Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7
Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7
Els alcaldes del Vallès demanen a la Generalitat prioritzar la prolongació de la línia de FGC d'Avinguda Tibidabo fins a la comarca
Politica
Diversos alcaldes del Vallès Occidental, entre els quals hi ha Sant Cugat, Rubí i Terrassa, demanen a la Generalitat que es prioritzi la construcció d'un nou túnel que connecti la nostra ciutat amb Barcelona a través de la prolongació de la línia L-7 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) des de l'estació de l'Avinguda Tibidabo. Així ho han manifestat després de reunir-se en un dinar de treball per parlar de l'avantprojecte del Pla Territorial Metropolità, on ha assistit l'alcalde, Lluís Recoder. Els alcaldes també han mostrat el seu suport al túnel d'Horta ferroviari.
La proposta de prolongació de l'actual línia L-7 dels FGC de l'Avinguda Tibidabo fins a Sant Cugat ha rebut el suport de la majoria d'alcaldes del Vallès. L'objectiu és descongestionar l'únic túnel dels ferrocarrils que travessa Collserola per entrar a Barcelona.
L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, assegura que és la proposta prioritària.
Pere Navarro
La proposta seria fer un altre túnel paral·lel al túnel existent de Sant Cugat per poder millorar la freqüència.
Escolta-ho
Els alcaldes també han defensat el seu suport al túnel d'Horta ferroviari. La nova connexió permetria construir una línia en forma de llaç a la comarca, tot i que encara no està clar si seria amb infraestructures de Renfe o de FGC.
L'alcaldessa de Rubí, Carme Garcia, ha destacat l'aposta comarcal pel ferrocarril.
Carme Garcia
Nosaltres necessitem millorar el servei i la freqüència.
Escolta-ho
Els alcaldes han expressat el seu suport a altres projectes del Pla Territorial Metropolità, però han deixat clar que prioritzen la prolongació de la línia d'Avinguda Tibidabo per sobre les altres.
Està previst que dilluns de la setmana que ve es reuneixi una comissió per decidir quan es posa a informació pública el Pla Territorial Metropolità. L'aprovació provisional està prevista per a finals d'any i la definitiva pel 2009.
A al reunió també han assistit els alcaldes i alcaldesses de Matadepera, Ullastrell, Viladecavalls, Vacarisses, Castellbisbal, Rellinars, Sant Llorenç Savall i Sant Quirze del Vallès.
http://www.cugat.cat/noticies/Politica/ ... 62dcead9c1
Politica
Diversos alcaldes del Vallès Occidental, entre els quals hi ha Sant Cugat, Rubí i Terrassa, demanen a la Generalitat que es prioritzi la construcció d'un nou túnel que connecti la nostra ciutat amb Barcelona a través de la prolongació de la línia L-7 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) des de l'estació de l'Avinguda Tibidabo. Així ho han manifestat després de reunir-se en un dinar de treball per parlar de l'avantprojecte del Pla Territorial Metropolità, on ha assistit l'alcalde, Lluís Recoder. Els alcaldes també han mostrat el seu suport al túnel d'Horta ferroviari.
La proposta de prolongació de l'actual línia L-7 dels FGC de l'Avinguda Tibidabo fins a Sant Cugat ha rebut el suport de la majoria d'alcaldes del Vallès. L'objectiu és descongestionar l'únic túnel dels ferrocarrils que travessa Collserola per entrar a Barcelona.
L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, assegura que és la proposta prioritària.
Pere Navarro
La proposta seria fer un altre túnel paral·lel al túnel existent de Sant Cugat per poder millorar la freqüència.
Escolta-ho
Els alcaldes també han defensat el seu suport al túnel d'Horta ferroviari. La nova connexió permetria construir una línia en forma de llaç a la comarca, tot i que encara no està clar si seria amb infraestructures de Renfe o de FGC.
L'alcaldessa de Rubí, Carme Garcia, ha destacat l'aposta comarcal pel ferrocarril.
Carme Garcia
Nosaltres necessitem millorar el servei i la freqüència.
Escolta-ho
Els alcaldes han expressat el seu suport a altres projectes del Pla Territorial Metropolità, però han deixat clar que prioritzen la prolongació de la línia d'Avinguda Tibidabo per sobre les altres.
Està previst que dilluns de la setmana que ve es reuneixi una comissió per decidir quan es posa a informació pública el Pla Territorial Metropolità. L'aprovació provisional està prevista per a finals d'any i la definitiva pel 2009.
A al reunió també han assistit els alcaldes i alcaldesses de Matadepera, Ullastrell, Viladecavalls, Vacarisses, Castellbisbal, Rellinars, Sant Llorenç Savall i Sant Quirze del Vallès.
http://www.cugat.cat/noticies/Politica/ ... 62dcead9c1
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Un altre que es fa passar per periodista
Aquí hi ha algú que haurà de tornar a fer ESO perquè devia estar pensant en les musaranyes a classe de geografia.Alcaldes de poblacions del Vallès est, com Terrassa, Sant Cugat o Rubí [...]
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Quina mania amb el túnel de l'Av. Tibidabo!
I la velocitat, no?Carme Garcia
Nosaltres necessitem millorar el servei i la freqüència.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Quina mania amb el túnel de l'Av. Tibidabo!
Precisament des de Terrassa es ven aquesta "prolongació" com l'oportunitat de recuperar els semidirectes a la Barcelona-Vallès.Guigui wrote:I la velocitat, no?Carme Garcia
Nosaltres necessitem millorar el servei i la freqüència.
Ara, el problema és que "s'oblida" de moltíssims barris densos del Vallès Central (és a dir, els que estan a cavall entre els dos Vallès) actualment sense tren...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7
Molt bona idea... si no fos que el túnel d'Av. Tibidabo s'hauria de refer del tot ja que el gàlib no permet el pas d'altres trens que no siguin les 111, i a sobre amb una ridícula llargada de 3 cotxes. Sumem-li que le sestacions actuals estan molt juntes, ja que la línia està pensada com a metro (gairebé tramvia soterrat) de manera que és totalment inadequada per un servei de rodalies. Això, sense comptar que la línia moriria a Gràcia ja que és impossible fer passar més trens pel tram actual Gràcia-Pl. Catalunya.trainman wrote:Els alcaldes han expressat el seu suport a altres projectes del Pla Territorial Metropolità, però han deixat clar que prioritzen la prolongació de la línia d'Avinguda Tibidabo per sobre les altres.
Resumint: probablement seria millor fer una línia totalment nova, que acabarem abans i sortirà més barat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7
Tot i que el ramal d'Avinguda Tibidabo és poc aprofitable, cal fer algunes puntualitzacions.
Gàlib, hi ha moltes llegendes sobre aquest tema, però tot i que no ho he comprovat l'únic impediment que té un tren de la sèrie 112 per anar a Avinguda Tibidabo és que ha de tornar per la mateixa via ja que a l'estació terminal no hi cap i no lliuraria el desviament de l'entrada.
La distància entre estacions no és cap argument que faci la línia no aprofitable, doncs és semblant a la que hi ha entre Gràcia i Sarrià, i és normal al tractar-se d'un tram urbà, qui arribi des del Vallès a Barcelona tindrà diverses estacions on baixar i fer correspondències amb altres mitjans de transport de manera que no es vegi sensiblement afectat el temps de viatge.
La longitud de les andanes, és un factor que limita força l'aprofitament del ramal, val a dir que igualment amb una bona freqüència de pas el problema seria menor, caldria mirar les possibilitats de perllongar-les.
Saturació Gràcia-Plaça Catalunya, és cert però igualment està previst prendre mesures per reduir aquest efecte.
Gàlib, hi ha moltes llegendes sobre aquest tema, però tot i que no ho he comprovat l'únic impediment que té un tren de la sèrie 112 per anar a Avinguda Tibidabo és que ha de tornar per la mateixa via ja que a l'estació terminal no hi cap i no lliuraria el desviament de l'entrada.
La distància entre estacions no és cap argument que faci la línia no aprofitable, doncs és semblant a la que hi ha entre Gràcia i Sarrià, i és normal al tractar-se d'un tram urbà, qui arribi des del Vallès a Barcelona tindrà diverses estacions on baixar i fer correspondències amb altres mitjans de transport de manera que no es vegi sensiblement afectat el temps de viatge.
La longitud de les andanes, és un factor que limita força l'aprofitament del ramal, val a dir que igualment amb una bona freqüència de pas el problema seria menor, caldria mirar les possibilitats de perllongar-les.
Saturació Gràcia-Plaça Catalunya, és cert però igualment està previst prendre mesures per reduir aquest efecte.
wefer wrote:Molt bona idea... si no fos que el túnel d'Av. Tibidabo s'hauria de refer del tot ja que el gàlib no permet el pas d'altres trens que no siguin les 111, i a sobre amb una ridícula llargada de 3 cotxes. Sumem-li que le sestacions actuals estan molt juntes, ja que la línia està pensada com a metro (gairebé tramvia soterrat) de manera que és totalment inadequada per un servei de rodalies. Això, sense comptar que la línia moriria a Gràcia ja que és impossible fer passar més trens pel tram actual Gràcia-Pl. Catalunya.trainman wrote:Els alcaldes han expressat el seu suport a altres projectes del Pla Territorial Metropolità, però han deixat clar que prioritzen la prolongació de la línia d'Avinguda Tibidabo per sobre les altres.
Resumint: probablement seria millor fer una línia totalment nova, que acabarem abans i sortirà més barat.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Solucions, no pegots
En lloc de fer l'estiracordetes i enxubar una línia nova per traçats existents i saturats, per què no obren un nou corredor? Una línia UAB-Cerdanyola-Horta s'aprofitaria molt millor en passar per zones amb molta població actualment desabastida per TP d'alta capacitat i permetria una nova via de penetració a Barcelona, que bé podria continuar a Glòries i l'EdF.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Solucions, no pegots
Hola,
Darse cuenta de que las necesidades reales son otras y afrontarlo es peor porque sale más caro, hay que utilizar la cabeza, hay que crear nueva infraestructura y eso lleva trabajo. Lo mejor es no hacer nada, cruzarse de brazos, echarle la culpa de todo a otro y utilizar y reutilizar siempre lo mismo mientras para que parezca que hace uno algo se cambian de vez en cuando las pegatinas, se le pone un nuevo logo a la compañía de un color distinto cada cierto tiempo y se pasa el plumero a las estaciones.
En otras ciudades europeas no es extraño que nos den cien mil vueltas, hacen nuevas líneas por donde toca y por donde se necesita sin mirar en baraturas que luego resulta que salen 4 veces más caras que hacer líneas nuevas.
Saludos,
Sergio
Pero eso de crear nuevas líneas sería utilizar la materia gris y es mucho mejor y lo más importante en estos tiempos, más barato, el coger infraestructuras actualmente saturadas, anticuadas o a punto de caducar y restaurarlas y reutilizarlas sin haberlas modernizado y adecuado a los tiempos que corren requete-prolongando una vida útil que hace años debió de finalizar y saturando de nuevo, colapsando hasta el estrangulamiento la línea y forzando a la gente a seguir utilizando corredores dudosos, ficticios e inservibles hoy en día en muchos pasillos urbanos ferroviarios.Guigui wrote:En lloc de fer l'estiracordetes i enxubar una línia nova per traçats existents i saturats, per què no obren un nou corredor? Una línia UAB-Cerdanyola-Horta s'aprofitaria molt millor en passar per zones amb molta població actualment desabastida per TP d'alta capacitat i permetria una nova via de penetració a Barcelona, que bé podria continuar a Glòries i l'EdF.
Darse cuenta de que las necesidades reales son otras y afrontarlo es peor porque sale más caro, hay que utilizar la cabeza, hay que crear nueva infraestructura y eso lleva trabajo. Lo mejor es no hacer nada, cruzarse de brazos, echarle la culpa de todo a otro y utilizar y reutilizar siempre lo mismo mientras para que parezca que hace uno algo se cambian de vez en cuando las pegatinas, se le pone un nuevo logo a la compañía de un color distinto cada cierto tiempo y se pasa el plumero a las estaciones.
En otras ciudades europeas no es extraño que nos den cien mil vueltas, hacen nuevas líneas por donde toca y por donde se necesita sin mirar en baraturas que luego resulta que salen 4 veces más caras que hacer líneas nuevas.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El cap de qui?
Cada cop estic arribant més a la conclusió de que el problema no és que no vulguin utilitzar el cap, sinó que no volen utilitzar el cap de no-membres del partit, per als quals caldria "desviar" fons.Santfeliuenc wrote:Darse cuenta de que las necesidades reales son otras y afrontarlo es peor porque sale más caro, hay que utilizar la cabeza, [...]
Sóc així de càustic, però m'estan deixant sense alternativa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N4
- Posts: 59
- Joined: Thursday 17/01/2008 14:42
Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7
Bé, la solució UAB-Cerdanyola-Horta és la conversió ferrioviaria del famós
projecte del Tunel d'Horta que teòricament el Tripartit (versio I) havia de
ressuscitar, amb la polèmica inclosa de si havia de ser per cotxes,
mixte (cotxes + carrils bus) o només per ferrocarril/metro.
Aquesta setmana del DPTOP acaba d'anunciar el carril VAO a la C58 amb
viaducte monumental inclòs. Això segurament suggereix que el túnel
d'Horta està amagat en un calaix de les golfes del departament per les
desavinences entre el Tripartit (i Ajuntament Barcelona).
Per altra banda és molt simptomàtic que el projecte VAO es financia amb
la recaptació del túnel de Vallvidriera (així com nous projectes
respecte a FGC-Valles). Amb les enormes depeses que esta portant
la construcció de la L9, més les ampliacions de Sabadell i Terrassa dels FGC i
d'aparentment poca eficàcia (que té els seus costos econòmics) en l'ampliació
de la xarxa de metro (L5, L3 i L2) i si això li sumem els greus problemes
comptables que està patint la Generalitat (en gran part pel finançament
deficitari) ... veurem que actualment no hi han gaires més diners per
fer més obra pública en grans infraestructures. Per tant ni ampliació L7
ni nova línia ferroviaria Glories-Meridiana-Horta-Cerdanyola.
Així que el Quim Nadal està esperant amb candeletes que el nou ministre de
Foment li tregui les castanyes del foc amb la promesa super-inversió en
rodalies que la optimista Chacon va fer
(off-the topic i els catalans ens ho vam creure, que som de dòcils)
projecte del Tunel d'Horta que teòricament el Tripartit (versio I) havia de
ressuscitar, amb la polèmica inclosa de si havia de ser per cotxes,
mixte (cotxes + carrils bus) o només per ferrocarril/metro.
Aquesta setmana del DPTOP acaba d'anunciar el carril VAO a la C58 amb
viaducte monumental inclòs. Això segurament suggereix que el túnel
d'Horta està amagat en un calaix de les golfes del departament per les
desavinences entre el Tripartit (i Ajuntament Barcelona).
Per altra banda és molt simptomàtic que el projecte VAO es financia amb
la recaptació del túnel de Vallvidriera (així com nous projectes
respecte a FGC-Valles). Amb les enormes depeses que esta portant
la construcció de la L9, més les ampliacions de Sabadell i Terrassa dels FGC i
d'aparentment poca eficàcia (que té els seus costos econòmics) en l'ampliació
de la xarxa de metro (L5, L3 i L2) i si això li sumem els greus problemes
comptables que està patint la Generalitat (en gran part pel finançament
deficitari) ... veurem que actualment no hi han gaires més diners per
fer més obra pública en grans infraestructures. Per tant ni ampliació L7
ni nova línia ferroviaria Glories-Meridiana-Horta-Cerdanyola.
Així que el Quim Nadal està esperant amb candeletes que el nou ministre de
Foment li tregui les castanyes del foc amb la promesa super-inversió en
rodalies que la optimista Chacon va fer
(off-the topic i els catalans ens ho vam creure, que som de dòcils)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pendents
Amb el pendent relativament pronunciat que hi ha al túnel de Balmes, això crea un problema, tant si s'hi aturen 112 com si no: l'allargament de les andanes requeriria redefinir el pendent, cosa que afectaria el túnel com a tal; per altra banda, el propi pas d'aquest pendent a terreny pla no permetria unes velocitats massa altes per a trens que passen sense aturar-se (cosa que, de ser així, no requeriria adaptar-hi la llargada de les andanes, quedant el servei de l'actual L7 per a 111). No veig un S passant a la mateixa velocitat per Pàdua que un S1 o S2 per St. Gervasi, per exemple.josep_serre wrote:La longitud de les andanes, és un factor que limita força l'aprofitament del ramal, val a dir que igualment amb una bona freqüència de pas el problema seria menor, caldria mirar les possibilitats de perllongar-les.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7
No seria millor fer un túnel nou que pasès per sota de l'Avinguda de la Republica Argentina, i d'allà cap a on faci falta?
Tindriem un bon trident, la L-7 per Balmes, S-? per l'Avinguda i la L-3 per l'Av.Vallcarca.
Tindriem un bon trident, la L-7 per Balmes, S-? per l'Avinguda i la L-3 per l'Av.Vallcarca.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Millor Horta
No, hi hauria massa línies concentrades en poc espai, deixant, en canvi, moltes zones desabastides. En aquest sentit, és millor fer el túnel d'Horta, ja que prestaria servei a noves zones a ambdós costats de Collserola.Miquel wrote:No seria millor fer un túnel nou que pasès per sota de l'Avinguda de la Republica Argentina, i d'allà cap a on faci falta?
Tindriem un bon trident, la L-7 per Balmes, S-? per l'Avinguda i la L-3 per l'Av.Vallcarca.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Millor Horta
I per on ha de pasar exactament el túnel d'Horta?Guigui wrote:No, hi hauria massa línies concentrades en poc espai, deixant, en canvi, moltes zones desabastides. En aquest sentit, és millor fer el túnel d'Horta, ja que prestaria servei a noves zones a ambdós costats de Collserola.Miquel wrote:No seria millor fer un túnel nou que pasès per sota de l'Avinguda de la Republica Argentina, i d'allà cap a on faci falta?
Tindriem un bon trident, la L-7 per Balmes, S-? per l'Avinguda i la L-3 per l'Av.Vallcarca.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Túnel d'Horta
Aproximadament, entre Mundet i Cerdanyola. A partir d'aquí, podem somiar sobre la continuació del traçat en ambdues direccions.Miquel wrote:I per on ha de pasar exactament el túnel d'Horta?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7
Estic en contra del túnel. El Vallès ja té el túnel de Vallvidrera amb FGC i rep rodalies via Besòs i via Llobregat. En canvi ciutats com Castellar del Vallès estan incomunicades i la inversió que s'hi faria seria menys costosa i més productiva per a l'extensió del ferrocarril a aquest municipi.
I posats a demanar túnels jo també en vull un Badalona - Montmeló, que hem de fer molta volta els Maresmencs per a anar a l'altre Vallès!
Amb les deficiències arreu de Catalunya en transport m'hi nego a un túnel de "luxe" per a uns que ja tenen molts serveis ferroviaris als seus municipis. Sant Cugat té més estacions que Badalona i hi viu molta menys gent, i té millors comunicacions cap a totes direccions, i directes. En canvi Badalona per exemple no en té conexió amb Santa Coloma i deficitàries també per a anar a Granollers per exemple.
I posats a demanar túnels jo també en vull un Badalona - Montmeló, que hem de fer molta volta els Maresmencs per a anar a l'altre Vallès!
Amb les deficiències arreu de Catalunya en transport m'hi nego a un túnel de "luxe" per a uns que ja tenen molts serveis ferroviaris als seus municipis. Sant Cugat té més estacions que Badalona i hi viu molta menys gent, i té millors comunicacions cap a totes direccions, i directes. En canvi Badalona per exemple no en té conexió amb Santa Coloma i deficitàries també per a anar a Granollers per exemple.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No té res a veure una cosa amb l'altra
La connexió de Badalona amb Sta. Coloma està en vies de solució. Però en aquest cas, no és un problema de connexió entre aquests dos municipis sinó d'abastir de TP d'alta capacitat zones molt poblades que no en tenen. Des d'aquesta darrera perspectiva, la teva reclamació està justificada.
El que no s'aguanta per enlloc és comparar el flux de persones entre el Vallès Occidental i Barcelona per una banda i entre Badalona i Granollers per una altra. No fem demagògia barata anti-Barcelona. Si tan poca falta fes un segon túnel per Collserola, com és que la C-58 està col·lapsada cada dia? És clar que el túnel sol no serà la panacea, però és (hauria de ser) la conseqüència lògica de les ampliacions de la xarxa ferroviària que s'estan acometent, lentament però inequívoca, al Vallès Occidental.
El que no s'aguanta per enlloc és comparar el flux de persones entre el Vallès Occidental i Barcelona per una banda i entre Badalona i Granollers per una altra. No fem demagògia barata anti-Barcelona. Si tan poca falta fes un segon túnel per Collserola, com és que la C-58 està col·lapsada cada dia? És clar que el túnel sol no serà la panacea, però és (hauria de ser) la conseqüència lògica de les ampliacions de la xarxa ferroviària que s'estan acometent, lentament però inequívoca, al Vallès Occidental.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7
A l'igual que a Castellar neccesitem el tren, també molts barris de grans ciutats del Vallès ara lluny del tren també el neccesiten. Els actuals accesos a Barcelona des del Vallès, tant ferroviaris com viaris estan TOTS col·lapsats fins al límit.EUKibo wrote:Estic en contra del túnel. El Vallès ja té el túnel de Vallvidrera amb FGC i rep rodalies via Besòs i via Llobregat. En canvi ciutats com Castellar del Vallès estan incomunicades i la inversió que s'hi faria seria menys costosa i més productiva per a l'extensió del ferrocarril a aquest municipi.
Per tant, SÍ cal el túnel. De fet, els Castellarencs seríem uns dels grans beneficiats del nou túnel atès que ens acostaria a Barcelona en bastant menys temps que l'actual, i que una hipotètica relació directa amb FGC per l'actual línia.
O és que potser tens por de reconèixer que també calen grans obres a la 2ª comarca de Catalunya, el Vallès Occidental?
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7
Efectivament que l'obra serà positiva per a tots i que potser estarien els diners millors invertits en el túnel d'horta o d'av. tibidabo que no en el quart cinturó.UT596001 wrote:A l'igual que a Castellar neccesitem el tren, també molts barris de grans ciutats del Vallès ara lluny del tren també el neccesiten. Els actuals accesos a Barcelona des del Vallès, tant ferroviaris com viaris estan TOTS col·lapsats fins al límit.EUKibo wrote:Estic en contra del túnel. El Vallès ja té el túnel de Vallvidrera amb FGC i rep rodalies via Besòs i via Llobregat. En canvi ciutats com Castellar del Vallès estan incomunicades i la inversió que s'hi faria seria menys costosa i més productiva per a l'extensió del ferrocarril a aquest municipi.
Per tant, SÍ cal el túnel. De fet, els Castellarencs seríem uns dels grans beneficiats del nou túnel atès que ens acostaria a Barcelona en bastant menys temps que l'actual, i que una hipotètica relació directa amb FGC per l'actual línia.
O és que potser tens por de reconèixer que també calen grans obres a la 2ª comarca de Catalunya, el Vallès Occidental?
Simplement el que vull dir és que penso que primer cal fer arribar uns mínims de transport públic a tothom i després millorem encara més la velocitat.
Els habitants de Terrassa ja van prou ràpids a Barcelona amb RENFE si aquesta no tingués tantes avaries i els trens no tinguessin les limitacions de velocitat que els hi imposen per mal estat d'infrastructura. Crec que és més convenient que centenars de milers d'habitants de Badalona, Santa Coloma o Castellar del Vallès tinguin accès ferroviari i s'estalvïn 30min de trajecte que no que amb el nou túnel uns s'estalvïn 10min.
Efectivament, quan la cobertura del transport públic bàsic estigui feta, per exemple quan abans ja s'hagi executat l'obra a Castellar que es faci també el nou túnel de Collserola.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ordre de les obres
És que serà així. El perllongament de la L1 fins a Badalona ja està projectat i el d'FGC a Castellar en fase d'estudi, mentre l'espermatozou del túnel de Collserola encara ha de trobar el seu òvul per fertilitzar-lo.EUKibo wrote:Efectivament, quan la cobertura del transport públic bàsic estigui feta, per exemple quan abans ja s'hagi executat l'obra a Castellar que es faci també el nou túnel de Collserola.
Que poètic que m'ha quedat!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.