Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
A partir del que vaig veure el passat dia 15, i que vaig explicaren aquest fil, ahir, amb l'inestimable ajuda d'el Marçal, vam enviar una carta als mitjans de comunicació, parlant del tema, i ja apareix a La Vanguardia Digital:
Edito: També surt aquí: http://www.e-noticies.com/cartes-al-dir ... 38724.html
Perill als trens de Renfe
MARIA JOSÉ LUQUE TRAVESSET | Barcelona | 20/05/2008 | Actualizada a las 11:41
El dia 15 de maig vaig agafar un tren direcció Vic a Sants. Ja circulant a bona velocitat i dins del túnel, em vaig adonar que una porta del meu darrera s'havia quedat oberta. El botó de tancament no funcionava, així que un noi va haver de tirar de la palanca per frenar el tren. Al cap d'una estona va venir un operari amb la clau per desbloquejar, i el tren va continuar el seu recorregut habitual.
Fa poc més d'un any, hi va haver un accident a FGC per una negligència semblant que va produir dos ferits, amb el conseqüent expedient al maquinista per haver desactivat els mecanismes de seguretat reglamentaris.
Com pot ser que Renfe permeti circular trens amb els sistemes de seguretat desactivats? Si el tren hagués estat ple a vessar, com passa habitualment, hagués pogut caure gent a la via, i aquest succés hauria transcendit a tots els mitjans, per no parlar de una possible pèrdua de vides humanes.
El que lamento és no haver-ho pogut gravar en vídeo per denunciar-ho als jutjats.
Edito: També surt aquí: http://www.e-noticies.com/cartes-al-dir ... 38724.html
Perill als trens de Renfe
MARIA JOSÉ LUQUE TRAVESSET | Barcelona | 20/05/2008 | Actualizada a las 11:41
El dia 15 de maig vaig agafar un tren direcció Vic a Sants. Ja circulant a bona velocitat i dins del túnel, em vaig adonar que una porta del meu darrera s'havia quedat oberta. El botó de tancament no funcionava, així que un noi va haver de tirar de la palanca per frenar el tren. Al cap d'una estona va venir un operari amb la clau per desbloquejar, i el tren va continuar el seu recorregut habitual.
Fa poc més d'un any, hi va haver un accident a FGC per una negligència semblant que va produir dos ferits, amb el conseqüent expedient al maquinista per haver desactivat els mecanismes de seguretat reglamentaris.
Com pot ser que Renfe permeti circular trens amb els sistemes de seguretat desactivats? Si el tren hagués estat ple a vessar, com passa habitualment, hagués pogut caure gent a la via, i aquest succés hauria transcendit a tots els mitjans, per no parlar de una possible pèrdua de vides humanes.
El que lamento és no haver-ho pogut gravar en vídeo per denunciar-ho als jutjats.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Veig que no dieu res, al fet de què hem sigut escoltats pels mitjans de comunicació, sobre una cosa que encara que no ho sembli, ens pot afectar tard o d'hora a qualsevol de vosaltres. Què passa? No és potser un fet important, donar a entendre que hi ha manca de manteniment a la Renfe, i això pot afectar l'integritat de la gent?
No ho puc entendre...
No ho puc entendre...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Administració sorda però mediatitzada
Ja que esperes que algú hi digui la seva, m'hi llenço: és la tònica general d'aquest país, les administracions no mouen el pompis per elles mateixes, només sirguen si algú les posa a la picota. Suposo que hauré d'aplicar aquest procediment en un altre cas de manifesta inseguretat, prou coneguda per l'administració ateses les reclamacions que ja he cursat: el semàfor de vianants davant el CAP Vallcarca, que va de mal en pitjor. Un dia haurem de lamentar alguna desgràcia i l'Ajuntament saltarà amb allò de que no en tenia constància. Doncs vagin preparant-se perquè començo a col·leccionar les referències de les reclamacions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Per això vaig publicar la carta: per tal de fer reaccionar a qui cal que reaccioni, i com quan surt una cosa així publicada, sembla que despertin...Doncs a veure quin efecte té finalment!
Ara, si haguessin hagut ferits (cosa que afortunadament no va passar), ja veuries com de seguida sortirien els polítics fent declaracions, lamentant el succés...Però el que cal realment és PREVINDRE, evitar que passi una desgràcia més gran. Millor això que no aixecar-me un dia, i llegir al diari que algú s'ha matat per culpa d'una porta oberta d'un tren.
Ara, si haguessin hagut ferits (cosa que afortunadament no va passar), ja veuries com de seguida sortirien els polítics fent declaracions, lamentant el succés...Però el que cal realment és PREVINDRE, evitar que passi una desgràcia més gran. Millor això que no aixecar-me un dia, i llegir al diari que algú s'ha matat per culpa d'una porta oberta d'un tren.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
A lo mejor es un poco bestia lo que voy a decir, pero... si varios usuarios de ese tren se ponen de acuerdo ¿no es posible presentar una denuncia en comisaria?
Esta bien lo de mandarlo a los medios de comunicación , pero vista la "fama" que tiene renfe entre los mismos, posiblemente le tenga sin cuidado las críticas por esta via.
Yo tampoco entiendo como un tren puede circular con una puerta abierta. Eso lo he visto hace años cunado era pequeño, y los trenes no tenian las medidas de seguridad que tienen ahora.
Tampoco creo que la culpa sea directamente del maquinista ¿qué gana él haciendo circular el tren con las medidas de seguridad de las puertas descativadas? Tiene mucho a perder.
Esta bien lo de mandarlo a los medios de comunicación , pero vista la "fama" que tiene renfe entre los mismos, posiblemente le tenga sin cuidado las críticas por esta via.
Yo tampoco entiendo como un tren puede circular con una puerta abierta. Eso lo he visto hace años cunado era pequeño, y los trenes no tenian las medidas de seguridad que tienen ahora.
Tampoco creo que la culpa sea directamente del maquinista ¿qué gana él haciendo circular el tren con las medidas de seguridad de las puertas descativadas? Tiene mucho a perder.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
M'agrada la primera resposta a la carta de La Vanguardia.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
A mi també Però no és la primera, sino la tercera, per ordre d'aparició.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Com a curiositat.... aquest matí he vingut amb 440 (184R) des de Terrassa i al baixar a Pça. Catalunya he vist com les portes de la banda contraria de l'andana al vago en que jo viatjava estava oberta.... no ho he pogut veure abans donat que jo anava d'esquena a la porta i bastant separat de la mateixa, per lo tant no puc assegurar que la porta fos oberta al arribar a l'estació o ve anava oberta durant força estona.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
El tren a on jo era té el n. 440 183. no aniran seguits???????treneros wrote:Com a curiositat.... aquest matí he vingut amb 440 (184R) des de Terrassa i al baixar a Pça. Catalunya he vist com les portes de la banda contraria de l'andana al vago en que jo viatjava estava oberta.... no ho he pogut veure abans donat que jo anava d'esquena a la porta i bastant separat de la mateixa, per lo tant no puc assegurar que la porta fos oberta al arribar a l'estació o ve anava oberta durant força estona.
Edito: a la pàgina 16 de l'edició de Barcelona del 20 minutos, també surt avui la carta.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Jo vaig pujar-hi ahir mateix, tornant de Ripoll, a l'altura de Manlleu, el maquinista es va adonar que tenia una porta que no tancava, va solucionar-ho com va poder, potser va fer anar l'avis de tancament 5 vegades. No se si es va solucionar.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Mare meva, això ja és més preocupant del que semblava!!! Això passa amb massa freqúència!!UT440_132M wrote:Jo vaig pujar-hi ahir mateix, tornant de Ripoll, a l'altura de Manlleu, el maquinista es va adonar que tenia una porta que no tancava, va solucionar-ho com va poder, potser va fer anar l'avis de tancament 5 vegades. No se si es va solucionar.
I de quina sèrie era el tren? Per casualitat vas apuntar el número de cotxe?
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
440 - 183M - 181C - 159C (aquest ultim mal numerat, perquè és 189C)
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
És el meu!!!!!!!!!!!!!!!!!! Encara no l'han reparat, serà possible?????????????UT440_132M wrote:440 - 183M - 181C - 159C (aquest ultim mal numerat, perquè és 189C)
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
440 - 183M - 181R - 159C (aquest ultim mal numerat, perquè és 189C) Que m'he equivocat al posar el numero de remolc, he posat 181C en comptes de 181R , però si, és el que tu dius. En tinc fotos de l'exterior, no amb la porta oberta.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Acabo de mirar la foto que vaig fer quan vaig baixar a Balenyà Tona Seva, i resulta que és la 182 M. Serà lo que tu dius Metring, estaran relacionats? Sabotatge? Mal manteniment?
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
El més probable és que sigui una falta de manteniment escandalosa, sigui aquest el mateix tren o no, encara seria pitjor, voldria dir que hi han varis trens que adoleixen del mateix!
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Pequeña corrección, es 440-182M/180R/159C (numeración correcta del Rc es 189C) y 440-183M/181R/190C
UT440_132M wrote:440 - 183M - 181C - 159C (aquest ultim mal numerat, perquè és 189C)
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Vist lo vist, ara que sabem que ha passat més d'un cop, faran el manteniment que necessiten els 440, o caldrà que passi alguna situació perillosa, per a que facin cas?
Poso l'enllaç de tema relacionat, que sembla que es troba parcialment respost: Les 440 peten massivament?
Poso l'enllaç de tema relacionat, que sembla que es troba parcialment respost: Les 440 peten massivament?
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
A veure, us esteu embolicant amb les numeracions:
440.182M-180R-189C, unitat de rodalies, és la que va amb el rc mal numerat com a 159C,
440.183M-181R-190C, unitat de rodalies,
440.176M-171R-181C, unitat de MD,
440.151M-232R-159C, unitat de MD, és la que porta l´autèntic cotxe rc 159C.
Us poso una foto d´ambdues unitat amb el cotxe 159C autèntic, i el cotxe 159C "de mentida":
Salutacions.
440.182M-180R-189C, unitat de rodalies, és la que va amb el rc mal numerat com a 159C,
440.183M-181R-190C, unitat de rodalies,
440.176M-171R-181C, unitat de MD,
440.151M-232R-159C, unitat de MD, és la que porta l´autèntic cotxe rc 159C.
Us poso una foto d´ambdues unitat amb el cotxe 159C autèntic, i el cotxe 159C "de mentida":
Salutacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Afegeixo que la carta també fou publicada a la secció "Opinió" de l'Avui del 22 de maig:
http://paper.avui.cat/article/opinio/127068/bustia.html
http://paper.avui.cat/article/opinio/127068/bustia.html
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT