Unitats de rodalies a Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
intercity+arco+civia
N3
N3
Posts: 36
Joined: Thursday 20/09/2007 18:00
Location: cardedeu

Unitats de rodalies a Barcelona

Post by intercity+arco+civia »

Hola, que tal? Abro este hilo para saber como repartiriaís vosotros las unidades de cercanías que tenemos en Barcelona para toda las lineas?( hay que dar ideas para que renfe tome mediadas jaja).
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Post by 593Dromedario »

A primera lectura, això es podria interpretar de dues maneres (suposo que la bona és la primera):
-debatre quins trens són millors per a quines línies (tasca molt delimitada: les 450/1 tenen problemes amb algun túnel crec que de vora Cornellà; les 440 acceleren poc per a línies com la C1).
-calcular quants trens "necessita" cada línia (una feina més complicada: cal pensar quants trens calen fent el mateix servei fins que el primer torna al lloc d'origen, mirant freqüències i quant tarda a anar i tornar, després pensar quins serveis es poden fer en simple envers els que per força han d'anar en doble, que són la majoria).

Així doncs, dubto que aquest fil doni per gaire més que per repetir assumptes ja pensats.
User avatar
Alex_C4
N6
N6
Posts: 317
Joined: Friday 31/08/2007 7:22
Location: Sant Sadurní d'Anoia
Contact:

Re:

Post by Alex_C4 »

593Dromedario wrote:les 450/1 tenen problemes amb algun túnel crec que de vora Cornellà
a si???? No hi pasen? X això mai pasen 450 per la C4?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Re:

Post by victorcasta »

Alex_C4 wrote:
593Dromedario wrote:les 450/1 tenen problemes amb algun túnel crec que de vora Cornellà
a si???? No hi pasen? X això mai pasen 450 per la C4?
Quants cops s'haurà de repetir.... les unitats de dos pisos NO tenen CAP LIMITACIÓ de gàlib a cap túnel de les rodalies de Barcelona. En el cas citat, hi ha hagut trens xàrter amb 450 des de Barcelona fins a Sant Sadurní d'Anoia, així que sí que hi han passat, i si no ho fan normalment per la C4 és simplement perquè aquestes unitats estan pensades per a línies on hi hagi una forta demanda fins de línia i la C4 Sud més enllà de Martorell no té la mateixa ocupació que un tren de la C2.
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: unitatas de rodalies a barcelona

Post by pol »

M'han dit que per vilafranca entre hair o avui va passar una 450
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Re:

Post by metring »

victorcasta wrote: Quants cops s'haurà de repetir.... les unitats de dos pisos NO tenen CAP LIMITACIÓ de gàlib a cap túnel de les rodalies de Barcelona. En el cas citat, hi ha hagut trens xàrter amb 450 des de Barcelona fins a Sant Sadurní d'Anoia, així que sí que hi han passat, i si no ho fan normalment per la C4 és simplement perquè aquestes unitats estan pensades per a línies on hi hagi una forta demanda fins de línia i la C4 Sud més enllà de Martorell no té la mateixa ocupació que un tren de la C2.
Una petita aclaració: a túnel de Plaça Catalunya, hi ha una senyal de limitació de velocitat a 10 Km/ per a les unitats 450/451.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Re:

Post by victorcasta »

metring wrote:
victorcasta wrote: Quants cops s'haurà de repetir.... les unitats de dos pisos NO tenen CAP LIMITACIÓ de gàlib a cap túnel de les rodalies de Barcelona. En el cas citat, hi ha hagut trens xàrter amb 450 des de Barcelona fins a Sant Sadurní d'Anoia, així que sí que hi han passat, i si no ho fan normalment per la C4 és simplement perquè aquestes unitats estan pensades per a línies on hi hagi una forta demanda fins de línia i la C4 Sud més enllà de Martorell no té la mateixa ocupació que un tren de la C2.
Una petita aclaració: a túnel de Plaça Catalunya, hi ha una senyal de limitació de velocitat a 10 Km/ per a les unitats 450/451.
La tinc present, però no és de gàlib. En aquest cas és pel pont metàl·lic que hi ha a la sortida en direcció Arc de Triomf.
intercity+arco+civia
N3
N3
Posts: 36
Joined: Thursday 20/09/2007 18:00
Location: cardedeu

Re: unitatas de rodalies a barcelona

Post by intercity+arco+civia »

Home la veritat que a la C2 van molt be les 450/451, pero per ejemple a la C1 tambe va a petar els trens y yo crec que podria ser una bona solucio ficar 450/451 a la C1, o almenys per les hores puntes.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: unitatas de rodalies a barcelona

Post by victorcasta »

intercity+arco+civia wrote:Home la veritat que a la C2 van molt be les 450/451, pero per ejemple a la C1 tambe va a petar els trens y yo crec que podria ser una bona solucio ficar 450/451 a la C1, o almenys per les hores puntes.
El perquè no van a la C1, que també servirien molt, és que aquestes unitats tenen una lenta acceleració i desacceleració i no són aptes en línies on hi ha moltes estacions amb poca distància entre elles, com es tracta de la C1, ja que faria augmentar els temps de viatge i no es podrien complir les freqüències actuals.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Re:

Post by UT440_132M »

metring wrote: Una petita aclaració: a túnel de Plaça Catalunya, hi ha una senyal de limitació de velocitat a 10 Km/ per a les unitats 450/451.
Jo també ho he vist algun cop, posa rombo 10, i a sota, locomotoras serie 450/451.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
alex86bcn
N5
N5
Posts: 111
Joined: Tuesday 13/06/2006 3:56
Location: Pels voltants d'Hospital Clinic

Re: unitatas de rodalies a barcelona

Post by alex86bcn »

Aquest tema s'ha tractat tantes vegades...que les 450 no entren en alguns tunels...xD

Jo crec que la distribució de trens es correcte, al menys jo mai he tingut problemes...si que la C1 va petada en hores puntes, i mes ara a l'estiu amb les platges, pero no trobo cap altre solucio. Prefereixo 35 minuts desde Vilassar Mar en un tren petat que un viatge mes llarg, tenint que anar de peu en una 450 (es petaria igualment)
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: unitatas de rodalies a barcelona

Post by josep_serre »

Més que una qüestió d'acceleració el problema està en que el temps de càrrega i descàrrega de viatgers augmenta molt significativament respecte d'una 447.

Pel que fa als problemes de gàlib, si bé, aquest material no està vetat a cap recorregut de rodalies Barcelona sí que és cert que en el túnel de Plaça Catalunya existeixen diferents punts on el gàlib és extremadament ajustat i no es pot circular amb aquests trens en condicions normals, un seria l'estació de Plaça Catalunya pel mur que separa amb el metro, l'altre seria l'entrada a l'Arc de Triomf, quan circulen trens de la sèrie 450, trens amb locomotora, sèrie 101 per aquest túnel en aquests punts redueixen la velocitat vora els 10 km/h.
victorcasta wrote:
intercity+arco+civia wrote:Home la veritat que a la C2 van molt be les 450/451, pero per ejemple a la C1 tambe va a petar els trens y yo crec que podria ser una bona solucio ficar 450/451 a la C1, o almenys per les hores puntes.
El perquè no van a la C1, que també servirien molt, és que aquestes unitats tenen una lenta acceleració i desacceleració i no són aptes en línies on hi ha moltes estacions amb poca distància entre elles, com es tracta de la C1, ja que faria augmentar els temps de viatge i no es podrien complir les freqüències actuals.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: unitatas de rodalies a barcelona

Post by ferroviario_catalan »

buenos dias,como nuevo miembro en este foro, y leyendo este tema,me gustaria aclarar que los trenes 450/451, pueden circular por cualquier tramo de la red de cercanias de barcelona. Yo mismo, hara cosa de 1 año, hice el trayecto desde Barbera del Valles a Cornella en un tren serie 450... la cara que ponia la gente de Barbera al ver llegar ese tren por alli... lo mismo que yo.y el tren iva destino Vilafranca,procedente de Terrassa. Dispongo de fotos, al llegar a cornella que lo fotografie, lo que tengo que escanearlas. 1 saludo
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
jordigt2008
N6
N6
Posts: 207
Joined: Thursday 12/06/2008 19:59
Location: Sant Joan de Vilatorrada
Contact:

Re: unitatas de rodalies a barcelona

Post by jordigt2008 »

Los trenes Civia, llegarán algun dia a Manresa?
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: unitatas de rodalies a barcelona

Post by cristian26 »

jordigt2008 wrote:Los trenes Civia, llegarán algun dia a Manresa?
I a Granollers o Castelldefels? :D
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: unitatas de rodalies a barcelona

Post by josep_serre »

Pel que sé sembla que està previst que amb els pròxims civia que arribin aquests s'assignin a fer els trajectes dels trens R2.
cristian26 wrote:
jordigt2008 wrote:Los trenes Civia, llegarán algun dia a Manresa?
I a Granollers o Castelldefels? :D
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
mix3
N5
N5
Posts: 124
Joined: Tuesday 03/05/2005 21:50
Location: Terrassa

Re: Unitats de rodalies a Barcelona

Post by mix3 »

I què tal seria de posar trens de 2 pisos als FGC (sobretot FGC Vallès). Es podria tècnicament, amb la infrastructura que hi ha?
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Unitats de rodalies a Barcelona

Post by josep_serre »

Segons la bíblia salmeroniana existeix el projecte pels anys 50 de la construcció d'una versió de dos pisos dels trens de la sèrie 400 cosa que no va tirar endavant, probablement per problemes de gàlib, i veig difícil que sigui ni tan sols viable, tampoc ho nego categòricament, de tota manera els trens de dos pisos tenen per definició problemes per carregar i descarregar viatgers ja que per aprofitar els dos pisos tenen menys portes.

FGC, no té solució al seu problema de capacitat, doncs l'única solució que hi hauria seria ampliar la longitud dels trens, amb unes obres molt significatives en el cas de les estacions subterrànies i que en el cas de Plaça Catalunya estaria condicionat a la nova terminal.

A més a més, això no permetria resoldre el problema de FGC que és la baixa velocitat dels trens i que no té solució amb la infrastructura actual, és necessària la construcció de línies que connectin el Vallès amb Barcelona amb una velocitat molt més competitiva amb el transport privat.
mix3 wrote:I què tal seria de posar trens de 2 pisos als FGC (sobretot FGC Vallès). Es podria tècnicament, amb la infrastructura que hi ha?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
jordigt2008
N6
N6
Posts: 207
Joined: Thursday 12/06/2008 19:59
Location: Sant Joan de Vilatorrada
Contact:

Re: Unitats de rodalies a Barcelona

Post by jordigt2008 »

Soc nou aquí, i pràcticament cada dia agafo la línia del catalans del Vallés. Em podeu explicar perquè no es pot ampliar la línia amb més trens, o perquè no poden anar més ràpid?
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Unitats de rodalies a Barcelona

Post by josep_serre »

Ens estem desviant del tema, els administradors ja procuraran moure aquests missatges que no tenen a veure amb aquest fil.

Bàsicament el problema està en què ja hi ha massa trens, més dels que hi caben de forma òptima, i no és possible ni posar més trens ni crear serveis de diferents velocitats perquè resultarien incompatibles.
jordigt2008 wrote:Soc nou aquí, i pràcticament cada dia agafo la línia del catalans del Vallés. Em podeu explicar perquè no es pot ampliar la línia amb més trens, o perquè no poden anar més ràpid?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”