Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Arran d'haver publicat a Tranvia Portal una postal de l'estació de Garraf ha sortit un tema:
A la postal s'hi veu l'estació de Garraf amb dues vies principals i dues d'apartament al costat mar. Però a continuació es veuen unes vies de via estreta amb dues composicions de tolves, l'una carregada i l'altra amb les tolves tombades. La pregunta és què és això?
Us pujo les fotos. Poso a continuació els links originals, ja que el fòrum talla les fotos de més de ¿800 pixels?
http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... MG0007.jpg
I l'ampliació:
http://img223.imageshack.us/img223/1/img0007rm8.jpg
Algú n'havia sentit a parlar?
Gràcies!!
A la postal s'hi veu l'estació de Garraf amb dues vies principals i dues d'apartament al costat mar. Però a continuació es veuen unes vies de via estreta amb dues composicions de tolves, l'una carregada i l'altra amb les tolves tombades. La pregunta és què és això?
Us pujo les fotos. Poso a continuació els links originals, ja que el fòrum talla les fotos de més de ¿800 pixels?
http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... MG0007.jpg
I l'ampliació:
http://img223.imageshack.us/img223/1/img0007rm8.jpg
Algú n'havia sentit a parlar?
Gràcies!!
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Pedra calcària del Garraf per fer... quelcom?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Material d'obres?
En qualsevol cas, sembla una estructura molt passatgera, corresponent a unes obres que sembla que hi ha damunt el mur de contenció. Cal pensar que a l'època a la qual corresponen aquestes fotos (anys 20-30?) encara no hi havia la maquinària de construcció actual, especialment pel que fa a vehicles, de manera que l'alternativa més a mà després de la tracció animal (humana inclosa) eren ferrocarrils com els de les mines.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Jo no sé si això és dels anys 20-30, ja que jo veig una senyal lluminosa de sortida (en l'ampliació, a la via direcció Vilanova, cap abaix), i no crec que aleshores ja n'hi haguéssin. Jo situaria la foto durant l'època de construcció de la doble via (aquí sembla que sigui via única, almenys pel costat Castelldefels), que suposo (no ho sé) que era cap els anys 50. Què me'n dieu?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Sens dubte és via única però amb senyalització lluminosa i sense electrificar.
Aquí a Madrid no tinc informació de les etapes d'aquesta línia, però amb això crec que algú podria datar-la amb certa facilitat.
Aquí a Madrid no tinc informació de les etapes d'aquesta línia, però amb això crec que algú podria datar-la amb certa facilitat.
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Bona tarda.
Jo pensava que la linia Barcelona-Vilanova-Sant Vicenç de Calders-Tarragona ja era en doble vía abans de la guerra civil, cosa que veig que no és veritat.
Quan es va fer la doble vía?
En tot cas, els horaris de l'any 1954 ja indiquen doble vía entre Barcelona, Tarragona i Reus.
Jo pensava que la linia Barcelona-Vilanova-Sant Vicenç de Calders-Tarragona ja era en doble vía abans de la guerra civil, cosa que veig que no és veritat.
Quan es va fer la doble vía?
En tot cas, els horaris de l'any 1954 ja indiquen doble vía entre Barcelona, Tarragona i Reus.
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Si que era de doble via, es veu prou bé el doble túnel al fons...
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
La doble via és va fer cap a finals del selge XIX?
Aquesta foto la situaria entre els anys 50 ja que aleshores ja existia la senyalització lluminosa.
Aquesta foto la situaria entre els anys 50 ja que aleshores ja existia la senyalització lluminosa.
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Lluís, jo no veig el doble túnel enlloc...al final es veu una sola via, amb espai per a una altra, a l'esquerra...437.001 wrote:Si que era de doble via, es veu prou bé el doble túnel al fons...
Edito: Ara sí el veig (no havia obert el link). Si t'hi fixes, al túnel de l'esquerra no hi arriba via (o jo no sé veure-la).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Diria que hi ha doble via
No ho sé veure amb total certesa, però diria que al túnel esquerre sí que n'hi ha. Què hi diuen els versats en història ferroviària?aarongilp wrote:Si t'hi fixes, al túnel de l'esquerra no hi arriba via (o jo no sé veure-la).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Lucien Roisin va morir el 1943, així que la fotografia no pot ser dels anys 50. Com a molt serà dels anys 30.
No és història ferroviària sinó fotogràfica: Roisin tenia a Barcelona una botiga a la Rambla de Santa Mònica (la part més propera a Colom), coneguda com la Casa de les Postals, on es podien trobar imatges de tot Espanya. La botiga ja no existeix com a tal, desconec què hi ha ara allà.
Inexplicablement, no té cap pàgina a cap Wikipedia.
No és història ferroviària sinó fotogràfica: Roisin tenia a Barcelona una botiga a la Rambla de Santa Mònica (la part més propera a Colom), coneguda com la Casa de les Postals, on es podien trobar imatges de tot Espanya. La botiga ja no existeix com a tal, desconec què hi ha ara allà.
Inexplicablement, no té cap pàgina a cap Wikipedia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Història ferroviària
Ho deia per la implantació de la doble via a la línia del Garraf.entfe001 wrote:No és història ferroviària sinó fotogràfica
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Jo he fet el comentari d'història fotogràfica perquè desconec quan es va fer doble via al Garraf i des de quan hi ha senyalització lluminosa. L'únic indici que puc donar de la fotografia per situar-la en el temps és per l'autor... en l'últim detall en el qual nosaltres ens hi hauríem fixat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Detalls importants
Tot compta, Mr Sherlock Holmes!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Tornant al tema concret d'aquest pressumpte "ferrocarril" secundari... té tota la pinta de ser simplement uns rails posats per portar les vagonetes des de la mina fins aquest carregador (bastant simple, per cert) i passar així el material als vagons de Renfe.
Moltes instal·lacions industrials tenien sistemes interns d'aquest tipus, abans de la generalització dels camions, les cintes transportadores, els "toros", etc. En moltes ni tan sols hi havia material de tracció, sinó que les tolves eren empeses a mà. No sé si seria aquest el cas, encara que m'inclino a pensar que aquí probablement sí deuria haver-hi algun modest tractor.
De tota manera, considerar això com un ferrocarril... potser és una mica "optimista".
Moltes instal·lacions industrials tenien sistemes interns d'aquest tipus, abans de la generalització dels camions, les cintes transportadores, els "toros", etc. En moltes ni tan sols hi havia material de tracció, sinó que les tolves eren empeses a mà. No sé si seria aquest el cas, encara que m'inclino a pensar que aquí probablement sí deuria haver-hi algun modest tractor.
De tota manera, considerar això com un ferrocarril... potser és una mica "optimista".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Els ingredients semàntics almenys hi són
Home... és "ferro" i és "carril"...wefer wrote:De tota manera, considerar això com un ferrocarril... potser és una mica "optimista".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Els ingredients semàntics almenys hi són
També ho són les atraccions de fira i fons i tot les muntanyes russesGuigui wrote:Home... és "ferro" i és "carril"...wefer wrote:De tota manera, considerar això com un ferrocarril... potser és una mica "optimista".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Algú hi dedicarà un fil?
Ja estic veient un fil dedicat a aquests mitjans de "transport", a semblança del que ja hi ha sobre escales mecàniques a "Transport aeri, marítim i altres"...wefer wrote:També ho són les atraccions de fira i fons i tot les muntanyes russes
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Posts: 104
- Joined: Sunday 07/01/2007 11:04
- Location: HISPANIA CITERIOR
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
- En 1912 se explotaba una cantera en la cara sur de La Falconera, y la piedra se embarcaba allí mismo para ser utilizada en la ampliación del puerto de Barcelona (Dique del Este)
- En 1913 comenzaron a funcionar la estación de Garraf y la via doble Barcelona - Garraf
- En 1915 se puso en servicio la vía doble hasta Vilanova
- Entre 1914 y 1918 llegó el fotógrafo francés Luciano Roisin a Barcelona, huyendo de la primera guerra mundial.
- En 1926 quedó instalado el block-system de la casa GRS entre Barcelona y San Vicente de Calders por la costa.
- En 1943 volvió a Francia, para morir, el Sr. Roisin
- En 1951 se inauguró la iglesia de Garraf, situada donde el cargadero de la foto.
- En 1913 comenzaron a funcionar la estación de Garraf y la via doble Barcelona - Garraf
- En 1915 se puso en servicio la vía doble hasta Vilanova
- Entre 1914 y 1918 llegó el fotógrafo francés Luciano Roisin a Barcelona, huyendo de la primera guerra mundial.
- En 1926 quedó instalado el block-system de la casa GRS entre Barcelona y San Vicente de Calders por la costa.
- En 1943 volvió a Francia, para morir, el Sr. Roisin
- En 1951 se inauguró la iglesia de Garraf, situada donde el cargadero de la foto.
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Vista la imatge, crec que aquestes vies de tipus Decauville aprop de l'estació del Garraf corresponen al tren que es va fer servir per a la construcció del port de Garraf.
jms
jms