Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

L'he tornat a agafar, a la L2, amb el ja habitual num 214.

Gent, el trajecte amb les 2100 entre P.Ventura i Sagrada Familia sol durar uns 17-18 mins. Avui amb el 5000 he trigat 15mins! Però clar, he pensat que no podia ser pq encara q tingui més velocitat, davant porta alguna 2100 i s'ha d'adaptar a les velocitats marcades. Per coi, han estat 15mins apart que les 3 corves d'Encants a S.Familia les ha fet més rápid que una 2100 o això semblava.

El terra brut, finestres també. TV's funcionant amb l'anunci de parades.

Vox
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

Vox wrote:Seguint amb el tema de les 1100 de la L4..

Sembla clar que queden 1100 a la L5, per tant:

-D'on han sortir les dues unitats més de la L4 (recordem que fa setmanes es va publicar que la L4 tenia dos trens més)? Vaig llegir "porai" que la L4 tenia varies unitats en reserva. Podria ser que fossin dos unitats de les de reserva?

-També podria ser que fossin dos 1000s enviats desde la L5?

-El que es segur es que a la L5 han retirat dos unitats, no? això deia la noticia. No sabem si les han enviat a la L4 (en aquest cas, la L4 faria servir unitats de reserva) o les han retirat.

I per acabar, te sentit això? ---> ja que poden haver tret dos 1000 de la L5, poden haver enviat dos maquinistes a la L4 i per això poden circular dos trens més :)

Vox
bé, el 1158...etc avui segueix a la L5, no se jo d'on han sortit aquests suposats trens extres a la L4, però a mi no em surten els números.
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Fa un parell de dies que també vaig caçar el 34è 5000 a la L2, pel trajecte Encants - Clot. La capa de ronya comença a prendre proporcions preocupants, ja no pel fet que faci angúnia prémer el botó d'obrir portes (m'estic plantejant dur guants al Metro només per aquesta finalitat), sinó és que la caqueta s'està acumulant fins i tot al vidre frontal! Suposo que el fet no deu tenir més importància gràcies a la conducció semiautomàtica d'aquesta línia, però el dia en què falli l'ATO no sé com el maquinista podrà distingir entre el túnel i les estacions. Per no parlar de com seria d'inviable mirar als retrovisors exteriors a través de la capa de caqueta acumulada...

L'única esperança per tal que els 5000 tornin a lluïr blancs és que s'inundin les cotxeres.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Serà que no han previst encara la planificació de rentats? (igual que no sembla massa prevista la programació de les pantalles)

Sí que és una llàstima, sí. Ni de nous, els podem veure "clars i prístins" :(
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Brèiquin níus

He vist un 5000 per la L3 :o 8)

Aquesta tarda, mentre feia l'enllaç L3 -> L2 a Paral·lel, ha passat el 5024-5023-5506-5022-5021, amb els termòmetres interions instal·lats de la línia verda. Això sí, circulava en proves i no admetia passatge. Ha sigut cap a les 16.50 hores i anava cap a Zona Universitària. Circulava amb el número de torn 323.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Aquest divendres per la tarda em toca inspecció a fons del metro de Barcelona :o :D No he vist encara els 5000 de la L2 i ja n'hi ha a la L3!
metrobaix
N6
N6
Posts: 185
Joined: Friday 22/07/2005 21:40

Post by metrobaix »

BoNeS,

Una cosa... sabeu si tmb preten unficar les linies L2, L3, L4 i L5 amb les mateixes unitats (5000)??? En un termini mitja -llarg???


Per cert wefer, amb els nous trens si que sera impossible fer unitats mes reduides...
metrobaix
N6
N6
Posts: 185
Joined: Friday 22/07/2005 21:40

Post by metrobaix »

PRIMICIA EXCLUSIVA http://www.tramvia.org/ELMETRO

La "septima" Unidad de Tren de la nueva serie 5000, el 5024-5023-5506-5022-5021, ha iniciado este viernes, 18 de Noviembre - con el turno 323 - pruebas en "marcha en blanco" en medio el servicio en Hora Valle de Línea 3
- la última línea para los 5000es.
Los coches 5024 y 5023 han llegado este 8 de Noviembre, el dia 9 los 5506 y 5022, y día 10 el 5021; en un tráiler cada uno desde CAF Zaragoza, siendo descargados, encarrillados y Recepcionados en Vilapicina; como sólo http://www.tramvia.org/ELMETRO FCMB PRIMICIA EXCLUSIVA http://www.tramvia.org/ELMETRO

+ L2: - 13.150 m
17 estaciones
En Hora Punta:
16 Trenes
3'52'' de frecuencia
25' de punta a punta
anticipó de primera mano en su especial de aniversario de 20 de Diciembre de 2004.
Estas pruebas en "marcha en blanco" se tractan de la nueva Unidad de Tren probar y "competir" en todo el carrusel de la línea. Testando su resistencia, aceleración, frenado, sistema de anti-patinaje, el anuncio de estaciones por megafonía y los paneles luminosos de L3 - que ya vinieron instalados desde CAF Zaragoza, y su obediencia al ATO junto con otros Trenes que cumplen una exigida frecuéncia.

La Línea 3 debe, según manda el buen senso y la no economia de sueldos de motoristas, aumentar su tan exigida frecuéncia, principalmente para la gran demanda de las universidades y su tramo central, entre Pg. de Grácia y Sants Estació.
Pues además del nuevo 5000es, se ha trasladado a L3 el 2000 que le faltaba. El 2004-2003-2301-2002-2001 se ha trasladado a L3 para un año después reforzar la frecuéncia, como siempre te ha trajido de primera mano el único Listado publicado de los Trenes del Metro de Barcelona,
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

A veure.. si algú em pot traduir a algun idioma comprensible la informació anterior, li estaria agraït :? En què quedem... el nou tren circula a la L2 o a la L3? Vaja, estic gairebé segur que deu ser la L3, però no sé què hi pinta tota la parrafada de la L2 a la informació.
Si algú ho entén, que confirmi que és a la L3.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Llegeix només les dues primeres línies, i descarta la resta ;)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Però els 3 5000 de la L3 no havien d'arrivar pel 2006? :roll:

Vox
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Post by JaMiRo! »

metrobaix wrote:Una cosa... sabeu si tmb preten unficar les linies L2, L3, L4 i L5 amb les mateixes unitats (5000)??? En un termini mitja -llarg???
Espero que no, perquè si és així quin avorriment veure només 5000s arreu...El que si és cert és que:

-La L5 es quedarà només amb 5000 (total 33 trens). Per tant aquí només hi haurà, en principi, 5000s (i cap 1000 :'( ).

-La L3 se'n quedarà 3.

-La L2 se'n quedarà 3.

Ara una mica de brainstorming personal:

-La L2 encara té els 2100 que els hi queda mooooooolts anys de vida, ja que no fa gaires anys que circul·len. No crec que per d'aquí a 20-30 anys ens fotin més 5000s (espero que hàgim evolucionat!).

-Els 3000s i 2000s de la L3 també són massa joves per ésser substituïts, encara els queden algunes dècades per ésser substituïts.

-Els 1100 de la L4 encara tiraran 5-10 anys, i pel mateix que he dit abans, suposo que faran alguna cosa més moderna que els 5000s. O vés a saber, potser faran "variacions d'un mateix tema", és a dir, una estètica semblant amb algunes diferències, com ja succeeix a 2000s, 2100s, 3000s, 4000s i 500s, semblants estèticament. Ojo a fisnos que no estic dient que siguin iguals aquestes sèries, sinó semblants...Òbviament la tecnologia d'un 4000 no té res a veure amb la d'un 500.

Per finalitzar, un comentari sobre la sèrie 6000, és possible que les 10 unitats que s'han de construïr per servir futures ampliacions i millorar l'alarmant freqüència del Transversal tingui una estètica pastada al 5000, per no dir clon. És a dir, és possible que el 6000 sigui al 5000 el que el 4000 al 3000 :x .Això, però, no ho puc confirmar perquè són creences d'un servidor :reve i fins que no hi hagi fotos...Pos ajo i agua...

Salutacions!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
metrobaix
N6
N6
Posts: 185
Joined: Friday 22/07/2005 21:40

Post by metrobaix »

Se sap res del 5000 de la L3? la utilitzo cada dia (aixo si en hora punta del mati) i res de res... :o
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Avui m'he fixat en un detall curiós dels 5000.
A sobre d'una de les portes (no sé si de cada cotxe, però és possible), a l'espai buit que queda quan s'obre les portes vist des de fora, porten tota una filera de LEDs grocs (7 o 8 ).
No, no és l'indicador d'estacions vist pel darrera. M'ha semblat una espècie de "router" com els que s'utilitzen a les xarxes informàtiques, i pel que he deduït cada LED correspon a una funció, és a dir. Quan ha sonat l'avís de tancament de portes, parpadejava un dels LEDs, i quan s'han tancat les portes, en parpadejava un altre.
Per cert, ja hi ha com a mínim una finsestra pintada en un dels 5000. Ja fa dies que la pintada hi és, i ningú es preocupa de treure-la. En fi... el de sempre a TMB.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Sí! jo també m'hi vaig fixar fa uns dies, en baixar del 5133-5136. Em va fer la mateixa impressió que a tu. La llàstima és que quan el vaig veure ja estava a prou distància com per no poder precisar més, i llavors és quan va tancar portes.

Aviam si alguna "breaking news" d'algú que conegui tecnològicament aquests vehicles, ens aclareix una mica més :D
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Ruso
N2
N2
Posts: 11
Joined: Friday 25/11/2005 0:19
Location: Badalona

Post by Ruso »

La verdad es que hace bastantes meses que no ultilizo el metro, y aún no he podido ver ningún 5000, pero por lo visto en las fotos, la verdad es que no terminan de convencerme.

Y es una pena que retiren los 1000, como su sonido motor y su interior sin reformar, con aquellas paredes verde pastel, aquellos asientos morados, y aquelas famosas letras arrancadas por algún gracioso " SUJETAR LAS PU TAS"....la verdad es que como aquellos metros ninguno, al menos para mí.

Por cierto, ¿Alguién sabe si de los 1000 que quedan en la L5 o de los 1100 de la L4 queda alguno sin los interiores reformados?


Un cordial saludo,
Toni,

El Ruso
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Ruso, em sembla que no. No possaria la ma al foc, perque a lo millor en algun reco per alguna cotxera (es una suposicio nomes) potser quedi algun sense reformar. Hi han un parell de convois pintats de blau recordant el esquema primitiu dels 1000's pero no es l'original, crec.

Jo fins a "cert punt" m'alegro del canvi de trens. Pero preferiria que el 1000's no desapareguessin completament si no que passesin a formar part de convois de reserva en cas de necessitat i/o fer alguna circulacio "conmemorativa" en datas especials o aixi.

Sal.lutacions:

Serie600
hugobcn
N3
N3
Posts: 29
Joined: Sunday 21/08/2005 21:20

Post by hugobcn »

el bandalisme a arrivat a la sèrie 5000.
Avuí a un 5000 de l'L2 el vidre que separa xòfer i passatgers ja estava ben ralladet.
A+a+ algun espavilat ja s'ha encarregat de tapar les càmeres de seguretat amb un xiclet. A part de patètic, fastigós. Ara la pregunta és.Des de les càmeres k keden sense tapar, el xòfer no o va veure? no podria aver cridat a seguretat? a no!, k no n'hi ha!.....
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Post by JaMiRo! »

hugobcn wrote:Avuí a un 5000 de l'L2 el vidre que separa xòfer i passatgers ja estava ben ralladet...
:emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

No, si el primer cop que vaig pujar al 5133-5136, ara fa un parell de setmanes, el vidre de marres del cotxe de cap (no sé ara si era el 5133 o 5136) ja estava així, ben ratllat.

De les càmeres, pel que recordo em sembla que poden veure dues alhora (típicament connectades les vistes des dels retrovisors), però no em feu massa cas, potser hi han més pantalles més petites, i no ho vaig veure bé.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”