Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)
L'he tornat a agafar, a la L2, amb el ja habitual num 214.
Gent, el trajecte amb les 2100 entre P.Ventura i Sagrada Familia sol durar uns 17-18 mins. Avui amb el 5000 he trigat 15mins! Però clar, he pensat que no podia ser pq encara q tingui més velocitat, davant porta alguna 2100 i s'ha d'adaptar a les velocitats marcades. Per coi, han estat 15mins apart que les 3 corves d'Encants a S.Familia les ha fet més rápid que una 2100 o això semblava.
El terra brut, finestres també. TV's funcionant amb l'anunci de parades.
Vox
Gent, el trajecte amb les 2100 entre P.Ventura i Sagrada Familia sol durar uns 17-18 mins. Avui amb el 5000 he trigat 15mins! Però clar, he pensat que no podia ser pq encara q tingui més velocitat, davant porta alguna 2100 i s'ha d'adaptar a les velocitats marcades. Per coi, han estat 15mins apart que les 3 corves d'Encants a S.Familia les ha fet més rápid que una 2100 o això semblava.
El terra brut, finestres també. TV's funcionant amb l'anunci de parades.
Vox
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
bé, el 1158...etc avui segueix a la L5, no se jo d'on han sortit aquests suposats trens extres a la L4, però a mi no em surten els números.Vox wrote:Seguint amb el tema de les 1100 de la L4..
Sembla clar que queden 1100 a la L5, per tant:
-D'on han sortir les dues unitats més de la L4 (recordem que fa setmanes es va publicar que la L4 tenia dos trens més)? Vaig llegir "porai" que la L4 tenia varies unitats en reserva. Podria ser que fossin dos unitats de les de reserva?
-També podria ser que fossin dos 1000s enviats desde la L5?
-El que es segur es que a la L5 han retirat dos unitats, no? això deia la noticia. No sabem si les han enviat a la L4 (en aquest cas, la L4 faria servir unitats de reserva) o les han retirat.
I per acabar, te sentit això? ---> ja que poden haver tret dos 1000 de la L5, poden haver enviat dos maquinistes a la L4 i per això poden circular dos trens més
Vox
ES PELIGROSO ASOMARSE
Fa un parell de dies que també vaig caçar el 34è 5000 a la L2, pel trajecte Encants - Clot. La capa de ronya comença a prendre proporcions preocupants, ja no pel fet que faci angúnia prémer el botó d'obrir portes (m'estic plantejant dur guants al Metro només per aquesta finalitat), sinó és que la caqueta s'està acumulant fins i tot al vidre frontal! Suposo que el fet no deu tenir més importància gràcies a la conducció semiautomàtica d'aquesta línia, però el dia en què falli l'ATO no sé com el maquinista podrà distingir entre el túnel i les estacions. Per no parlar de com seria d'inviable mirar als retrovisors exteriors a través de la capa de caqueta acumulada...
L'única esperança per tal que els 5000 tornin a lluïr blancs és que s'inundin les cotxeres.
L'única esperança per tal que els 5000 tornin a lluïr blancs és que s'inundin les cotxeres.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Brèiquin níus
He vist un 5000 per la L3 8)
Aquesta tarda, mentre feia l'enllaç L3 -> L2 a Paral·lel, ha passat el 5024-5023-5506-5022-5021, amb els termòmetres interions instal·lats de la línia verda. Això sí, circulava en proves i no admetia passatge. Ha sigut cap a les 16.50 hores i anava cap a Zona Universitària. Circulava amb el número de torn 323.
He vist un 5000 per la L3 8)
Aquesta tarda, mentre feia l'enllaç L3 -> L2 a Paral·lel, ha passat el 5024-5023-5506-5022-5021, amb els termòmetres interions instal·lats de la línia verda. Això sí, circulava en proves i no admetia passatge. Ha sigut cap a les 16.50 hores i anava cap a Zona Universitària. Circulava amb el número de torn 323.
PRIMICIA EXCLUSIVA http://www.tramvia.org/ELMETRO
La "septima" Unidad de Tren de la nueva serie 5000, el 5024-5023-5506-5022-5021, ha iniciado este viernes, 18 de Noviembre - con el turno 323 - pruebas en "marcha en blanco" en medio el servicio en Hora Valle de Línea 3
- la última línea para los 5000es.
Los coches 5024 y 5023 han llegado este 8 de Noviembre, el dia 9 los 5506 y 5022, y día 10 el 5021; en un tráiler cada uno desde CAF Zaragoza, siendo descargados, encarrillados y Recepcionados en Vilapicina; como sólo http://www.tramvia.org/ELMETRO FCMB PRIMICIA EXCLUSIVA http://www.tramvia.org/ELMETRO
+ L2: - 13.150 m
17 estaciones
En Hora Punta:
16 Trenes
3'52'' de frecuencia
25' de punta a punta
anticipó de primera mano en su especial de aniversario de 20 de Diciembre de 2004.
Estas pruebas en "marcha en blanco" se tractan de la nueva Unidad de Tren probar y "competir" en todo el carrusel de la línea. Testando su resistencia, aceleración, frenado, sistema de anti-patinaje, el anuncio de estaciones por megafonía y los paneles luminosos de L3 - que ya vinieron instalados desde CAF Zaragoza, y su obediencia al ATO junto con otros Trenes que cumplen una exigida frecuéncia.
La Línea 3 debe, según manda el buen senso y la no economia de sueldos de motoristas, aumentar su tan exigida frecuéncia, principalmente para la gran demanda de las universidades y su tramo central, entre Pg. de Grácia y Sants Estació.
Pues además del nuevo 5000es, se ha trasladado a L3 el 2000 que le faltaba. El 2004-2003-2301-2002-2001 se ha trasladado a L3 para un año después reforzar la frecuéncia, como siempre te ha trajido de primera mano el único Listado publicado de los Trenes del Metro de Barcelona,
La "septima" Unidad de Tren de la nueva serie 5000, el 5024-5023-5506-5022-5021, ha iniciado este viernes, 18 de Noviembre - con el turno 323 - pruebas en "marcha en blanco" en medio el servicio en Hora Valle de Línea 3
- la última línea para los 5000es.
Los coches 5024 y 5023 han llegado este 8 de Noviembre, el dia 9 los 5506 y 5022, y día 10 el 5021; en un tráiler cada uno desde CAF Zaragoza, siendo descargados, encarrillados y Recepcionados en Vilapicina; como sólo http://www.tramvia.org/ELMETRO FCMB PRIMICIA EXCLUSIVA http://www.tramvia.org/ELMETRO
+ L2: - 13.150 m
17 estaciones
En Hora Punta:
16 Trenes
3'52'' de frecuencia
25' de punta a punta
anticipó de primera mano en su especial de aniversario de 20 de Diciembre de 2004.
Estas pruebas en "marcha en blanco" se tractan de la nueva Unidad de Tren probar y "competir" en todo el carrusel de la línea. Testando su resistencia, aceleración, frenado, sistema de anti-patinaje, el anuncio de estaciones por megafonía y los paneles luminosos de L3 - que ya vinieron instalados desde CAF Zaragoza, y su obediencia al ATO junto con otros Trenes que cumplen una exigida frecuéncia.
La Línea 3 debe, según manda el buen senso y la no economia de sueldos de motoristas, aumentar su tan exigida frecuéncia, principalmente para la gran demanda de las universidades y su tramo central, entre Pg. de Grácia y Sants Estació.
Pues además del nuevo 5000es, se ha trasladado a L3 el 2000 que le faltaba. El 2004-2003-2301-2002-2001 se ha trasladado a L3 para un año después reforzar la frecuéncia, como siempre te ha trajido de primera mano el único Listado publicado de los Trenes del Metro de Barcelona,
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
A veure.. si algú em pot traduir a algun idioma comprensible la informació anterior, li estaria agraït En què quedem... el nou tren circula a la L2 o a la L3? Vaja, estic gairebé segur que deu ser la L3, però no sé què hi pinta tota la parrafada de la L2 a la informació.
Si algú ho entén, que confirmi que és a la L3.
Si algú ho entén, que confirmi que és a la L3.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Espero que no, perquè si és així quin avorriment veure només 5000s arreu...El que si és cert és que:metrobaix wrote:Una cosa... sabeu si tmb preten unficar les linies L2, L3, L4 i L5 amb les mateixes unitats (5000)??? En un termini mitja -llarg???
-La L5 es quedarà només amb 5000 (total 33 trens). Per tant aquí només hi haurà, en principi, 5000s (i cap 1000 ).
-La L3 se'n quedarà 3.
-La L2 se'n quedarà 3.
Ara una mica de brainstorming personal:
-La L2 encara té els 2100 que els hi queda mooooooolts anys de vida, ja que no fa gaires anys que circul·len. No crec que per d'aquí a 20-30 anys ens fotin més 5000s (espero que hàgim evolucionat!).
-Els 3000s i 2000s de la L3 també són massa joves per ésser substituïts, encara els queden algunes dècades per ésser substituïts.
-Els 1100 de la L4 encara tiraran 5-10 anys, i pel mateix que he dit abans, suposo que faran alguna cosa més moderna que els 5000s. O vés a saber, potser faran "variacions d'un mateix tema", és a dir, una estètica semblant amb algunes diferències, com ja succeeix a 2000s, 2100s, 3000s, 4000s i 500s, semblants estèticament. Ojo a fisnos que no estic dient que siguin iguals aquestes sèries, sinó semblants...Òbviament la tecnologia d'un 4000 no té res a veure amb la d'un 500.
Per finalitzar, un comentari sobre la sèrie 6000, és possible que les 10 unitats que s'han de construïr per servir futures ampliacions i millorar l'alarmant freqüència del Transversal tingui una estètica pastada al 5000, per no dir clon. És a dir, és possible que el 6000 sigui al 5000 el que el 4000 al 3000 .Això, però, no ho puc confirmar perquè són creences d'un servidor i fins que no hi hagi fotos...Pos ajo i agua...
Salutacions!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Avui m'he fixat en un detall curiós dels 5000.
A sobre d'una de les portes (no sé si de cada cotxe, però és possible), a l'espai buit que queda quan s'obre les portes vist des de fora, porten tota una filera de LEDs grocs (7 o 8 ).
No, no és l'indicador d'estacions vist pel darrera. M'ha semblat una espècie de "router" com els que s'utilitzen a les xarxes informàtiques, i pel que he deduït cada LED correspon a una funció, és a dir. Quan ha sonat l'avís de tancament de portes, parpadejava un dels LEDs, i quan s'han tancat les portes, en parpadejava un altre.
Per cert, ja hi ha com a mínim una finsestra pintada en un dels 5000. Ja fa dies que la pintada hi és, i ningú es preocupa de treure-la. En fi... el de sempre a TMB.
A sobre d'una de les portes (no sé si de cada cotxe, però és possible), a l'espai buit que queda quan s'obre les portes vist des de fora, porten tota una filera de LEDs grocs (7 o 8 ).
No, no és l'indicador d'estacions vist pel darrera. M'ha semblat una espècie de "router" com els que s'utilitzen a les xarxes informàtiques, i pel que he deduït cada LED correspon a una funció, és a dir. Quan ha sonat l'avís de tancament de portes, parpadejava un dels LEDs, i quan s'han tancat les portes, en parpadejava un altre.
Per cert, ja hi ha com a mínim una finsestra pintada en un dels 5000. Ja fa dies que la pintada hi és, i ningú es preocupa de treure-la. En fi... el de sempre a TMB.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Sí! jo també m'hi vaig fixar fa uns dies, en baixar del 5133-5136. Em va fer la mateixa impressió que a tu. La llàstima és que quan el vaig veure ja estava a prou distància com per no poder precisar més, i llavors és quan va tancar portes.
Aviam si alguna "breaking news" d'algú que conegui tecnològicament aquests vehicles, ens aclareix una mica més
Aviam si alguna "breaking news" d'algú que conegui tecnològicament aquests vehicles, ens aclareix una mica més
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
La verdad es que hace bastantes meses que no ultilizo el metro, y aún no he podido ver ningún 5000, pero por lo visto en las fotos, la verdad es que no terminan de convencerme.
Y es una pena que retiren los 1000, como su sonido motor y su interior sin reformar, con aquellas paredes verde pastel, aquellos asientos morados, y aquelas famosas letras arrancadas por algún gracioso " SUJETAR LAS PU TAS"....la verdad es que como aquellos metros ninguno, al menos para mí.
Por cierto, ¿Alguién sabe si de los 1000 que quedan en la L5 o de los 1100 de la L4 queda alguno sin los interiores reformados?
Un cordial saludo,
Y es una pena que retiren los 1000, como su sonido motor y su interior sin reformar, con aquellas paredes verde pastel, aquellos asientos morados, y aquelas famosas letras arrancadas por algún gracioso " SUJETAR LAS PU TAS"....la verdad es que como aquellos metros ninguno, al menos para mí.
Por cierto, ¿Alguién sabe si de los 1000 que quedan en la L5 o de los 1100 de la L4 queda alguno sin los interiores reformados?
Un cordial saludo,
Toni,
El Ruso
El Ruso
Hola:
Ruso, em sembla que no. No possaria la ma al foc, perque a lo millor en algun reco per alguna cotxera (es una suposicio nomes) potser quedi algun sense reformar. Hi han un parell de convois pintats de blau recordant el esquema primitiu dels 1000's pero no es l'original, crec.
Jo fins a "cert punt" m'alegro del canvi de trens. Pero preferiria que el 1000's no desapareguessin completament si no que passesin a formar part de convois de reserva en cas de necessitat i/o fer alguna circulacio "conmemorativa" en datas especials o aixi.
Sal.lutacions:
Serie600
Ruso, em sembla que no. No possaria la ma al foc, perque a lo millor en algun reco per alguna cotxera (es una suposicio nomes) potser quedi algun sense reformar. Hi han un parell de convois pintats de blau recordant el esquema primitiu dels 1000's pero no es l'original, crec.
Jo fins a "cert punt" m'alegro del canvi de trens. Pero preferiria que el 1000's no desapareguessin completament si no que passesin a formar part de convois de reserva en cas de necessitat i/o fer alguna circulacio "conmemorativa" en datas especials o aixi.
Sal.lutacions:
Serie600
el bandalisme a arrivat a la sèrie 5000.
Avuí a un 5000 de l'L2 el vidre que separa xòfer i passatgers ja estava ben ralladet.
A+a+ algun espavilat ja s'ha encarregat de tapar les càmeres de seguretat amb un xiclet. A part de patètic, fastigós. Ara la pregunta és.Des de les càmeres k keden sense tapar, el xòfer no o va veure? no podria aver cridat a seguretat? a no!, k no n'hi ha!.....
Avuí a un 5000 de l'L2 el vidre que separa xòfer i passatgers ja estava ben ralladet.
A+a+ algun espavilat ja s'ha encarregat de tapar les càmeres de seguretat amb un xiclet. A part de patètic, fastigós. Ara la pregunta és.Des de les càmeres k keden sense tapar, el xòfer no o va veure? no podria aver cridat a seguretat? a no!, k no n'hi ha!.....
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
No, si el primer cop que vaig pujar al 5133-5136, ara fa un parell de setmanes, el vidre de marres del cotxe de cap (no sé ara si era el 5133 o 5136) ja estava així, ben ratllat.
De les càmeres, pel que recordo em sembla que poden veure dues alhora (típicament connectades les vistes des dels retrovisors), però no em feu massa cas, potser hi han més pantalles més petites, i no ho vaig veure bé.
De les càmeres, pel que recordo em sembla que poden veure dues alhora (típicament connectades les vistes des dels retrovisors), però no em feu massa cas, potser hi han més pantalles més petites, i no ho vaig veure bé.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan