La L-1 millorarà el pas dels trens en 35 segons
• La nova cua de maniobres de Bellvitge funcionarà l'estiu que ve
Millorar el metro no és només construir més quilòmetres de túnels. Hi ha projectes invisibles per als ciutadans que són imprescindibles per potenciar aquest transport públic. Un d'ells és la nova cua de maniobres i els tallers de Bellvitge de la L-1, la línia més important amb un terç dels viatgers i també la més llarga. La infraestructura està molt avançada i entrarà en servei en tota la seva longitud a l'estiu, segons va explicar ahir el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal. Amb aquesta inversió, fixada en 55 milions, i altres de previstes a la xarxa elèctrica i de senyals, la freqüència de pas en hora punta augmentarà en un futur encara no determinat dels 3 minuts i 40 segons actuals a 3 minuts i 5 segons.
Els 520 metres del nou túnel de maniobres construïts amb pantalles de formigó entre l'Hospital de Bellvitge i l'enllaç de la Gran via de l'Hospitalet amb la Ronda Litoral i la A-2, que ahir va mostrar Nadal, permetran estacionar fins a 21 combois, enfront dels sis d'ara.
Aquesta ampliació, parcialment en servei després dels dos trams oberts al setembre i novembre, permetrà posar en circulació fins a 31 trens, enfront dels 24 actuals.
En paral.lel a la gran galeria de tres vies se'n fa una altra encara més ampla, de fins a 37 metres, però més curta, 210 metres, que acollirà els tallers ampliats de reparació i manteniment de vies i catenàries, situats en l'actualitat al costat de l'estació de Mercat Nou, a Sants. Aquests treballs tenen un cost de 24,5 milions i es preveu que s'acabin a principis de l'any que ve.
La modernització de la L-1, la que té els plans de reforma més endarrerits de la xarxa, es completa amb la incorporació ja culminada de 10 nous trens de la sèrie 6000 i la renovació en tres anys dels 24 combois que circulen des del 1987 i que estan a la meitat de la seva vida útil.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
La L-1 millorarà el pas dels trens en 35 segons
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: La L-1 millorarà el pas dels trens en 35 segons
Bonica foto de la cua de maniobras de Hospital de Bellvitge.
Un lloc on la majoria de mortals mai veurem en directe.
Salutacions.
Un lloc on la majoria de mortals mai veurem en directe.
Salutacions.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: La L-1 millorarà el pas dels trens en 35 segons
ole!
però atenció a la frase
¬¬ "Hi ha projectes invisibles per als ciutadans que són imprescindibles per potenciar aquest transport públic."
que llest que s'ha tornat ara el Nadal! per fi fan alguna obra de les que calen i no com porten fent tants anys per exemple a Badalona que 3 mesos abans de les eleccions posen una nova línia de bus amb freqüència de pas de 40min (només en posen un) que faci ziga-zagues i cobreixi tota Badalona per a dir que han posat un nou bus al teu barri...
Jo personalment són aquestes obres les que precisament veig i el que és invisible, o millor dit inservible són aquests busos amb freqüència de 40min o el drogoTRAM La Mina - Sant Roc.
però atenció a la frase
¬¬ "Hi ha projectes invisibles per als ciutadans que són imprescindibles per potenciar aquest transport públic."
que llest que s'ha tornat ara el Nadal! per fi fan alguna obra de les que calen i no com porten fent tants anys per exemple a Badalona que 3 mesos abans de les eleccions posen una nova línia de bus amb freqüència de pas de 40min (només en posen un) que faci ziga-zagues i cobreixi tota Badalona per a dir que han posat un nou bus al teu barri...
Jo personalment són aquestes obres les que precisament veig i el que és invisible, o millor dit inservible són aquests busos amb freqüència de 40min o el drogoTRAM La Mina - Sant Roc.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La L-1 millorarà el pas dels trens en 35 segons
Per ser una obra "invisible"... ha procurat visitar-la amb tot de mitjans de comunicació perquè la retratin i vegin què bons que són els nostres polítics que ens fan obres que nosaltres ni sabem que hi són. I que no els importa gens ni mica que no se'n faci publicitat, sinó que ho fan pel bé del país exclusivament.EUKibo wrote:"Hi ha projectes invisibles per als ciutadans que són imprescindibles per potenciar aquest transport públic."
Surresalista, vaja, que ens prenen a tots per curts de gambals.
En quant a l'obra, està molt bé... però arriba amb molts anys de retard i a sobre desfassada en el temps amb la compra de trens. Això sí: més val tard que mai.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: La L-1 millorarà el pas dels trens en 35 segons
No podries tenir més raó.wefer wrote:En quant a l'obra, està molt bé... però arriba amb molts anys de retard i a sobre desfassada en el temps amb la compra de trens. Això sí: més val tard que mai.
És lamentable com l'Administració fa endarrerir l'economia nacional. Mentre ALSTOM i CAF, dues empreses que compleixen amb prou eficiència els plaços de fabricació dels trens i que generen molta riquesa a Catalunya, Espanya i Europa a més de llocs de treball de qualitat i capacitat tecnològica, la Generalitat de Catalunya és absolutament incompetent només pensant en les famoses comissions del 3% (ó 20%) fent endarrerir anys i fins i tot dècades l'avanç de les obres només per a que un AVE pugui arribar a temps per a unes eleccions generals i cada any que s'allarga el plaç més comissions i més diners que l'Estat i l'autonomia crema en l'entorn dels seus amics quan la gent del carrer precisament cada cop té menys poder adquisitiu.