Per no allargar massa el missatge havia fet servir la nomenclatura de les carreteres que és (deixant de banda la N-152, prou coneguda):
GI-400 de la Collada de Toses per La Molina, Masella cap a Alp. Poc abans d'arribar a Alp se'n desvia la GI-404 que baixa a Das.
GIV-4016 de Planès (o Planoles) per Fornells de la Muntanya, Toses, travessa el pas a nivell i puja per entroncar amb la GI-400 a aproximadament un quilòmetre al SO de la Collada de Toses. Aquesta carretera és fantàstica perquè entre Planès i Toses va paralela a la línia del tren i, fins i tot, passa entre les dues boques del túnel del cargol.
GIV-4082 de La Molina, pel barri de l'estació, cap a Alp.
Lo del túnel de carretera de Toses, ja se'n parlava abans de començar el Túnel del Cadí. Jo crec que, fins i tot, abans de la mort del dictador. Es va decidir a favor de l'opció del Berguedà perquè es deia que el Ripollès encara tenia tren...
He fet amb autobús tant la collada de Toses (per la N-152) com el coll de La Creueta (de Castellar de n'Hug a La Molina)... i ja fa uns quants anys amb uns vehicles molt més anticuats.
Salut !!
Ecomobisostrans wrote:genissimon wrote:Una pregunta: el microbús entre Toses i La Molina va per la N-152 i la GI-400 o bé per la GIV-4016 i la GI-400?
Des de Planés (poc despres de Planoles) fins poc abans d'arribar a Alp tota l'estona va per carreteres secundaries, per tant deu ser la 2ª opció. De totes maneres va dir el conductor que si el cap de setmana s'omplen de cotxes es pot agafar una altra ruta, que em sembla que incloia la nacional.
genissimon wrote:Suposo que l'autobús estàndard no surt de la N-152 fins a La Collada on pren la GI-400 cap a La Molina.
Gràcies.
Exacte, i no vegis lo llarg que es fa el viatge per la N-152 amb un bus de 12 o 13 m que ha d'anar forsa lent. Per cert, em va dir un vei de la Cerdanya que hi ha previst fer un tunel a Toses per escursar el viatge per carretera entre la Cerdanya i el Ripollès.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.