Discrepo. Aquesta tecnologia només s'ha probat en línies molt curtes, encara no ha demostat maduresa per línies de llarg recorregut. I fins on jo sé només totes les línies en servei (i les de "servei en proves") són en viaducte, encara no he vist cap Maglev dins d'un túnel.wefer wrote:Crec que el sistema ja és vàlid, que la tecnologia s'ha demostrat que funciona i que tindrà futur... però només s'ha fet la meitat del camí.
Simplement, cal continuar treballant per tal d'aconseguir que els costos siguin raonables i es pugui començar a contruir una xarxa mundial de trens magnètics.
Si mirem l'únic en servei comercial, el de Shanghai, fà un recorregut de 30 km., exclusivament en viaducte, entre l'aeroport de Pudong i el no-res, on els viatgers han de transbordar a la L3 del metro (la segona parada) per continuar viatge cap a la zona d'oficines de Pudong, el centre de la ciutat i l'estació central. Això fà que la línea no sigui gaire pràctica i, fins on jo vaig veure, l'ocupació sigui molt baixa. A més la velocitat màxima està restringida a 300 km/h les primeres i últimes hores del servei.
Això sí, la foto amb els 431 km/h a l'indicador del cotxe és de moment el cim del meu frikisme transporteril!