13,3% en passatgers, mentre que la segona compta amb gairebé el 5% de les operacions i el 7,2% d’usuaris. No obstant això, és previsible que Iberia abandoni vols des del Prat, com ha fet en els últims anys.
Si se segueix aquesta tendència en benefici de la nova Vueling, aquesta es convertirà immediatament en la companyia líder de l’aeroport de Barcelona ja que, tenint en compte les dades dels cinc primers mesos d’aquest any, sumarà més del 26% de passatgers i més del 21% de les operacions.
Amb bons ulls
La fusió entre Vueling i Clickair està supeditada a l’opinió de les autoritats de defensa de la competència, ja que Iberia controlarà més del 40% de la nova companyia. De moment, des de la societat civil, econòmica i política catalana es veu amb bons ulls aquesta operació i no té res a veure amb les protestes que van sorgir quan es va anunciar l’interès d’Iberia per aconseguir el control de Spanair. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va valorar “positivament” l’acord entre les dues companyies catalanes “perquè seguiran apostant fort pel Prat”, tot i que va deixar la porta oberta a una reassignació de la terminal Sud “en funció de com quedi Spanair, les possibles aliances i com es reposicionin les companyies en relació amb el Prat”.
Iberia tindrà sota control el 42% dels vols del Prat
Els usuaris podrien sortir perjudicats de la nova situació
Josep Ferrer
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 13.07.2008 - 00:07 hs
La fusió de Vueling i Clickair, amb Iberia com a soci industrial de referència, farà que la companyia aèria de bandera espanyola controli gairebé el 42% del trànsit de l’aeroport de Barcelona, tant en nombre de passatgers com en operacions. Es pot tornar, doncs, a una situació de concentració que perjudiqui l’usuari.Tenint en compte les dades del darrer any, del juny del 2007 al maig del 2008, Iberia, incloent-hi la seva franquiciada Air Nostrum i Vueling (amb Clickair), va fer 144.923 operacions, el 41,9% dels 346.141 moviments d’enlairament i aterratge que es van registrar en aquest mateix període a l’aeroport pratenc. Respecte als passatgers, les quatre companyies emparades so-ta el paraigua d’Iberia van transportar 13.551.256 usuaris, el 41,34% de les prop de 33 milions de persones que van passar per les instal·lacions barcelonines en el darrer any.
Amb aquesta situació, les principals competidores a l’aeroport del Prat, Spanair i Air Europa, queden molt lluny d’aquestes xifres ja que la primera té una quota de mercat del 13,1% en operacions i del 13,3% en passatgers, mentre que la segona compta amb gairebé el 5% de les operacions i el 7,2% d’usuaris. No obstant això, és previsible que Iberia abandoni vols des del Prat, com ha fet en els últims anys.
Si se segueix aquesta tendència en benefici de la nova Vueling, aquesta es convertirà immediatament en la companyia líder de l’aeroport de Barcelona ja que, tenint en compte les dades dels cinc primers mesos d’aquest any, sumarà més del 26% de passatgers i més del 21% de les operacions.
Amb bons ulls
La fusió entre Vueling i Clickair està supeditada a l’opinió de les autoritats de defensa de la competència, ja que Iberia controlarà més del 40% de la nova companyia. De moment, des de la societat civil, econòmica i política catalana es veu amb bons ulls aquesta operació i no té res a veure amb les protestes que van sorgir quan es va anunciar l’interès d’Iberia per aconseguir el control de Spanair. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va valorar “positivament” l’acord entre les dues companyies catalanes “perquè seguiran apostant fort pel Prat”, tot i que va deixar la porta oberta a una reassignació de la terminal Sud “en funció de com quedi Spanair, les possibles aliances i com es reposicionin les companyies en relació amb el Prat”.
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Sense educació no hi ha democràcia.
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Re: Iberia acapararà el Prat
Fantàstic, la major part dels vols de BCN dependran d'una companyia que ja ha dit públicament i demostrat moltes vegades que la seva gran aposta és l'aeroport de Madrid Barajas, deixant a BCN com a aeroport secondari.Guigui wrote:Iberia tindrà sota control el 42% dels vols del Prat
Anem bé, però que molt bé...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT