Segons estadístiques, sí. En tot cas, està gairebé igual que Berlín, però per davant només té aquestes tres altres ciutats.437.001 wrote:N´estàs segur, que és la quarta? Sembla molt, no? Ok, per davant hi ha París, Londres i Madrid, però BCN té més habitants que Berlín? O que la conca del Ruhr? O que Milà?
Cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Conurbacions de la UE
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
I Catalunya (Barcelona) és la segona ciutat europea més visitada després d'Île de France (Paris).
No ens en adonem del pes que té Barcelona realment.
Madrid en el món és insignificant (millor dit era, perquè ara amb temes com els vols intercontinentals, la denominació de capital, no haver tingut el Porcioles etc etc s'ha intentat cambiar-ho). Hi ha alguns extrangers que es pensen que la capital d'Espanya és Barcelona.
Tornant a la cua de maniobres:
Jo faria les dues!
De fet m'agrada més el llaç de Gràcia per a afavorir els transbordaments. Cal una estació central amb moltes correspondències i no deixar Passeig de Gràcia només amb la L3.
La via cap a Glòries, l´única estació interessant que hi hauria seria Glòries, la zona ja està prou coberta amb Renfe, L1 i L2, s'haurien de solapar línies en un tram del traçat.
Possible solució:
- L6 L7 Llaç de Gràcia (més proximitat i enllaços amb la L5 L3 L4 L2 L1 RENFE al bell mig de les línies, permentent en 10min més arribar a qualsevol punt de Barcelona per a tots aquells que venen del Valles Oc.)
- S1 S2 Glòries (menys parades i més distància recorreguda i noves possibilitats d'enllaç a Glòries L1 L8 RENFE TRAM, amb la possibilitat d'arribar a estació de França on poder estacionar trens.)
No ens en adonem del pes que té Barcelona realment.
Madrid en el món és insignificant (millor dit era, perquè ara amb temes com els vols intercontinentals, la denominació de capital, no haver tingut el Porcioles etc etc s'ha intentat cambiar-ho). Hi ha alguns extrangers que es pensen que la capital d'Espanya és Barcelona.
Tornant a la cua de maniobres:
Jo faria les dues!
De fet m'agrada més el llaç de Gràcia per a afavorir els transbordaments. Cal una estació central amb moltes correspondències i no deixar Passeig de Gràcia només amb la L3.
La via cap a Glòries, l´única estació interessant que hi hauria seria Glòries, la zona ja està prou coberta amb Renfe, L1 i L2, s'haurien de solapar línies en un tram del traçat.
Possible solució:
- L6 L7 Llaç de Gràcia (més proximitat i enllaços amb la L5 L3 L4 L2 L1 RENFE al bell mig de les línies, permentent en 10min més arribar a qualsevol punt de Barcelona per a tots aquells que venen del Valles Oc.)
- S1 S2 Glòries (menys parades i més distància recorreguda i noves possibilitats d'enllaç a Glòries L1 L8 RENFE TRAM, amb la possibilitat d'arribar a estació de França on poder estacionar trens.)
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
Home, Barcelona sí que és Catalunya, el que no és Catalunya és Tarragona (per si no ho sabíeu...). I Lleida i Girona... ens ho pensarem.
Per altra banda, convido a qui estigfui a favor del llaç de Gràcia, que es compri un mapa de Barcelona (el de la Pamias serveix, sense voler forçar al consum), i hi traci per sobre els carrers les línies de metro, Ferrocarrils, renfe i Ave. Si ho sap, que també hi afegeixi el clavegueram. I els aparcaments soterranis. Així es podrà comprovar la complexitat de l´obra. Si es fa, que es faci direcció Fontanella i Trafalgar. Si es fa direcció Pg. de Gràcia, ho trobaria una cagada.
Per altra banda, convido a qui estigfui a favor del llaç de Gràcia, que es compri un mapa de Barcelona (el de la Pamias serveix, sense voler forçar al consum), i hi traci per sobre els carrers les línies de metro, Ferrocarrils, renfe i Ave. Si ho sap, que també hi afegeixi el clavegueram. I els aparcaments soterranis. Així es podrà comprovar la complexitat de l´obra. Si es fa, que es faci direcció Fontanella i Trafalgar. Si es fa direcció Pg. de Gràcia, ho trobaria una cagada.
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
Juro pel que més vulgueu en la vida que he parlat a Tarragona amb gent de Barcelona (i que parlaven en català), convençudíssims de la vida que Tarragona és a la Comunitat Valenciana. I feu el favor de creure-ho perquè és veritat.
Ara seriosament, crec que el "llaç de Gràcia seria caríssim, i provocaria un caos d´obres i talls dificilíssim d´assumir per la ciutat.
Si es prolonga des de pl.Catalunya, crec que s´ha de fer cap al carrer Fontanella, no només per la cua de maniobres, sinó pel fet de poder connectar amb d´altres estacions més a l´est (Arc de Triomf, Glòries) en un futur i "desembussar" una mica les estacions de Pl.Catalunya i Provença (tot i que suposo que l´arribada de la L9 a Sarrià i Putxet servirà d´alguna cosa, però no és excusa). El que s´està demostrant que comença a esr un problema que a més es pot anar agreujant amb el temps és la curtedat de mires de FGC tant amb la longitud dels trens (de només quatre o tres cotxes) com amb la segregació de serveis imprescindible a la xarxa (sobretot a la línia Llobregat-Anoia entre Sant Boi i Pl.Espanya).
Last edited by 437.001 on Saturday 26/04/2008 3:09, edited 1 time in total.
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
Quan parlaveu de l'ascensor...amb troballes arqueologiques que va fer que s'aturessin les obres...De quin ascensor estem parlant? On i quan i com! Que aquests temes m'encanten!!!
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
De l'ascensor de la línia 3 a Catalunya que està al carrer Pelai. Hi han restes de l'antiga muralla, visibles des de l'interior de l'ascensor, molt interessants!alex86bcn wrote:Quan parlaveu de l'ascensor...amb troballes arqueologiques que va fer que s'aturessin les obres...De quin ascensor estem parlant? On i quan i com! Que aquests temes m'encanten!!!
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
Ara mateix no visualitzo aquest ascensor. Ah vale, us referiu al que esta al costat del McDonalds no? (sempre he pensat que era d' FGC) Ara que hi penso, just al costat hi ha un placa informativa sobre la muralla antiga.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Titularitat municipal?
Bé, com que l'ajuntament és el titular de la rotonda d'on surten els accessos a metro i FGC i les sortides a Canaletes, Rivadeneyra (tapada) i Pelai, potser també ho sigui de l'ascensor.alex86bcn wrote:Ara mateix no visualitzo aquest ascensor. Ah vale, us referiu al que esta al costat del McDonalds no? (sempre he pensat que era d' FGC) Ara que hi penso, just al costat hi ha un placa informativa sobre la muralla antiga.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
El DPTOP sotmet a informació pública la nova cua de maniobres d’FGC a Plaça Catalunya
Sembla que agrada més l'opció Fontanella-Urquinaona
nota de premsa: http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 551225.pdf
gràfic: http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 544083.jpg
Sembla que agrada més l'opció Fontanella-Urquinaona
nota de premsa: http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 551225.pdf
gràfic: http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 544083.jpg
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Encara sort
I a mi, és la que em desagrada menys, o sigui que encara hi ha hagut sort, per la part que em toca.Danzig wrote:Sembla que agrada més l'opció Fontanella-Urquinaona
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
Si que serà llarga no la cua de maniobres?
Tant gran cal?
El que em pregunto és si només sortirà de les vies 1 i 2 o també enllacaràn les vies 3 i 4
Tant gran cal?
El que em pregunto és si només sortirà de les vies 1 i 2 o també enllacaràn les vies 3 i 4
Salutacions,
Oriol
Oriol
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
Trobo que aquesta proposta per allargar les cues de maniobres podria ser útil per fer alguna ampliació d'FGC en un futur, tot i que penso que és massa llarga.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Avantatge del projecte
Si és massa llarga o no, no ho sé, però tal com quedarà, tindrà l'avantatge d'orientar la línia de tal manera que se'n pugui fer una ampliació útil (Glòries, Barceloneta) i que quedi definitivament tancada l'aberrant possibilitat de fer el llaç de Gràcia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
Si no ho explica a la nota de premsa, dintre de poc ho podreu trobat tot detallat aqui:oriolp13 wrote:Si que serà llarga no la cua de maniobres?
Tant gran cal?
El que em pregunto és si només sortirà de les vies 1 i 2 o també enllacaràn les vies 3 i 4
http://www10.gencat.cat/ptop/AppJava/ca ... /index.jsp
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
La longitud de la cua de maniobres sembla que sigui deguda a estacionar-hi trens mentre no hi circulen, tal com està feta, no sembla descartar cap opció, com el llaç de Gràcia, alhora les vies 3, 4, 5 i 6 podrien servir per la mateixa finalitat.
Aquesta actuació no suposaria cap millora pel que fa als enllaços dels viatgers amb els altres operadors existents a la Plaça Catalunya.
Aquesta actuació no preveu la possibilitat de circulació de trens de major longitud, cosa important, doncs aquesta estació sempre serà la més difícil d'adaptar a composicions més llargues, cosa que serà necessària si es vol fer una millora de la oferta a curt i mig termini, doncs la millora de la freqüència de pas és dubtosament viable doncs la limitació com ja s'ha dit algun cop no és només l'estació de Plaça Catalunya, també ho és l'estació de Provença, és possible que calgui fer algun recantonament per poder-ho dur a terme
Aquesta actuació no suposaria cap millora pel que fa als enllaços dels viatgers amb els altres operadors existents a la Plaça Catalunya.
Aquesta actuació no preveu la possibilitat de circulació de trens de major longitud, cosa important, doncs aquesta estació sempre serà la més difícil d'adaptar a composicions més llargues, cosa que serà necessària si es vol fer una millora de la oferta a curt i mig termini, doncs la millora de la freqüència de pas és dubtosament viable doncs la limitació com ja s'ha dit algun cop no és només l'estació de Plaça Catalunya, també ho és l'estació de Provença, és possible que calgui fer algun recantonament per poder-ho dur a terme
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Ampliació més petita
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _75884.php
L’ampliació de l’estació de FGC a plaça Catalunya, més petita
La reformulació suposarà reduir-ne el cost fins als 80 milions d’euros, 45 menys dels previstos
Quim Torrent
La Rambla
Ult. Act. 25/10/2009 02:26
És temps d’estrènyer-se el cinturó. També ho fan les administracions i els projectes d’obra pública no són una excepció. La cua de maniobres de l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat a plaça Catalunya serà més curta –i més barata– del que estava previst inicialment. El cost de 125 milions que preveia l’estudi informatiu de l’obra es rebaixarà fins als 80 milions per tirar endavant una obra que ha de servir per augmentar la freqüència de trens entre Barcelona i el Vallès.
L’ampliació de l’estació quedarà reduïda a l’allargament del túnel actual fins uns metres abans d’arribar a Portal de l’Àngel. Els tècnics que estan elaborant el projecte consideren que serà suficient per reduir la freqüència de trens dels 2 minuts actuals a només 90 segons, fet que implicaria una millora d’entre un 20% i un 30% de la capacitat de la línia, ara molt col·lapsada a les hores punta. Fonts del departament d’Obres Públiques desvinculen el canvi de projecte de la reducció de costos i asseguren que es redueix només per “evitar grans afectacions en superfície”.
Inicialment el projecte de departament de Política Territorial i Obres Públiques preveia una cua de maniobres més llarga, pensada com un primer pas cap a una prolongació de la línia cap a altres indrets de la ciutat. De fet, l’estudi informatiu dibuixava dues alternatives diferents. En la primera, que era l’opció preferent, passava per sota del carrer Fontanella i arribava gairebé a la plaça Urquinaona. Aquesta proposta s’interpretava com un primer pas per portar el final de línia fins a la plaça de les Glòries.
En la segona opció, que constructivament era molt complicada, el nou túnel resseguia el perímetre de plaça Catalunya i pujava cap a passeig de Gràcia, on hauria enllaçat amb el futur intercanviador amb les línies 2, 3 i 4 del metro i l’estació de Renfe del carrer Aragó. Aquesta alternativa també es feia preveient una futura prolongació de la línia en direcció cap al Vallès. Les enormes afectacions en superfície, però, desaconsellaven escollir aquesta proposta.
El fet que la cua de maniobres es quedi aturada abans del Portal de l’Àngel, però, no vol dir que es descartin els dos projectes de prolongació. L’obra es realitzarà de tal manera que en un futur es puguin realitzar les dues alternatives inicials. De fet, la cua de maniobra no és més que una solució transitòria per augmentar la capacitat de la línia del Vallès. Més d’hora que tard els estudis de mobilitat conclouen que és necessària una nova connexió des del centre de Barcelona amb el Vallès.
L’ampliació de l’estació de FGC a plaça Catalunya, més petita
La reformulació suposarà reduir-ne el cost fins als 80 milions d’euros, 45 menys dels previstos
Quim Torrent
La Rambla
Ult. Act. 25/10/2009 02:26
És temps d’estrènyer-se el cinturó. També ho fan les administracions i els projectes d’obra pública no són una excepció. La cua de maniobres de l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat a plaça Catalunya serà més curta –i més barata– del que estava previst inicialment. El cost de 125 milions que preveia l’estudi informatiu de l’obra es rebaixarà fins als 80 milions per tirar endavant una obra que ha de servir per augmentar la freqüència de trens entre Barcelona i el Vallès.
L’ampliació de l’estació quedarà reduïda a l’allargament del túnel actual fins uns metres abans d’arribar a Portal de l’Àngel. Els tècnics que estan elaborant el projecte consideren que serà suficient per reduir la freqüència de trens dels 2 minuts actuals a només 90 segons, fet que implicaria una millora d’entre un 20% i un 30% de la capacitat de la línia, ara molt col·lapsada a les hores punta. Fonts del departament d’Obres Públiques desvinculen el canvi de projecte de la reducció de costos i asseguren que es redueix només per “evitar grans afectacions en superfície”.
Inicialment el projecte de departament de Política Territorial i Obres Públiques preveia una cua de maniobres més llarga, pensada com un primer pas cap a una prolongació de la línia cap a altres indrets de la ciutat. De fet, l’estudi informatiu dibuixava dues alternatives diferents. En la primera, que era l’opció preferent, passava per sota del carrer Fontanella i arribava gairebé a la plaça Urquinaona. Aquesta proposta s’interpretava com un primer pas per portar el final de línia fins a la plaça de les Glòries.
En la segona opció, que constructivament era molt complicada, el nou túnel resseguia el perímetre de plaça Catalunya i pujava cap a passeig de Gràcia, on hauria enllaçat amb el futur intercanviador amb les línies 2, 3 i 4 del metro i l’estació de Renfe del carrer Aragó. Aquesta alternativa també es feia preveient una futura prolongació de la línia en direcció cap al Vallès. Les enormes afectacions en superfície, però, desaconsellaven escollir aquesta proposta.
El fet que la cua de maniobres es quedi aturada abans del Portal de l’Àngel, però, no vol dir que es descartin els dos projectes de prolongació. L’obra es realitzarà de tal manera que en un futur es puguin realitzar les dues alternatives inicials. De fet, la cua de maniobra no és més que una solució transitòria per augmentar la capacitat de la línia del Vallès. Més d’hora que tard els estudis de mobilitat conclouen que és necessària una nova connexió des del centre de Barcelona amb el Vallès.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
Tanta tonteria i tant de temps per decidir-se per quina de les dues alternatives escollir (carrer Fontanella o Passeig de Gràcia) per no escollir cap i quedar-se fins al punt on començaven les dues alternatives...
Desconec quina capacitat de trens podia tener la cua de maniobres fins a plaça Urquinaona però escurçar-la també vol dir limitar les previsions inicials.
De totes maneres, si es limita aquest túnel, ja no hi ha excusa per a la reforma de l'estació d'Urquinaona.
Desconec quina capacitat de trens podia tener la cua de maniobres fins a plaça Urquinaona però escurçar-la també vol dir limitar les previsions inicials.
De totes maneres, si es limita aquest túnel, ja no hi ha excusa per a la reforma de l'estació d'Urquinaona.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: cua de maniobres a FGC per limitar temps de pas de combois
No acabo de veure clara la utilitat de la cua de maniobres, l'actual estació de Catalunya ja permet diferenciar els fluxes de baixada i pujada de viatgers, amb la cua es passarà a vies d'arribades i vies de sortides? Això voldrà dir que farà falta més temps entre que el tren arriba i torna a marxar, per tant més trens a línia.
And now for something completely different...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cua de maniobres "driverless"
Pel que he sentit dir a un alt càrrec d'FGC, l'operació a la cua de maniobres es realitzarà en mode driverless, és a dir, de manera automatitzada i sense conductor a bord.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Cua de maniobres "driverless"
Un túnel de rentat Ja podrien posar, de pas, raspalls i sortidors automàtics... hauran de ficar una fitxa?Guigui wrote:Pel que he sentit dir a un alt càrrec d'FGC, l'operació a la cua de maniobres es realitzarà en mode driverless, és a dir, de manera automatitzada i sense conductor a bord.
Bé, em sembla una bona idea, estalvia temps i permet que mentrestant pugui canviar de cabina, però per això cal posat als trens algun sistema tipus ATO oi?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.