Nova "ronda" osona est

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Nova "ronda" osona est

Post by UT440_132M »

De http://www.el9nou.cat/noticies.php?ed_o ... ticia=4273
La Generalitat tirarà endavant la nova ronda a l'est d'Osona a l'espera de definir-ne un tram
La ronda est d’Osona va prenent forma. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques està decidit a tirar-la endavant i, ara, està negociant amb els alcaldes quin podria ser el traçat més adient. Al primer tram (de Tona a Taradell) i a l’últim (de Roda a Torelló) no hi ha gaires entrebancs, però per definir el del mig (de Taradell a Roda) encara s’han d’acostar posicions.

D’aquest projecte se’n va parlar, dimarts, en una reunió al més alt nivell entre la plana major del Departament, encapçalada pel conseller, Joaquim Nadal, i els secretaris de Mobilitat, Manel Nadal, i Planificació, Oriol Nel·lo, i els onze alcaldes més afectats: Torelló, Manlleu, les Masies de Roda, Roda, Tavèrnoles, Folgueroles, Calldetenes, Sant Julià de Vilatorta, Santa Eugènia, Taradell i Gurb.

Després de la reunió, va quedar clar que el primer tram, que aprofita i millora la carretera ja existent entre Sant Miquel de Balenyà i Taradell, no aportarà problemes. Quan arriba a Taradell, la carretera passa per fora del poble aprofitant un tram de la ronda de ponent ja construït però, després, continua per una nova traça cap als nuclis urbans de Sant Julià i Folgueroles.

En aquest tram és on hi ha els principals entrebancs. Taradell i Santa Eugènia preferirien que des del polígon del Vivet s’aprofités la carretera existent (amb una variant a Santa Eugènia) en comptes de fer-ne una de nova. Aquesta via, a més, continua de dret cap a Sant Julià i Folgueroles. Des d’aquests dos municipis, com des de Calldetenes, preferirien que s’aprofités l’Eix actual i, en cas que no fos possible, que la nova via que es construís es fes a tocar de l’Eix.

Aquesta, de fet, era l’opció que ja plantejava inicialment el Pla Territorial. De moment, el compromís de la Generalitat, com ha confirmat Manel Nadal a EL 9 NOU, és que el Pla mantingui la previsió, però sense especificar-ne el traçat.

A l’espera de resoldre-ho, sí està clar l’últim tram, des de la carretera de Roda prop del trencant de Tavèrnoles fins a la Miranda, entre Manlleu i Torelló. Aquest tram, que inclourà un nou pont sobre el Ter i la variant a Roda, ja estava més consensuat i, després de l’estiu, se’n podria fer l’estudi informatiu.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”