Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by 252-071 »

UT440_132M wrote:S'estan carregant la linia, a aquest pas ja quedarà tancada definitivament... :llengua :emprenyat
Per renovar-la i posar material més modern(no més comode aixo si)?

Llavors el directo es una llinia d'altes prestacions...

Salutacions
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by ABB_Traccion »

Quina ESTAFA... Aquí haurem de patir els seients de plàstic i a Santander, au, ben tovets...
No representa que allà faran servei de Rodalíes? Doncs fora els seients amb espuma, de plàstic, com tots!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Mu modenno"

Post by Guigui »

ABB_Traccion wrote:Quina ESTAFA... Aquí haurem de patir els seients de plàstic i a Santander, au, ben tovets...
No representa que allà faran servei de Rodalíes? Doncs fora els seients amb espuma, de plàstic, com tots!
D'acord amb una determinada percepció molt estesa per aquests verals, especialment entre els usuaris compulsius d'A8 oficial, una 447 sempre és millor que una 440 perquè és má modenna.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by ABB_Traccion »

Oh... :plas :plas quanta raó que tens... Als alcaldes de la zona els hi ha vengut la moto la renfe, al·legant que les cutre47 són més comfortables, modernes i adequades per a aquesta mena de servei...

De cara a l' usuari, això és una presa de pel "monumental"... m' agradarà veure la cara de la gent que tingui que baixar/pujar de Puigcerdà/LaTour, més d' un amb mal d' esquena i mal de cul... a més, les cutre47, no duen porta-esquis...

En fi... el primer que he dit em sembla, ara no n' estic segur, crec que ho vaig llegir a algún diari, on sortien les opinions dels alcaldes, dient que estaven molt sastifets amb la feina feta per la nostra "amada" operadora...

...quina pena...

Salutacions!
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: "Mu modenno"

Post by Platanito »

Guigui wrote: D'acord amb una determinada percepció molt estesa per aquests verals, especialment entre els usuaris compulsius d'A8 oficial, una 447 sempre és millor que una 440 perquè és má modenna.
Fins i tot podriem dir que les 440 són "de quan a Espanya no hi havia democràcia".
:blah
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Peter
N5
N5
Posts: 153
Joined: Monday 28/01/2008 17:28

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by Peter »

Parlo des de l'ignorància, però ara la pregunta tonta del dia: Aquesta línia no podria ser tractada igual que les altres línies de rodalies i posar servei de rodalies (amb 447, 440R, civia o el que sigui) fins a Vic o Torelló fent parades a totes les estacions i serveis Catalunya Express semidirectes fins a Vic i després que parin a totes les estacions amb unitats 448? Suposo que si a aquestes unitats els hi treus el remolc intermig i reforces el fre també podrien pujar a Puigcerdà. Així guanyes confort i aquest trens tenen un espai porta maletes on també es podrien portar els esquís. Igual que passa amb la R2 nord que els rodalies van fins a St. Celoni i a partir d'allà els únics que continuen son els CEX que són semidirectes entre BCN i St Celoni.
Suposo que Renfe deu d'anar curta d'aquest típus de material o algun problema tècnic impedirà que pugin.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by genissimon »

De moment tens les 448R "ocupades", fins que no arribi l'AVE a Girona-Figueres-Vilafant (cap allà al 2013, diuen :) )

En qualsevol cas, els 432 i 444 que operen per Saragossa i que estan a punt de ser "passats pel bufador", suprimint-los el remolc intermig anirien prou bé per a Ripoll-Puigcerdà.

Salut !!
Peter wrote:Parlo des de l'ignorància, però ara la pregunta tonta del dia: Aquesta línia no podria ser tractada igual que les altres línies de rodalies i posar servei de rodalies (amb 447, 440R, civia o el que sigui) fins a Vic o Torelló fent parades a totes les estacions i serveis Catalunya Express semidirectes fins a Vic i després que parin a totes les estacions amb unitats 448? Suposo que si a aquestes unitats els hi treus el remolc intermig i reforces el fre també podrien pujar a Puigcerdà. Així guanyes confort i aquest trens tenen un espai porta maletes on també es podrien portar els esquís. Igual que passa amb la R2 nord que els rodalies van fins a St. Celoni i a partir d'allà els únics que continuen son els CEX que són semidirectes entre BCN i St Celoni.
Suposo que Renfe deu d'anar curta d'aquest típus de material o algun problema tècnic impedirà que pugin.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by UT440_132M »

No és mala idea, ara fes-li entendre a Renfomentoadif xD
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by UT596001 »

ABB_Traccion wrote:Quina ESTAFA... Aquí haurem de patir els seients de plàstic i a Santander, au, ben tovets...
No representa que allà faran servei de Rodalíes? Doncs fora els seients amb espuma, de plàstic, com tots!
Suposo que sabràs que les 440 aquestes fan indistament tant els rodalies (per cert, Santander-Reinosa és 1 hora 45 minuts) tant com els regionals Santander-Valladolid. El que s'ha de fer és demanar seients millors per les 447, no treure les comoditats als altres.

Clar que als que som usuaris de la Manresa-Lleida patim això des de fa molt més temps, i amb temps de viatge força superiors, i en canvi ningú s'enrecorda de nosaltres...

Per cert, parlant de seients: els 592 murcians porten seients tous, i fan servei de Rodalies. També els hi treiem per comodones?
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by 593Dromedario »

De per sí, la idea dels electrotrens podria no estar malament. Si per comoditat és, endavant! El principal problema és que les 444 es van concebre com les 440 de llarg recorregut, i per tant la seva acceleració deu ser pitjor [sense dada a la mà]. Així, és obvi que encara ho tenen més difícil per pujar les pendents de 40 mil·lèsimes.
D'altra banda, ja m'imagino els alcaldes de la zona, que consideren les 440 un trasto que cau a trossos, quan els diguin que canvien les finestres abatibles per portes manuals. :D :D :D
Cal afegir a això la mandra que tindrà renfe per provar aquests trens: per què provar les 432/444, si d'aquí a poc temps tocarà retirar-les del servei?

Aprofito per aclarir que, al missatge en què parlava dels grafitis, ja sabia que eren del Civia, però, si l'altre dia va ser el tren del costat, en qualsevol moment poden caure en la mà dels pintors.
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by 252-071 »

Peter wrote:[...] després que parin a totes les estacions amb unitats 448? [...]
Baixes tu a empenyer el 448?

Salutacions
User avatar
Peter
N5
N5
Posts: 153
Joined: Monday 28/01/2008 17:28

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by Peter »

252-071 wrote:
Peter wrote:[...] després que parin a totes les estacions amb unitats 448? [...]
Baixes tu a empenyer el 448?

Salutacions
Mmmm... No?
Si el que vols dir és que no tenen prou potència, ok. Sinó explicat una mica perquè això d'empenyer trens no em serveix com a resposta.
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by 252-071 »

Peter wrote:
252-071 wrote:
Peter wrote:[...] després que parin a totes les estacions amb unitats 448? [...]
Baixes tu a empenyer el 448?

Salutacions
Mmmm... No?
Si el que vols dir és que no tenen prou potència, ok. Sinó explicat una mica perquè això d'empenyer trens no em serveix com a resposta.
Els 448 no poden pujar a puigcerdà de cap manera.Potser el 448-002 podria pujar.A més,perquè posar trens que poden anar a 160 si com a maxim es posaran a 100?

Haurien de canviar els seients a les 447 i usar-les només a aquesta llinia.

Salutacions
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I a Figueres?

Post by Guigui »

252-071 wrote:A més,perquè posar trens que poden anar a 160 si com a maxim es posaran a 100?
Com si els de Figueres anessin gaire més de pressa...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by marcel »

Com a usuari de la linia hem conformaria sobradament amb una 447 amb seients tous, de regionals o com se li vulgui dir.
Jo continuu defensant que la 447 és una molt bona unitat pel que ha estat pensada...
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by UT440_132M »

Si és que no tenim res en contra de les 447 excepte els seients... Almenys jo...
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by 593Dromedario »

Els seients i l'encant que sempre m'han despertat les 440, jo penso que fins i tot les reformades.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by UT440_132M »

Doncs be, les 440 si no avui, demà van fora de Motncada, se les emporten, segons sembla (rumors molt relatius que corren per renfe) que les preservaran. Jo ahir ja vaig anar-hi i em vaig inflar a fer fotos. De les de dos cotxes l'ultim que se és que només quedaran la 207 i la 239. Això ultim encara està per investigar.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by awe »

A veure això de les 448. No tinc informació tècnica, però sí que he sentit a dir coses que si més no tenen sentit. Insisteixo, sense haver-ho confirmat, tinc entès que:

- les 448 sí que poden pujar fins a Ripoll. Oi que ja hi han pujat?
- les 448 tenen un problema de gàlib més enllà de Ripoll. No sé si poden arrivar a Ribes, si tocarien les parets d'algun túnel, o què. El cert és que només car mirar-les per veure que són "grossetes" comparades amb una 440.
- és cert que a Puigcerdà hi han pujat trens de japonesa+cotxes. Però una 448 és grossa com un cotxe de viatgers i a més a més té el pantògraf al sostre, amb la qual cosa necessita molt més gàlib que un cotxe de viatgers. Per tant ja podria ser que el fregador del pantògraf toqués les parets d'algun (o alguns) túnels.

Bé, ara haurem de veure com queda la via. L'objectiu de la renovació era l'escurçament del temps de viatge. A veure quins horaris ens posen!
Jordilar

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Post by Jordilar »

En principi els cotxes de la sèrie 9000 de RENFE són dimensionalment iguals que els cotxes remolcs que els 432 i per tant dimensionalment iguals que els 444, els 448 i el TER, així que jo no veig cap problema de gàlib, més aviat de potència.

Salut,
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”