Monoplaces elèctrics en carrils magnètics
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Monoplaces elèctrics en carrils magnètics
Notícia de l'Avui sobre un concepte futurista de transport privat:
-----------------------------------------
Cotxes elèctrics per solucionar els embussos de trànsit
Una companyia d'Igualada proposa solucionar els embussos de trànsit fent circular cotxes elèctrics per la mitjana de l'autopista
Violeta Gomà / ACN
Igualada
Ult. Act. 09.04.2008 - 13:40 hs
La companyia igualadina Nbowm està liderant un projecte de mobilitat pioner per solucionar els embussos de trànsit que es produeixen diàriament a l'entrada de les grans ciutats. El sistema preveu crear una nova infraestructura per la qual circularien uns vehicles monoplaça impulsats elèctricament per uns carrils magnètics construïts per sobre de les carreteres convencionals i a les mitjanes de l'autopista.
Nbown confia que les primeres proves pilot es puguin fer el 2010 i que, en els següents anys, pugui aplicar-se en alguns països. El projecte ha estat desenvolupat per un equip multidisciplinari format, a banda de catalans, per britànics, suecs i mexicans, entre altres. Sota el nom de MOM, aquest nou sistema de mobilitat de Nbowm sorgeix de l'encàrrec d'una multinacional del motor que instava a combinar el transport públic i el privat que ajudés a disminuir o eliminar els embussos de trànsit que, diàriament, es produeixen a les entrades de les grans ciutats com Barcelona.
Paral·lel a carreteres convencionals
El nou projecte de mobilitat funcionaria de manera paral·lela a les carreteres convencionals, per on continuarien circulant els vehicles amb carburant actuals. La idea de Nbowm es basa a construir unes vies magnètiques per sobre de les mitjanes de les actuals autovies i autopistes, per les quals només podrien circular-hi uns nous cotxes monoplaça elèctrics ampliables a dues persones que quan entressin al carril l'ocupant no hauria de conduir.
Circulació automàtica
Dins del nou sistema, la circulació seria automàtica i tots els vehicles MOM anirien a la mateixa velocitat i distància respecte als contigus, cosa que evitaria que es formessin cues com passa a les carreteres convencionals. El vehicle incorporaria GPS i té un disseny interior diàfan, per permetre que l'ocupant pugui aprofitar el viatge per treballar, llegir, connectar-se a internet, mirar la televisió o relaxar-se sense haver de conduir.
-----------------------------------------
Cotxes elèctrics per solucionar els embussos de trànsit
Una companyia d'Igualada proposa solucionar els embussos de trànsit fent circular cotxes elèctrics per la mitjana de l'autopista
Violeta Gomà / ACN
Igualada
Ult. Act. 09.04.2008 - 13:40 hs
La companyia igualadina Nbowm està liderant un projecte de mobilitat pioner per solucionar els embussos de trànsit que es produeixen diàriament a l'entrada de les grans ciutats. El sistema preveu crear una nova infraestructura per la qual circularien uns vehicles monoplaça impulsats elèctricament per uns carrils magnètics construïts per sobre de les carreteres convencionals i a les mitjanes de l'autopista.
Nbown confia que les primeres proves pilot es puguin fer el 2010 i que, en els següents anys, pugui aplicar-se en alguns països. El projecte ha estat desenvolupat per un equip multidisciplinari format, a banda de catalans, per britànics, suecs i mexicans, entre altres. Sota el nom de MOM, aquest nou sistema de mobilitat de Nbowm sorgeix de l'encàrrec d'una multinacional del motor que instava a combinar el transport públic i el privat que ajudés a disminuir o eliminar els embussos de trànsit que, diàriament, es produeixen a les entrades de les grans ciutats com Barcelona.
Paral·lel a carreteres convencionals
El nou projecte de mobilitat funcionaria de manera paral·lela a les carreteres convencionals, per on continuarien circulant els vehicles amb carburant actuals. La idea de Nbowm es basa a construir unes vies magnètiques per sobre de les mitjanes de les actuals autovies i autopistes, per les quals només podrien circular-hi uns nous cotxes monoplaça elèctrics ampliables a dues persones que quan entressin al carril l'ocupant no hauria de conduir.
Circulació automàtica
Dins del nou sistema, la circulació seria automàtica i tots els vehicles MOM anirien a la mateixa velocitat i distància respecte als contigus, cosa que evitaria que es formessin cues com passa a les carreteres convencionals. El vehicle incorporaria GPS i té un disseny interior diàfan, per permetre que l'ocupant pugui aprofitar el viatge per treballar, llegir, connectar-se a internet, mirar la televisió o relaxar-se sense haver de conduir.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Infrastructures futuristas per cotxes elèctrics
Del 20 minutos:
Idean una infraestructura con coches eléctricos para evitar el caos circulatorio
Una empresa de Igualada ha pensado en carriles magnéticos colocados en las medianas de las autopistas para que circulen coche eléctricos.
Los ocupantes no tendrían que conducir.
El proyecto cuenta con participación inglesa y sueca.
Suena a película de ciencia ficción pero ante el caos diario que se vive en las carreteras de entrada y salida de Barcelona toda solución tiene que ser escuchada.
Los vehículos electricos permitirían a sus ocupantes ir leyendo o viendo la televisiónLa compañia igualadina Nbown ha ideado una nueva infraestructura magnética que estaría colocadas en las medianas de las autopistas y autovías o encima de éstas por la que circularían vehículos monoplazas eléctricos cuyos ocupantes podrían ir leyendo, viendo la televisión o conectarse a Internet.
Los usuarios dejarían aparcados sus coches en un aparcamiento situado en la estación de la que saldrían los denominados MOM. En un principio los vehículos son para una sola persona pero también podrían ampliarse a otra.
La circulación sería automática y todos los vehículos MOM irían a la misma velocidad y distancia respecto a los contiguos.
Equipo multidisciplinar
El proyecto ha sido desarrollado por un equipo multidisciplinar formado por personas de diferentes paises, entre ellos británicos y suecos, dirigidos por Dean Markey que es su diseñador y responsable del proyecto.
Pep Valls, responsable del desarrollo del concepto y la coordinación general, afirma que la idea es construir vías magnéticas por encima de las medianas actuales "aprovechando un espacio que no se utiliza y sin destruir ningún otro".
La idea es realizar las primeras pruebas piloto en 2010. En algunos paises como los Emiratos Árabes ya se han mostrado interesados en el proyecto.
Idean una infraestructura con coches eléctricos para evitar el caos circulatorio
Una empresa de Igualada ha pensado en carriles magnéticos colocados en las medianas de las autopistas para que circulen coche eléctricos.
Los ocupantes no tendrían que conducir.
El proyecto cuenta con participación inglesa y sueca.
Suena a película de ciencia ficción pero ante el caos diario que se vive en las carreteras de entrada y salida de Barcelona toda solución tiene que ser escuchada.
Los vehículos electricos permitirían a sus ocupantes ir leyendo o viendo la televisiónLa compañia igualadina Nbown ha ideado una nueva infraestructura magnética que estaría colocadas en las medianas de las autopistas y autovías o encima de éstas por la que circularían vehículos monoplazas eléctricos cuyos ocupantes podrían ir leyendo, viendo la televisión o conectarse a Internet.
Los usuarios dejarían aparcados sus coches en un aparcamiento situado en la estación de la que saldrían los denominados MOM. En un principio los vehículos son para una sola persona pero también podrían ampliarse a otra.
La circulación sería automática y todos los vehículos MOM irían a la misma velocidad y distancia respecto a los contiguos.
Equipo multidisciplinar
El proyecto ha sido desarrollado por un equipo multidisciplinar formado por personas de diferentes paises, entre ellos británicos y suecos, dirigidos por Dean Markey que es su diseñador y responsable del proyecto.
Pep Valls, responsable del desarrollo del concepto y la coordinación general, afirma que la idea es construir vías magnéticas por encima de las medianas actuales "aprovechando un espacio que no se utiliza y sin destruir ningún otro".
La idea es realizar las primeras pruebas piloto en 2010. En algunos paises como los Emiratos Árabes ya se han mostrado interesados en el proyecto.
Re: Infrastructures futuristas per cotxes elèctrics
Com un maglev però per a una o dues persones? Mira que arribem a ser individualistes...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Maglev... però tan lent!
Calla, que me'n sé d'un que saltarà dient que són una colla de cavernícoles, que mira que no fer-los anar a més de 500 per hora...orique wrote:Com un maglev però per a una o dues persones? Mira que arribem a ser individualistes...
Fora bromes, el concepte no està malament, però realment no veig per què no hi poden encabir més persones i fer cabines de l'estil del telefèric de Montjuïc. Les famílies o grups en general no tenen dret a desplaçar-s'hi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Monoplaces elèctrics en carrils magnètics
A més estaries comdemnat a poder anar només per on hi haguessin aquest tipus de carrils. És a dir, un ferrocarril privat
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Monoplaces elèctrics en carrils magnètics
És un invent totalment absurd. Es perpetua l'individualisme, a més ja m'imagino els rics anant pel carril magnètic i els pobres a baix a l'autopista fent cua. A més els problemes de congestió seguirien igual. Tots els grans avantatges que es citen són exactament els que poden aportar el transport públic. En fi, una ximpleria que espero que no es dugui a terme.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Monoplaces elèctrics en carrils magnètics
Dubto molt (del tot, millor dit) que això s'arribi a fer.Trenscat wrote:En fi, una ximpleria que espero que no es dugui a terme.
Aquest tipus de projectes no són nous ni aquí ni a molts llocs del món. I enlloc s'han fet realitat.
Un exemple trobat amb una cerca ràpida al Google:
http://rpm2.8k.com/car.htm
I molts altres invents que apareixen per exemple aquí:
http://faculty.washington.edu/jbs/itrans/dualmode.htm
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Monoplaces elèctrics en carrils magnètics
Hi ha un model de monoplaça elèctirc, que pot arribar als 300 Km/H. Funcionaria com un cotxe. Ho vaig veure en un programa que es deia Brainiac a CUATRO l'any passat.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Monoplaces elèctrics en carrils magnètics
El problema del cotxe elèctric no és la velocitat. És més fàcil fer córrer un cotxe elèctric que un de combustió. El problema és emmagatzemar l'electricitat. Les bateries són molt grosses, pesen molt, duren molt poc, i triguen moltíssim en carregar-se. Solucionat això, el cotxe elèctric només té avantatges respecte el de combustió.
Re: Monoplaces elèctrics en carrils magnètics
Hem de fer cotxes amb patí de tercer carril
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Monoplaces elèctrics en carrils magnètics
Hola,
¿Tan difícil es hacer un túnel bajo la Diagonal? porque mira que llegamos a proponer de todo a excepción de lo obvio... ¿qué tendrá que ocurrir para que se haga de una vez algo lógico en la RMB?
Saludos,
Sergio
¿Tan difícil es hacer un túnel bajo la Diagonal? porque mira que llegamos a proponer de todo a excepción de lo obvio... ¿qué tendrá que ocurrir para que se haga de una vez algo lógico en la RMB?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Personal Pod Transport
No he trobat cap fil que en parlés. Buscava jo informació sobre la Cymothoa Exigua quan de sobte aparegué una mena de tren sembla que inspirada en el lleig crustaci. Es tracta d'un projecte de creació d'un ferrocarril (monorail concretament) a nivell personal, amb cabines amb trajectes adequats al disposat per l'individu, una mena de ferrocarril privat, de cotxes privats monorails. Vegi's http://www.wired.com/autopia/2008/10/personal-pod--1/
A Londres, a l'aeroport de Heathrow es pot veure el primer sistema en funcionament, sembla que encara en proves (no n'estic segur) de PodCar. http://www.ultraprt.com/
Què us sembla? Us sembla el futur de la mobilitat? Un projecte de tants? Us sembla agradable? Us agradaria un sistema així en algun lloc concret de la nostra geografia, amb un us concret?.
A Londres, a l'aeroport de Heathrow es pot veure el primer sistema en funcionament, sembla que encara en proves (no n'estic segur) de PodCar. http://www.ultraprt.com/
Què us sembla? Us sembla el futur de la mobilitat? Un projecte de tants? Us sembla agradable? Us agradaria un sistema així en algun lloc concret de la nostra geografia, amb un us concret?.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.