Avant Barcelona-Lleida

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

CEX a Tortosa per temps

Post by Guigui »

victorcasta wrote:I els serveis Catalunya Exprés que estan pensats per unir poblacions grans amb més rapidesa que un regional aniran desapareixent, doncs els Avant absorbirà la major part d'usuaris dels Catalunya Exprés.
Tal com estan parint (és que no hi ha altra expressió que ho il·lustri millor) el Corredor Mediterrani, als CEX de Tortosa els quedarà una llarga vida.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Vilafant, no Figueres

Post by UT596001 »

Guigui wrote:. Al final, o bé els figuerencs tindran l'índex de colesterol més baix de tota Catalunya per haver de fer 2,5 km a peu sempre que vulguin agafar el tren o aviat hi veurem un Busfiguefant o Tramfiguefant.
Home, actualment depèn de quin barri de Figueres hi visquis ja has d'agafar el bus urbà per anar a l'estació actual. Sembla ser que ara a tothom li fa fàstic agafar un autobús urbà :roll:
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?

Post by orique »

La qüestió és que, ja que es fa una obra nova, es planifica i es dissenya de manera que, entre altres coses, s'estalviïn desplaçaments innecesaris.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No té ni cap ni peus

Post by Guigui »

UT596001 wrote:Home, actualment depèn de quin barri de Figueres hi visquis ja has d'agafar el bus urbà per anar a l'estació actual. Sembla ser que ara a tothom li fa fàstic agafar un autobús urbà :roll:
Per quan FGC arribi a Castellar, preferiries que l'estació estigui situada al centre o a la sortida cap a Sentmenat? Doncs això també es pot aplicar a Figueres. Sempre hi haurà algun beneficiat de que una estació estigui en un emplaçament determinat (ex. estació del Camp per als mil i escaig habitants de la Secuita), però es tracta d'arribar al major nombre possible de població.

Altrament, els turistes que arribin a Figueres per veure el Museu Dalí es pensaran que l'esperpent de l'antiga estació serà un altre resultat del seus deliris.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Solució a l'impàs

Post by pol »

Guigui wrote:Bé, sembla que a TMB sobren algun 9000. Aprofitant que estan fets per al mateix ample, els podrien tunejar una mica... :)
Sembal ser que TMB, ja ha firmat un acord amb renfe, i esta remodelant una mica les unitats, de moment la pintura, alguna unitat pintada de renfe AVE circula aquest dies per la L2 com el 201.
Foto del 9000 reformat per renfe AVE a La Pau:

Image
:riure :riure :riure :riure :riure :riure
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?

Post by 437.001 »

A Tarragona (i Reus, i Valls, i Salou, i etc...), ens és igual no tenir AVE a Barcelona, ja tenim el regional que ens hi du en menys temps i més barat (tot i que no sempre a l´hora).
L´AVE només el fem servir per anar a Saragossa o Madrid. I el fem servir, tant que hi ha AVEs que de Madrid, no arriben a Barcelona, sinó que es queden al Camp de Tarragona. L´AVE (o el TGV) el farem servir per anar a París. A França, la gent d´Aix en Provence no va fins a l´estació d´Aix en Provence-TGV per agafar el TGV a Marsella, per anar d´Aix a Marsella la gent agafa el TER, que va ràpid i és més barat. El TGV l´agafen per anar a París. Idem a Guadalajara. I em sembla ben lògic i ben normal.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?

Post by EUKibo »

Efectivament jo al trajecte Barcelona Sants - Camp de Tarragona li veig poca utilitat.
En canvi quan inauguirin fins a Girona la LAV, un Girona - Camp de Tarragona ja li veig més futur.
Aquests trens Avant els veig útils per a anar a Lleida si vols estalviar temps.
I també seria útil mentre es fa la expo i no es fan traspassos (o transbassaments, intercanvis de trens entre conques o la Generalitat ja no sap ni que demanar o deixar de demanar) a la Generalitat d'infrastructures i/o serveis ferroviaris fer arribar els Avant fins Zaragoza.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?

Post by UT596001 »

Guigui wrote:Per quan FGC arribi a Castellar, preferiries que l'estació estigui situada al centre o a la sortida cap a Sentmenat? Doncs això també es pot aplicar a Figueres. Sempre hi haurà algun beneficiat de que una estació estigui en un emplaçament determinat (ex. estació del Camp per als mil i escaig habitants de la Secuita), però es tracta d'arribar al major nombre possible de població.

Altrament, els turistes que arribin a Figueres per veure el Museu Dalí es pensaran que l'esperpent de l'antiga estació serà un altre resultat del seus deliris.
Primera, des de la Plaça Major fins a la rotonda de sortida del poble per la carretera de Sentmenat són 5 minuts a peu. Així que entre que em deixin el tren a la Plaça Major o m'el facin al costat de la Plaça Catalunya però que en un futur es pugui prolongar a Sentmenat prefereixo que facin l'estació a la Plaça Catalunya...

Per a Figueres igual: deixant al centre l'estació de la línia convencional (per a serveis de caire comarcal), no em sembla un drama fer 10 minuts, com a molt, en autobús per anar a buscar l'AVANT per anar a Barcelona (o més enllà). A Segovia l'estació d'AV és força més excèntrica que no pas que lo que serà a Figueres (i és una ciutat igual o més petita) i en canvi els AVANT estan sent utilizats massivament.
Jordi Sugranyes
N5
N5
Posts: 82
Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
Location: Reus

Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?

Post by Jordi Sugranyes »

Jo crec que a Bcn Sants (mentre encara no estigui operativa la LAV cap al nord) l'arribada d'un Avant procedent de Lleida i Camp de Tarragona, podria anar coordinat amb la sortida d'un Catalunya Exprés direcció Girona i Figueres; i a l'inrevés.
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?

Post by trainman »

Por la tele he visto que el primer Avant Lleida-Barcelona lo ha hecho el 104-020
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No té sentit

Post by Guigui »

UT596001 wrote:Per a Figueres igual: deixant al centre l'estació de la línia convencional (per a serveis de caire comarcal), no em sembla un drama fer 10 minuts, com a molt, en autobús per anar a buscar l'AVANT per anar a Barcelona (o més enllà). A Segovia l'estació d'AV és força més excèntrica que no pas que lo que serà a Figueres (i és una ciutat igual o més petita) i en canvi els AVANT estan sent utilizats massivament.
Doncs a mi em sembla un malbaratament de recursos tenir en una ciutat de les dimensions de Figueres o Segovia dues estacions que ni es complementen ni cobreixen gaire més població pel fet de trobar-se on es troben. I sí, potser són 10 o 15 minuts en autobús, però la incomoditat del transbord per a qui dugui equipatge hi és, com també la percepció subjectiva, cosa que farà que la gent de Llançà, per posar un exemple, s'arribi més aviat a Vilafant en cotxe que no pas a Figueres en tren per a agafar un Avant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?

Post by Trenscat »

Jo l'Avant que vaig veure a Martorell crec que era el 104-007, però no n'estic segur perquè anava força ràpid :D

http://trenscatbloc.blogspot.com/
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?

Post by trainman »

Las lanzaderas AVE de Renfe en Cataluña cumplen las expectativas de los usuarios en su primer día


El servicio de lanzaderas de Alta Velocidad (AVE) de Renfe entre las estaciones de Barcelona Sants, Camp de Tarragona y Lleida cumplió hoy con las expectativas de los primeros viajeros y la administración en su primer día en servicio.

El primer tren Avant salió puntual de la estación de Sants a las 6.10 horas, mientras que desde Lleida, lo hizo a las 7.05 horas con la misma puntualidad. Ambos trenes circularon con poco pasaje, pues los billetes para este servicio se pusieron a la venta el pasado jueves.

Los primeros usuarios, sobre todo estudiantes y gente que viaja entre las capitales catalanas por trabajo o negocios, coincidieron en reconocer la mejora que este servicio supone respecto a los trenes regionales convencionales y al servicio AVE.

Sobre los trenes convencionales, los pasajeros aseguraron que el aumento de precio --de 7 euros a 15 euros en el trayecto hasta Lleida-- 'compensa', puesto que el trayecto hasta la capital del Segrià se hacía hasta ahora en más de tres horas y, con el Avant, se reduce a poco más de una. Para el trayecto a Tarragona, el tiempo es de media hora.

Respecto al servicio AVE, la diferencia más importante es el precio. 'El AVE es mucho más caro, se nota que es un servicio de calidad, pero los que cogemos el tren a menudo podemos renunciar a ella y ahorrar dinero', dijo uno de los viajeros.

El responsable de Renfe del servicio Avant, Manuel Simón, aseguró que este servicio competirá directamente con el vehículo privado, aunque reconoció que también reducirá los usuarios del AVE y del tren regional convencional.

Según Simón, las frecuencias del tren convencional podrían variar en un futuro en función de la demanda de este servicio Avant, que también podría circular en doble configuración dependiendo del número de viajeros por cada frecuencia.

AHORA, HASTA ZARAGOZA.

El alcalde de Lleida, Àngel Ros, quien viajó en uno de los primeros trenes Avant, aseguró que este servicio supone una 'mejora de las comunicaciones entre las capitales catalanas', pero afirmó que tiene que ir más allá y llegar a conectar Lleida con Zaragoza.

Para Ros, la llegada del AVE primero, y de los Avant después, supone una 'oportunidad' tanto económica como de formación para el territorio, y permitirá mejorar las relaciones comerciales entre Barcelona, Tarragona y Lleida.

Sin embargo, insistió en que hay que mirar hacia adelante y trabajar para conseguir más frecuencias diarias y llegar hasta la capital aragonesa, puesto que es un centro económico muy importante para Lleida.

http://actualidad.terra.es/internaciona ... 430538.htm
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?

Post by pol »

Jo dijous fare servir l'avant Sants-Camp de Tarragona i un cop allà ens venen a buscar amb cotxe que fins a Reus es 20-30 minuts, algo si que es guanya amb els regionals normals, però no molt.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: No té sentit

Post by UT596001 »

Guigui wrote:però la incomoditat del transbord per a qui dugui equipatge hi és,
No ens enganyem, la majoria de la gent a la mínima que porta equipatge intenta que la portin en cotxe o va en cotxe a l'estació sigui on sigui al centre o als afores. Igualment una persona que visqui a l'altra punta de la ciutat de Figueres respecte a l'actual estació també ha de fer transbord, Figueres és alguna cosa més que no pas el centre.
Jordi Sugranyes
N5
N5
Posts: 82
Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
Location: Reus

Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?

Post by Jordi Sugranyes »

Pero si no et vinguessin a buscar, hauries d'agafar el bus fins a Reus. I sumant el temps d'espera d'aquest (posa-hi 20 minuts més) llavors ja no es guanya gens.

Crec que també haurien d'oferir serveis d'Avant, en horaris en què no hi ha regionals: a la nit i fins a la matinada.

pol wrote:Jo dijous fare servir l'avant Sants-Camp de Tarragona i un cop allà ens venen a buscar amb cotxe que fins a Reus es 20-30 minuts, algo si que es guanya amb els regionals normals, però no molt.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?

Post by jordidr »

Lo més llogic segurament no és fer un Avant Barceloan - Saragossa sinó fer-ne un Lleida - Saragossa tot seguint el model dels regionals convencionals.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Fragmentació artificial

Post by Guigui »

jordidr wrote:Lo més llogic segurament no és fer un Avant Barceloan - Saragossa sinó fer-ne un Lleida - Saragossa tot seguint el model dels regionals convencionals.
No. Així també permets una comunicació directa entre l'àrea metropolitana de La Secuita i Saragossa. Trossejar serveis no té sentit, sobretot si conformen una continuació lògica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?

Post by Mako448 »

FInalment,no volia esperar-me tant de temps i he estrenat el AVANT i la LAV en general avui mateix.

He anat amb l'Avant que surt de Sants a les 16.10 i arriba a Lleida a les 17.20,i tornada amb el que surt de Lleida a les 18.05 i arriba a Barcelona a les 19.17.

Tant a l'anada com la tornada el tren anava mig buit(mès buit a la tornada),per ser operació sortida d'un pont de 4 dies,costa de creure,ben pocs s'han promocionat aquests serveis Avant.A Camp de Tarragona a l'anada encara que no ho sembli s'han baixat mès de 10 persones(comptades),encara que pugi semblar normal,jo m'esperava menys persones baixant,aixó sí nomès n'hi han pujat 3.Hem arribat a Lleida a l'hora clavada,i el tren ha anat una mica lent a la sortida del Camp de Tarragona.

A la tornada,el tren anava mig buit o fins i tot força buit,hi havia un neng amb la música a un volum elevat,fet que he dceidit canviar de vagó,que tot i que no era el meu,com el tren anava buit tinc dret a seure'm on vulgui,si m'assignen un lloc,perfecte,peró sí veig un botifler de llocs lliures que m'agraden mès que el que m'ha tocat,vaig aquests seients,i aquest neng fent incivisme,a la megafonia de benvinguda deien "Móbils apagats o volum baix".Hem arribat al Camp de Tarragona quatre minuts abans de l'hora prevista,i ens hem creuat amb un 103 fent l'AVE de Sants de les 18:00 en doble,i l'andana direcció madrid de l'estació del Camp de Tarragona estava força plena de gent encara que algú l'hi costi de creure,al AVant nomès han pujat cinc persones cap a Barcelona i han baixat quatre desde Lleida.Hem arribat a Barcelona amb quatre minuts d'anticipació,i el tren ha anat molt ràpid sobretot entre Camp de Tarragona i Martorell.

Dels trens,destacar que són trens molt nets,i molt macos per dins i per fora,per cert posa que hi ha una cafeteria al tren,que sí que n'hi ha al vagó club,peró diguem que no n'hi ha perqué la cafeteria estava buida i no hi havia ningú(I per qué han de posar que hi ha una cafeteria al vagó club dins del tren?)El personal de les estacions força amable,i la velocitat bé.
Last edited by Mako448 on Thursday 01/05/2008 20:02, edited 1 time in total.
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?

Post by aim »

Mako448 wrote:He anat amb l'Avant que surt de Sants a les 17.10 i arriba a Lleida a les 17.20
Vaja, Barcelona-Lleida en 10 minuts! Això si que és rapidesa :D Tindré que comprar-me una càmera d'aquestes que graben a càmera lenta si vull caçar un Avant...
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”