Sant Ildefons de Cornellà
Sant Ildefons de Cornellà
Hola, fa un parell d'anys vaig trucar a un programa de ràdio de preguntes i respostes, preguntan per una estació fantasma que hi havía entre Cornellà i L'Hospitalet. Em van contestar que era Sant Ildefons... Però la veritat es que en ser poc, perquè es va tancar?, quan?, perque no figura al mapa amb un * com "Vallcarca"?
Àlex Naranjo.
Àlex Naranjo.
Re: Sant Ildefons de Cornellà
És estrany, si. En aquest fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... s+cornella
es parla en general d'estacions ja tancades de la Renfe.
es parla en general d'estacions ja tancades de la Renfe.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.Alex_C4 wrote:perque no figura al mapa amb un * com "Vallcarca"?
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
S'acabarà si la Rodalia és gestionada per la Generalitat?
M'agradaria pensar que, un cop la Rodalia sigui gestionada des de la Generalitat, l'ATM hi podrà ficar mà amb més facilitat per aturar excessos d'aquest tipus.wefer wrote:Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: S'acabarà si la Rodalia és gestionada per la Generalitat?
Tenint en compte el desastre en la gestió dels autobusos, que ja fa temps que són competència de la Generalitat, no podem esperar gaires canvisGuigui wrote:M'agradaria pensar que, un cop la Rodalia sigui gestionada des de la Generalitat, l'ATM hi podrà ficar mà amb més facilitat per aturar excessos d'aquest tipus.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Es una bona explicació... Ara ja només falta el següent pas: la construcció sistemàtica d'andanes entre estacions colaterals amb canvi de zona, de manera que mai no s'arribin a fer servir però es puguin pintar amb un asterisc als mapes i amb més viatges de dues zones al balanç econòmic a finals d'any.wefer wrote:Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
El que no acabo d'entendre és com pot considerar-se que Garraf pertany a la zona 2 i Sitges a la 3, si ambdós pertanyen al mateix terme municipal...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Potser ja hi han pensat?
No m'estranyaria gens que Renfomentadif ja hi hagués pensat però que n'hagués desistit en veure que no recuperava la "inversió".Platanito wrote:Es una bona explicació... Ara ja només falta el següent pas: la construcció sistemàtica d'andanes entre estacions colaterals amb canvi de zona, de manera que mai no s'arribin a fer servir però es puguin pintar amb un asterisc als mapes i amb més viatges de dues zones al balanç econòmic a finals d'any.
No sóc malpensat, què va!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Viatjar amb la T-10 d'1 zona entre Sabadell i Terrassa amb renfe és vàlid.wefer wrote:Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Per anar de Sabadell Centre a Terrassa amb Renfe havia de marcar una T-10 de 2 zones, mentre que anant amb La Vallesana només havia de marcar-ne una d'1 zona. Però Sabadell Nord-Terrassa sí que es podia fer amb 1 zona. Caldria veure si amb l'entrada en servei de Terrassa-Est això es manté.Pere wrote:Viatjar amb la T-10 d'1 zona entre Sabadell i Terrassa amb renfe és vàlid.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Estàs bastant poc al dia, amb bitllets ATM es pot viatjar en desplaçament monomodal des de Sabadell Sud fins a Terrassa des de fa ja bastant de temps, gener de 2006 si no recordo malament, en desplaçament multimodal sí que ha de ser de dues zones.
Aquesta mateixa norma es pot aplicar al desplaçament Segur de Calafell-Sant Vicenç de Calders, Sitges-Garraf.
Pel que fa als títols de Renfe, l'ATM no té res a dir sobre com s'han de regular.
Aquesta mateixa norma es pot aplicar al desplaçament Segur de Calafell-Sant Vicenç de Calders, Sitges-Garraf.
Pel que fa als títols de Renfe, l'ATM no té res a dir sobre com s'han de regular.
victorcasta wrote:Per anar de Sabadell Centre a Terrassa amb Renfe havia de marcar una T-10 de 2 zones, mentre que anant amb La Vallesana només havia de marcar-ne una d'1 zona. Però Sabadell Nord-Terrassa sí que es podia fer amb 1 zona. Caldria veure si amb l'entrada en servei de Terrassa-Est això es manté.Pere wrote:Viatjar amb la T-10 d'1 zona entre Sabadell i Terrassa amb renfe és vàlid.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Una altra veritat a mitges.
Aquest "abús" que sembla per portar als tribunals suposa 10 cèntims pel bitllet senziill, 5,20€ per l'abonament mensual, 2,85€ pel bonotren, no n'hi ha per tant.
No en tots els casos s'aplica això, entre Manresa i SAnt Vicenç de Castellet s'aplica una zona ignorant Castellgalí que és una estació sense servei des de no fa tants anys tot i que la distància és considerable, mentre que FGC cobra dues zones entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet llevat de si és des de Viladordis i cal tenir en compte que en els altres casos aquestes estacions han prestat servei en un determinat moment i no s'han deixat de tenir en compte, però quan hi eren ja es cobrava dues zones per aquell trajecte, no ho trobo tan greu.
Aquest "abús" que sembla per portar als tribunals suposa 10 cèntims pel bitllet senziill, 5,20€ per l'abonament mensual, 2,85€ pel bonotren, no n'hi ha per tant.
No en tots els casos s'aplica això, entre Manresa i SAnt Vicenç de Castellet s'aplica una zona ignorant Castellgalí que és una estació sense servei des de no fa tants anys tot i que la distància és considerable, mentre que FGC cobra dues zones entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet llevat de si és des de Viladordis i cal tenir en compte que en els altres casos aquestes estacions han prestat servei en un determinat moment i no s'han deixat de tenir en compte, però quan hi eren ja es cobrava dues zones per aquell trajecte, no ho trobo tan greu.
wefer wrote:Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.Alex_C4 wrote:perque no figura al mapa amb un * com "Vallcarca"?
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Sant Ildefons de Cornellà
No discutim això.josep_serre wrote:Aquest "abús" que sembla per portar als tribunals suposa 10 cèntims pel bitllet senziill, 5,20€ per l'abonament mensual, 2,85€ pel bonotren, no n'hi ha per tant.
Sigui un euro, 5 o 10.000, no hi ha raó perquè Renfe se'ls cobri treient-se de la màniga estacions que no existeixen.
Per tant, sí és un abús, i sí és denunciable. I 5 euros per abonament mensual... sincerament, a mi no em sembla precisament poc, que són 10.000 peles a l'any! I més comptant la quantitat de gent que els ha de pagar
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Exacte. Les grans organitzacions (això inclou de tot: transportistes, consultores, governs...), de petites estafes en treuen milions d'euros cada any.