Panells retroil·luminats a Metro BCN?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Panells retroil·luminats a Metro BCN?
No sé a quina estació vaig passar l'altra dia i vaig veure, des del tren, que estan instal·lant panells d'informació (aquells del centre de les andanes, amb el plànol de situació) il·luminats pel darrera, com a les últimes parades d'autobús.
Avui, encara m'he sorprès més quan he vist que a Entença sembla que han fet una cosa semblant retroil·luminada amb dels panells laterals de l'andana, és a dir, aquells que posen el nom de l'estació, el següent el logo del metro, el següent el plànol de la línia i es van repetint. També he vist que han posat una senyalització específica indicant la sortida per PMR.
La veritat és que tot plegat dóna una sensació de lluminositat força impactant.
Sabeu si això és així o m'he fixat malament? Si és així, alguna altra estació on s'estigui fent?
Avui, encara m'he sorprès més quan he vist que a Entença sembla que han fet una cosa semblant retroil·luminada amb dels panells laterals de l'andana, és a dir, aquells que posen el nom de l'estació, el següent el logo del metro, el següent el plànol de la línia i es van repetint. També he vist que han posat una senyalització específica indicant la sortida per PMR.
La veritat és que tot plegat dóna una sensació de lluminositat força impactant.
Sabeu si això és així o m'he fixat malament? Si és així, alguna altra estació on s'estigui fent?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
Jo he llegit el que tu has observat en un altre fòrum (no ho he vist, però). No ho he vist en cap altra estació (clar que amb la freqüència que agafo jo el metro...) i sincerament, espero que no s'estengui tal aberració de despilfarrament d'energia elèctrica i malbaratament de recursos públics.
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
Yo los he visto también, si no recuerdo mal es sólo el plano en el andén sentido Horta y uno de los paneles con el nombre de la estación en el otro andén. No sé si habrá algo más, a las 7:30 de la mañana no está el horno para bollos
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
Avui he passat per Entença i he fet unes fotos, encara que sigui amb el mòbil.
Jutgeu vosaltres mateixos la diferència de visualització entre uns i altres.
Jutgeu vosaltres mateixos la diferència de visualització entre uns i altres.
- Attachments
-
- Nova senyalització PMR
- pmr.jpg (158.07 KiB) Viewed 5000 times
-
- Plànols convencionals sense il·luminar, per tal de comparar amb els nous
- panell-no-iluminat.jpg (147.88 KiB) Viewed 4631 times
-
- Plànols il·luminats
- panell-iluminat-2.jpg (161.42 KiB) Viewed 4638 times
-
- Plànols il·luminats
- panell-iluminat-1.jpg (146.07 KiB) Viewed 4619 times
-
- Rètol il·luminat
- indicador-iluminat-2.jpg (156.5 KiB) Viewed 4625 times
-
- Rètol il·luminat
- indicador-iluminat.jpg (166.65 KiB) Viewed 4629 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
A Sagrada Família L2 direcció Pep Ventura hi havia dos operaris serrant i fent no se què per dins de la "pseudo-cabina de cap d'estació". No em figurava què podia ser, però ara ja em quadren les coses.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
Doncs en la foto del panell blau de la <M> sembla com si fos una enganxina sobre l'altre panell. Potser que es tracti de rètols fosforecents?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
No. Són il·luminats. Tant aquests com els termòmetres s'assemblen molt als que han anat posant a passadissos i vestíbuls, amb una part exterior de plàstic transparent.victorcasta wrote:Potser que es tracti de rètols fosforecents?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
Cal tanta il·luminació? Si ja es veuen bé tal i com estaven.... a més, a pràcticament mai he vist que s'aturés ningú a veure els plànols de la xarxa (exceptuant el que hi ha a fora de Barceloneta, que sempre hi ha algú)
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En fan un gra massa
Que il·luminin els plànols al carrer per quan estigui fosc, passi. Però trobo del tot inútil i, fins i tot, indignant gastar més energia per il·luminar uns objectes que ja es veuen prou bé.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
La veritat és que sembla una mesura una mica inútil. Suposo que deu ser per que algú s'embutxaqui unes comissions ben sucoses i perquè el bitllet pugui 15 cèntims l'any que ve!
Hauríem d'anar cap a l'eficiència no cap al malbaratament d'energia i de diners infinit!
Hauríem d'anar cap a l'eficiència no cap al malbaratament d'energia i de diners infinit!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
Doncs jo crec que aquest experiment de retroiluminar els panells comportaria la retirada dels fluorescents de damunt que els il·luminen i segur que aquest sistema d'il·luminació consumeix menys que els fluorescents normals.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Espero...
Si és així, d'acord. Però creus que il·luminaran prou?victorcasta wrote:Doncs jo crec que aquest experiment de retroiluminar els panells comportaria la retirada dels fluorescents de damunt que els il·luminen i segur que aquest sistema d'il·luminació consumeix menys que els fluorescents normals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
Potser caldria moure la fila de fluorescents més propera a la via una mica mes cap a dins. Potser fan aquesta prova per veure si és factible... ni idea! Potser en els propers mesos en sabem alguna cosa o no en tornarem a saber més.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
Vist el resultat, crec que la il·luminació dels plànols millora molt la legibilitat dels mateixos.
Els termòmetres també milloren una mica, però la diferència amb els actuals no és espectacular.
Per últim, la retroil·luminació de la resta d'indicadors d'andana (els que porten només el logo del metro o el nom de l'estació) em sembla totalment prescindible ja que no aporta gairebé res.
Per tant... crec que els plànols sí que s'haurien de retroil·luminar, però la resta ja està bé com està. Millor concentrar els esforços e il·luminar millor segons quines estacions, a més de la senyalització de passadissos i vestíbuls.
I si us plau... no siguem més papistes que el papa. Mireu la quantitat de fluorescents que hi ha en una estació, i penseu quants deuen haver-hi darrera dels plànols. Comprovareu que la humanitat no s'extingirà per culpa del "malgastament" que suposen els plànols, que són la xocolata del lloro. Que al final algú ens dirà que per salvar el món hem d'entrar al metro amb una espelma!!!
Els termòmetres també milloren una mica, però la diferència amb els actuals no és espectacular.
Per últim, la retroil·luminació de la resta d'indicadors d'andana (els que porten només el logo del metro o el nom de l'estació) em sembla totalment prescindible ja que no aporta gairebé res.
Per tant... crec que els plànols sí que s'haurien de retroil·luminar, però la resta ja està bé com està. Millor concentrar els esforços e il·luminar millor segons quines estacions, a més de la senyalització de passadissos i vestíbuls.
I si us plau... no siguem més papistes que el papa. Mireu la quantitat de fluorescents que hi ha en una estació, i penseu quants deuen haver-hi darrera dels plànols. Comprovareu que la humanitat no s'extingirà per culpa del "malgastament" que suposen els plànols, que són la xocolata del lloro. Que al final algú ens dirà que per salvar el món hem d'entrar al metro amb una espelma!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fonamentalistes, no
Tampoc és això. Però per algun lloc cal començar, especialment aquells indrets prou il·luminats que no necessiten una despesa addicional d'energia. Que actualment n'hi ha molts escampats per la xarxa de metro on sobra llum artificial, no en dubtis. Però hi ha vegades on sembla que, en lloc de progressar, anem enrere.wefer wrote:I si us plau... no siguem més papistes que el papa. Mireu la quantitat de fluorescents que hi ha en una estació, i penseu quants deuen haver-hi darrera dels plànols. Comprovareu que la humanitat no s'extingirà per culpa del "malgastament" que suposen els plànols, que són la xocolata del lloro. Que al final algú ens dirà que per salvar el món hem d'entrar al metro amb una espelma!!!
D'altra banda, coses com aquestes no són tan greus pel fet en si, sinó per l'exemple que donen. Quanta gent hi haurà que pensarà "si l'ajuntament malgasta l'energia d'aquesta manera, no em crec res del que diuen de que hem d'estalviar".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
Potser darrere aquests panells no hi ha tants fluorescents com pensem. Potser no hi ha ni fluorescents i s'està provant un altre tipus d'il·luminació (LED, etc.). El que és segur és que si fan aquestes proves l'objectiu deu ser la de l'eficiència i estalvi energètic. Insisteixo només faig suposicions. Seria interessant conèixer l'objectiu d'aquestes proves.
Qualsevol mesura que permeti estalviar energia sense que això faci minvar (o la faci millorar) la percepció del metro als viatgers, benvinguda.
Salut!
Amb la quantitat d'aixetes que hi ha a Catalunya, i només en tenim dues a casa. No s'acabarà l'aigua per culpa de l'aigua que suposa el meu consum!! Doncs apa, tornem als trens sense recuperació d'energia, amb un despifarro d'energia impressionant! Il·luminem bé els túnels, deixem enceses totes les llums de l'estació durant tota la nit! Si no ve d'uns fluorescents, tampoc vindrà d'aquí.I si us plau... no siguem més papistes que el papa. Mireu la quantitat de fluorescents que hi ha en una estació, i penseu quants deuen haver-hi darrera dels plànols. Comprovareu que la humanitat no s'extingirà per culpa del "malgastament" que suposen els plànols, que són la xocolata del lloro. Que al final algú ens dirà que per salvar el món hem d'entrar al metro amb una espelma!!!
Qualsevol mesura que permeti estalviar energia sense que això faci minvar (o la faci millorar) la percepció del metro als viatgers, benvinguda.
Salut!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
Òbviament, no té res a veure il·luminar els rètols d'informació perquè els usuaris puguin tenir millor accés a la informació (sobretot aquells que no tenen bona visió) amb il·luminar els túnels. Això que dius és una exageració sense sentit.victorcasta wrote:Amb la quantitat d'aixetes que hi ha a Catalunya, i només en tenim dues a casa. No s'acabarà l'aigua per culpa de l'aigua que suposa el meu consum!! Doncs apa, tornem als trens sense recuperació d'energia, amb un despifarro d'energia impressionant! Il·luminem bé els túnels, deixem enceses totes les llums de l'estació durant tota la nit! Si no ve d'uns fluorescents, tampoc vindrà d'aquí.
Seguint la mateixa línia, potser també és un malgastament il·luminar les andanes amb fluorescents... millor tornem als anys 30, amb les estacions il·luminades per unes poques bombetes de 40W. Tot sigui per estalviar!!!! I els trens... ui, que consumeixen electricitat... doncs res, posem uns cavalls i que tirin!!!! (posats a exagerar... )
Igualment, suposo que també estareu en contra de les pantalles de televisió a les andanes, els termòmetres de LEDs dins dels trens, l'aire condicionat (que això sí que gasta i molt) i tot allò "prescindible" que gasti electricitat.
No il·luminar els plànols, òbviament, fa minvar la percepció.victorcasta wrote:Qualsevol mesura que permeti estalviar energia sense que això faci minvar (o la faci millorar) la percepció del metro als viatgers, benvinguda.
Salut!
I repeteixo: l'augment de consum és tant petit (molt menor del que es recupera amb els nous trens), comparat amb el benefici, que no entenc aquestes reticències més enllà d'un simbolisme que no porta enlloc.
P.D: fa poc vaig estar a Londres, i allà tots els senyals de trànsit (i són molts milers) estan il·luminats per millorar la seguretat. Una molt bona mesura, trobo, que no vull ni pensar què en dirien alguns si s'apliqués aquí, on sembla que prima el simbolisme per davant del progrés, la seguretat o la informació a l'usuari
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Panells retroil·luminats a Metro BCN?
És cert, cal tenir molt en compte això. No ens podem queixar si volen milorar la visibilitat de la senyalització, penseu que hi ha molta gent amb problemes de vista, com gent gran, que no en té prou amb veure els plànols.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Parlant del tema...
Doncs mira, els aires condicionats, a més de gastar una brutalitat, ja m'ha costat més d'un refredat i un mal de cap.wefer wrote:Igualment, suposo que també estareu en contra de les pantalles de televisió a les andanes, els termòmetres de LEDs dins dels trens, l'aire condicionat (que això sí que gasta i molt) i tot allò "prescindible" que gasti electricitat.
A més, el simbolisme al que al·ludeixes també té una funció modèlica. Com dic uns missatges més amunt, si les administracions fan un ús racional (en el seu conjunt, més enllà de detalls individuals) de l'energia, tindran més credibilitat a l'hora de demanar que la gent n'estalviï. I, desgraciadament, no és aquest el cas a Catalunya. Els LEDs en panells, senyals de trànsit, etc. no crearan una impressió subjectiva de malbaratament d'energia si, per altra banda, deixa d'haver-hi fanals que il·luminen el cel, aires condicionats a les dependències de la Generalitat que obliguen a posar-te jaqueta a l'estiu, etc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Parlant del tema...
És que amb això estem totalment d'acord. És evident que a molts llocs exageren amb els aires condicionats, que hi ha fanals que il·luminen on no toca i altres que són molt poc eficients, etc. Tot això d'acord, però hem de diferenciar el malgastament del que és progrés. I crec que el cas d'aquests plànols il·luminats, és progrés. En canvi, també et dic que la retroil·luminació dels termòmetres i els logos de metro de les parets de les andanes, sí que és totalment prescindible, ja que la diferència amb els normals és poca i no aporten res d'especial.Guigui wrote:Els LEDs en panells, senyals de trànsit, etc. no crearan una impressió subjectiva de malbaratament d'energia si, per altra banda, deixa d'haver-hi fanals que il·luminen el cel, aires condicionats a les dependències de la Generalitat que obliguen a posar-te jaqueta a l'estiu, etc.
Igualment però, tot plegat és d'una magnitud despreciable, ja que hi ha altres coses a estalviar que són molt més importants, com l'excés d'automòbils privats o la urbanització extensiva, on sí cal actuar de forma valent.
En resum: estic totalment a favor de l'estalvi i l'optimització del consum de l'energia, però en cap cas a costa del progrés, i molt menys dels estalvis "cara a la galeria" mentre malgastem en coses importants (com també es fa amb el tema de l'aigua, per exemple... però això seria un altra tema).
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT