TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
traveller
N6
N6
Posts: 255
Joined: Friday 24/08/2007 20:48

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by traveller »

Vox wrote:
En teoria les 10 s6000 ja en circulació eren per augmentar freqüències i tambè per les perllongacions a El Prat i a Badalona, no? S'han adonat que farien curt?

Serien un total de 38 trens a la L1. Es podrien donar bones freqüències. D'on surt això de la nova comanda de 4 s6000 més per la L1?

Vox
Surt de les altes esferes de línia 1... no sé, jo veig massa trens... ficar més de 24 trens formarà caravana als finals i farà molt mes lent el trajecte...
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by EUKibo »

A Fondo amb l'entrada van canviar el procediment de canviar sentit de la marxa i ara van molt molt molt més ràpid. Abans era impossible no quedar-se uns quants minuts fent cua a Baró de Viver i després a Santa Coloma per a arribar a Fondo, i molts dies la cua arribava fins a Torras i Bages.

Ara no es fa cua gairebé mai i el trajecte és directe i un s'estalvia mínim 10min si vas a Fondo. (Els caps de setmana es fa el procediment antic i trigues entre uns 2 i 5 min més de l'habitual perquè para sempre una estona a Santa Coloma i a vegades a Baró.

Igualment cal destacar que la línia de metro de la L1 és la més important de Barcelona i és la que passa per les zones amb més densitat de població de Catalunya i les uneix entre elles i el centre de la ciutat. Les altres línies la segueixen de lluny en quant a passatgers, i tot i així té la frecuència més dolenta de tot el subsol urbà (exceptuant a la RENFE que aquest operador negre es duria tots els rècords XD).

Cal augmentar les frequències i la tecnologia i infrastructures necessàries per a fer-ho possible.

La L1 en dies festius em sembla que té gairebé la mateixa freqüència que en hora punta. En hora vall o festius la L1 en freqüència màxima cobreix la demanda d'una manera raonable, pero en hora punta qui l'hagi agafat algun cop ja sabrà de què parlo. Surts enllaunat des de Fondo ja, a Santa Coloma ja perds la respiració i entre Santa Coloma fins Sant Andreu no baixa ningú.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Font fidedigna?

Post by Guigui »

EUKibo wrote:Igualment cal destacar que la línia de metro de la L1 és la més important de Barcelona i és la que passa per les zones amb més densitat de població de Catalunya i les uneix entre elles i el centre de la ciutat. Les altres línies la segueixen de lluny en quant a passatgers [...]
En quines dades (no impressions o observacions a ull nu) et fonamentes?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
traveller
N6
N6
Posts: 255
Joined: Friday 24/08/2007 20:48

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by traveller »

EUKibo wrote: Cal augmentar les frequències i la tecnologia i infrastructures necessàries per a fer-ho possible.
La línia 1 els laborables ja va força saturada (24 trens), quasi no es fa cua, però si s'augmentés el número de trens sense augmentar el temps de volta, es crearia caravana com els caps de setmana. Els laborables la volta està en 88 minuts, els caps de setmana en 84, ja que hi corren 21 trens, i hi ha caravana perquè als horaris no es compta el temps de més que triga el motorista en canviar-se de cabina, ja que entre setmana es mínim perquè es fa el "decalatge" (cada mitja volta es canvia el motorista). I si s'augmenta el temps de volta significa que a cada estació t'obligarien a estar-te més estona retingut.
Conclusió: més freqüència = més temps per arribar al teu destí.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by Miquel »

Que vol dir que hi han 2 4000 amb els bogies fisurats?
No serà el que penso.....
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by El LLOP »

Quina part de "bogies fisurats" no has entès? Hi encara bó, perquè la setmana passada n'hi havien quatre. Però aquesta setmana ja s'ha pogut fer lloc a Sagrera. :x
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: Font fidedigna?

Post by EUKibo »

Guigui wrote:
EUKibo wrote:Igualment cal destacar que la línia de metro de la L1 és la més important de Barcelona i és la que passa per les zones amb més densitat de població de Catalunya i les uneix entre elles i el centre de la ciutat. Les altres línies la segueixen de lluny en quant a passatgers [...]
En quines dades (no impressions o observacions a ull nu) et fonamentes?
En el nombre de passatgers que utilitzen cada línia. A la web de l'ATM pots trobar dades i veuràs que la L1 té una diferència de passatgers amb la L2 abismal. I la L3 que és la segona línia més saturada també es queda molt enrere de les xifres de passatgers de la L1. Són dades reals i oficials.
traveller wrote:cada mitja volta es canvia el motorista). I si s'augmenta el temps de volta significa que a cada estació t'obligarien a estar-te més estona retingut.
Conclusió: més freqüència = més temps per arribar al teu destí.

XIFRES OFICIALS MEMÒRIA ATM 2007 (aquest últim any)
Trens/hora-sentit en hora punta
L1 : 17
L2 : 23
Viatges en milions
L1 : 112,3
L2 : 41,1

Tot i la L1 tenir un 74% menys de trens en hora punta, rep un 273% més de passatgers a l'any.
Les dades canten d'una manera que qui no les vegi és per a obligar-li a agafar el metro a Fondo a les 7 del matí.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by EUKibo »

traveller wrote:
EUKibo wrote: Cal augmentar les frequències i la tecnologia i infrastructures necessàries per a fer-ho possible.
La línia 1 els laborables ja va força saturada (24 trens), quasi no es fa cua, però si s'augmentés el número de trens sense augmentar el temps de volta, es crearia caravana com els caps de setmana. Els laborables la volta està en 88 minuts, els caps de setmana en 84, ja que hi corren 21 trens, i hi ha caravana perquè als horaris no es compta el temps de més que triga el motorista en canviar-se de cabina, ja que entre setmana es mínim perquè es fa el "decalatge" (cada mitja volta es canvia el motorista). I si s'augmenta el temps de volta significa que a cada estació t'obligarien a estar-te més estona retingut.
Conclusió: més freqüència = més temps per arribar al teu destí.
Efectivament, ara un augment de les freqüències significaria parades més llargues a les estacions i seria pitjor. Cal millores a la infrastructura i sistemes de circulació abans. Si a la L2 poden tenir aquestes freqüències, perquè a la L1 no?

Jo faig el trajecte Sant Andreu - Fondo, i t'asseguro que es triga més els dies que no fan decalatge. Efectivament de Hospital de Bellvitge a Torras i Bages trigaran menys perquè faran parades més curtes i hi ha menys gent en festiu. Però de Torras i Bages a Fondo fa parades molt llargues fent cua per a entrar a Fondo. I si només fas el tram final de la línia surts perjudicat. Tot i que insisteixo, en aquest sentit TMB ha millorat molt perquè en laborable mai s'atura el tren 5 min a partir de cada estació després de Torras i Bages, i en festiu com a molt es comença a parar a Trinitat Vella.

Les freqüències en festiu i hora punta de la L1 no són tant diferents si comparem amb la diferència de freqüències en funció de la demanda d'altres línies.

La L1 no pot suportar l'hora punta, i les dades que he posat en el meu missatge anterior ho corroboren. Cal la posada en marxa inminent de la L9 que s'entrecreua 4 cops amb la L1, el que permetrà fer un transbassament (que estan ara de moda, tot i que aquest no serà hidrològic) dels passatgers de la L1 a la L9. I també cal millores en el sistema de circulació per a poder fer unes freqüències una mica millors.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by victorcasta »

EUKibo wrote:Efectivament, ara un augment de les freqüències significaria parades més llargues a les estacions i seria pitjor. Cal millores a la infrastructura i sistemes de circulació abans. Si a la L2 poden tenir aquestes freqüències, perquè a la L1 no?
Perquè la L2 funciona amb ATO i la L1 no va ni amb ATP. La conducció automàtica permet optimitzar millor els cantons i d'aquesta manera augmentar les freqüències.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by victorcasta »

Per cert, és possible que hi hagi hagut algun ball de cotxes?? No estic segur, però la composició 4001-02 actualment va amb el 4003-R01-04?
Last edited by victorcasta on Sunday 06/04/2008 17:04, edited 1 time in total.
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by pol »

alguns 4000 tenen propaganda de fanta, respressenta que un cuc s'ha menjat el metro, avui a Espanya n'he vist un
User avatar
traveller
N6
N6
Posts: 255
Joined: Friday 24/08/2007 20:48

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by traveller »

victorcasta wrote:Per cert, és possible que hi hagi hagut algun ball de cotxes?? No estic segur, però la composició 4001-02 actualment va amb el 4003-R01-04?
Hi ha 2 trens que estan composats, un és el 4301, que només té hàbil la unitat 4003-4004 (el 4001-4002 té bogies fisurats), i l'altre em sona que es el 4027 amb el 4057 (no comprovat)
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by Busman »

Avui he vist la dupla 4001-4002 amb la 4019-4020.
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
traveller
N6
N6
Posts: 255
Joined: Friday 24/08/2007 20:48

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by traveller »

Busman wrote:Avui he vist la dupla 4001-4002 amb la 4019-4020.
Correcte, avui el 4001-4004 circulava per separat; 4001-2 + 400X-X i 4003-4 + 400X-X
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by ferroviario_catalan »

Os pasaria unas fotos que tengo por aqui del 2º y 3º 4000 reformados en el taller de sagrera.
Lo que pasa es que no me deja adjuntarlas... alguien de por aqui me puede dejar su correo,se las mando a el, y el que las suba??? gracias!
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by UT440_132M »

Perdoneu l'off-topic, però jo et recomanaria que fesis servir la pagina http://www.imageshack.us, que va molt be per penjar fotos al forum, penjes la foto al imagshack, i copies el codi "get generade code from forums1", i després l'enganxes aqui. ;)
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by ferroviario_catalan »

continuo sin saber como se suben las fotos al foro...

decir, que en otro apartado ya lo comente, que el segundo 4000R ya esta haciendo pruebas en via, corresponde a la unidad 4045 4312 4046 4047 4048.
Pronto estara en circulacion, o eso espero jeje
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Para subir fotos al foro lo mas practico es abrirte una cuenta en http://www.photobucket.com (gratuito) y poner el codigo en formato [url]
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by Fran-Ikarus »

Ahir vaig "debutar" en un 4000R, amb el 4045-4048 (va tenir l'honor d'acollirme el remolc 4312). La veritat és que trobo a faltar una mica aquell aspecte de "macro-neveres" que tenien abans ;)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Post by victorcasta »

ferroviario_catalan wrote:Os pasaria unas fotos que tengo por aqui del 2º y 3º 4000 reformados en el taller de sagrera.
El 4º ya está en talleres para su remodelación.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”