Temes relacionats:
-L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
-FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
-El AVE y la Sagrada Familia
http://www.elperiodico.cat/
---------------------------------------------
Els tests cotxe-AVE entre Barcelona i Tarragona revelen que es tarda quasi el mateix temps
1. • L'opció del tren s'encareix molt si es recorre al taxi a Tarragona per la descoordinació d'horaris entre el ferrocarril i el bus
EL PERIÓDICO
BARCELONA
El desplaçament entre Barcelona i Tarragona és lleugerament més ràpid si es recorre a la nova línia regional de l'AVE que si s'opta per utilitzar l'automòbil. Així ho certifiquen les dues proves que ha organitzat avui EL PERIÓDICO per comprovar quin és el millor sistema de transport per viatjar per Catalunya. Els tests revelen, però, que la falta de coordinació entre el ferrocarril i l'autobús obliga a recórrer al taxi si es vol arribar a destí en el mínim temps possible. I això encareix sensiblement el viatge.
Coincidint amb la inauguració de la línia regional de l'alta velocitat que connecta Barcelona, Lleida i el Camp de Tarragona, dos redactors d'aquest diari han sortit des de la barcelonina plaça de Catalunya amb destí a la plaça d'Imperial Tarraco de Tarragona. Un ha viatjat en automòbil i l'altre ho ha fet en un tren Avant. Posteriorment, han completat el trajecte invers amb els mateixos mitjans de locomoció.
Dues rutes diferents per a l'automòbil
En els dos recorreguts, la periodista que ha viatjat en l'AVE ha estat la primera a arribar al destí. No obstant, la diferència respecte al redactor que s'ha traslladat en el seu vehicle particular ha estat de només cinc minuts en el trajecte d'anada i de pocs segons en el de tornada, que s'ha establert a la redacció d'aquest diari.
La redactora ha utilitzat un tren de Rodalies per arribar a l'estació de Sants, des d'on ha agafat el comboi que l'ha portat al Camp de Tarragona. Una vegada allà, un taxi l'ha traslladat a la cèntrica plaça que s'ha establert com a destí final, des d'on ha esperat l'arribada del seu adversari abans d'iniciar el camí de tornada.
Per la seva part, el periodista que ha viatjat en turisme no ha recorregut a cap altre transport, però ha optat per diferents rutes. Així, en el recorregut d'anada ha circulat per la C-32 i l'AP-7 per anar de Barcelona a Tarragona, mentre que a la tornada només ho ha fet per aquesta última autopista. Això sí, sempre respectant els límits de velocitat que marcava cada via.
Els horaris del bus
Si el temps invertit no ha deparat grans diferències, no es pot dir el mateix del desemborsament realitzat. Així, la periodista que ha viatjat en AVE s'ha gastat 55,88 euros entre l'anada i la tornada, sumant els conceptes de bitllets de tren i de metro (que ha agafat en el seu viatge de tornada des de l'estació de Sants), i la tarifa del taxi. Per la seva part, el redactor que ha viatjat en el seu Volkswagen Polo ha pagat 31,63 euros, sumant els pagaments dels peatges pels quals ha passat i la despesa de gasolina.
No obstant, s'ha de destacar que el pagament fet pel viatge en AVE podria haver estat bastant més reduït si la redactora s'hagués traslladat en autobús. Però en aquest cas, hauria d'haver esperat gairebé mitja hora per la descoordinació entre els horaris de l'AVE i de la línia de bus i no hauria estat la més ràpida a arribar al seu destí.
L'AVE a Tarragona, igual de ràpid que el cotxe però més car
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
L'AVE a Tarragona, igual de ràpid que el cotxe però més car
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: L'AVE a Tarragona, igual de ràpid que el cotxe però més car
En aquest article es fa un calcul erroni del que costa anar en cotxe Barcelona. Ja que nomes es te en compte la gasolina pero no es cost del cotxe ni del seu mantenimient (avaries, assurances, impostos, etc...)
Segons molts convenis i per hisenda el cost estandar es de 0,26€/km (si la empres on treballes paga fins 0,26€/km son lliures de impostos que es considera que es paguen exclusivament els gastos, mentres que si es paguen a mes es considera un sobresou)
Per tant 200km seria 52€ + peatges 14€ =64 €
Segons molts convenis i per hisenda el cost estandar es de 0,26€/km (si la empres on treballes paga fins 0,26€/km son lliures de impostos que es considera que es paguen exclusivament els gastos, mentres que si es paguen a mes es considera un sobresou)
Per tant 200km seria 52€ + peatges 14€ =64 €
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I en regional?
Han tingut el gran descuit de no fer-hi anar un tercer periodista en regional. Pel que costa el bitllet, la relació qualitat-preu és imbatible.
Aquesta perla diu tot de la mentalitat conductora que impera al nostre país.Això sí, sempre respectant els límits de velocitat que marcava cada via.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: L'AVE a Tarragona, igual de ràpid que el cotxe però més car
http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------
El tren guanya per poc el cotxe en el viatge de BCN a Tarragona (I)
1. • Dos redactors del diari van competir per veure el mitjà més veloç
RAFA JULVE COTXE
CRISTINA BUESA / AVANT
Els AVE Regionals han posat un nou granet de sorra per convertir l'automòbil en un mitjà de transport de segona a l'hora d'unir Barcelona i Tarragona. Si els Euromed ja van retallar enormement el temps del trajecte, els Avant encara ho han fet més, fins al punt que, en una carrera entre dos redactors d'EL PERIÓDICO, una en tren i l'altre en cotxe, va ser la primera qui va arribar uns minuts abans a la plaça de la Imperial Tàrraco.
08.30 AVANT
Rodalies, sempre tard. Després de caminar fins a l'estació de Plaça de Catalunya, Renfe anuncia un tren a Sants a les 8.32 hores. Per variar va tard, l'agafo a les 8.37 i, en poc més de quatre minuts, em planto a la parada des d'on sortirà el meu AVE Regional.
08.30 COTXE
Escapar de l'embús. M'acomiado de la Cristina, em dirigeixo al pàrquing i arrenco el cotxe. El meu objectiu és evitar al màxim els embussos. Decideixo sortir de Barcelona per la plaça d'Espanya en lloc d'arriscar-me per la ronda del Litoral des de Colom. Al principi, sembla que l'he encertat, però al final de la Gran Via m'espera una cua de taxis, furgonetes i vehicles diversos. Se m'han fet les nou del matí.
09.10 AVANT
Puntual i mig ple. El segon Avant del dia surt de la via 7 amb una puntualitat exquisida i amb un centenar de viatgers. Un quart d'hora després de la sortida, passem per les vinyes de Vilafranca del Penedès. La velocitat mitjana del nou comboi és de
09.13 COTXE
Limitat a 80 km/h. He sortit de la ciutat. El trànsit ha baixat, però la velocitat del meu Volkswagen Polo no ha augmentat gaire que diguem. Recorro un tros on no puc passar dels 80 quilòmetres per hora, fins que arribo als túnels del Garraf.
09.47 AVANT
Sense problemes fins a Camp. L'Alstom entra a l'estació de Camp de Tarragona a l'hora prevista després d'un viatge de 37 minuts. Ara ens desplacem fins a Tarragona.
09.48 COTXE
Massacrat a peatges. Potser hauria d'haver optat per l'AP-7 en lloc de la C-32. El recorregut és una mica més llarg, però és més barat. A la Pau Casals ja he hagut de pagar un peatge de 5,07 euros i un altre de 2,91, mentre que el total de l'altra carretera és de 5,90 euros. A més, als túnels no he pogut passar de 90 quilòmetres per hora; i a l'autopista del Mediterrani hi ha més trams de 120 quilòmetres per hora.
09.56 AVANT
Un bus insuficient. Després de comprovar que els horaris del bus m'obliguen a esperar-me 45 minuts (cosa que anul.laria les meves possibilitats de victòria), opto per un taxi, que em cobra 15,70 euros, un import superior al que he pagat pel viatge en tren.
09.56 COTXE
Un altre contratemps: obres. El meu company de viatge, el fotògraf Joan Cortadellas, veu opcions de victòria, però a l'enllaçar amb l'AP-7 ens enduem una altra decepció: les obres d'ampliació a un tercer carril ens tornen a limitar a 80 quilòmetres per hora. Ja hem superat el tercer peatge (el Vendrell: 1,45 euros).
10.10 AVANT
Sense problemes de trànsit. El taxi circula tranquil.lament per les desèrtiques rotondes de Perafort i la Secuita per després agafar la N-240. Per sort no hi ha problemes de trànsit a l'entrada a la ciutat i només a l'arribar a la plaça de la Imperial Tàrraco s'alenteix un pèl la marxa.
10.12 COTXE
El pàrquing em pren el triomf. Fa uns minuts que he pagat 1,30 euros per l'últim peatge i acabo de passar per davant de la meta, però m'ensumo una derrota en el temps afegit i per gol en pròpia porta. ¡Encara em queda aparcar! He d'arribar com el meu rival, és a dir, a peu.
10.14 AVANT
¡He guanyat! He arribat al punt de trobada, el quiosc que hi ha davant de la facultat de Lletres, i el Rafa encara no ha arribat...
10.20 COTXE
A 57 km/h de mitjana. La Cristina m'espera amb un somriure i menys estrès. No l'he guanyat per poc i, a sobre, he gastat més energies que ella. I ja no dic el meu cotxe. Ha gastat set litres de gasolina (gairebé vuit euros) en 98 quilòmetres, circulant a una mitjana de 57 per hora.
------------------------------------------
El tren guanya per poc el cotxe en el viatge de BCN a Tarragona (I)
1. • Dos redactors del diari van competir per veure el mitjà més veloç
RAFA JULVE COTXE
CRISTINA BUESA / AVANT
Els AVE Regionals han posat un nou granet de sorra per convertir l'automòbil en un mitjà de transport de segona a l'hora d'unir Barcelona i Tarragona. Si els Euromed ja van retallar enormement el temps del trajecte, els Avant encara ho han fet més, fins al punt que, en una carrera entre dos redactors d'EL PERIÓDICO, una en tren i l'altre en cotxe, va ser la primera qui va arribar uns minuts abans a la plaça de la Imperial Tàrraco.
08.30 AVANT
Rodalies, sempre tard. Després de caminar fins a l'estació de Plaça de Catalunya, Renfe anuncia un tren a Sants a les 8.32 hores. Per variar va tard, l'agafo a les 8.37 i, en poc més de quatre minuts, em planto a la parada des d'on sortirà el meu AVE Regional.
08.30 COTXE
Escapar de l'embús. M'acomiado de la Cristina, em dirigeixo al pàrquing i arrenco el cotxe. El meu objectiu és evitar al màxim els embussos. Decideixo sortir de Barcelona per la plaça d'Espanya en lloc d'arriscar-me per la ronda del Litoral des de Colom. Al principi, sembla que l'he encertat, però al final de la Gran Via m'espera una cua de taxis, furgonetes i vehicles diversos. Se m'han fet les nou del matí.
09.10 AVANT
Puntual i mig ple. El segon Avant del dia surt de la via 7 amb una puntualitat exquisida i amb un centenar de viatgers. Un quart d'hora després de la sortida, passem per les vinyes de Vilafranca del Penedès. La velocitat mitjana del nou comboi és de
09.13 COTXE
Limitat a 80 km/h. He sortit de la ciutat. El trànsit ha baixat, però la velocitat del meu Volkswagen Polo no ha augmentat gaire que diguem. Recorro un tros on no puc passar dels 80 quilòmetres per hora, fins que arribo als túnels del Garraf.
09.47 AVANT
Sense problemes fins a Camp. L'Alstom entra a l'estació de Camp de Tarragona a l'hora prevista després d'un viatge de 37 minuts. Ara ens desplacem fins a Tarragona.
09.48 COTXE
Massacrat a peatges. Potser hauria d'haver optat per l'AP-7 en lloc de la C-32. El recorregut és una mica més llarg, però és més barat. A la Pau Casals ja he hagut de pagar un peatge de 5,07 euros i un altre de 2,91, mentre que el total de l'altra carretera és de 5,90 euros. A més, als túnels no he pogut passar de 90 quilòmetres per hora; i a l'autopista del Mediterrani hi ha més trams de 120 quilòmetres per hora.
09.56 AVANT
Un bus insuficient. Després de comprovar que els horaris del bus m'obliguen a esperar-me 45 minuts (cosa que anul.laria les meves possibilitats de victòria), opto per un taxi, que em cobra 15,70 euros, un import superior al que he pagat pel viatge en tren.
09.56 COTXE
Un altre contratemps: obres. El meu company de viatge, el fotògraf Joan Cortadellas, veu opcions de victòria, però a l'enllaçar amb l'AP-7 ens enduem una altra decepció: les obres d'ampliació a un tercer carril ens tornen a limitar a 80 quilòmetres per hora. Ja hem superat el tercer peatge (el Vendrell: 1,45 euros).
10.10 AVANT
Sense problemes de trànsit. El taxi circula tranquil.lament per les desèrtiques rotondes de Perafort i la Secuita per després agafar la N-240. Per sort no hi ha problemes de trànsit a l'entrada a la ciutat i només a l'arribar a la plaça de la Imperial Tàrraco s'alenteix un pèl la marxa.
10.12 COTXE
El pàrquing em pren el triomf. Fa uns minuts que he pagat 1,30 euros per l'últim peatge i acabo de passar per davant de la meta, però m'ensumo una derrota en el temps afegit i per gol en pròpia porta. ¡Encara em queda aparcar! He d'arribar com el meu rival, és a dir, a peu.
10.14 AVANT
¡He guanyat! He arribat al punt de trobada, el quiosc que hi ha davant de la facultat de Lletres, i el Rafa encara no ha arribat...
10.20 COTXE
A 57 km/h de mitjana. La Cristina m'espera amb un somriure i menys estrès. No l'he guanyat per poc i, a sobre, he gastat més energies que ella. I ja no dic el meu cotxe. Ha gastat set litres de gasolina (gairebé vuit euros) en 98 quilòmetres, circulant a una mitjana de 57 per hora.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: I en regional?
I el més divertit de tot és que segurament haurien trigat menys amb el regional que amb l'AVE, al quedar l'estació al centre.Guigui wrote:Han tingut el gran descuit de no fer-hi anar un tercer periodista en regional. Pel que costa el bitllet, la relació qualitat-preu és imbatible.
Imagina't que a sobre hi haguessin trens, freqüències i velocitats decents a la línia convencional. Ni AVE ni cotxe tindrien cap mena de possibilitat de guanyar.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pobresa d'esperit
A mi em sembla que tot plegat és un reflex de la mentalitat que impera a la nostra societat: si et fas amb altra gent per desplaçar-te, o és per agafar un TAV, un avió o un creuer; si agafes qualsevol altra cosa, ets un pobre sense remei.wefer wrote:I el més divertit de tot és que segurament haurien trigat menys amb el regional que amb l'AVE, al quedar l'estació al centre.
Imagina't que a sobre hi haguessin trens, freqüències i velocitats decents a la línia convencional. Ni AVE ni cotxe tindrien cap mena de possibilitat de guanyar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: L'AVE a Tarragona, igual de ràpid que el cotxe però més car
Hola,
Parece que solamente nos excita el competir con el AVE. Cuando se inauguró la línea a Madrid, competición AVE vs avión, ahora que se inauguran los servicios de proximidad lo mismo...
Hagámoslo en el día a día: salid de Sant Feliu con destino a la Zona Franca, uno en tren a Sants y luego que coja el 109 y otro en coche a ver quién llega antes. Ya os lo digo yo: en coche tardas 15-20 minutos, en tren y bus, más de 1 hora y cuarto. Lo bueno de esto es que en coche no hay ni que entrar a BCN.
Y así con todos los trayectos que querais desde cualquier ciudad del área metropolitana a otra. ¿Conclusión? la misma que aquí, faltan trenes, faltan frecuencias, falta inversión... falta.
Saludos,
Sergio
Parece que solamente nos excita el competir con el AVE. Cuando se inauguró la línea a Madrid, competición AVE vs avión, ahora que se inauguran los servicios de proximidad lo mismo...
Hagámoslo en el día a día: salid de Sant Feliu con destino a la Zona Franca, uno en tren a Sants y luego que coja el 109 y otro en coche a ver quién llega antes. Ya os lo digo yo: en coche tardas 15-20 minutos, en tren y bus, más de 1 hora y cuarto. Lo bueno de esto es que en coche no hay ni que entrar a BCN.
Y así con todos los trayectos que querais desde cualquier ciudad del área metropolitana a otra. ¿Conclusión? la misma que aquí, faltan trenes, faltan frecuencias, falta inversión... falta.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"