Ferrocarril Rivesaltes-Axat-Quillan, algun en sap algo?

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
faristol
N8
N8

Ferrocarril Rivesaltes-Axat-Quillan, algun en sap algo?

Post by faristol »

He estat pel pais càtar i he descobert el tren que va desde Carcassonne a Quillan, pero mirant el mapa de la zona he vist que al altre costat de la montanya a la població de Axat hi acaba una via que ve de Rivesaltes, i sembla o don la impresió que o fos una unio projectada i no feta o eliminada, algu en sap algo mes de la historia de aquesta via ferrea?

Ara no les puc penjar pero vaig fer fotos del punt on s'acaba la via a Quillan, em va semblar forÇ curios.
437.001
N10
N10

Re: Ferrocarril Rivesaltes-Axat-Quillan, algun en sap algo?

Post by 437.001 »

El tram Axat-Quillan està oficialment tancat i desafectat, tot i que hi ha via en bona part del traçat, i que jo sàpiga, el tren del país catar pot circular (no sé si sempre) entre Axat i St.Martin Lys, que és l´estació intermèdia entre Axat i Quillan. És tot el què sé. si algú pot aportar més dades...
El tram Axat-Lapradelle Puylaurens està oficialment tancat però no desafectat, i el tram Lapradelle-Rivesatles està obert per mercaderies.
Crec que el tram Axat-Quillan en va tancar el 1939 (2ª guerra mondial, imagino...), i ja no es va reobrir...
davida
N9
N9

Post by davida »

Recomano que visitEu http://www.tpcf.fr .
Entre Ribesaltes i Axat hi ha servei turistic. Entre Caudies i Ribesaltes la via es compartida amb RFF-SNCF que opera mercaderies. De Ribesaltes a Axat es una exclusiva del tren turistic, fins hi tot hi ha cartell de limit de territori SNCF
Entre Axat i St Martin de Lys hi ha via, ja que fins fa uns anys hi havia mercaderies. De St Martin de Lys a Quillan la via esta aixecada. Els tunels i ponts estan tapiat degut al seu mal estat.
faristol
N8
N8

Post by faristol »

Gracies per les respostes companys molt bones pagines, no era capaÇ de trobar info, ja m'ho semblava a mi que en algun temps allo debia estar conectat, ara a esperar una altre ocasió de dies festius per passejar-s'hi una mica, m'ha picat la curiositat.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”