L'ampliació de l'autopista C-32 entre Palafolls i Tordera començarà el 2007
La Generalitat desencalla el projecte publicant la relació de les finques afectades per les obres
TERESA MÁRQUEZ. Palafolls
El primer semestre del 2007 començaran finalment les obres d'ampliació de l'autopista C-32 entre els termes de Palafolls i Tordera. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) reprèn, doncs, un projecte ajornat des del 2001 a través de la publicació en el DOGC de la relació de les finques que quedaran afectades per les obres. L'actuació, a càrrec de la concessionària Acesa i amb un cost de 23 milions d'euros, està condicionada per la decisió final del Ministeri de Foment sobre el traçat definitiu del desdoblament de l'N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva i que l'enfronta amb el municipi de Blanes.
+ L'autopista C-32 en el seu tram final a Palafolls que el 2007 s'ampliarà fins a Tordera. Foto: QUIM PUIG.
L'autopista del Maresme, el tram fins a Palafolls, es va inaugurar fa dotze anys i ja llavors hi havia el compromís de creuar el riu Tordera. El PTOP va aprovar fa cinc anys el projecte de traçat i l'estudi d'impacte ambiental de l'ampliació pel nord de l'autopista C-32, entre Palafolls i Tordera. La proposta, però, va quedar aturada depenent de com es resolia la connexió de l'N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, una actuació polèmica per la manca de consens en el territori i que ha de dur a terme el Ministeri de Foment. Ahir es va confirmar que el ministeri ja ha aprovat la declaració d'impacte ambiental de l'N-II i ha pres una decisió sobre el traçat. Per aquest motiu, la Generalitat ha tret la pols al perllongament de l'autopista.
MÉS DE TRES QUILÒMETRES
El nou tram tindrà una longitud de 3,4 quilòmetres i el formaran dos carrils –ara en té tres– de 3,5 metres d'amplada per cada sentit de la circulació. L'obra significarà també una remodelació de l'enllaç existent ara a Palafolls i la formació d'un nou enllaç final sobre la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. Aquest enllaç, segons recull el projecte, es resoldrà amb la construcció d'una rotonda aixecada sobre el tronc de l'autopista.
L'estructura més destacada en l'ampliació és un viaducte de 800 metres de longitud que creuarà el riu Tordera, passarà per la zona de Jalpí i sobre la línia de tren Blanes-Maçanet. Aquest viaducte, integrat per dos ponts paral·lels, un per a cada sentit, «permet evitar l'impacte que suposaria la construcció d'un terraplè a la zona de Jalpí». Els alcaldes de Palafolls i Tordera, Valentí Agustí (PSC) i Joan Carles Garcia (CiU), respectivament, van celebrar la represa del projecte. Per Agustí, l'obra «ha de resoldre l'acumulació de trànsit a la GI-600 i els embussos constants de cotxes». L'alcalde de Tordera, d'altra banda, recorda que l'actuació ha d'anar lligada «inexorablement» al desdoblament de l'N-II «per superar d'una vegada per totes el traçat d'aquesta via».
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2092796
Ampliació C-32 entre Palafolls i Tordera comencarà el 2007
El govern vol començar l'any que ve la prolongació de l'autopista del Maresme
La Generalitat desencalla el projecte publicant la relació de les finques afectades per les obres
TERESA MÁRQUEZ. Blanes Tordera
El govern de la Generalitat vol començar el primer semestre del 2007 la prolongació de l'autopista del Maresme de Palafolls a Tordera. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques vol reprendre un projecte ajornat des del 2001 a través de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de la relació de les finques afectades per les obres. L'actuació, a càrrec de la concessionària Acesa i amb un cost de 23 milions d'euros, està condicionada per la decisió final de l'Estat sobre el traçat definitiu del desdoblament de l'N-II entre Maçanet i Tordera. Blanes i Tordera no es posen d'acord sobre quin és el millor traçat.
+ El tram final de l'autopista del Maresme, que ara volen allargar fins a Tordera. / Foto: QUIM PUIG
L'autopista del Maresme, el tram fins a Palafolls, es va inaugurar fa dotze anys, i ja llavors hi havia el compromís de travessar el riu Tordera. La Generalitat va aprovar fa cinc anys el projecte de traçat i l'estudi d'impacte ambiental de l'ampliació pel nord de l'autopista, entre Palafolls i Tordera. La proposta, però, va quedar aturada en funció de com es resolia la connexió de l'N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, una actuació polèmica per la falta de consens en el territori, ja que Tordera vol que l'autopista passi per Blanes i l'Ajuntament de Blanes vol que passi per Tordera.
Ahir, en una nota de premsa, el Departament de Política Territorial de la Generalitat va assegurar que el Ministeri de Foment ja ha resolt la declaració d'impacte ambiental de l'N-II, una declaració bàsica i que determinarà la decisió final del traçat; decisió que, segons la Generalitat, el ministeri ja hauria pres. Per aquest motiu, des de la Generalitat s'ha decidit començar les expropiacions per allargar l'autopista.
El nou tram tindrà una longitud de 3,4 quilòmetres i el formaran dos carrils –ara en té tres– de 3,5 metres d'amplada per cada sentit. L'obra significarà també una remodelació de l'enllaç existent ara a Palafolls i la formació d'un nou enllaç final sobre la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. Aquest enllaç es resoldrà amb la construcció d'una rotonda aixecada sobre el tronc de l'autopista.
VIADUCTE DE 800 METRES
L'estructura més destacada en l'ampliació és un viaducte de 800 metres de longitud que travessarà el riu Tordera, passarà per la zona de Jalpí i sobre la línia de tren Blanes-Maçanet. Aquest viaducte, integrat per dos ponts paral·lels, un per cada sentit, «permet evitar l'impacte que suposaria la construcció d'un terraplè a la zona de Jalpí», segons diu el Departament de Política Territorial.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2093080
La Generalitat desencalla el projecte publicant la relació de les finques afectades per les obres
TERESA MÁRQUEZ. Blanes Tordera
El govern de la Generalitat vol començar el primer semestre del 2007 la prolongació de l'autopista del Maresme de Palafolls a Tordera. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques vol reprendre un projecte ajornat des del 2001 a través de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de la relació de les finques afectades per les obres. L'actuació, a càrrec de la concessionària Acesa i amb un cost de 23 milions d'euros, està condicionada per la decisió final de l'Estat sobre el traçat definitiu del desdoblament de l'N-II entre Maçanet i Tordera. Blanes i Tordera no es posen d'acord sobre quin és el millor traçat.
+ El tram final de l'autopista del Maresme, que ara volen allargar fins a Tordera. / Foto: QUIM PUIG
L'autopista del Maresme, el tram fins a Palafolls, es va inaugurar fa dotze anys, i ja llavors hi havia el compromís de travessar el riu Tordera. La Generalitat va aprovar fa cinc anys el projecte de traçat i l'estudi d'impacte ambiental de l'ampliació pel nord de l'autopista, entre Palafolls i Tordera. La proposta, però, va quedar aturada en funció de com es resolia la connexió de l'N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, una actuació polèmica per la falta de consens en el territori, ja que Tordera vol que l'autopista passi per Blanes i l'Ajuntament de Blanes vol que passi per Tordera.
Ahir, en una nota de premsa, el Departament de Política Territorial de la Generalitat va assegurar que el Ministeri de Foment ja ha resolt la declaració d'impacte ambiental de l'N-II, una declaració bàsica i que determinarà la decisió final del traçat; decisió que, segons la Generalitat, el ministeri ja hauria pres. Per aquest motiu, des de la Generalitat s'ha decidit començar les expropiacions per allargar l'autopista.
El nou tram tindrà una longitud de 3,4 quilòmetres i el formaran dos carrils –ara en té tres– de 3,5 metres d'amplada per cada sentit. L'obra significarà també una remodelació de l'enllaç existent ara a Palafolls i la formació d'un nou enllaç final sobre la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. Aquest enllaç es resoldrà amb la construcció d'una rotonda aixecada sobre el tronc de l'autopista.
VIADUCTE DE 800 METRES
L'estructura més destacada en l'ampliació és un viaducte de 800 metres de longitud que travessarà el riu Tordera, passarà per la zona de Jalpí i sobre la línia de tren Blanes-Maçanet. Aquest viaducte, integrat per dos ponts paral·lels, un per cada sentit, «permet evitar l'impacte que suposaria la construcció d'un terraplè a la zona de Jalpí», segons diu el Departament de Política Territorial.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2093080
La C-32 arribarà a Tordera el 2009
Societat - Maresme
La C-32 arribarà a Tordera el 2009
09/05/2008 BETTY DOÑATE
L’autopista podrà continuar fins a Tordera a partir d’aquest punt viari. La concessionària de la C-32, Acesa, ha adjudicat les obres d’ampliació de l’autopista des de Palafolls a Tordera. L’actuació podria estar enllestida a l’estiu del 2009.
Si el traspàs de la titularitat de l’N-II és un pas important per a la millora de la mobilitat a la comarca, també ho és l’inici de les obres d’ampliació de l’autopista C-32, un projecte que estava encallat des del 2001. L’empresa Dragados començarà a construir aquest mes de maig 4,4 quilòmetres d’autopista, des de Palafolls fins a l’enllaç amb el futur desdoblament de l’N-II, entre Tordera i Vidreres, a la Selva. El tram també connectarà amb la futura via d’accés a la Costa Brava a Lloret de Mar. Les obres costaran 40,6 milions d’euros i acabaran a l’estiu del 2009.
Aquest nou tram de la C-32 estarà format per dos carrils de 3,5 metres d’amplada per sentit de la circulació i començarà a l’enllaç de Palafolls, que serà remodelat. Més endavant, l’autopista enllaçarà amb la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. Aquí es construirà un nou enllaç amb forma de rotonda elevada sobre l’autopista. Igualment, es preveu la prolongació de la C-32 uns 550 metres fins connectar amb la futura autovia A-2, que ha de construir el Ministeri de Foment entre Tordera i Vidreres. La principal estructura prevista en aquest tram de la C-32 és un viaducte de 800 metres que creuarà el riu Tordera i passarà per la zona agrícola de Can Gelpí i per la via de tren de Blanes.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va aprovar el projecte del traçat i l’estudi d’impacte ambiental d’aquestes obres el 2001, però no va poder licitar-les fins al desembre passat perquè no tenia el consens del territori afectat.
http://www.tribunamaresme.com/index.php ... ticia=5042
Y con éste, llego a mi mensaje número 2000
La C-32 arribarà a Tordera el 2009
09/05/2008 BETTY DOÑATE
L’autopista podrà continuar fins a Tordera a partir d’aquest punt viari. La concessionària de la C-32, Acesa, ha adjudicat les obres d’ampliació de l’autopista des de Palafolls a Tordera. L’actuació podria estar enllestida a l’estiu del 2009.
Si el traspàs de la titularitat de l’N-II és un pas important per a la millora de la mobilitat a la comarca, també ho és l’inici de les obres d’ampliació de l’autopista C-32, un projecte que estava encallat des del 2001. L’empresa Dragados començarà a construir aquest mes de maig 4,4 quilòmetres d’autopista, des de Palafolls fins a l’enllaç amb el futur desdoblament de l’N-II, entre Tordera i Vidreres, a la Selva. El tram també connectarà amb la futura via d’accés a la Costa Brava a Lloret de Mar. Les obres costaran 40,6 milions d’euros i acabaran a l’estiu del 2009.
Aquest nou tram de la C-32 estarà format per dos carrils de 3,5 metres d’amplada per sentit de la circulació i començarà a l’enllaç de Palafolls, que serà remodelat. Més endavant, l’autopista enllaçarà amb la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. Aquí es construirà un nou enllaç amb forma de rotonda elevada sobre l’autopista. Igualment, es preveu la prolongació de la C-32 uns 550 metres fins connectar amb la futura autovia A-2, que ha de construir el Ministeri de Foment entre Tordera i Vidreres. La principal estructura prevista en aquest tram de la C-32 és un viaducte de 800 metres que creuarà el riu Tordera i passarà per la zona agrícola de Can Gelpí i per la via de tren de Blanes.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va aprovar el projecte del traçat i l’estudi d’impacte ambiental d’aquestes obres el 2001, però no va poder licitar-les fins al desembre passat perquè no tenia el consens del territori afectat.
http://www.tribunamaresme.com/index.php ... ticia=5042
Y con éste, llego a mi mensaje número 2000
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La C-32 arribarà a Tordera el 2009
D'això... quan temps portem per fer aquest tram d'enllaç entre l'autopista del Maresme i l'AP-7 venint de Girona? 10, 15, 20 anys? Total, només ha de ser la principal via de sortida de tota l'àrea metropolitana costanera Nord cap a Griona i França.
Déu n'hi do.
Déu n'hi do.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: La C-32 arribarà a Tordera el 2009
la gent que viu entre Barcelona i Mataró encara pot fer servir la C60 per enllaçar a Granollers amb l'AP7wefer wrote:només ha de ser la principal via de sortida de tota l'àrea metropolitana costanera Nord cap a Griona i França.Déu n'hi do.