A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Poll ended at Sunday 07/06/2009 6:53

Manresa
3
7%
Sabadell
16
36%
Terrassa
9
20%
El Vendrell
1
2%
Vilanova i la Geltrú
1
2%
Vilafranca del Penedès
0
No votes
Granollers
3
7%
Vic
0
No votes
Mataró
4
9%
Altres (comentar)
7
16%
 
Total votes: 44

User avatar
Alex_C4
N6
N6
Posts: 317
Joined: Friday 31/08/2007 7:22
Location: Sant Sadurní d'Anoia
Contact:

A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Post by Alex_C4 »

Fa temps que en sento a parlar per aquí, així que he decidit fer-ne una enquesta, la pregunta extesa es, A quina ciutat de la provincia de Barcelona, hi caldría més urgentment un Tramvía? Poso les més representatives, ja que totes no m'hi caben, vinga a comentar ;) Jo he posat Sabadell, l'ultima vegada que vaig anar de Sabadell Nord a Sabadell Sud a peu s'em va fer etern
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Post by Altaria_Trianilla »

Alex_C4 wrote:Fa temps que en sento a parlar per aquí, així que he decidit fer-ne una enquesta, la pregunta extesa es, A quina ciutat de la provincia de Barcelona, hi caldría més urgentment un Tramvía? Poso les més representatives, ja que totes no m'hi caben, vinga a comentar ;) Jo he posat Sabadell, l'ultima vegada que vaig anar de Sabadell Nord a Sabadell Sud a peu s'em va fer etern
A hores punta el trànsit de Sabadell és un infern. Sense anar més lluny, aquesta setmana, que entrava a les 9:30 a l'institut havía d'agafar l'autobús a les 9:00, en teoria l'arribada al Centre seria sobre les 9:20, doncs bé, a les 9:20 encara estava a l'Avinguda Matadepera... i vaig arribar a les 9:40 al centre. S'ha de fer alguna cosa per a descongestionar les vies principals...
Image
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Post by UT596001 »

De les ciutats de la llista, urgentment tant Sabadell com Terrassa.

Igualment a Mataró s'hauria de plantejar.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tramvallès

Post by Guigui »

Més que en una sola ciutat, caldria una xarxa que en cobrís vàries del Vallès Occidental: Terrassa, Sabadell, Cerdanyola, Montcada etc. La trama urbana és prou densa per fer-na una única, amb velocitats de tren a camp obert.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Pues sí, más que una ciudad solamente, debería pensarse en una región y así como tenemos la RMB, habría que pensar en la RMV (la V sería del Vallés) para servirla con tranvía.

Eso sí, yo antes de pensar en red tranviaria, pensaría en asegurar inicialmente una buena red y un buen acceso mediante cercanías y metro. Habría que ir pensando en líneas locales de metro que uniesen Terrassa, Sabadell, Cerdanyola, Badia, Sant Quirze, Rubí, Sant Cugat, Castellar... con 3 ó 4 líneas extensas y básicas podríamos vertebrarlo perfectamente y conectarlas en puntos estratégicos a una buenared de cercanías.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Post by metring »

A mi m'encantaria que retornessin el tramvia Mataró-Argentona, cosa que comunicaria bastant més aquestes dues localitats, les quals no tenen prou amb l'autobús.
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Post by sergi »

Pues perdonadme si mi respuesta os parece "antípatica"..pero yo diría:

Ninguna de las anteriores.

No creo que tenga sentido implantar tranvías en ciudades de menos de 200.000.hab.

Terrassa y Sabadell si que superan esta cifra,pero contarán dentro de unos años con unos auténticos "metros internos"..con lo cual,maldita la falta que les hace un tranvía !
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Fins i tot, amb menys de 100.000

Post by Guigui »

sergi wrote:No creo que tenga sentido implantar tranvías en ciudades de menos de 200.000.hab.
Freiburg im Breisgau i Innsbruck, que no passen ni de 100.000 habitants, et serveixen com a exemple de ciutats on el tramvia ja fa anys que està implantat amb èxit?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Post by sergi »

Pues disculpa,pero (wikipedia mediante) Freiburg im Breisgau tiene 220.000 hab.,e Innsbruck 140.000...un poco más que los 120.000 de Mataró,que es la ciudad más poblada de la lista (sin contar Terrassa y Sabadell,por el motivo que ya he indicado).

Yo me reafirmo en lo dicho,me parece bien el caso de Innsbruck,pero en mi opinión menos de 200.000 hab.son muy pocos para implantar un tranvía.

Innsbruck (u otra ciudad de tamaño similar ,o incluso más pequeña) que tengan tranvía,me parecen casos singulares...Rennes también tiene metro y sólo tiene 215.000 hab. !
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Vallès Occidental en conjunt

Post by Guigui »

El Vallès Occidental és un continu gairebé ininterromput de prop d'un milió d'habitants i necessita quelcom més que dues línies i mitja de rodalia, per molt que les pretenguin anomenar metro (que no ho seran mai). En aquest sentit, la implantació d'un tramvia seria ideal.

O volem seguir tirant de busos per carrers col·lapsats?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Alex_C4
N6
N6
Posts: 317
Joined: Friday 31/08/2007 7:22
Location: Sant Sadurní d'Anoia
Contact:

Re: Vallès Occidental en conjunt

Post by Alex_C4 »

Guigui wrote: En aquest sentit, la implantació d'un tramvia seria ideal.

O volem seguir tirant de busos per carrers col·lapsats?
Totalment d'acord, a més de ser més barat de construir.

Salutacions.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Post by genissimon »

Jo he votat altres:

Actual estació renfe de Blanes - Blanes - Lloret de Mar.

Provisionalment, es podria utilitzar la reserva de traça per a la prolongació de la línia de rodalies.

O bé un carril reservat a la GI-682, que a l'estiu està totalment col·lapsada.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
orig440

Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Post by orig440 »

A Granollers, ho dic per els col:lapses que hi ha a la ronda cèntrica. De pas, recurerar l'antic ramal linia puigcerdà-girona :ok
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

AMTU vol tramvia al Vallès, Maresme i Garraf

Post by Guigui »

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3087548

dissabte, 29 de novembre de 2008

Municipis del Vallès, el Maresme i el Garraf promouen noves línies de tramvia

La segona corona també vol que Estat i Generalitat accelerin el projecte de la línia orbital ferroviària

PAULA MERCADÉ. Barcelona
L'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) de la segona corona metropolitana de Barcelona pensa a importar el tramvia al Vallès Occidental, el Maresme i el Garraf. A nou ciutats d'aquestes tres comarques hi podria arribar el tramvia, segons els estudis de viabilitat que va presentar l'AMTU durant l'assemblea que aquest organisme va celebrar ahir a Cerdanyola del Vallès. Ara dependrà dels mateixos municipis si decideixen impulsar o no aquests projectes. D'altra banda, l'agrupació de municipis va reclamar també a l'Estat i la Generalitat que acceleressin el projecte de la línia orbital ferroviària.

El tramvia es podria estendre a més ciutats si es concretessin els estudis de viabilitat que va presentar ahir l'AMTU durant la setena assemblea d'aquest organisme, que va aconseguir reunir 70 representants de 44 municipis i quatre consells comarcals de la regió metropolitana.

L'AMTU ha valorat la possibilitat de fer cinc noves línies de tramvia que passarien per nou ciutats de les comarques del Vallès Occidental, el Maresme i el Garraf. Concretament hi podria haver un tramvia que unís Sabadell i Barberà. Per Terrassa també hi podria circular una línia de tramvia com, de fet, ja recollia el programa del PSC d'aquest municipi. La tercera xarxa de tramvies uniria Sant Cugat, Cerdanyola i Ripollet. Mataró seria la ciutat del Maresme on, segons l'AMTU, seria viable fer una línia de tramvia. A Sitges, amb possibilitat d'arribar fins a Vilanova, podria haver-hi la cinquena xarxa de tramvies de les ciutats de la segona corona. Ara, està a les mans dels municipis decidir si impulsen o no aquests projectes.

L'Agrupació de Municipis també va presentar una resolució en què instava l'Estat i la Generalitat a donar un impuls a la línia orbital ferroviària que unirà Vilanova i Mataró. El director de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, que va assistir a la cloenda de l'assemblea, es va comprometre a accelerar aquest projecte. A finals d'any o principi del 2009, el Departament de Política Territorial traurà a exposició pública els plans urbanístics de la línia orbital. Comptant el període d'al·legacions, el govern preveu aprovar definitivament aquests plans urbanístics a finals de l'any vinent. Això permetria fer les reserves de sòl d'allà on hagués de passar la línia. Tot i que el Departament de Política Territorial evita parlar de terminis per començar aquesta obra, explica que amb els plans urbanístics aprovats hi hauria molta feina avançada ja que servirien de base per als projectes constructius. La línia orbital haurà d'unir Vilanova i Mataró en un recorregut de 119 km. En total s'haurien de construir 68 km de nova línia ferroviària, 46 dels quals serien en túnel. La línia orbital tindria 31 estacions, divuit de les quals serien de nova creació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Post by sortrens »

A Sabadell li caldria un bon Tramvia ja no només per el que heu dit sinó perque Sabadell és la segona capital de Catalunya i desde un punt Nacional a la segona capital de Catalunya li cal un Metro de Sabadell (Metro del Vallès) i un bon Tramvia.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Post by metring »

La segona capital de Catalunya no és l'Hospitalet?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tramvia al Vallès

Post by Guigui »

Deu voler dir cap de comarca. Però això no és motiu per res en termes transportils.

Ara bé, trobo que, ja que volen fer un tramvia a Sabadell-Barberà, un altre a Terrassa i un tercer a St. Cugat-Cerdanyola-Ripollet, no costava gens unificar-los tots.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?

Post by sortrens »

metring wrote:La segona capital de Catalunya no és l'Hospitalet?
No no. Hospitalet de Llobregat mai ha sigut capital ni subcapital de cap territori en concret (amb molt respecta per l'Hospitalet). Hospitalet és la segona més poblada de Catalunya i la Ciutat espanyola que sense ser capital és la més poblada d'Espanya (De totes les ciutats no capitals de Espanya la més poblada, que quedi clar). Sabadell és capital de la comarca del Vallès conjuntament amb Terrassa i desde sempre no de manera administrativa però considerada la segona Capital de Catalunya però no per quantitat d'habitants sinó per importància administrativa i històrica (passat industrial i encara actual).
Attachments
Sabadell segona capital de Catalunya (Encara per reconeixer administrativament).
Sabadell segona capital de Catalunya (Encara per reconeixer administrativament).
300px-Sabadell_-_Eix_Maci%C3%A0.jpg (12.7 KiB) Viewed 4650 times
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tarragona, més important que Sabadell

Post by Guigui »

Vejam: per pes industrial, econòmic i històric, la segona ciutat de Catalunya és Tarragona. De fet, no és la capital de Catalunya per un senzill motiu: els sarraïns s'hi van estar 400 anys, en lloc dels 80 que van ser a Barcelona. Quan Tarragona fou reconquerida, el poder comtal ja s'havia consolidat a Barcelona, que va conservar el domini polític sobre Catalunya.

Però no ens desviem del tema. :topic
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Tramvia al Vallès

Post by ferroviario_catalan »

Guigui wrote:ja que volen fer un tramvia a Sabadell-Barberà, un altre a Terrassa i un tercer a St. Cugat-Cerdanyola-Ripollet, no costava gens unificar-los tots.
Tota la rao amb tu Guigui, a mes, abaratarien presupostos per part del ajuntaments, i la gent podria anar a totes les ciutats sense fer cap mena de transbordament.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”