Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
No havia fet la proposta de posar 448 per despotricar de les 447, en cap cas se'm pasaria pel cap ja que crec que són unes unitats molt bones per els serveis de rodalies, per les quals han estat disenyades i construides. Crec que el pitjor error que hi ha és que aquesta línia es consideri íntegrament de rodalies i per "lògica", assignar-li UTs de rodalies (sempre que puguin fer les dures rampes).
Tampoc sóc partidari de modificar un típus de tren per fer un altre servei, si MD va curta de material, rodalies encara va pitjor. I crec que per poder donar un bon servei s'hauria de modificar bastant l'interior d'una 447. Per aquí es parlava d'anular una de les tres portes, compartimentar l'interior per conservar la climatizació, treure seients per posar els esquís, canviar els seients per uns de tous... ¿No surt més a compte agafar una UT que ja sigui així?
L'ultim argument és escurçar al màxim el temps de viatge per fer-lo competitiu, però crec que aquí guanya una 447 perquè en aquesta línia es pot optimitzar més una bona acceleració que no pas la velocitat punta.
Així queda vist que renfe no té cap UT òptima per aquesta línia així que no té cap solució que ens agradi a tots, i personalment, si el viatge ha de ser llarg, prefereixo anar sentat i còmode en una 448.
Tampoc sóc partidari de modificar un típus de tren per fer un altre servei, si MD va curta de material, rodalies encara va pitjor. I crec que per poder donar un bon servei s'hauria de modificar bastant l'interior d'una 447. Per aquí es parlava d'anular una de les tres portes, compartimentar l'interior per conservar la climatizació, treure seients per posar els esquís, canviar els seients per uns de tous... ¿No surt més a compte agafar una UT que ja sigui així?
L'ultim argument és escurçar al màxim el temps de viatge per fer-lo competitiu, però crec que aquí guanya una 447 perquè en aquesta línia es pot optimitzar més una bona acceleració que no pas la velocitat punta.
Així queda vist que renfe no té cap UT òptima per aquesta línia així que no té cap solució que ens agradi a tots, i personalment, si el viatge ha de ser llarg, prefereixo anar sentat i còmode en una 448.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
L'unic material que era "apte" eren les 438 alies Suïsses o reostàtiques. Les 440 ja no ho eren, pero tot i aixi es van adaptar. Estariem parlant de mes de 3 hores entre Hospitalet i La Tour de Carol, com us quedaria el cul i/o l'esquena després de mes de 3 hores asseguts en una 447? Sincerament, crec que retirar les 440 delta va ser un error, almenys fins a l'entrega dels flamants Civia "Alpino" cosa que em mostro ascèptic davant aquesta posada en funcionament d'aquest tren "especial".
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Malgrat tot, encara no s'ha confirmat oficialment que pugin les 447 fins a Puigcerdà. Encara està per veure que lo que pugin siguin 447s i que no portin cap reforma interior. Encara falta molt pel novembre.UT440_132M wrote:L'unic material que era "apte" eren les 438 alies Suïsses o reostàtiques. Les 440 ja no ho eren, pero tot i aixi es van adaptar. Estariem parlant de mes de 3 hores entre Hospitalet i La Tour de Carol, com us quedaria el cul i/o l'esquena després de mes de 3 hores asseguts en una 447? Sincerament, crec que retirar les 440 delta va ser un error, almenys fins a l'entrega dels flamants Civia "Alpino" cosa que em mostro ascèptic davant aquesta posada en funcionament d'aquest tren "especial".
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Peró per la ignorància, però... Amb aquesta última fase d'obres que hauria d'acabar aquest novembre, haurà quedat ja tota la línia arreglada? O encara hi haurà més obre l'any vinent? Amb això no estic parlant del futur desdoblament de la part sud de la línia.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
De les suÏsses va ser un nombre reduit d'unitats que també es van haver d'adaptar.Lo de las 440 ja vaig dir que mai van anar del tot bé pero es lo que hayUT440_132M wrote:L'unic material que era "apte" eren les 438 alies Suïsses o reostàtiques. Les 440 ja no ho eren, pero tot i aixi es van adaptar. Estariem parlant de mes de 3 hores entre Hospitalet i La Tour de Carol, com us quedaria el cul i/o l'esquena després de mes de 3 hores asseguts en una 447? Sincerament, crec que retirar les 440 delta va ser un error, almenys fins a l'entrega dels flamants Civia "Alpino" cosa que em mostro ascèptic davant aquesta posada en funcionament d'aquest tren "especial".
Llavors els del Lince Madrid-Ponferrada que són?Un transport de mercaderies?
Amb la reforma de la llinia les coses aniràn més suaus i no es patiràn tant els seients.Si jo puc aguanta 3 hores seguides en una cadira que es una tabla de fusta,tot i tenir problemes d'esquena,crec que tu també podries aguantar un viatge per la llinia una vegada reformada.
Tanta reforma no fa falta,amb canviar els seients i posar portaesquís ja bastaria.Anular una porta es una bogeria i un gast inecesari.Peter wrote:No havia fet la proposta de posar 448 per despotricar de les 447, en cap cas se'm pasaria pel cap ja que crec que són unes unitats molt bones per els serveis de rodalies, per les quals han estat disenyades i construides. Crec que el pitjor error que hi ha és que aquesta línia es consideri íntegrament de rodalies i per "lògica", assignar-li UTs de rodalies (sempre que puguin fer les dures rampes).
Tampoc sóc partidari de modificar un típus de tren per fer un altre servei, si MD va curta de material, rodalies encara va pitjor. I crec que per poder donar un bon servei s'hauria de modificar bastant l'interior d'una 447. Per aquí es parlava d'anular una de les tres portes, compartimentar l'interior per conservar la climatizació, treure seients per posar els esquís, canviar els seients per uns de tous... ¿No surt més a compte agafar una UT que ja sigui així?
L'ultim argument és escurçar al màxim el temps de viatge per fer-lo competitiu, però crec que aquí guanya una 447 perquè en aquesta línia es pot optimitzar més una bona acceleració que no pas la velocitat punta.
Així queda vist que renfe no té cap UT òptima per aquesta línia així que no té cap solució que ens agradi a tots, i personalment, si el viatge ha de ser llarg, prefereixo anar sentat i còmode en una 448.
Salutacions
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
No puc estar d'acord, i als fets constatables es pot veure. Com és que cada dia han de sortir unitats de Rodalies a cobrir serveis regionals fins a Tortosa, Portbou o Lleida (tant per Valls/Tarragona com per Manresa)? I no només 440R, fins fa uns anys també 447 (jo mateix m'he empassat un Flaçà-Granollers amb 447).Peter wrote:si MD va curta de material, rodalies encara va pitjor.
Ara mateix a Rodalies es va una mica just, però no en falta. Ara, a regionals n'ha faltat i per desgràcia faltarà material durant bastant temps.
P.D: La pregunta que he realizat a dalt no cal que es contesti, doncs sé de sobres la resposta. Tan sols era per manifestar-ho d'aquesta manera.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Tot i que ara hi han mès 440R circulant,i ja no s'ultilitzen tant les 447(tot i que els diumenges per el que tinc entès alguns regionals de Cambrils i Tortosa és fan amb 447),peró cal tenir en compte que en els últims 12 mesos s'han enviat 440R d'altres nuclis de rodalies cap al de Barcelona,i d'aquestes 440R una bona part han estat pintats amb l'imatge de regionals.UT596001 wrote:No puc estar d'acord, i als fets constatables es pot veure. Com és que cada dia han de sortir unitats de Rodalies a cobrir serveis regionals fins a Tortosa, Portbou o Lleida (tant per Valls/Tarragona com per Manresa)? I no només 440R, fins fa uns anys també 447 (jo mateix m'he empassat un Flaçà-Granollers amb 447).Peter wrote:si MD va curta de material, rodalies encara va pitjor.
.
A mès totes( o quasi totes) les 440R que ara són de la UN de Regionals i amb esquema Regionals-Mitjà Distància o el que sigui,abans eren amb esquema de rodalies,tot i que els seients segueixen sent iguals.
Amb aixó vull dir que encara segueix havent-hi material de rodalies circulant com regionals,peró no tant com abans,tot i que els regionals de Lleida via Manresa la majoria de cops els veig amb 440R pintats de rodalies pantone peró també de regionals pantone,peró tornant al tema,cal dir que les 440R pintats de regionals són unitats de regionals,i aquestes unitats les compto com regionals.
Mès que falta de trens regionals,el que crec que falta són trens regionals amb seients dignes,i algunes d'aquestes 440R de regionals els canviaria per seients 'tipo 470',tal com s'ha fet amb la 440-235.
I una altra cosa sobre la línia de Puigcerdà,en cas que les proves amb 447 tinguessin resultats dolents,amb quin material és prestaria el servei?Tornarien les 440R que van anar a Santander,o és faria el servei amb civia 463 que sí que han fet proves per aquest tram i segons tinc entès amb resultats bons?
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Bé, se suposa que amb la línia arreglada s'escurçarà el temps de viatge. En Cascos, quan va planificar les obres, va dir que volia deixar Barcelona-Puigcerdà en 2h30m. Cadascú dona a aquesta declaració d'intencions el valor que vol, però se suposa que es preveia un escurçament del temps.
I inisteixo amb la meva pregunta: Amb aquesta última fase d'obres que hauria d'acabar aquest novembre, haurà quedat ja tota la línia arreglada? O encara hi haurà més obre l'any vinent? Amb això no estic parlant del futur desdoblament de la part sud de la línia.
I inisteixo amb la meva pregunta: Amb aquesta última fase d'obres que hauria d'acabar aquest novembre, haurà quedat ja tota la línia arreglada? O encara hi haurà més obre l'any vinent? Amb això no estic parlant del futur desdoblament de la part sud de la línia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Les 440R enviades a Barcelona durant els últims mesos per a Rodalies Barcelona no han estat pintades de MD.Mako448 wrote:Tot i que ara hi han mès 440R circulant,i ja no s'ultilitzen tant les 447(tot i que els diumenges per el que tinc entès alguns regionals de Cambrils i Tortosa és fan amb 447),peró cal tenir en compte que en els últims 12 mesos s'han enviat 440R d'altres nuclis de rodalies cap al de Barcelona,i d'aquestes 440R una bona part han estat pintats amb l'imatge de regionals.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Ningu sap res del descarrilament d'ahir (18 de Maig) a Aigues de Ribes? Només ser que va ser l'ultim tren de baixada i que s'hi van presentar els bombers per fer els transbort dels passatgers. El que no sé si és va fer a autobusos o a una altra unitat.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Resposta
Aquí tens una resposta, com a mínim parcial, a la teva pregunta.marcel wrote:Ningu sap res del descarrilament d'ahir (18 de Maig) a Aigues de Ribes? Només ser que va ser l'ultim tren de baixada i que s'hi van presentar els bombers per fer els transbort dels passatgers. El que no sé si és va fer a autobusos o a una altra unitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Tot responent a Awe, la línia només es renovarà fins a La Molina, de La Molina en avall (cap a Puigcerdà) continuarà com estava fins a la pròxima renovació, planejada per les mateixes dates que aquesta que s' està fent actualment.
Això és el que tinc entès, no cal que ho seguiu al peu de la lletra.
Això és el que tinc entès, no cal que ho seguiu al peu de la lletra.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
La informació és correcta.
La renovació de via de La Molina a la frontera es farà al 2009.
Actualment es treballa a la catenària entre La Molina i la frontera francesa. Ahir estaven col.locant cable a l'estació de Puigcerdà i tombant els últims pals de formigó just a tocar de la frontera, excepte els últims 5 que encara subjecten un tram de catenària que no es renovarà (entre La Tor de Querol i cinc pals dins del terme de Puigcerdà)
La via d'ample UIC entre la frontera i Puigcerdà no la toquen.
La renovació de via de La Molina a la frontera es farà al 2009.
Actualment es treballa a la catenària entre La Molina i la frontera francesa. Ahir estaven col.locant cable a l'estació de Puigcerdà i tombant els últims pals de formigó just a tocar de la frontera, excepte els últims 5 que encara subjecten un tram de catenària que no es renovarà (entre La Tor de Querol i cinc pals dins del terme de Puigcerdà)
La via d'ample UIC entre la frontera i Puigcerdà no la toquen.
ABB_Traccion wrote:Tot responent a Awe, la línia només es renovarà fins a La Molina, de La Molina en avall (cap a Puigcerdà) continuarà com estava fins a la pròxima renovació, planejada per les mateixes dates que aquesta que s' està fent actualment.
Això és el que tinc entès, no cal que ho seguiu al peu de la lletra.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Algú sap quan començaran a circular trens CIVIA per la R-7 Sant Vicenç de Calders-Manresa?
Salutacions!
Galderic
Salutacions!
Galderic
"El viatge més curt, pot esdevenir el més llarg de la teva vida".
"No esperis que t'estimin. Estima tu primer".
"No esperis que t'estimin. Estima tu primer".
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fora de lloc
1. La pregunta no correspon a aquest tema.Galderic wrote:Algú sap quan començaran a circular trens CIVIA per la R-7 Sant Vicenç de Calders-Manresa?
2. Deus voler dir la R4, suposo.
3. Quant a la teva pregunta (si la he interpretat bé, vegeu punt 2), no ho sé.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
De http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi ... 13&ed_ov=o
Adif inverteix 27 milions d'euros en renovar quatre subestacions elèctriques a la línia de Puigcerdà
Obres a l'estació de Toses, aquest mes de maig. Foto: Albert Llimós.
Adif ha modernitzat quatre subestacions elèctriques de la línia Barcelona-Puigcerdà per import de 27 milions d'euros. Aquests treballs s'inscriuen en la renovació del sistema d'electrificació d'aquesta línia, en el qual també es porta a terme la instal·lació de 140 quilòmetres de nova catenària.
Aquesta actuació té com objectiu augmentar la fiabilitat i seguretat de les instal·lacions elèctriques, per tal de permetre la circulació de tot tipus de material rodant al llarg de tota la línia. Les subestacions que s'han modernitzat són les de Planoles, Manlleu, Ripoll, i Urtx-Alp.
Segons ha indicat Adif, les noves subestacions incorporen les últimes tecnologies i s'ha augmentat la potència en un 75%. Aquestes renovacions també optimitzaran el manteniment de les instal·lacions. A més, la companyia ha tingut en compte l'impacte visual de les subestacions i n’ha eliminat les torretes metàl·liques que hi havia fins ara.
Pel que fa a aquesta actuació, ja s'han instal·lat més de 100 quilòmetres completament nous de catenària en el tram Puigcerdà-Granollers. Aquests treballs finalitzaran durant els pròxims mesos amb la modernització del sistema en el tram Granollers-Montcada Bifurcació fins a completar la col·locació de 140 km de nou cablejat.
Les obres consisteixen en la substitució dels elements existents i el muntatge d'una nova catenària tipus Renfe-160 a 3.000 v, que ofereix majors prestacions i redueix els efectes de la climatologia.
També s'està portant a terme la racionalització de les estacions i els treballs necessaris per a permetre el telecomandament centralitzat de tot el sistema des del centre de control de tràfic de Barcelona. El telecomandament detecta qualsevol anormalitat en el funcionament dels sistemes i una dels seus avantatges més importants és que ofereix la possibilitat d'operar sobre les instal·lacions sense necessitat d'acudir als punts on estan situades, el que permet oferir una ràpida resposta en cas necessari. / ACN
Adif inverteix 27 milions d'euros en renovar quatre subestacions elèctriques a la línia de Puigcerdà
Obres a l'estació de Toses, aquest mes de maig. Foto: Albert Llimós.
Adif ha modernitzat quatre subestacions elèctriques de la línia Barcelona-Puigcerdà per import de 27 milions d'euros. Aquests treballs s'inscriuen en la renovació del sistema d'electrificació d'aquesta línia, en el qual també es porta a terme la instal·lació de 140 quilòmetres de nova catenària.
Aquesta actuació té com objectiu augmentar la fiabilitat i seguretat de les instal·lacions elèctriques, per tal de permetre la circulació de tot tipus de material rodant al llarg de tota la línia. Les subestacions que s'han modernitzat són les de Planoles, Manlleu, Ripoll, i Urtx-Alp.
Segons ha indicat Adif, les noves subestacions incorporen les últimes tecnologies i s'ha augmentat la potència en un 75%. Aquestes renovacions també optimitzaran el manteniment de les instal·lacions. A més, la companyia ha tingut en compte l'impacte visual de les subestacions i n’ha eliminat les torretes metàl·liques que hi havia fins ara.
Pel que fa a aquesta actuació, ja s'han instal·lat més de 100 quilòmetres completament nous de catenària en el tram Puigcerdà-Granollers. Aquests treballs finalitzaran durant els pròxims mesos amb la modernització del sistema en el tram Granollers-Montcada Bifurcació fins a completar la col·locació de 140 km de nou cablejat.
Les obres consisteixen en la substitució dels elements existents i el muntatge d'una nova catenària tipus Renfe-160 a 3.000 v, que ofereix majors prestacions i redueix els efectes de la climatologia.
També s'està portant a terme la racionalització de les estacions i els treballs necessaris per a permetre el telecomandament centralitzat de tot el sistema des del centre de control de tràfic de Barcelona. El telecomandament detecta qualsevol anormalitat en el funcionament dels sistemes i una dels seus avantatges més importants és que ofereix la possibilitat d'operar sobre les instal·lacions sense necessitat d'acudir als punts on estan situades, el que permet oferir una ràpida resposta en cas necessari. / ACN
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N1
- Posts: 1
- Joined: Thursday 19/06/2008 18:05
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Algú em podria confirmar quin tipus de catenària hi ha en el tram de Vic a Ripoll, és que he llegit la declaració sobre la xarxa de l'adif i diu que hi ha catenària sense compensar, però per altra banda, a les proximitats de Vic he vist que hi havia el sistema de compensació. Algú m'ho pot confirmar?
També volia preguntar sobre el sistema de control que hi ha en aquest tram, ja que segons la declaració de la xarxa diu que es tracta d'un sistema tipus BLAU, mentre que fonts de l'adif m'han confirmat que es tracta d'un sistema BLAU - CTC.
gràcies
També volia preguntar sobre el sistema de control que hi ha en aquest tram, ja que segons la declaració de la xarxa diu que es tracta d'un sistema tipus BLAU, mentre que fonts de l'adif m'han confirmat que es tracta d'un sistema BLAU - CTC.
gràcies
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Catenaria compensada,que es va renovar no fa molt.trenmaniàtic wrote:Algú em podria confirmar quin tipus de catenària hi ha en el tram de Vic a Ripoll, és que he llegit la declaració sobre la xarxa de l'adif i diu que hi ha catenària sense compensar, però per altra banda, a les proximitats de Vic he vist que hi havia el sistema de compensació. Algú m'ho pot confirmar?
També volia preguntar sobre el sistema de control que hi ha en aquest tram, ja que segons la declaració de la xarxa diu que es tracta d'un sistema tipus BLAU, mentre que fonts de l'adif m'han confirmat que es tracta d'un sistema BLAU - CTC.
gràcies
Lo altre crec que si portava BLAU però no estic segur
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
De Montcada Bifurcació a Vic BAU.
De Vic a Puigcerdà BLAU.
De Puigcerdà a la Tor de Querol BT.
Desconec des d'on es controla el BLAU.
De Vic a Puigcerdà BLAU.
De Puigcerdà a la Tor de Querol BT.
Desconec des d'on es controla el BLAU.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Actualment el tram Vic - Puigcerdà es controla amb Comandament Local a les principlas estacions i les altres es telecomanden des d'aquestes estacions. La cosa queda així:
Vic: Comandament Local.
Manlleu: Telecomandament des de Vic.
Torelló: Comandament Local.
Sant Quirze de Besora - Montesquiu: Telecomandament des de Torelló.
Ripoll: Comandament Local.
Ribes de Freser: Comandament Local.
Planoles: Telecomandament des de Ribes.
La Molina: Telecomandament des de Puigcerdà.
Puigcerdà: Comandament Local.
La Tour de Querol - Enveig: Comandament Local ( S.N.C.F. )
Vic: Comandament Local.
Manlleu: Telecomandament des de Vic.
Torelló: Comandament Local.
Sant Quirze de Besora - Montesquiu: Telecomandament des de Torelló.
Ripoll: Comandament Local.
Ribes de Freser: Comandament Local.
Planoles: Telecomandament des de Ribes.
La Molina: Telecomandament des de Puigcerdà.
Puigcerdà: Comandament Local.
La Tour de Querol - Enveig: Comandament Local ( S.N.C.F. )